Gå til innhold

Skravletråd for 1.trimester


Adrianne1

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!

Koselig med skravletråd - jeg slenger meg likegodt med!

Til dere som hopper videre til andre trimester - kos dere. Da jeg gikk gravid første gang, leste jeg på en engelsk nettside at andre trimester var "the honeymoon of pregnancy" - fordi de fleste er ferdige med de verste innledende svangerskapsplagene (kvalme - og ikke minst frykten for SA/MA er for de fleste over) og magen er ennå ikke så stor at den utgjør noe plag + formen pleier for de fleste å være fin. Det har stemt for meg alle tre gangene - så jeg gleder meg veldig til andre trimester! Ennå noen uker igjen, for meg, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hopper inn her :) Er nå 4 +1 så helt fersk i gamet ;) Fortsatt ikke noen særlige plager; bare endel oppblåst, ømme bryster begynner og komme, mye utflod (litt plagsomt) og elendig treningsform.. Noen som kjenner seg igjen?! :) Gleder meg til reisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt shoppingen jenter! Selv venter jeg nr 4 og har ALT (jepp jeg mener alt) av smått som trengs, sliter selv med å få svigerfamilien til å la være å handle ;) Det vi virkelig trenger er større hus (under planlegging, skal bygge ut), større bil (mannen er på saken, satser på å ha klar før mars...) og en søskenvogn siden det bare blir 18 mnd mellom de siste :) Store prosjekter er ikke like morro å "pusle" med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt shoppingen jenter! Selv venter jeg nr 4 og har ALT (jepp jeg mener alt) av smått som trengs, sliter selv med å få svigerfamilien til å la være å handle ;) Det vi virkelig trenger er større hus (under planlegging, skal bygge ut), større bil (mannen er på saken, satser på å ha klar før mars...) og en søskenvogn siden det bare blir 18 mnd mellom de siste :) Store prosjekter er ikke like morro å "pusle" med...

Der er vi ganske like - gitt. Dette blir min fjerde, og har stort sett alt fra før. Bortsett fra vugge/kurv - som vi solgte etter nr 3, i den tro at vi ikke skulle ha flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ganske fornøyd med at vi ga oss etter tre, for nå har jeg en unnskyldning til å handle igjen :)

 

Selv om jeg også venter nr fire har vi absolutt ingenting i hus. Det skal blir utrolig gøy å handle inn alt. Og etter to rosa og en evighet siden vi hadde en blå er det ekstra kjekt å hande/strikke blått. (Ja, jeg VET at det bor en gutt i magen min ;))

 

Synes det er helt fantastisk.

 

Hvordan er magene deres da, jenter? Min begynner allerede å bli tydelig. Vet ikke om det er fordi jeg er veldig tynn i utgangspunktet eller hva. Har fått en fin liten kul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 7+3 så det er ikke noe mage å se enda, men det kan nok ha like mye med at jeg er litt rund i fra før... Men kjenner det har skjedd ting for de vanlige buksene er allerede trange :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja når er det man begynner å se antydning til mage?! Jeg er slank og har relativt flat mage nå (utenom når den er oppblåst, hehe)..Vil den kanskje vises før da?! I 2.trisemester kanskje?! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig tynn, og i samtlige av mine svangerskap har folk kommentert magen min fra uke 6 ca, men det er jo veldig mye tydeligerer at jeg er oppblåst når jeg til vanlig nesten har innovermage. siden knøttet kun er noen cm er det nok ikke gravidmage man får så tidlig. men aner ikke når den faktiske gravidmagen kan bli synlig... om et par uker er jeg klar for 2. trimester, regner med magen kommer for fullt etter dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap begynte ikke magen å vise før etter UL, altså rundt uke 19-20.

 

Denne gang derimot måtte jeg finne frem gravidbuksene rundt uke 7!! Magen er fryktelig oppblåst, spesielt om kvelden. Om morgenen kunne jeg nok trødd på meg mine vanlige bukser, men de strammer så fryktelig utover dagen at jeg ikke orker å bruke de. Og jeg kan IKKE gå i tettsittende gensere, da hadde jeg avslørt meg med en gang og det er jeg ikke klar for :)

Men det er ikke slik at magen VOKSER så voldsomt, bare at den brått ble oppblåst og blir værende slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...heldigvis er jeg ikke der ennå..Kjenner igjen det med at man er mer opplåst på kvelden. Signerer den ;-) Blir spennende! Uansett, jeg GLEDER meg til å kunne vise frem magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn som det er nå føler jeg at jeg gjemmer meg hele tiden. Jeg tar ikke av meg jakken på skolen, og viser meg så lite som mulig i nabolaget. Har IKKE lyst å fortelle noen om dette enda.

 

Må vel snart kaste inn håndkleet, men får håpe det blir en goood måned eller to til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mage her enda, uke 6. Sist kom ikke magen før over halveis. Men tror magen kommer fortere andre gang, fordi livmoren har utvidet seg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vei igjen: Hvor langt er du på vei nå?

 

Jeg er bare 9+3, men har en tydelig kul. Er sjette svangerskapet da, så det er vel grunnen til at jeg har mage allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er jeg 9 uker, og jeg synes det vises litt allerede. sikkert litt fleskmage og oppblåst, men buksene ble for trange i uke 6 ca. har noen kg for mye fra før nå da. sist ( for 9 år siden), var jeg som ett strek og da vistes det ikke før jeg var 5,5 mnd på vei. må si jeg likeer at den dukker opp tidligere denne gangen ;) har ikke fortalt det til så mange enda. må se om det går bra denne gangen først. fikk også antydning til mage før jeg mista 10+5 på april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har litt ekstra polstring etter toåringen, så jeg tviler vel egentlig på at noen kan se noe på meg på lenge... merker heller ikke noe på klærne ennå, men det kommer nok, etterhvert. Fjerde gang, så kroppen vet nek hva den skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ul i dag! Slapp heldigvis å ta innvendig da vi fikk se knøttet på utvendig ultralyd.. Ble satt en uke tilbake :-/ Det får jeg ikke til å stemme.. men det vet vel gynekologen best.... Så er da 7 +2! Men alt så bra ut, så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne skravle litt! Venter nummer to i midten av april, og har delt nyheten med den vordende storesøsteren i dag. Er ikke lett for henne at mor er så dårlig, stakkars, så nå måtte vi bare forklare henne hvorfor.

 

Har dere andre delt nyheten med familie og venner ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei: Her er det fortalt til begge foreldrene våre/svigers, bestevenninna mi, hans bestekompis og min bror. Det får holde enn sålenge ;) Gleder meg til oktober, da vil jeg broadcaste det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på ul idag jeg også , utvendig:) så et lite knøtt med bankende hjerte <3 9+3 idag, og det stemte bra med str på spiren :D endeli kan jeg senke skiuldrene litt :) har ikke sakt det til så mange enda. må vel si det til sønnen min snart da det begynner å vises. svigermor må få vite det snart også ;) kan begynne å se noe nå når vi så det sto bra til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i går og så en liten mini med bankende hjerte :) 9+5 uker i dag. Jeg har fortalt det til en venninne foreløpig. Men på lørdag skal vi til svigers på middag, så tenkte å fortelle de det da:) Det blir veldig spennende. Mine foreldre får vite det neste helg, når vi drar opp til de :) Gleder meg til å fortelle hemmeligheten vår til familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien vet det siden det synes godt, og de vet at vi har vært prøvere lenge. Så ingen hemmelighet her :) Men har ikke fortalt det til andre enn familie og de jeg omgås ofte. Andre som evt vet det de har nok bare lagt merke til kulen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått no kul damer? Jeg får stadig kommentar av mannen og mamma at det begynner å synes på meg.... jeg sier selv jeg er 12+4, mens på ul forrige uke sa legen noe annet. 13+2 idag i følge ho...

Jeg prøver å si at det bare er fett og luft, men det tror de ikke på... og jeg er førstegangs. Ikke babymage assa, men litt mer synlig enn bare muffinsmage....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dvs jeg har til dels avfeid det med luft og oppblåst, men d synes litt om morgenen også. Det jeg synes er rart er at bekjente ser det uten at jeg har fortalt noe. Har to damer i løpet av de siste dagene som har skjønt at jeg er gravid for de "ser det på meg".. Men de nevnte ikke mage da, hun ene la merke til forvokste pupper og hun andre sa hun så det på ansiktet (?). Flere som har blitt avslørt? Jeg er 12+5 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...