Gå til innhold

Skravletråd for 1.trimester


Adrianne1

Anbefalte innlegg

Har ikke sett noen terminklubb for mars her inne. Jeg har ikke vært på ul enda og kan vel hende jeg blir satt tilbake også... skjønt at det er veldig mange som blir satt litt tilbake når de er på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter fortsatt på ul, men dagene går sååå sakte :P fredag håper jeg på gode nyheter :) har også inntrykk av at mange blir satt tilbake, men tror ikke jeg blir satt veldig mye tilbake om jeg blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 5 uker nå og går å venter på noen gravid- symptomer. Litt ømme pupper og litt trøtt. Ellers merker jeg ingenting enda. Var kvalm den første 1,5 uka, før jeg visste om graviditeten, men nå håper jeg på noen flere tegn snart..Er det noen av dere som merker så lite til graviditeten nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker minimalt til graviditeten, men her er alt som det skal :) ingen kvalme/oppkast heldigvis :) hatt en blødning og litt stikking i magen, men ellers symptomfri. hadde det ikke vært for uteblitt mens hadde jeg nok ikke skjønt at noe var på gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm , lite symptomer her også .. Merker mest på morgenen, hvordan er det med dere ? Hva er normalt ? kanskje ikke noe fasit på detta.. Hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er like vanlig med masse symtomer som ingen :) så bare vær glad til du er en av de som ikke er plaget med kvalme, forstoppelser, bekken osv;)

Jeg har så å si ingen symtomer heller, var ufattelig trøtt å totalt tappa for energi frem til midten av uke 11 men så ble jeg som jeg ikke var gravid lenger ...hadde d ikke vært for litt ømme bryst (+ vokst) at magen har begynt å vokse (13+3) og uteblitt mens ville jeg ikke trodd jeg var gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt masse symptomer denne gang, ømme pupper(greit nok), forstoppelse :( , utallige brekninger hver dag, samt kvalme. I mine to andre svangerskap hadde jeg lite symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil å skravle!! :D

Jeg er 4+3, førstegangsfødende.

Jeg har masse murringer, har vel hatt det i 1 uke nå. Spesiellt mye på kvelden. Flere som opplever dette?

Til onsdagen skal jeg til legen, å jeg lurer sånn på hva som skjer da? Er jo ikke mer enn 5 uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil å skravle!! :D

Jeg er 4+3, førstegangsfødende.

Jeg har masse murringer, har vel hatt det i 1 uke nå. Spesiellt mye på kvelden. Flere som opplever dette?

Til onsdagen skal jeg til legen, å jeg lurer sånn på hva som skjer da? Er jo ikke mer enn 5 uker da.

 

Vi er ganske like da :) Jeg er 5+0 idag, ut ifra egne regninger.. Har time hos fastlegen til fredag..

Førstegangs her også!

 

Har dere vært prøvere lenge? Hvor i landet hører dere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil å skravle!! :D Jeg er 4+3, førstegangsfødende. Jeg har masse murringer, har vel hatt det i 1 uke nå. Spesiellt mye på kvelden. Flere som opplever dette? Til onsdagen skal jeg til legen, å jeg lurer sånn på hva som skjer da? Er jo ikke mer enn 5 uker da.
Vi er ganske like da :) Jeg er 5+0 idag, ut ifra egne regninger.. Har time hos fastlegen til fredag.. Førstegangs her også! Har dere vært prøvere lenge? Hvor i landet hører dere til?

 

Ja det er vi jo da! Vi har prøvd i 6 måneder. Så er utrolig glad for at vi ble gravide nå! Vi holder til i Asker. Dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle sammen her=) Trodde ikke denne tråden var særlig aktiv, så jeg lot være jeg. hmm har tydeligvis gått glipp av masse spennende jeg=) Gratulere alle sammen, her blir det masse smårollinger i 2013 =)

 

Er 10+ 1 idag, har vært kvalm siden uke 7, heldigvis uten oppkast. Men igår på selveste 10 uker da kastet jeg opp, forstå det den som kan. :S

Har et tonn hormoner i kroppen, gråt av en episode NCIS idag, jaja.. :P

 

Har første kontroll i morgen, nå syntes jeg det begynner å bli virkelig her.. ;)

 

Har allerede sett den lille på ultralyd, da jeg våknet med rare smerter igjennom underlivet i forrige uke. Der var det et lite knøtt med et flott bankende hjerte!

 

Appelsiner og sitrus funker bra mot kvalme fant jeg ut, modne cevita appelsiner, suge saften ut av den.. mhmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil å skravle!! :D Jeg er 4+3, førstegangsfødende. Jeg har masse murringer, har vel hatt det i 1 uke nå. Spesiellt mye på kvelden. Flere som opplever dette? Til onsdagen skal jeg til legen, å jeg lurer sånn på hva som skjer da? Er jo ikke mer enn 5 uker da.
Vi er ganske like da :) Jeg er 5+0 idag, ut ifra egne regninger.. Har time hos fastlegen til fredag.. Førstegangs her også! Har dere vært prøvere lenge? Hvor i landet hører dere til?

 

Ja det er vi jo da! Vi har prøvd i 6 måneder. Så er utrolig glad for at vi ble gravide nå! Vi holder til i Asker. Dere da? :)

 

Vi bor i Bærum. Vi har vært i gang med IVF, så tror det blir Rikshospitalet for oss. Vi ble gravide utenom IVF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel veldig forskjellig om man har symptomer eller ikke har jeg hørt.... Her går det litt opp og ned i grunn! For en uke siden var jeg litt bekymra fordi jeg hadde "mistet" symptomene mine ;) hehe.. Men nå i helgen har de så absolutt kommet tilbake!! Veldig trøtt i går og sov flere ganger. og for første gang så langt var jeg helt sikker på at jeg skulle spy (heldigvis slapp jeg det). Håper jeg slipper unna det, er det verste jeg vet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjort det jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal gjøre før i uke 12; kikke på barnevogn! Men i dag ble dessverre lysten for stor.. Så kikket litt og fikk med katalog hjem fra Emmaljunga! :) Kikke litt og kose meg med det på sofa`n nå! Kjøpte også den første gravidbuksa i dag, føler det er tidlig, men men..

 

Bra med dere andre i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både vogn og bilstol stående jeg, fikk tak i det før jeg ble gravid igjenn ;-) kjøper det av søs :-) vant også å kjøpe inn endel mammaklær sist, kommer til nytte nå da buksene ble for trange og ubehagelig å bruke å uke 6 ;-) 8+3 idag og ingen blødninger elr spottinger enda. Ser ut til å gå bra denne gangen. Skal prøve og gå tidlig ul bare for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er flere som har litt ustyr allerede :) Hadde egentlig som mål og ikke handle noe før vi hadde vært på ordinær ul, men kjennes ut som det kan bli vanskelig å holde.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hardt å holde seg fra og gå bersjerk ja ;) måtte kjøpe 2 nøytrale nattdrakter i går ;) klør i fingrene etter å begynne å gå skikkelig bersjerk , må bare vite hva det blir først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klør veldig i fingrene her også!! Så har blitt en pysj hos oss også ;) Skal bli gøy når man kan handle masse :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lyst til å shoppe jeg og... Kvalmen holder meg heldigvis tilbake ;) men har lagd utstyrsliste og er 97% sikker på vogn. Må bare se den og teste i butikk. Tenkte å unne meg litt små shopping hvis alt er bra på ul i uke 12. Bare en pysj eller en body ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt sprinkelseng, vugge, vogn, bilstol, vippestol, stellekommode osv osv osv :) men har vært såpass langt som 3. trimester en gang og 2. trimester en gang, så da var det naturlig å handle inn utstyr. denne gangen venter jeg til etter ordinær ul, så blir det litt shopping av klær, for det har vi ikke noe av enda. burde vel egentlig vente til barnet er født med min bakgrunnshistorie, men men :) gleder meg til å handle klæt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her jeg bor er det "heldigvis" ikke så mange butikker som selger barneklær, bare en. kan ikke begynne å handle der enda iallefall om jeg ikke vil det skal komme ut riktig enda. var en annen plass i går og fikk tak i pysjene ;)

 

kvalme er noe hersk... her går jeg og knasker opp afipran til sambon ;) hjelper ikke bestandig men greit nok. blir nok handlet litt mer her etter uke 12 også ja ;) enda mer etter ul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært koselig å følge med dere damer. Jeg er nå 13 + 3 og hopper dermed over til 2 trimester. Fikk tilsendt time til ultralyd 25. september i dag, så nå begynner morroa for min del. Magen har begynt å bli rund og god også. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 14+0 nå, og skulle kanskje vært over i 2 tri for noen dager siden.... ;) . Så da hopper j over dit, og venter på dere andre som snart er der også. Jeg klarer fortsatt ikke å slappe helt av og tenke at dette går hele veien , men man blir vel ekstra bekymra for hvert svangerskap og jo eldre og mer viten man blir. Sånn er det iallefall hos meg. Så har jeg to akutte KS bak meg, og tenker på om livmora er "solid" nok etter å ha blitt skjært i 2 ggr. Men det går vel allerhelst bra ;) . Lykke til i reisen mot 2 tri jenter, sees snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...