Gå til innhold

Skravletråd for 1.trimester


Adrianne1

Anbefalte innlegg

Kjekt a se dere Mbaby og Bentix! Husker dere fra ikm uke 25 gruppen. Kjekt å se at dere kom etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har dere gravide det bra? her i dag er kaldt i dag og jeg fryser..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og sommer og håndball på tv ;) starta dagen med en spinning økt, krysser fingrene for at formen holder seg sånn :) 6.3 idag. Kun litt uvel og trøtt på ettermiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten og er litt usikker på hvorfor. Men her det bra, prince er på radioen med Purple rain og i morgen er det tid for første Ul. Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapskontroll idag:) alle prøver var fine,jeg er frisk å rask og akter å være det helt til jeg popper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kjærstetur (inkl minstemann) til Kragerø idag, det var kjempehyggelig, godt å finne på no når begge har fri :) Kan anbefale Tollboden der, det var levende musikk og god stemning. Ulempen var at gulrotkaka gav meg halsbrann og jeg ble bilsyk på vei hjem :P Noen graviditetssymptomer er bare sååå meningsløse :( Men alt i alt en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter, jeg slenger meg med her jeg! Ble så glad for å finne en skravletråd her også, har vært med i en inne på "bli gravid".. Jeg er veldig tidlig, nettopp testet positivt, er vel 4+3 i dag. Mistet en i uke 6-7 i vinter, og hadde en kjemisk graviditet i vår, så merker jeg er litt engstelig denne gangen..litt redd for å titte på dopapiret hver eneste gang liksom ;) Men tenker at alle gode ting er tre, så nå må det gå!

Har en liten snuppe fra før også, så er spent på hvordan dette svangerskapet blir! Var veldig sliten og trett forrige gang, men jobbet helt ut..men lå på sofaen hele kvelden da..det kan jeg jo ikke nå..

 

Slenger meg også på her :) Har også mistet i SA og har en senabort bak meg. Så tenker også at alle gode ting er 3 :) er lykkelig over å være gravid igjen, men samtidig utrolig redd for nok en nedtur. På samme måte som deg frykter jeg ethvert dobesøk i frykt for å oppdage blod. Ekkel følelse å gå å være nervøs, men får ikke gjort noe med det.

 

Jeg har ingen barn fra før jeg da. Lykke til, satser på at alle gode ting er 3 for oss begge :) og håper det går bra for alle andre her inne også selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også alt bra. Mer sliten og trøtt en vanlig, men føler meg ikke spesielt gravid. Er 5+6 så er jo fortsatt ganske nytt for meg det her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpefull: Håper det går bra for deg denne gangen. Husk at blod trenger ikke bety at du mister! Jeg trodde jeg hadde mistet i helgen, men på ul på mandag sprellet en minibaby =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Kjekt med skravletråd. Popper nok innom i blant.

Jeg er 8+5/6 idag og 100% sykmeldt pga hyperemesis og at jeg har mistet fire ganger tidligere. Hadde to dager i begynnelsen av uka som ikke var så ille, men i går og idag er kvalmen på topp igjen. Prøver å fortelle meg selv at det er et godt tegn, men med hue nedi doskåla x-antall ganger i timen er det litt vanskelig å nyte symptomene....

Jeg var på privat ul forrige uke pga blødninger, men fikk heldigvis se et herlig bankende hjerte. Regner med jeg blir kalt inn til ul på sykehuset om et par uker pga bakgrunnen min. Gleder meg til det!

Foreldrene våre vet det, for jeg må jo ha hjelp til alt... vaske klær, handle mat og igår ble store deler av huset vaska. Har fått streng beskjed av legen om å bare gjøre småååå lette ting, og for all del ikke løfte tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at det går bra med dere til tross for blødning :) åhhh :D tenker det er en lettelse med ul da ja :) jeg mistet sist jeg blødde, så begynner jeg å blø igjen vil jeg nok automatisk tro at håpet er ute. Men skal prøve å ha dere i bakhodet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ul og fått vite at jeg er 18+1 i dag, så jeg sniker meg over i 2. trimester jeg ;)

Blir en gutt denne gangen <3 Takk for hyggelig prat her. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på tidlig UL i dag pga smerter i livmoren. Fikk se en bebis på 1,29 cm å et hjerte som slo <3 Fikk beskjed om at jeg var ca 7+4 som er 1 uke kortere en jeg selv trodde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med en skravletråd :)

Jeg er i dag 4+4 og det er jo en evighet til vi kan begynne å fortelle det til noen.. Vi ønsker begge å holde det for oss selv til rundt uke 12 hvis vi klarer ;)

Foreløpig er jeg frisk og rask. Litt trøtt på ettermiddagen, og noe romling i magen. Men det er jo ikke noe! Ser det er en del her inne som er mye kvalme så jeg håper dere får det mye bedre etterhvert :) Når begynner magen å komme?

 

ønsker dere alle ei riktig god helg og kos dere med den store hemmeligheten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter? Jeg er 10 + 5 i dag og 12 uker nærmer seg med stormskritt. Den verste kvalmen gav seg for rundt tre uker siden, omtrent samtidig som jeg begynte å spy. Har spydd nesten hver dag i 3 uker, men ikke i dag. Håper at det har gitt seg nå. Er sykemeldt til jeg er 12 uker og noen dager. Satser på å være såpass bra i formen at jeg kan komme meg på jobb igjen da! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 13 uker i dag, er generelt mindre kvalm nå, men har fortsatt problemer med middag. Syns ikke magen har blitt så mye større, men litt hardere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre når jeg var på UL på torsdag at jeg var 12 uker da, fikk se en skjønn litt knøtt, med armer, bein, hode osv.. morkaka ligger på perfekt plass og så kunne vi se navlestrengen.

kan virkelig ikke skjønne at denne gangen så går det, vært igjennom mange SA/MA. er helt rørt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre når jeg var på UL på torsdag at jeg var 12 uker da, fikk se en skjønn litt knøtt, med armer, bein, hode osv.. morkaka ligger på perfekt plass og så kunne vi se navlestrengen.

kan virkelig ikke skjønne at denne gangen så går det, vært igjennom mange SA/MA. er helt rørt for tiden.

 

godt å høre :) selv må jeg vente til 17. august, men satser på god nyhet denne gangen :) mange nedturer her også, men har på følelsen at this is it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre når jeg var på UL på torsdag at jeg var 12 uker da, fikk se en skjønn litt knøtt, med armer, bein, hode osv.. morkaka ligger på perfekt plass og så kunne vi se navlestrengen. kan virkelig ikke skjønne at denne gangen så går det, vært igjennom mange SA/MA. er helt rørt for tiden.

 

Det er så bra å høre! Koselig å se deg her inne *Siri* (jeg er på øb også, der har jeg Millamilla som nick). Jeg er på full fart inn i "klubben" for 2. trimester (mandag). Men jeg regner med å treffe deg der om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk høre når jeg var på UL på torsdag at jeg var 12 uker da, fikk se en skjønn litt knøtt, med armer, bein, hode osv.. morkaka ligger på perfekt plass og så kunne vi se navlestrengen. kan virkelig ikke skjønne at denne gangen så går det, vært igjennom mange SA/MA. er helt rørt for tiden.
Det er så bra å høre! Koselig å se deg her inne *Siri* (jeg er på øb også, der har jeg Millamilla som nick). Jeg er på full fart inn i "klubben" for 2. trimester (mandag). Men jeg regner med å treffe deg der om et par uker!

jeg skal inn i 2 trimester på torsdagen.<3

så koselig å se deg her inne,bruker samme nick her å, men kommer nok til å forandre det etterhvert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Da var jeg tilbake etter over en uke på ferie i fjellheimen uten internett...

 

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll. Hadde selvfølgelig ikke barnevakt, så 1,5-åringen måtte være med. Det endte med at han skulle pirke borti ALT inne på kontoret til legen, så jeg fikk ikke akkurat satt med ned og slappet av :P Legen mente det ikke var vits i å sjekke blodtrykket mitt i dag... hehe. Så da må jeg tilbake i neste uke.

 

Ellers ble jeg henvist til ultralyd, men ifølge legen var det opp til sykehuset å bestemme hvorvidt jeg fikk komme på tidlig ultralyd eller ikke. Uansett er jeg nå 14 uker på vei hvis man tar utgangspunkt i siste mens, så da er det ikke mange ukene til jeg får komme på ordinær ultralyd uansett. Selv tror jeg ikke at jeg er mer enn 10-12 uker på vei, men jeg får bare smøre meg med tolmodighet, så får jeg nok vite etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter =)

 

Hvordan går det med dere alle sammen?

Her kommer og går symptomene litt, har ikke fult så mye behov for søvn som helt i starten. Men kvalmen har begynt å melde sin ankomst. Er det forresten vanlig at det svinger litt i formen? Er 7+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror det er veldig vanlig at det svinger i formen.. Jeg går noen dager og er nesten symptom-fri (og håper kvalme og trøtthet er over), for så neste dag å bli kvalm og trøtt igjen.. Er 10+5 idag, og gleder meg til formen er tipptopp hele tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bentix ser at vi er likt :-) ble satt tilbake litt i dag på UL og er 7 +5 og har termin 31 mars.

Finnes det terminklubb for Mars her inne ?

Dette var jo hyggelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...