Gå til innhold

Skravletråd for 1.trimester


Adrianne1

Anbefalte innlegg

Etter å ha deltatt i en koselig skravletråd for prøvere, savner jeg litt å ha noen å dele tanker, symptomer osv. med etter å ha fått positiv test.

 

Lurer derfor på om noen er interessert i å dele alt fra hormonutbrudd til engstelse og glede, med andre i samme situasjon? :)

 

Mulig det finnes en slik tråd allerede, men den har ikke jeg funnet (og tar gjerne imot en link hvis noen har)

 

Adrianne1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med! Var med på den skravletråden på bli gravid jeg også, og savner det her. Takk for flott initiativ :)

 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg skravl i vei! :) Jeg har ikke noe å dele akkurat i dag, men plutselig så kommer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Så koselig å se noen fra bli gravid gruppen her... Har heller ikke funnet en skravletråd, så jeg er med ;)

 

4.3 idag og hellu hormoner.... Vi skulle til noen venner i kveld og spille kubb og ta noen øl... Og det å skulle ta med vann og ikke vite helt hvordan jeg skulle forklare det ente med tårer ved kjøkkenbenken. Så tåpelig, begynte å le av det begge to. Gubben bare: oki hellu hormoner... Hehehe endte med at han dro bort og jeg tuslet bort halvannen time etter bare for å hilse på med unnskyldingen hodepine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... hormoner ja :) Sambo satt å så på et dyreprogram tidligere i kveld, hvor en sebraunge ble forlatt av flokken - og jeg grein og grein, og klarte ikke stoppe! Og nå kom tårene igjen, bare av å nevne det...haha! Det verste er at jeg egentlig ville le av det, men all latter kom ut som ukontrollert grining. Kan ikke huske at jeg Så hormonell da jeg var gravid sist :)

 

For øvrig vet jeg ikke hvor langt jeg er på vei, pga tullete sykluser. Så i morgen skal jeg til legen, og håper å bli henvist til ultralyd for å finne ut av dette.

 

Flott med andre skravlesyke her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har hatt gråtetokter med begge jentene, og var humørsyk med gutten. Ellers husker jeg lite fra første svangerskap, er tross alt 13 år siden. (Det var da jeg gikk med gutt)

Huff nå føler jeg meg gammel.. Er ikke bikket 30 enda, men føler meg gammel når jeg ser på ungene som er blitt så store..

Hmm.. Avsporing der, ja.

 

Hormoner! Denne gangen er jeg sint. Tenner på alle pluggene for ingenting! Må ta meg kraftig sammen. Tåler ikke mas av noe slag, og om hunden sutrer så tramper jeg i gulvet. Jeg som vanligvis har en engels tålmodoghet!

Og ammetåke, eller gravidtåke, har jeg også hatt. I helgen "mistet" vi en dvd. Fant den ingen steder, før den plutselig dukket opp...i fryseboksen!!

 

Ja, ja. I dag skriker kroppen at jeg skal ha tvillinger. Mannen kommenterte også magen min, syntes jeg så veeeldig oppblåst ut. Jeg ser ut som om jeg er i nærheten av 4. måned i dag!

 

Er egentlig livredd for det, men det skal gå det også...

 

Mine tanker for i kveld. Håper dere har en fortreffelig aften, jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

 

Jeg vil også være med. Gravid for første gang og er vel 4. uker på vei. Det har ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid og tok senest i går kveld en ny strimmel test.....hehe. positiv den også gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også være med :) Er også gravid for første gang og er nå 6+6 uker på vei. Og jeg som hadde håpet at kvalmen holdt seg laaangt unna slapp ikke det, så her sitter jeg kvalm som fy og prøver å tenke at dette er jo ett godt tegn.. Litt vanskelig å tenke at dette er positivt når jeg må springe på do konstant og bare brekker meg. Håper det dabber av snart, eller at jeg blir vant til den. (<- dagens suttreinnlegg fra meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ventes fjerdemann, jeg gikk høygravid ifjor på denne tida! Nå er jeg 8+3.

Igår skulle jeg ut med en jentegjeng, drakk munkholm fordi "jeg har gått så lenge med denne forkjølelsen, nå MÅÅÅ jeg bli frisk snart altså!!" ;) Hihi...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, Lillefru :) Hvordan er magen din, du som også venter fjerdemann? Jeg er så redd for at den popper ut snart! Er så oppblåst at det ligner ingenting..

Du har fire tette du, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer, jeg er ca 9 uker i dag og skal på UL i dag, er helt nervevrak for jeg gruer meg veldig, fulle av hormoner og griner hele tiden. :P

har slitt med smerter og små blødninger igjennom hele svangerskapet, har hatt fryseforsøk på st.olav og ble gravid på det siste egget jeg hadde på frysa...

 

vel vel litt om meg, skal snart bli enig med denne kvalmen og komme meg til sykehuset for UL som jeg har utpå dagen, må bare innom noen steder før jeg skal dit.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også være med :) Er også gravid for første gang og er nå 6+6 uker på vei. Og jeg som hadde håpet at kvalmen holdt seg laaangt unna slapp ikke det, så her sitter jeg kvalm som fy og prøver å tenke at dette er jo ett godt tegn.. Litt vanskelig å tenke at dette er positivt når jeg må springe på do konstant og bare brekker meg. Håper det dabber av snart, eller at jeg blir vant til den. (<- dagens suttreinnlegg fra meg)

 

jeg spiser en rista loff med smør på hver morgen og slipper litt av kvalmen slik, tips fra fastlegen min. ;)

håper kvalmen din blir bedre etterhvert slik at du kan nyte å gå gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og jeg er 3 gangs, min nye samboer og jeg har slitt i nesten 10 år før denne spiren nå sitter. har 2 snupper fra mitt første ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med å skrave litt:) er i uke 6+1 i dag.Har prøvd nå i 1 år og hadde en SA i oktober.. Satser på at den klamrer seg fast.Har en gutt på 4 år og ønsker oss så veldig en lillebror;)

 

Jeg er overhodet ikke kvalm,bare menssmerter og vanvittig ømme pupper.Tenker å dra på UL om ca 2 uker.Klarer ikke helt å slappe av eller fortelle til noen kjente før jeg har sett et bankende hjerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med å skrave litt:) er i uke 6+1 i dag.Har prøvd nå i 1 år og hadde en SA i oktober.. Satser på at den klamrer seg fast.Har en gutt på 4 år og ønsker oss så veldig en lillebror;) Jeg er overhodet ikke kvalm,bare menssmerter og vanvittig ømme pupper.Tenker å dra på UL om ca 2 uker.Klarer ikke helt å slappe av eller fortelle til noen kjente før jeg har sett et bankende hjerte..

 

jeg kan skjønne at du vil se hjerte aktivitet, jeg hadde en MA sist oktober. disse mens smertene kan jo gjøre at vi begynner p lurer.

 

ønsker deg lykke til med UL om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også være med :) Er også gravid for første gang og er nå 6+6 uker på vei. Og jeg som hadde håpet at kvalmen holdt seg laaangt unna slapp ikke det, så her sitter jeg kvalm som fy og prøver å tenke at dette er jo ett godt tegn.. Litt vanskelig å tenke at dette er positivt når jeg må springe på do konstant og bare brekker meg. Håper det dabber av snart, eller at jeg blir vant til den. (<- dagens suttreinnlegg fra meg)
jeg spiser en rista loff med smør på hver morgen og slipper litt av kvalmen slik, tips fra fastlegen min. ;) håper kvalmen din blir bedre etterhvert slik at du kan nyte å gå gravid.

 

Takk for tipset! Det må prøves! Nå prøver jeg bare å spise regelmessig å holde blodsukkeret noe på plass, men er litt vanskelig for har sultfølese i magen, men kvalmen gjør det ikke fristende å spise..

 

Lykke til på UL :)

Endret av KattaVenter..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dumme ferieavvikling! Kommer akkurat fra legen, og han var vel mest interessert i få meg avgårde igjen, fordi han hadde det så travelt. Det eneste han sa va at jeg kunne vÆre alt fra 10-11 uker på vei til 3-4, og at jeg fikk kontakte fastlegen når hun kommer tilbake fra ferie om 14 dager.

Det er egentlig ikke noe problem, ettersom jeg ikke er spesielt engstelig og har heller ikke hatt blødninger eller andre tegn på at noe kan vÆre galt. Men jeg VIL vite!! hehe....

 

Lykke til på UL til dere som skal på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne skravle litt jeg også!! :-D Hehe!! Her er jeg nå 10+6 og irriterer meg grønn over at jeg tilsynelatende blir mer og mer kvalm for hver dag! Var veldig lite kvalm i starten, men nå tar det helt av! Prøver alle råd, men ingen synes å virke! :| Så jeg selv er ganske uvirksom! Håper det går bedre etterhvert!! :-D Er virkelig klar for å komme meg forbi uke 12 og håper ting skal gå lettere da!! Er forresten første svangerskap!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med travel lege adrianne, og lykke til med ul til dere som har kommet så langt. Vi skal på festival i tre dager nå. Kan bli en utfordring med tanke på alkohol. Har ikke lyst til å fortelle noe enda siden jeg er bare 4.4 får låne ølen til gubben innimellom og skylde på hodepine....

 

Ha en fin dag alle sammen, håper sola titter fram snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne skravle litt jeg også!! :-D Hehe!! Her er jeg nå 10+6 og irriterer meg grønn over at jeg tilsynelatende blir mer og mer kvalm for hver dag! Var veldig lite kvalm i starten, men nå tar det helt av! Prøver alle råd, men ingen synes å virke! :| Så jeg selv er ganske uvirksom! Håper det går bedre etterhvert!! :-D Er virkelig klar for å komme meg forbi uke 12 og håper ting skal gå lettere da!! Er forresten første svangerskap!! :-D

 

 

Prøv urizal som du får kjøpt på helsekosten. Der er ingefærtabletter som har reddet meg alle gangene jeg har vært gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og lykke til på ul, *siri*, håper jeg skal neste uke eller uken etter der. Klarer ikke å fri meg fra følelsen av at det er noe galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette virker som en kjekk tråd. Her vil jeg gjerne være med! Jeg er 8+4 i dag og er kvalm og spyr. Flott måte å tilbringe ferien på! Gleder meg til 2. tri når kvalmen slipper og magen vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også være med :) Er også gravid for første gang og er nå 6+6 uker på vei. Og jeg som hadde håpet at kvalmen holdt seg laaangt unna slapp ikke det, så her sitter jeg kvalm som fy og prøver å tenke at dette er jo ett godt tegn.. Litt vanskelig å tenke at dette er positivt når jeg må springe på do konstant og bare brekker meg. Håper det dabber av snart, eller at jeg blir vant til den. (<- dagens suttreinnlegg fra meg)
jeg spiser en rista loff med smør på hver morgen og slipper litt av kvalmen slik, tips fra fastlegen min. ;) håper kvalmen din blir bedre etterhvert slik at du kan nyte å gå gravid.
Takk for tipset! Det må prøves! Nå prøver jeg bare å spise regelmessig å holde blodsukkeret noe på plass, men er litt vanskelig for har sultfølese i magen, men kvalmen gjør det ikke fristende å spise.. Lykke til på UL :)

 

UL gikk kjempe bra og jeg er nå 9 uker på vei.

i dag har virkelig 2 rista loff skiver redda dagen min. :)

og så drikker jeg litt farris(liker best den røde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne skravle litt jeg også!! :-D Hehe!! Her er jeg nå 10+6 og irriterer meg grønn over at jeg tilsynelatende blir mer og mer kvalm for hver dag! Var veldig lite kvalm i starten, men nå tar det helt av! Prøver alle råd, men ingen synes å virke! :| Så jeg selv er ganske uvirksom! Håper det går bedre etterhvert!! :-D Er virkelig klar for å komme meg forbi uke 12 og håper ting skal gå lettere da!! Er forresten første svangerskap!! :-D
jag vill också skravle :) jag er 9+0 idag och helt pløtsligt siste 2 dagar har jag begynt o kaste opp og er kjempe dålig.. skjer med det? trodde man blev bedre med ukerna jag...:) MEN vennina mi var gravid før några månader sen og hon fick piller av legen sin mot kvalme som FUNKAR helt otroligt bra :) om du blir dåligare kan du spørre legen din om det? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...