Gå til innhold

Kan saften fra en aloe vera plante dempe smertene på ansiktshuden min? Noen som har peiling?


HerGårDetUnna!!!

Anbefalte innlegg

Har gått på diverse medisiner og kremer i mange år, men måtte såklart slutte med disse da jeg ble gravid.

Har fått store vonde utbrudd av kviser/byller i pannen nå. At de er stygge plager meg ikke så mye, men de er så inni granskauen vonde! Trenger "krisehjelp" mot smertene, og lurer derfor på om aloe vera kan dempe det? Har kun planter, ingen kremer eller annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aloe vera virker kjølende, så kan være det hjelper litt. Skader ikke å prøve iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg prøver å dampe huden litt og smøre på etterpå. La det ligge på over natten så kanskje det blir en bedre dag i morgen :)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er ikke aloe vera sjekket så grundig i forhold til mulig fare for foster, men de undersøkelsene som er gjort viser ikke at det er farlig. De fleste naturprpreparater inneholder imidlertid såpestoffer som kan være skadlige for cellene. Du bør derfor holde deg unna slike produkter selv om selve aleoveraen sansynlig vis ikke er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ok.. Da fÅr jeg heller se om jeg har noe annet. Takk for informasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja også kan du være alergisk mot aloe vera , litt kjedelig å våkne opp med hovent ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...