Gå til innhold

flytte til hamar??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skal flytte dit jeg,men til b.daln. da har jeg kort avstand til gjøvik og hamar.

 

Vel, da skal du vel ikke flytte dit :P Brummunddal er en annen by :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Kan nevne en detalj sånn kostnadsmessig som er grei å ha med. De kommunale avgiftene i Hamar er SINNSYKE!! Vi flytta fra Hamar til Løten og betaler 6000 mens familien min som fortsatt bor på Hamar betaler svimlende 28000. Fikk også nyoppussa hus med diger tomt for 1400000, mens i Hamar hadde vi rett og slett ikka fått kjøpt noe vi hadde plass til å bo i for en penge vi har råd til å betale... Dyre boligpriser, men absolutt en fin by å bo i. Vi er jo der hver dag selv om vi bor i Løten kommune;)

Endret av Tira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. 28 000 i kommunale avgifter?? Vi betaler ca 10 000.
Det er jo kjempebra!! Da er det heldigvis ikke like "jævlig" for alle. I deres husholdning bor det totalt 6 personer (inkl en utleie-enhet). 5 av dem er voksne. Jeg har aldri spurt noen andre hva de betaler i kommunale avgifter, men vi fikk bakoversveis den korte stunden vi lette etter bolig på Hamar og så tallene i div prospekter. Selvfølgelig kommer det an på forbruk, men jeg syns det er fint å høre at det er teknisk mulig å komme ned på en mer levelig pris der. Er jo en veldig fin by å bo i:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. 28 000 i kommunale avgifter?? Vi betaler ca 10 000.
Det er jo kjempebra!! Da er det heldigvis ikke like "jævlig" for alle. I deres husholdning bor det totalt 6 personer (inkl en utleie-enhet). 5 av dem er voksne. Jeg har aldri spurt noen andre hva de betaler i kommunale avgifter, men vi fikk bakoversveis den korte stunden vi lette etter bolig på Hamar og så tallene i div prospekter. Selvfølgelig kommer det an på forbruk, men jeg syns det er fint å høre at det er teknisk mulig å komme ned på en mer levelig pris der. Er jo en veldig fin by å bo i:)

 

Ja, jeg trives veldig godt :)

 

Jeg har heller aldri spurt hva andre betaler i kommunale avgifter. Vet egentlig ikke helt hva som avgjør prisen, for det meste er vel fast? Typ søppeltømming, snøbrøyting (kanskje det er det som trekker ned, for de brøyter ALDRI gata vi bor i ;) ) ol. Vi er bare to voksne og ett barn da, men likevel. 28 000 var jo helt ekstremt!

 

Men HI, Hamar er en fin by, men det er jo ingen garantier for at man vil trives. Det er mange fine tilbud her og flotte områder, men til syvende og sist kommer det nok mye an på hvem man blir kjent med, hvor man jobber osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm jeg var et blokkbarn, kan ikke huske noe "dritt" :P Men det er noen år siden, vi flyttet fra Hamar da jeg skulle begynne på ungdomsskolen.
Nå er det jo gjerne slik at barn av lavere klasser ofte ikke er klar over sin egen klassetilhørlighet. For deg var kanskje Hamar-blokkene et supert oppvekststed, mens for de litt høyere opp i klassesystemet var dere "dritt".

 

Mulig, men jeg ser virkelig ikke poenget mot å advare folk mot å bo i det området pga "oss". Vi var ikke farlige. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...