Gå til innhold

kjempe med legen


lillalo

Anbefalte innlegg

Siden min sønn var bitte liten har jeg hatt mistanke om astma. Har selv vokst opp med astma og kjenner godt til hva det er. han har flere ganger vært på legevakta hvor han har blitt behandlet med forstøver apparat. Har kommet inn til en spesialist, men føler ikke at vi blir hørt. Det siste året har det toppet seg med tunge sykdomsperioder og tilogmed innlegelse på sykehus med klar diagnose astma ( sterk grad, nær bevistløs). enda føler jeg at spesialisten tviler på diagnosen astma. Han vil vente å se om det er bare infeksjonsutløst astma og tilfeldighet. Jeg skriker nesten etter forståelse og håper på hjelp. jeg ønsker ikke å medisinere min sønn for en vær pris, men å ha en sønn som kan ha en normalt liv. Kan ikke noen fortelle meg at det vil gå lettere etterhvert. Bare jeg kunne fått en forstøver apparat hjemme, slik at jeg kunne behandlet han før han ble helt bevistløs.

 

Andre med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har kun positiv erfaring med minstemann som og har astma (barneastma). Men, eg trur det er ein mild form for astma og at det er bronkittastma, for han reagerer kun på kulde.

 

Han har meir eller mindre vert konstant forkjølt sidan påsketider. Har vert til lege med han innimellom. Men, siste gangen da han var godt forkjølt. Hosta kun om natta, så tok eg han til lege. Legen meinte at den kunne vere astma, men tok ein crp for å utlukke at det ikkje var noko infeksjoner. Med ein crp på 5, så var det legen kalte for barneastma. Da fekk vi medisiner som skulle gje gjennom eit innhallasjonsrøyr (ein anfallsmedisin og ein forebyggande.) Frå dag ein av med bruk av medisin slutta og nattehosten. Og når sumarstemperaturen kom, så slutta han heilt med hosten. No skal vi til lege igjen etter å ha brukt astmamedisin fast i 5-6 veker. Og som legen sa, så kjem vi kun til å bruke anfallsmedisin ved behov. Men, no veit eg ikkje noko før i morgon etter at vi har vert hos legen.

 

Men, eg syns det er litt rart at spesialisten er i tvil om at det er astma, så alle andre leger seier det motsatte og at medisinen faktisk virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hadde nok sendt en formell klage til den spesialistem. du aner ikke hvor sinna jeg blir av og lese att du ikke blir tatt seriøst. måtte også kjempe med lege for i det heletatt få inkallelse til barnelege. Håper det har forandra seg for dere nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...