Gå til innhold

allergi?


lillalo

Anbefalte innlegg

Har en lita snuppa på et år. Har slitt endel med oppkast frem til ca 9 mnd. Hun er liten av vekst. 7800 gram og 71 lang på et årskontrollen og da hadde hun faktisk lagt på seg bra fra hvordan hun var før. Hun har mye løs avføring. Nå i det siste har hun hatt mye røde prikker rundt munnen og i skrittet. Vet fra første mann at man må kjempe med legene for å få hjelp, så hadde vært fint med noe tilbakemeldinger her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette høres ut som et tilfelle der akupunktur hadde gitt god hjelp. Barn er litt enklere skrudd sammen enn oss voksne og ofte holder det å få skikk på fordøyelsen, så retter dette opp andre problemer også. Jeg vil anbefale deg å vurdere akupunkturbehandling. Hvis hun allerede nå har disse problemene, kan hun godt bli kronisk plaget med magen i voksen alder med intoleranser og dårlig energiopptak fra maten. Dette kan igjen gi ringvirkninger på konsentrasjonen, muskulaturen og hennes generelle energi.

 

Barn responderer generelt veldig bra på akupunktur. Behandlingen er enklere og varer ikke så lenge som hos voksne.

Jeg er akupunktør med klinikk på Majorstua.

Ta gjerne kontakt via facebooksiden min hvis du har spørsmål eller ønsker å prøve akupunkturbehandling for din datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg glemte å legge ved linken ;)

 

facebook.com/oisteinakupunktur

 

Hvor gamle må barn være for å prøve ut akupunktur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur kan benyttes helt ned til de er nyfødt.

Ypperlig behandling for kolikk, feks :)

OK, har en liten en på 5 uker som skriker hver ettermiddag til utpå natten. Har prøvd kiropraktor - han løste opp litt i rygg og nakke. Men det hjalp ikke. Han er utrøstelig når det står på som verst, og han spenner seg i bue. Har vært innom tanken melkeallergi (han får MME), men synes det er rart at han kun skriker ettermiddag og kveld/ tidlig natt. Byttet MME fra NAN til Collett. Men da ble gulpingen og skrikingen enda verre. Han har i tillegg fått et utslett som ble verre av Collett. Har byttet tilbake til NAN. Han har nå litt grønne bleier - så det er ihvertfall sikkert at det er noe med magen...

Så vi tar imot alle råd om hva som kan hjelpe. Er det noe som bør utelukkes før vi eventuelt prøver akupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte blir han matet?

Og får han veldig mye i gangen?

Det bør være et par timer mellom hvert måltid slik at fordøyelsessystemet får hvilt seg og ikke blir utslitt. Hvis ikke klarer ikke systemet å ta unna og han kan få voldsomme smerter. Dette kan også gi fordøyelsesvansker senere i livet.

Er han veldig oppblåst/spent i magen?

Er han veldig rød og varm?

 

Du kan prøve å gi ham avkjølt fenikkel-te tre ganger om dagen og se om det hjelper.

 

Det er ikke så ofte jeg er innom her, så hvis det tar kang tid før jeg svarer finner du meg gjennom facebook.com/oisteinakupunktur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 4 uker senere...

Oktoberbarnetmitt: Vår jente på 15 mnd var veldig lik på det og reagerer på melk/laktose. Mest skrikikng og vondt på ettermiddag/kveld/natt. Siden du allerede bruker mme, kjøp en boks eller to med nutramigen eller profylac på apoteket (synes selv nutramigen var fryktelig på lukt og smak, profylac noe bedre) og test ut. Om deg er melkeallergi bør du holde barnet helt unna melkeprodukter i to uker for tilstrekelig testing. Etter det kan du teste med vanlig mme og se om symptomene blir verre igjen når du gir vanlig mme. Da har du noe konkret du kan ta videre med legen og det er lettere å få hjelp. Spar på kvitteringer for om du får påvist allergi får du det dekket av helfo.

Endret av Lillisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...