Gå til innhold

Iris, Heidi eller....


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Elsa og Iris er som hånd i hanske!

 

Elsa og Flora

Elsa og Margit

Elsa og Molly, Holly, Lilly eller Milly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iris og Heidi er pene navn.

Miriam syns jeg ikke noe om. Miriam og Marita var top navn for noen år siden, og jeg har jobbet sammen med 4 Marita og 8 Miriam. Så for meg blir Miriam for vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nummer 2 i november, ser ut som det blir jente denne gangen også. Storesøster født i mai 2011 heter Elsa, var vanskelig nok å finne/ bli enige om det første navnet og nå må vi igang igjen - starter derfor i god tid! Pappaen er engelsk så navnet må fungere på begge språk. Jeg jobber i barnehage på 14ende året så topp 10 navn er ikke aktuelt. Jeg har foreløpig Iris, Heidi og Miriam på lista, men er fryktelig usikker. Hva synes dere om de, eventuelt forslag på andre navn!

 

Fine, fine navn!

Jeg er selv veldig glad i navnet Iris. Skulle gjerne brukt det selv.

Heidi er også et vakkert navn.

 

Andre forslag (beklager om jeg gjentar andres forslag):

Anora

Henny

Luna

Clara

Elvira

Ellinor

Rebekka

Vera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også Gina!

 

Og Heidi :) Herlig sjeldent fortiden. Her jeg bor er det små Iriser overalt, og Miriam har jeg av en eller annen grunn aldri likt.

 

Elsa passer ellers godt til:

 

Kirsti

Karen

Hilde

Liv

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av de du har skrevet ned Liker jeg Heidi best. Jeg har altid vært fornøyd med navnet selv. :P

 

De navnene jeg har på min liste er: Ida, Emilie, Mina, Malin, Ariel,Eline ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for mange positive svar og forslag! Vet ikke om jeg er noe klokere, men... Nå skal vi igang med oppussing av hus og flytting så babynavn er nok ikke øverst på prioriteringslista av avgjørelser - godt det er 13 uker til termin!

 

Overrasket over at Gina er godt likt, må smake litt på det selv, fikk litt sånn "umoderne" følelse av det, men sikkert fordi det er uvant.

 

Mange små Iriser ja, også overraskende med tanke på at jeg kun har kjent ei lita frøken i mine 14 år i barnehage som heter det, kanskje på vei opp? Ser at ca 45 stykker ble kalt det i 2011 mot 365 Emilie`er og 470 med navnet Emma f.eks.

 

Tenker nå at det blir Heidi eller Iris, men hvem vet? Utfordringen blir å få med pappaen på både diskusjonen og avgjørelsen, finner nok ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg Heidi er det beste forslaget fra dere:)

 

Iris minner meg om en gamle dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...