Gå til innhold

Iris, Heidi eller....


Håpet ble virkelighet!

Anbefalte innlegg

Venter nummer 2 i november, ser ut som det blir jente denne gangen også. Storesøster født i mai 2011 heter Elsa, var vanskelig nok å finne/ bli enige om det første navnet og nå må vi igang igjen - starter derfor i god tid!

 

Pappaen er engelsk så navnet må fungere på begge språk. Jeg jobber i barnehage på 14ende året så topp 10 navn er ikke aktuelt.

 

Jeg har foreløpig Iris, Heidi og Miriam på lista, men er fryktelig usikker. Hva synes dere om de, eventuelt forslag på andre navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miriam er nydelig:)

Har ikke oversikt over hva som er topp ti, men hva med Jane, Katrine, Kristine, Camilla eller Veronica? Fine navn som går fint på engelsk også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Miriam er et flott navn. Syns Kristin og Karin er fine navn som også går fint på engelsk, men som samtidig er stødige "norske" navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsa og Heidi :) Liker kanskje Miriam bedre enn Heidi, men synes det klang best med storesøsters navn og begge er veldig fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Esther var med helt til oppløpssiden sist, men klarer derfor ikke helt bruke det denne gangen... Jeg ville aller helst/først ha Erica, men det var kraftig hoderistning fra mannen...

 

Jane heter tante i England og Camilla og Maja er barnehagejenter x 5 for meg, skal ikke være lett. Jeg liker Kari også jeg da, selv om det er litt "voksen dame" navn sånn assosiasjonsmessig.

 

Litt ulike meninger ser jeg, men alle mine tre første forslag er greit mottatt så langt, det er greit å vite! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill så langt, satser på at jeg får lirket noen meninger ut av mannen i løpet av ferien, ikke så mye han "avslører" eller forslag han kommer med, men.....

 

Synes Heidi er flott både på norsk og engelsk, men forventet flere mindre positive tilbakemeldinger på det, men koselig at jeg tok feil! :) Og enig i at det passer godt med storesøsters navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsa er et utrolig flott og stilig navn! Av de tre på listen din liker jeg best Miriam. Det er et nydelig navn! Ellers er Kari stilig!

 

Andre navneforslag (som ikke er topp 10):

Vera

Ellen

Alma

Dorthea

Fanny

Hilma

Henriette

Johanna

Solveig

Sigrid

Laura

Lydia

Mathilde

Othilie

Ovidia

Oliva

Pauline

Petra

Petrine

Nanna

Synne

Sigrun

Iben

Silja

Signe

Ulrikke

Pernille

åsa

 

Noen du likte? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iris, er så fint!

 

Andre forslag som jeg synes passer med Elsa:

June, Edith, Vera, Tyra, Ines, Alva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger så langt. Miriam førte til at mannen så ut som et stort spørsmålstegn først og så rynket han kraftig på nesa - regner dermed ikke at jeg kan bruke Miriam. Jeg liker Kari og Vera også men det kan jeg visst også glemme!

 

Heidi er vel det forslaget jeg har fått inntrykk av at er mest aktuelt, må bestemme hva jeg liker best selv også. Han vil oppkalle etter en tante i England, men jeg prøver å si at Georgina passe dårlig/ ikke funker på norsk, elv om det er flott på engelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger så langt. Miriam førte til at mannen så ut som et stort spørsmålstegn først og så rynket han kraftig på nesa - regner dermed ikke at jeg kan bruke Miriam. Jeg liker Kari og Vera også men det kan jeg visst også glemme!

 

Heidi er vel det forslaget jeg har fått inntrykk av at er mest aktuelt, må bestemme hva jeg liker best selv også. Han vil oppkalle etter en tante i England, men jeg prøver å si at Georgina passe dårlig/ ikke funker på norsk, elv om det er flott på engelsk!

 

Hva med bare Gina?

Ellers likte jeg best Iris av dine forslag, og Vera eller Tyra av andre her. Heidi er det utrolig mange i min generasjon som heter, og jeg syns ikke det er noe særligpå annet enn norsk.

Hva med Celia, Leona eller Nora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig navn datteren deres har :) Synes Iris (1) og Heidi (2)er finest av alternativene dine. Miriam er ok. Noen forslag fra meg :) Elsa og Agnes Elsa og Siri

 

Agnes og Siri er kjempefine navn, og fine på engelsk så jeg støtter bare peggy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Iris og Heidi er fine navn. Synes ikke Miriam er pent, må jeg innrømme. Favoritten min av forslagene dine er Heidi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...