Gå til innhold

bekkenløsning tidlig


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

jeg har i dag fått påvist bekkenløsning, og jeg er allerede i uke 8.

trodde virkelig ikke at det er mulig, men det er vist.

jeg klarer ikke å sove skikkelig uten å må ha pute i mellom beina om natta.

må sitte i bestemte stillinger for at det ikke skal gjøre vondt,

skal tilbake til lege i morra pga av smerter.

 

hva kan man gjøre ved tidlig bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke så mye annet å gjøre med tidlig bekkenløsning enn om den kommer seinere, desværre! Skaff henvisning til fysioterapeut for behandling av "bekkenløsning med gangproblemer" og om det ikke hjelper prøv kiropraktor/naprapat/osteopat for evt låsninger.

 

Du nevner at du trenger pute mellom beina, derfor vil jeg anbefale en spesiell pute jeg bare ikke klarer meg uten: Comfort-U (http://www.comfort-u.no/). Jeg begynte med ei pute mellom beina, så ble det først en så to ekstra syner rulla sammen som pølser på hver side før jeg kjøpte puta - helt klart verdt pengene!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært til naprapat, og fått noen øvelser jeg skal gjøre.

men det er ikke noe som skal til før jeg får kjempe vondt,

klarte ikke engang å støvsuge i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuge? Jeg er fornøyd om jeg klarer å gå på kjøkkenet for å hente et glass vann og tilbake uten krykker! Det er ikke hver dag jeg klarer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså etter at jeg hadde skrevet det forrige innlegget at det var ganske surt - sorry! Satt akkurat og tørka tårene fordi det hadde gjort så vondt å hente et glass vann - og syntes veldig synd på meg selv. Da ble det å klage over at man ikke kan støvsuge det som fikk begeret til å renne over.

 

Egentlig har jeg stor fortåelse for problemet, jeg har jo vært der selv... Beklager utbruddet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går bra, måtte i dag få samboeren til å støvsuge og vaske gulvene, jeg har fått krykker og er så lei meg for at nå er ferien vår spolert for at jeg ikke klarer å gå å hente posten engang hjemme. og jeg er ikke så mange uker på vei, snart 9 uker. så dette tror jeg blir ett laaaaaangt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Bekkenløsning er hormonbasert så det er mulig. Jeg hadde kraftig bekkenløsning nå sist, dattera mi er 4,5mnd. Jeg er gravid igjen nå og er ca 5 uker på vei. Merker det allerede veldig i bekkenet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått høre at jeg har blir skikkelig hormonell. ikke noe er greit når bekkenet ikke vil gjøre det jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså etter at jeg hadde skrevet det forrige innlegget at det var ganske surt - sorry! Satt akkurat og tørka tårene fordi det hadde gjort så vondt å hente et glass vann - og syntes veldig synd på meg selv. Da ble det å klage over at man ikke kan støvsuge det som fikk begeret til å renne over. Egentlig har jeg stor fortåelse for problemet, jeg har jo vært der selv... Beklager utbruddet!

 

Huff, stakkars dere som har fått dette så tidlig. Skjønner jeg er heldig som fikk det så sent som i uke 30.

 

Bare kjente meg så altfor godt igjen i dette. Satt også her om dagen oppløst i tårer fordi jeg heller ville tisse på meg enn å gå på do... (Og det er ca ti meter...) Må trekke litt på smilebåndet av meg selv da. Håper dere har hjelpsomme samboere som tar i et tak for dere, og avlaster dere.:)

 

Ville egentlig bare ønske dere alle riktig god bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Østfold-80

Uff,føler med dere... Da er kanskje dere de rette å spørre om dette.

Jeg hadde bekken plager ved første graviditet(07/08), i går etterm var jeg akutt hos kiropraktor pga ryggen låste seg...au!!

Kiropraktor mente at jeg har nerver i klem og at jeg har fått noe som kan ligne på en bekkenløsning/låsing. Han spurte om jeg er gravid,det vet jeg ikke. (3 dager til ikm,negativ test i dag tidlig).

Men jeg har vondt for å sitte,gå på do(klarer såvidt å tørke meg),

vondt å gå,vondt nedover bena. Stakars mannen min måtte gjøre alt hjemme i går. Rett og slett alt er vondt!!!!!!!!!! Bekkenløsning????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,fØler med dere... Da er kanskje dere de rette å spØrre om dette. Jeg hadde bekken plager ved fØrste graviditet(07/08), i går etterm var jeg akutt hos kiropraktor pga ryggen låste seg...au!! Kiropraktor mente at jeg har nerver i klem og at jeg har fått noe som kan ligne på en bekkenlØsning/låsing. Han spurte om jeg er gravid,det vet jeg ikke. (3 dager til ikm,negativ test i dag tidlig). Men jeg har vondt for å sitte,gå på do(klarer såvidt å tØrke meg), vondt å gå,vondt nedover bena. Stakars mannen min måtte gjØre alt hjemme i går. Rett og slett alt er vondt!!!!!!!!!! BekkenlØsning????????

 

Ikke umulig ;) Det er vel egentlig bare å vente til ikm - og evt teste på nytt? Og om du er gravid, og det er bekkenlØsing / låsning så kan jeg trØste med at for meg så holdt jeg i alle fall nesten alt i sjakk med jevnig behandling helt til magen begynte å vokse skikkelig godt ute i andre trimester. Lykke til!

 

Har forresten ikke hørt om noen som fikk høre den nyheten fra kriopraktoren før ;) Håper det er godt nytt uansett hva du ønsker testen skal vise!

Endret av MammaBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,fØler med dere... Da er kanskje dere de rette å spØrre om dette. Jeg hadde bekken plager ved fØrste graviditet(07/08), i går etterm var jeg akutt hos kiropraktor pga ryggen låste seg...au!! Kiropraktor mente at jeg har nerver i klem og at jeg har fått noe som kan ligne på en bekkenlØsning/låsing. Han spurte om jeg er gravid,det vet jeg ikke. (3 dager til ikm,negativ test i dag tidlig). Men jeg har vondt for å sitte,gå på do(klarer såvidt å tØrke meg), vondt å gå,vondt nedover bena. Stakars mannen min måtte gjØre alt hjemme i går. Rett og slett alt er vondt!!!!!!!!!! BekkenlØsning????????
Ikke umulig ;) Det er vel egentlig bare å vente til ikm - og evt teste på nytt? Og om du er gravid, og det er bekkenlØsing / låsning så kan jeg trØste med at for meg så holdt jeg i alle fall nesten alt i sjakk med jevnig behandling helt til magen begynte å vokse skikkelig godt ute i andre trimester. Lykke til! Har forresten ikke hØrt om noen som fikk hØre den nyheten fra kriopraktoren fØr ;) Håper det er godt nytt uansett hva du Ønsker testen skal vise!

 

jeg har hØrt at man kan få bekkensmerter i forbindelse med ikm,

jeg sleit med bekkenlØsning i mine 2 fØrste svangerskap.

og slitt veldig etterpå så det kan hende du forsatt har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
jeg har i dag fått påvist bekkenløsning, og jeg er allerede i uke 8. trodde virkelig ikke at det er mulig, men det er vist. jeg klarer ikke å sove skikkelig uten å må ha pute i mellom beina om natta. må sitte i bestemte stillinger for at det ikke skal gjøre vondt, skal tilbake til lege i morra pga av smerter. hva kan man gjøre ved tidlig bekkenløsning?
Anbefaler at du tar deg en tur til kiropraktor! Jeg fikk tidlig problemer med bekkenløsning og begynte å gå til behandling på OK-klinikken på Majorstuen. Jeg går til en kiropraktor der som heter Catherine, og hun er superflink!!! Etter behandlig hos henne føles både bekkenet og korsryggen mye bedre og spenninger i nakken forsvinner også raskt. Jeg anbefaler alle gravide å gå hit, er helt sikker på at behandlingen her har gjort svangerskapet mitt mye lettere, så begge tomler opp! Har nå 7 uker igjen av svangerskapet og jeg går til henne ca 1 gang i uken. Skal definitivt fortsette med det frem til fødsel og når babyen kommer skal han hit og få en undersøkelse han også, hi hi :-)

 

Lykke til!

Endret av Cecilie 83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

For meg var bekkenløsning/bekkenlåsning det første symptomet, før jeg visste at jeg var gravid! På siden min: http://marbellamamma...-bekkenlosning/ har jeg skrevet om hvordan kiropraktor kunne hjelpe og hvordan bekkenløsningen ble bedre. Håper det kan hjelpe deg - jeg var kjempedårlig og ble mye bedre! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...