Gå til innhold

Sjokkert over svoger!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en lang historie og kan ikke ta alt her. Kort oppsummert jeg liker ikke han og han liker ikke meg.

 

Han liker ikke meg fordi jeg sier i fra om ting, krever ting av mannen min (hans bror) osv. I hans øyne skal kvinner være vakre, veltrente og mene minst mulig.

 

Jeg liker ikke han pga mye av det samme.. Han er en selvsentrert mammadalt som ikke tåler å bli motsagt. Han har aldri gjort noe mer for ungene sine enn grunnleggende ting som mat, klær, sende dem på skolen og skaffe barnevakt....(Hans helger)... Ja glemte å nevne at han er så sær at til og med Thai konen rømte på krisesenter.

 

Men over til siste opdateringer ang denne mannen: Vi bor for tiden i utlandet. Siden han har vært så snill å være en slags vaktmester i boligen vi leier ut i Norge så kjøpte vi flybilletter til han så han kunne komme ned til varmen å besøke oss. Vi har akkurat kjøpt oss hus her nede og han kom akkurat når vi overtok nøklene (ikke planlagt). Han og mannen brukte mye tid på å male og gjøre klart før vi flyttet inn i nye huset. Dette ga vi tydelig utrykk for til broren at vi satt pris på hjelpen. (Maling, flytte ut div drit fra huset osv). Vi sa takk mange ganger men fikk ingen respons (greit nok).

 

Vi foreslo å roe ned flyttingen og ta han på div turer i landet vi bor i/ på stranden osv men han ville hjelpe oss, være i huset osv (takknemlig nok en gang).MEN så kommer det: Siden han hjalp oss var det naturlig at vi betalte ALT for han (inkl røyk). Uansettt hva vi handlet og om vi spiste ute så betalte vi (greit nok- han hjalp oss) Han brukte 60 euro på 14 dager. Resten betalte vi inkl mat/røyk osv. De euroene var gaver til div hjemme som jeg forskutterte når jeg kjøpte dem.......

MEN aldri takk for maten, kjekt at jeg fikk komme, Så fint dere kommer til å få det osv. Ikke ett smil på 2 uker.

Alt var en selvfølge, spiste han man så reiste han seg og gikk etter maten, Drakk han brus så lå bokser osv igjen etter han. Når røykpakken var tom krøllet han den og slengte den på gulvet (vi måtte plukke opp).

 

Vi har gjesteleilighet som han brukte....Når han reiste hadde han spist div sjokolade (after eight) krøllet papiret og slengt det på gulvet + annet boss.

Hjemme er han ryddig og renslig men det virket som om holdningen var at jeg hjelper så hun drittkjerringen (jeg) kan plukke opp.....

 

Siste kvelden ble han dritsur fordi vi ikke byttet tv kanal til nyhetene kl 18.30. Min mann sa til han at det var midt i kosekvelden med ungene (barne tv lørdag) og at vi ikke så nyheter når ungene var våken pga vold osv.....Han ble dritsur.....satt oppe i gjestedelen resten av kvelden (uten tv eller lesestoff, kun 1 flaske vann) hele siste kvelden. Sa ikke farvel til ungene (eller meg- surprise). Kom ned dagen for avreise og sa ingenting utenom ----snakkes!!! IKKE takk for nå osv

 

Bli litt langt dette ser jeg men helt alvorlig: Fyren må jo ha alvorlige problemer for etter mitt syn så oppfører ingen seg slik.

 

Min mann er helt enig men han ville ikke si noe for å lage noe bråk..... Han ville tie det i hel og bare få broren avgårde.

 

Måtte bare lire av meg litt for er sjokkert og forb.... er vel ingen som kommer på besøk til noen og oppfører seg slik ....(med mindre de er syk)

 

Min mann mente det var en blanding av særhet, lite folkeskikk og noen psykiske problemer så han ville ikke konfrontere han.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra< din beskrivelse høres det ikke ut som det er mye vits i å si ifra. Vil ikke tro at en så sær person vil komme til å forandre seg av denn grunn. Hvis din mann er enig ville jeg nok holdt mest mulig avstand til denne mannen. Og heller biti tenna sammen de gangene det er noe familiesamenkomster han er med på.

 

Det at han velger å sitte den siste kvelden alene synes jeg viser at han føler seg urettferdig behandlet og prøver å spille offer. Synes det virker som han har en del psykiske problemer ja, uten noen form for empati.. Sikkert en diagnose der (Kanskje borderline? ser ting enten svart eller hvitt, eier ikke empati, vrangforestillinger osv)

Har han vært "yndlingssønnen"? Har en oppførsel som minner om et enebarn med overbeskyttende og dullende opprdagelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang han kommer får du si til mannen din han kan rydde opp etter broren eller så får han ta inn på hotell, for hvis ikke får du ta betalt for å rydde eller si han må betale vaskehjelpen du må ha i hus for å rydde etter grisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har gitt mannen klar beskjed om at broren ikke er velkommen på besøk til oss flere ganger. Da får han ta inn på hotell!

Han har alltid vært vanskelig og sær. Tåler ikke å bli motsagt. Da klikker han og stormer furtende avgårde. Han har gått fra jobber flere ganger hvis noen har kritisert arbeidet hans.

Familien sier aldri imot pga temperamentet hans. Jeg synes det er helt utrolig at de har latt han slippe unna med en slik oppførsel i alle år. Han er 44 år men oppfører seg som en furten tenåring hvis han ikke får viljen sin.

 

En episode jeg kommer på i farten (og som nok beviser at han er syk på en eller annen måte) er når han feiret bursdagen sin i fjor. Vi var ikke invitert for han var sur på oss/meg. Jeg hadde kritisert han for å ikke å feire 17 mai med ungene. Ungene er 15 og 13 men han har aldri gått i tog med dem. Aldri kinotur, svømmehall osv. Det er bare tull og bortkastede penger. Han har aldri stelt istand bursdagsfeiring for dem engang.

 

Men over til bursdagsfesten hans:

Han inviterte 3 venner på fest ( 1 par + en singel kompis) De er de eneste han har igjen av venner. De spiste litt (2 grandiosa) så drakk han 3 øl, satte på tv`en, la seg på sofaen og sluttet å snakke med gjestene. Hysjet på de for han ville følge med på tv programmet. Gjestene dro etter en liten stund og han sa ikke farvel når de gikk engang. Lå på sofaen og så på tv mens de dro avgårde i drosjen.

 

Det er gått 1 uke siden han dro herifra men ennå ikke ringt ogg beklaget noe eller takket for seg. Ikke at det kom som en overraskelse.

 

Mannen min er heldigvis helt enig med meg. Han hadde glemt hvor sær han er. Jeg skulle ønske han kunne konfrontere han men han mener det ikke er noe vits da broren ikke ser ting slik vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda.. Utrolig spesielt. Det må jo garantert være noe med han, ikke bare særhet. De fleste mennesker vil jo prøve å oppføre seg bedre enn det, uansett hvor sære de er.

 

Har han litt ekstra tykk nakke? I såfall kanskje asberger?

Ikke at alle med asberger er sånn altså, men med en sterk for for asberger + dullete oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...