Mamma&skatt

hjelp - rift/klipp etter fødsel

9 innlegg i emnet

jeg ble klippet og revnet litt under fødsel og er plaget med at det dannes skorpe på klipp eller rift på den ene ytre kjønnsleppen og dette sprekker opp hele tiden... noen som vet om dette er normalt eller om det finnes noe jeg kan smøre på?

beklager detaljer og takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å være mest mulig i ro til det gror nok til at det ikke sprekker sånn lengre. skyll med dusjen veldig forsiktig og med rooolig stråle etter dobesøk.

Det ordner seg tilslutt, men litt mer komplisert når man får rifter. La andre ta mest mulig av det som må ordnes i hjemmet - greit at du får gro først.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan prøve og smøre på litt sink salve, det får ting til og gro fortere og så avstøter det jo fukt, jeg bruker sink salve når jeg får rifter/ sår nedentil ( har ømfintelig hud, ingenting som skal til før det blir sårt, nok at jeg tørker med med handuken feil :) ) de forsvinner fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet ikke, men tror det vil gå seg til etterhvert. Jeg tror det vil bli bedre om du ikke smører på kremer og div. Luft mye, ikke ha trange klær. Bruk nettingtruser. Sitt gjerne naken med en håndkle over deg om kvelden så får det lufttørke. Jeg gjorde dette, og jeg revnet under fødsel. Grodde raskt og ble veldig fort bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt på sykehuset å sitte i en balje med vann og medisinsk grønnsåpe gjerne flere ganger om dagen. Den har en bakteriedrepende effekt, renser og gjør at det gror fortere. Jeg syns også det lindret godt, hadde en del vondt. Lykke til : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for mange gode svar :) lurer på hva den medisinske grønnsåpen heter, har fått beskjed på det ene apoteket at de ikke visste hva det var for noe... hvor får man tak i det hvis ikke på apotek?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Banengens tror jeg den heter. Har kjøpt på flere forskjellige apotek.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal være å få tak i på apotek. Tror det må være feil av de som jobbet der du prøvde, Hi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bare bruke vanlig grØnnsåpe fra butikken, den uten furunål.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden