Gå til innhold

Noen med ulcerøs kolitt her??


<3 drømmer <3 + <3 spire <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oj :) ja jeg har det jeg å. Er første gangs og har termin i august. Formen er veldig bra faktisk. Unntagen vanlig gravid plager da. Deg da? Har du en fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har en gutt på 3 1/2 fra før. Jeg har vært syk siden 2006 så har egentlig vært dårlig i begge svangerskap og gått på kortison. Men formen er bra nå :)

Hvor i landet bor du da?

Har termin 24 august, denne gang jente. Hva venter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke hatt noen gode perioder siden jeg ble syk i 2009. Ingen medisiner å sann som har fungert, vel kortison da, men det har jeg nesten gått på konstant. Men etter jeg ble gravid så har prøver å alt hvert bra. Så håper veldig på at det skal fortsette :) Jeg har 23august og venter en liten gutt. kommer fra Østfold, hvor er du fra da? Spennende, jeg kjenner ingen jenter som har denne sykdommen og de jeg kjenner har så br virkning av medisiner. Blir liksom litt "ensomt" :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 23 august i forhold til BIM sine sider, men 24 august etter lege sin utregning da den nye kurven er 40+3.

Veldig flott at du holder deg frisk i svangerskapet da, føler ikke jeg har hatt noe virkning der. (men fikk oppbluss av klostidium bakterien, og kunne ikke behandles med antibiotika pga baby ikke tålte det, så ble gående veldig lenge uten behandling)

Er forresten fra Stavanger! Hvilke medisiner har du prøvd da? Jeg går på acacol 2400 mg x 2. Har tidligere gått på Colazid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja jeg tullet med samboeren min å sagt at jeg skal gå gravid resten av livet hvis det er bare da jeg er frisk :P æsj, det er liksom alltid ett eller annet :S jeg har prøvd imurel, å de derre kulene i sølvpose,remicade, den klyster greia :S å stikkpiller. Men nå går jeg bare på metzervant og puri nethol, egentlig veldig fornøyd med de :) :) å så prøver jeg å unngå melk,koffein,aspertan og mel :) puh hehe er ikke bare å bare :) tror du at du kommer til å gå ut tiden? Har hørt at hvis det blir for stort trykk på tarmene så blir vi satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, Ja kan jo bli mange barn på deg da...!

Nei har ikke hørt noe om å bli satt igang, men har alltid hørt fra leger at jeg kan føde før, men første kom 1 uke før tiden.. Det er jo ikke mye! Tror ikke denne kommer før heller, har ingen tegn ihvertfall.

Trodde gjerne jeg skulle miste rundt uke 22 da jeg var så dårlig, men ingenting skjedde da heller. Så hun holder seg godt fast.

 

Hvordan vet du om du får trykk på tarmene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønt så skal det være hvis du begynnernå fly mere og blø. Rett å slett bli værre.

Så bra at hun klamrer seg fast, er bok ei sterk jente inni der :) :)

Viste ikke at sjansen for å føde før var større, men kan nok tenke meg det :) håper han kommer når han er klar for det, men helst 2 uker før enn 2 uker detter :P får du bra oppfølging eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Litt sent svar her..!

Jeg får god oppfølging, både hos sykehus og fastlege. Går til ktr en gang i mnd hos lege, samt har vært inne hos lege på sykehus og fått endel jern (venofer) intravenøst. Veldig greit da hemoglobin har ligget på 9 her.

Ellers har jeg vel hatt 2 UL, hadde sikkert 7-8 med første mann.

Får du bra oppfølging eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bl.prøver 1 gang i mnd og ul hver 4uke :) men er på sykehuset så jeg har aldri den samme legen :S å så går jeg hver 4uke til fastlegen. Er veldig spent på om han kommer før tiden eller om han kommer senere hehe.

Hvordan var formen din etter du fikk 1 mann da? Er så redd for at det skal ta hundre år å hente seg inn igjen :S eller at formen skal bli dårlig igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...