Gå til innhold

Ingen fra Haugesund her inne? :)


Surrepus

Anbefalte innlegg

Hei :) er innom dette forumet med jevne mellomrom, men d virker ikke som om dette er noe særlig brukt... Om det er noen som skal føde på Helse Fonna, når har dere termin? Og er det noen jordmødre dere har gode erfaringer med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg skal føde i Haugesund 17.07 om jeg går til termin:) Men alle jordmødrene jeg kjenner og liker er på ferie da... Så det var jo flaks...Ikke en fordel å føde om sommeren, tror jeg. Risikerer unge og uerfarne vikarer.

 

Men de jordmødrene jeg liker heter i alle fall Eli Lunde, Ane (dansk) og Siv Anita. Vet ikke etternavnet på de to siste.

 

Når skal du føde og har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg hadde Ane Meljvang da jeg fødte hun første min (12 år siden) Og hun var jeg superfornøyd med :) har ellers ikke navn på noen andre jeg har hørt om :) tror jeg hadde vært litt redd for å be om noen andre enn den jeg får utdelt i redsel for å støte noen :P men ikke termin før den 28 august her så da regner jeg med de er der mannsterke igjen ;) takk for tipset, skal manne meg opp og skrive ønskelisten folk snakker om, kanskje jeg får epidural denne gangen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg hadde Ane Meljvang da jeg fødte hun første min (12 år siden) Og hun var jeg superfornøyd med :) har ellers ikke navn på noen andre jeg har hørt om :) tror jeg hadde vært litt redd for å be om noen andre enn den jeg får utdelt i redsel for å støte noen :P men ikke termin før den 28 august her så da regner jeg med de er der mannsterke igjen ;) takk for tipset, skal manne meg opp og skrive ønskelisten folk snakker om, kanskje jeg får epidural denne gangen da :)

 

Jeg har også termin 28. august og skal føde i Haugesund :) vår første, en liten gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! En guttebaby venter vi også på :) Alt bra med deg? Fin form?

 

Jepp, fortsatt alt bra, merker ikke så mye til graviditeten egentlig, utenom en del spark da :P har ikke vondt i bekken eller rygg, ikke noe nedpress eller kynnere, kvalmen er borte, så former er absolutt fin :) har nok vært veldig heldig tror jeg :) Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt fint her og, et litt kjipt bekken og hovne bein som gjør vondt, men klarer å holde det sånn ca i sjakk :) Kynnere har jeg og, men ikke så plagsomt når jeg vet det er til et godt "formål" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

jeg skal føde på haugesund i des/jan.. og kan ikke si jeg gleder meg.. har født begge de 2 andre gangene på stavanger sykehus og har bare positive opplevelser selvom jeg har måttet ligge 1 uke på sykehuset etter fødsel pga store blødninger under fødsel. gruer meg til haugesund for har ikke hørt mye positivt om føde/barsel og syns det er helt tåpelig hele mor/barn prosjektet de holder på med her.. at kun far og søsken får komme på besøk.. syns nå virkelig folk burde få lov å vise frem sine nye små verdensborgere før man kommer hjem og virkelig trenger ro og ikke orker så mye besøk med det første.. jaja.. får se om jeg ikke søker fødested i stvg når det nærmer seg.. haugesund sykehus er ikke akkurat kjent for få feiltakelser og kjenner det gjør at jeg får litt angst.. :D hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har ingenting negativt å si om Haugesund sykehus. Har nettopp født premature tvillinger og derfor fått god oppfølging, både før og etter fødsel :)

På barsel er det besteforeldre og søsken som får komme på besøk, og det gjelder jo inne på rommene. Så at det var mange som tok i mot masse besøk, og satt seg i sofagruppene rundt omkring i gangene. Så det kan du gjøre :) Forhåpentligvis er du der ikke mange dagene, kanskje bare timer, etter fødselen :)

 

Lykke til med fødsel, satser på at du får en god opplevelse når den tid kommer :)

 

jeg skal føde på haugesund i des/jan.. og kan ikke si jeg gleder meg.. har født begge de 2 andre gangene på stavanger sykehus og har bare positive opplevelser selvom jeg har måttet ligge 1 uke på sykehuset etter fødsel pga store blødninger under fødsel. gruer meg til haugesund for har ikke hørt mye positivt om føde/barsel og syns det er helt tåpelig hele mor/barn prosjektet de holder på med her.. at kun far og søsken får komme på besøk.. syns nå virkelig folk burde få lov å vise frem sine nye små verdensborgere før man kommer hjem og virkelig trenger ro og ikke orker så mye besøk med det første.. jaja.. får se om jeg ikke søker fødested i stvg når det nærmer seg.. haugesund sykehus er ikke akkurat kjent for få feiltakelser og kjenner det gjør at jeg får litt angst.. :D hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fødte premature tvillinger på hgsd sjukehus i 2010 og har bare gode ting å si om de på gyn/føde og nyfødt.

Nå venter vi en en gutt 2.januar 2014 og gruer meg ikke i det hele tatt!! Ehh håper bare at gutten ikke er super stor, men liten å "nett" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...