Gå til innhold

ja, kanskje jeg er hysterisk.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

mannen vil dra på tur med alle 3 unga alene, på fisketur....minste er nettopp fylt 2 år.

Jeg synes ikke det er trygt...ser for meg at far ikke kommer til å følge med slik han burde og at noe skjer.....:(

 

nervevrak?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde følt det på akkurat samme måte. Du og 2åringen kan ha en koselig helg hjemme istedet :) bare dere to!

 

Jeg hadde ikke tatt sjansen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke sendt min 2åring avgårde på fisketur, med to andre barn og 1 voksen :P

 

Men hvor lenge er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med #2. Ville holdt 2 åringen hjemme, så kan far og de to eldste dra. Så får 2 åringen være med når h*n er gammel nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om en dagstur....PUH, trodde jeg var hysterisk:P er en ganske vilter 2 åring også som bare kommer til å springe rundt overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbroken

Selvsagt klarer far å ta seg av alle barna sine - du har vel fått barn med en oppegående mann?

 

Tenk så gøy de får det! Og du får huset helt for deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire barn vi og jeg har ingen problemer med å håndtere de alene, så det klarer selvsagt mannen også. Han har de med på alt fra båtturer, strandturer, fisketurer og mye annet alene og det går helt utmerket. Yngste her er 3 år nå, men han hadde de jo med på slike ting i fjor også.

 

Kan du ikke bare sende med en flytevest til yngste da, så kan den brukes når de holder på langs vannet. Ungen kan dette i og bli våt, men drukner ihvertfall ikke ;)

 

Synes du er hysterisk jeg.

Endret av Fire småtroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
jeg skal jobbe derfor jeg ikke kan bli med:S

 

Men da får jo resten av familien en flott dag mens du jobber.

 

Han hadde vel ikke foreslått det hvis han ikke mener han fikser det? Pleier ikke du heller å gjøre ting sammen med barna dine som eneste voksne, eller er det spesielle regler for far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 2åringen din setter mye mer pris på en koselig dag sammen med mamma, fremfor å være kald ved sjøen og fiske. Jeg hadde ikke turt å la min 2åring løpe rundt der. Han er veldig vilter, og veldig utforskende. Det tar 2 sekunder for ham å forsvinne..

 

Nei, la ham bli med neste år heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han tror han sitter i ro noen timer hvis han får noe godt å spise....øøh:S han sitter ikke i ro fordet.......:S nei han blir i barnehagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

han tror han sitter i ro noen timer hvis han får noe godt å spise....øøh:S han sitter ikke i ro fordet.......:S nei han blir i barnehagen! :)

 

Om han kjenner barna sine så dårlig, hadde jeg faktisk latt han ta med seg minsten også - en forelder bør vel vite hva som er gjennomførbart og ikke med egne barn.

 

Barna har jo på seg redningsvester, så farlig blir det jo ikke - bare veldig travelt for far ;)

 

Sikkert ikke snilt gjort, og jeg får sikkert pepper her nå, men jeg kjenner jeg blir litt provosert over at en far ikke kjenner barnet sitt godt nok til å vite begrensninger og utfordringer et så lite barn tross alt gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overraska over hvor mange her som ikke ville sendt alle tre ungene med faren på tur. Hva slags menn har dere barn med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om redningsvest? Synes det er litt rart at du ikke kan stole på at mannen din passer på barna sine. Hva om dere blir skilt? Kan jo ikke kontrollere alt som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de siste som skriver her. Gode klær, rednigsvest, god niste og godt humør. Det er jo bare en dagstur. Stol på mannen din:) Han tenker sikkert så langt at hvis det blir for mye for han, da pakker han sammen og drar hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo evt. ha et tau el. lignende i flytevesten til minstemann hvis han mot formodning, i værste fall ramler i vannet...

 

La nå mannen dra på tur med alle ungene. Har bare godt av det, både store og små.... (er det ikke slik i en barnehage, at de normalt er 3 barn på 1 voksen, blir ikke noe annerledes her akkurat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enige med de som mener at du må slappe av, la far ta kontrollen. Det går nok bra, redningsvest og tørre skift, så skal det nok gå bra. Tenk om dere ikke var sammen i dag? Da kan du jo ikke vite eksagt hva han gjør til en hver tid? Stol på mannen du har fått og valgt å få barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at han ikke vil klare det? Har han prøvd noe lignende før? Er han spesielt uansvarlig?

 

Jeg ville ikke hatt noe problem med å sende 3 barn med min mann. Redningsvest er et must da, men det hadde det vært om vi dro på tur alle sammen også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke ha tatt med meg tre barn på fisketur alene. Har ikke noe med å ikke "kjenne" barna mine eller ikke vite hva jeg driver med. Barn er raske, ting skjer raskt og man er i nærheten av vann. Ulykker skjer. Hadde ikke klart å kose meg på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, la nå ungene få være med å oppleve litt da. Så utrolig koselig med tur til sjøen med pappa, nisteboks og drikke, kjeks og kos. Er sikker på at ungene vil elske det.

 

Hva er det verste som kan skje da, at ungen plumper og blir våt? Ingen barn som tar skade av det altså, blir vel heller en av de tingene fra sommerferien som blir morsomst å gjenfortelle til alle som vil høre.

 

Med redningsvest er det da ikke noe farlig å være ved sjøen. Jeg er kanskje litt preget av å bo ved sjøen, men alle mine fire unger har gått i vannet ved en eller flere anledninger, både fra land og fra brygge, men det er da bare å fiske de opp igjen, de har jo vest :)

De trenger jo ikke reise til det mest brådype stedet heller, da skjer det ikke noe verre enn at 2-åringen blir våt på buksa om han tusler ut i vannet.

 

La nå pappaen få ta med barna sine på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at far ikke kjenner sine barn, nå må dere gi dere.

 

3 barn rundt et vann, handler det om. Hadde det vært skogstur, hadde det vært en helt annen sak.

 

Jeg ville ALDRI tatt med mine 3 alene til et vann.

2åringen min er utrolig vill, og tvillingene på 5 er nesten like ille. De blir fort ivrige og det skal ikke mer enn 1 sekund til, før noe skjer.

Vi er mye på tur, men alltid to voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at far ikke kjenner sine barn, nå må dere gi dere. 3 barn rundt et vann, handler det om. Hadde det vært skogstur, hadde det vært en helt annen sak. Jeg ville ALDRI tatt med mine 3 alene til et vann. 2åringen min er utrolig vill, og tvillingene på 5 er nesten like ille. De blir fort ivrige og det skal ikke mer enn 1 sekund til, før noe skjer. Vi er mye på tur, men alltid to voksne.

 

Jeg er ikke HI forresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok kanskje litt vanskelig for meg å sette se inn i situasjonen, som bare har veloppdragne og rolige barn. Jeg ville ikke hatt betenkeligheter hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange trebarnsmødre som ikke vil ta med seg alle barna til vannet alene. Er et spørsmål om sikkerhet. Er jo ikke sikkert de skal fiske ved et rolig vann heller.

 

Om noen gjorde det og det skjedde en ulykke, ville personen garantert blitt kritisert i etterkant for å ha tatt med seg tre småbarn på fisketur alene og ikke prioritert sikkerheten. SPESIELT her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...