Gå til innhold

Dere som jobbe skift - sender dere barna i bhg når dere har kveldsvakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at mange gjør det, også selv om de ikke har problemer med å få det til å gå opp fordi kveldsvakta begynner før mann er hjemme etc. De kommer med ungen kl 8 om morgenen så ungen kan spise frokost i barnehagen. Og henter ungen rett før de går på jobb. Så ser de altså ikke ungen verken på dagen eller kvelden. Skjønner det må være deilig med en hel dag helt for seg selv, men ikke at man stadig velger bort så masse tid med barna sine. Og at man stresser for å få ungen i bhg når man istedet kunne kost seg med en lang frokost sammen.

Men jeg jobber ikke skift og er vel litt forutinntatt. Har jo vært hjemme med baby i permisjon og sendt storebror i barnehage, men det var faktisk ofte for å i det hele tatt få litt tid til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer. Vi bytter på, jobber ofte kveld og hun trenger ikke være hjemme med meg hver dag når hun lengter etter å komme i barnehagen. Hun vil gjerne spise frokost i barnehagen, hvis ikke så blir det helt baluba, men henter tidlig så jeg får noen timer sammen med henne før jeg skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneS

Gjør ikke det selv, men jobber i barnehage og der er det mange som gjør det sånn og prøver ikke å skjule det heller... Noen kommer faktisk med barna kl 6.30 hver eneste dag selv om de har fri eller jobber kveld. Og barna blir til kl 16... Lurer litt på hva de tenker. Jeg vil se barna mine så mye som mulig så har dem hjemme når jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vakt som begynner halv 4, har den 1-gang i uka og da er barnet i bhg.. Hvorfor?! Jo, for da kan jeg gjøre ærend, handle, gjøre husarbeid osv i fred og ro og ikke ha dårlig samvittighet for at ungen blir dratt med på slikt. Dette gjør igjen at vi slipper å gjøre det i helgene, eller at mannen slipper husarbeid når han kommer hjem fra jobb og har derfro hele ettermiddagen til kos alene med barnet. Ingen dårlig samvittighet for det. Barnet har det bedre med en kort dag i bhg, der han kan få lekt osv enn å henge i skjørtekanten min mens jeg skrubber badekaret.

 

 

 

Har en fridag i tillegg der jeg har han hjemme, men da er det greit å kunne bruke tid på å faktisk være med han enn alle de andre tingene man må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor andre foreldre eller bhg annsatte skal spekulere så mye i hvorfor andre velger som de gjør.

Ingen har opplysningsplikt for hvorfor man bruker bhg plassen man betaler for på den måten som passer hver enkelt familie best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4, det der høres jo ideelt ut. Jeg har selv to fridager i uka men ungene er også hjemme da og det blir lite husarbeid for å si det sånn. Og om det blir det så er det jo med unger rundt beina som heller hadde sett at mamma fant på noe morsomt sammen med dem. Så kanskje jeg må ordne meg 60 % stilling og 80 % barnehageplass.

Trodde aldri jeg skulle syntes at å vaske hus alene i 3 timer i strekk skulle føles som luksus, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør ikke det selv, men jobber i barnehage og der er det mange som gjør det sånn og prøver ikke å skjule det heller... Noen kommer faktisk med barna kl 6.30 hver eneste dag selv om de har fri eller jobber kveld. Og barna blir til kl 16... Lurer litt på hva de tenker. Jeg vil se barna mine så mye som mulig så har dem hjemme når jeg kan.

Kan du turnusen til alle forelrene til barna i barnehagen. Jeg jobber kun kveld og natt og de i barnehagen aner ikke når jeg jobber eller ikke. Til og med mannen min vet ikke det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneS

Gjør ikke det selv, men jobber i barnehage og der er det mange som gjør det sånn og prøver ikke å skjule det heller... Noen kommer faktisk med barna kl 6.30 hver eneste dag selv om de har fri eller jobber kveld. Og barna blir til kl 16... Lurer litt på hva de tenker. Jeg vil se barna mine så mye som mulig så har dem hjemme når jeg kan.

Kan du turnusen til alle forelrene til barna i barnehagen. Jeg jobber kun kveld og natt og de i barnehagen aner ikke når jeg jobber eller ikke. Til og med mannen min vet ikke det.

 

De sier det jo til oss i gangen at de har fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både og... Innimellom er de i bhg fordi jeg har ærender å gjøre som er kjedelige å være med på for, eller jeg vil vaske huset i fred og lignende.

 

Stort sett er hun ikke i bhg og gjør ærender som er koslige for henne å være med på, f.eks besøker vi oldeforeldre, går tur i skogen, bader osv.

 

Jeg må innrøme at jeg var flinkere til å ha kun det største barnet hjemme ved anledning enn jeg er nå når de er to. Jeg er mye mer sliten nå, og det var enklere å vaske huset med kun ett barn flyvende rundt her enn med to.

 

Men det skal også siesat de dagene barna er ibhg er de der kun fem timer (og sover 1-1,5 av de) ogde har fri MINST dag i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke det selv, men jobber i barnehage og der er det mange som gjør det sånn og prøver ikke å skjule det heller... Noen kommer faktisk med barna kl 6.30 hver eneste dag selv om de har fri eller jobber kveld. Og barna blir til kl 16... Lurer litt på hva de tenker. Jeg vil se barna mine så mye som mulig så har dem hjemme når jeg kan.

Kan du turnusen til alle forelrene til barna i barnehagen. Jeg jobber kun kveld og natt og de i barnehagen aner ikke når jeg jobber eller ikke. Til og med mannen min vet ikke det.

 

De sier det jo til oss i gangen at de har fri :)

Så alle foreldre sier de har fri, tvilsomt. Jeg sier hvertfall ikke dey. Sier heller ikke når jeg skal på jobb.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke det selv, men jobber i barnehage og der er det mange som gjør det sånn og prøver ikke å skjule det heller... Noen kommer faktisk med barna kl 6.30 hver eneste dag selv om de har fri eller jobber kveld. Og barna blir til kl 16... Lurer litt på hva de tenker. Jeg vil se barna mine så mye som mulig så har dem hjemme når jeg kan.
Kan du turnusen til alle forelrene til barna i barnehagen. Jeg jobber kun kveld og natt og de i barnehagen aner ikke når jeg jobber eller ikke. Til og med mannen min vet ikke det.
De sier det jo til oss i gangen at de har fri :)
Så alle foreldre sier de har fri, tvilsomt. Jeg sier hvertfall ikke dey. Sier heller ikke når jeg skal på jobb.

 

Når jeg jobber kvelden, har vi sene morgener, og stresser ikke. Men de kjøres i bhg for da har jeg noen timer til rådighet til å få ordnet ting som skulle vært gjort. Og med 4, snart 5 barn er det alltid noe som må gjøres. Så slipper jeg å bruke så mange ettermiddager og kvelder. Mannen henter de da i 4-tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg har en vakt som begynner halv 4, har den 1-gang i uka og da er barnet i bhg.. Hvorfor?! Jo, for da kan jeg gjøre ærend, handle, gjøre husarbeid osv i fred og ro og ikke ha dårlig samvittighet for at ungen blir dratt med på slikt. Dette gjør igjen at vi slipper å gjøre det i helgene, eller at mannen slipper husarbeid når han kommer hjem fra jobb og har derfro hele ettermiddagen til kos alene med barnet. Ingen dårlig samvittighet for det. Barnet har det bedre med en kort dag i bhg, der han kan få lekt osv enn å henge i skjørtekanten min mens jeg skrubber badekaret.

 

 

 

Har en fridag i tillegg der jeg har han hjemme, men da er det greit å kunne bruke tid på å faktisk være med han enn alle de andre tingene man må gjøre.

 

Signerer denne. Bedre å sende ungen i bhg der han trives enn å bli dratt med på matbutikken, banken, frisøren osv...der han må sitte i vogna store deler av dagen og blir mer og mer sutrete. For min egen del leverer jeg i tide til frokost, fordi han spiser mer sammen med de andre enn han gjør hjemme. Og jeg får ofte ikke hentet ham før halv tre-tre fordi jeg ikke vil avbryte formiddagsluren hans, det er ganske viktig. Men det betyr ikke at jeg ikke drar på jobb med tungt hjerte, jeg synes det er fælt å være borte fra ham hele dagen. Dere vet ikke hva man tenker eller føler . Men livet handler om å få på plass praktiske ting i hverdagen også, og noen ganger velger man å prioritere ting man ikke synes er så morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også dette er tragisk. En gang i blant er jo greit. Men enkelte leverer jo til frokost uansett. Syns det er rart.

 

Dumt at det skal være sånn. Skulle vært sånn at man kun får bruke kjernetid når man selv er hjemme. I sverige får man ikke bruke barnehagen når mor eller far har fri.

 

Tenk hvor mye mindre sykemeldinger det vill vært i barnehagen om man kunne giddet og passet barna sine litt selv i løpet av en dag når man har tid.

 

Brukte selv barnhagen når jeg var hjemme i permisjon. Men aldri mer enn kjernetid. Syns det hadde vært drittflaut og dumpe ungen i barnehagen halv 8 for så og hente den mer enn 7 timer senere.

 

Men tror aldri jeg kommer til å skjønne hvordan disse mødrene tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneS

Gjør ikke det selv, men jobber i barnehage og der er det mange som gjør det sånn og prøver ikke å skjule det heller... Noen kommer faktisk med barna kl 6.30 hver eneste dag selv om de har fri eller jobber kveld. Og barna blir til kl 16... Lurer litt på hva de tenker. Jeg vil se barna mine så mye som mulig så har dem hjemme når jeg kan.

Kan du turnusen til alle forelrene til barna i barnehagen. Jeg jobber kun kveld og natt og de i barnehagen aner ikke når jeg jobber eller ikke. Til og med mannen min vet ikke det.

 

De sier det jo til oss i gangen at de har fri :)

Så alle foreldre sier de har fri, tvilsomt. Jeg sier hvertfall ikke dey. Sier heller ikke når jeg skal på jobb.

 

Nei, alle foreldre sier ikke det, men veldig ofte får vi jo høre det. Vi er en liten barnehage som kjenner foreldrene veldig godt. Vi snakker om løst i fast og hva de skal den dagen. Tvilsomt? Hvorfor skal jeg lyve her?

Har aldri sagt at alle barn skal ha fri hver dag foreldrene har fri, men synes ikke det er til barnets beste å være opptil ti timer i barnehagen når det kan unngås..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også dette er tragisk. En gang i blant er jo greit. Men enkelte leverer jo til frokost uansett. Syns det er rart.

 

Dumt at det skal være sånn. Skulle vært sånn at man kun får bruke kjernetid når man selv er hjemme. I sverige får man ikke bruke barnehagen når mor eller far har fri.

 

Tenk hvor mye mindre sykemeldinger det vill vært i barnehagen om man kunne giddet og passet barna sine litt selv i løpet av en dag når man har tid.

 

Brukte selv barnhagen når jeg var hjemme i permisjon. Men aldri mer enn kjernetid. Syns det hadde vært drittflaut og dumpe ungen i barnehagen halv 8 for så og hente den mer enn 7 timer senere.

 

Men tror aldri jeg kommer til å skjønne hvordan disse mødrene tenker.

Her spurte faktisk barnehagen om ikke vi kunne levere sønnen vår til frokost (mannen jobber skift), fordi han var sterkt avhengig av faste rutiner. Han tilpasset seg raskere om han fulgte rutinene og spiste frokosten sin der.

 

Her er barna i barnehagen når far har fri på dagen. Da får han gjort det han må som han ikke får gjort på kvelden fordi han jobber.

 

Å skulle "drifte" en familie krever faktisk en del jobb utover det å passe på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å la folk få gjøre det de mener er best selv? Jeg ville selv ikke gjort det. Men ser ikke noe galt i at andre gjør ting anderledes enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...