Gå til innhold

Jeg skjønner ikke hvorfor dere drikker så mye sukkerholdig brus.


Gjest Gul stjerne

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne

Mange jeg kjenner som sliter med vekta og ytrer at de gjerne kunne tenke seg et mindre midjemål ,tyller i seg flaske etter flaske med cola eller annen sukkerholdig drikke daglig.

 

Hæææææ?

 

Det eneste jeg drikker som inneholder kalorier er vin.

 

Kan moen opplyste meg hvorfor de drikker så mye brus med sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke alt man skal skjønne her i denne verden, vet du.

 

De har sikkert sine grunner og mulig det er noen som ikke skjønner at du drikker vin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner og noen overvektige som klager over vekta, og som samtidig heller i seg sukkerbrus og sportsdrikker hver dag. Akkurat som om de ikke tenker over at det er veldig usunt nåt det er drikke og ikke mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke rarere at man drikker for mange kalorier enn at man spiser for mange. De fleste gjør det pga vane og at de liker smaken og følelsen det gir. De fleste har noen uvaner som er vansklige å kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke jeg heller. Vi kjøper aldri inn brus og har derfor ikke brus i hjemmet. For oss er det virkelig ikke verdt å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi at det smaker så fantastisk godt... NAM!!!!

Livet er for kort til å drikke økologisk grønnsaksjuice som smaker jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at det smaker så fantastisk godt... NAM!!!! Livet er for kort til å drikke økologisk grønnsaksjuice som smaker jord.

 

Ja, fordi man ikke drikker brus så presser man kun i seg drikke som smaker så vondt som mulig isteden...interessant logikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at brus med sukker i smaker kjempegodt :D Ligthbrusen smaker dritt, og den inneholder masse kunstig søtningsstoff...

 

Men så har jeg ikke brus her i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg kjenner som sliter med vekta og ytrer at de gjerne kunne tenke seg et mindre midjemål ,tyller i seg flaske etter flaske med cola eller annen sukkerholdig drikke daglig. Hæææææ? Det eneste jeg drikker som inneholder kalorier er vin. Kan moen opplyste meg hvorfor de drikker så mye brus med sukker?

 

Har en overvektig venninne ( hun klager dog ikke, men er stor) og tyller i seg masse cola. Så det er vel opptil hver enkel :) Er selv normalvektig og drikker omtrent aldri brus, forutenom når kjæresten kjøper det en sjelden gang.. Her går det daglig i vann, og litt skumma melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg kjenner som sliter med vekta og ytrer at de gjerne kunne tenke seg et mindre midjemål ,tyller i seg flaske etter flaske med cola eller annen sukkerholdig drikke daglig. Hæææææ? Det eneste jeg drikker som inneholder kalorier er vin. Kan moen opplyste meg hvorfor de drikker så mye brus med sukker?

 

Jeg skulle så gjerne vite dette selv, da jeg sliter med å kutte brusen. Jeg har sluttet å røyke etter 10 år med fast røyking, det syns jeg var ganske lett i grunn. Har vært røykfri i to år nå.

MEN å slutte med brusen klarer jeg ikke. Holder ut i to uker så sprekker jeg. Små drikker nesten hele tiden, i snitt fire flasker i uka. Så finner jeg ut at jeg skal kutte den ut igjen. Sånn går det om og om igjen.

 

Jeg blir helt gal av å kutte brusen, jeg får nesten panikk når helgen nærmer seg og jeg vet at jeg ikke skal ha brus til pizzaen og tacoen. Blir liksom ikke det samme uten, jeg blir trist og lei meg. Og klarer ikke tenke på noe annet enn at brusen mangler.

 

Haha, ganske tragisk i grunn. Jeg skjønner ikke hva det er med den brusen som gjør meg så tullerusk, men når jeg drikker brus får jeg en indre glede og tilfredstillende følese.

 

Jeg vil gjerne slutte med denne brusen også, så kom gjerne med tips. Tenk at det skulle være så mye enklere å slutte røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg kjenner som sliter med vekta og ytrer at de gjerne kunne tenke seg et mindre midjemål ,tyller i seg flaske etter flaske med cola eller annen sukkerholdig drikke daglig. Hæææææ? Det eneste jeg drikker som inneholder kalorier er vin. Kan moen opplyste meg hvorfor de drikker så mye brus med sukker?

Jeg skulle så gjerne vite dette selv, da jeg sliter med å kutte brusen. Jeg har sluttet å røyke etter 10 år med fast røyking, det syns jeg var ganske lett i grunn. Har vært røykfri i to år nå. MEN å slutte med brusen klarer jeg ikke. Holder ut i to uker så sprekker jeg. Små drikker nesten hele tiden, i snitt fire flasker i uka. Så finner jeg ut at jeg skal kutte den ut igjen. Sånn går det om og om igjen. Jeg blir helt gal av å kutte brusen, jeg får nesten panikk når helgen nærmer seg og jeg vet at jeg ikke skal ha brus til pizzaen og tacoen. Blir liksom ikke det samme uten, jeg blir trist og lei meg. Og klarer ikke tenke på noe annet enn at brusen mangler. Haha, ganske tragisk i grunn. Jeg skjønner ikke hva det er med den brusen som gjør meg så tullerusk, men når jeg drikker brus får jeg en indre glede og tilfredstillende følese. Jeg vil gjerne slutte med denne brusen også, så kom gjerne med tips. Tenk at det skulle være så mye enklere å slutte røyke.

 

Jeg hadde det problemet og, eneste som funket var å rett og slett pine seg til man ikke hadde lyst på mer. Jeg drakk opp til 3 STORE flasker Cola for dag på det verste :( Nå drikker jeg kun vann, kjøper jeg brus så blir jeg stordrikker igjen og må "avvennes igjen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det starter på butikken. Ønsker man å kutte ut brusen, må man slutte å kjØpe det inn. Skriv handleliste - uten brus på lista selvfØlgelig - og fØlg den. Har man fØrst kjØpt inn brusen, har man allerede "tapt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg kjenner som sliter med vekta og ytrer at de gjerne kunne tenke seg et mindre midjemål ,tyller i seg flaske etter flaske med cola eller annen sukkerholdig drikke daglig. Hæææææ? Det eneste jeg drikker som inneholder kalorier er vin. Kan moen opplyste meg hvorfor de drikker så mye brus med sukker?

 

Jeg skulle så gjerne vite dette selv, da jeg sliter med å kutte brusen. Jeg har sluttet å røyke etter 10 år med fast røyking, det syns jeg var ganske lett i grunn. Har vært røykfri i to år nå.

MEN å slutte med brusen klarer jeg ikke. Holder ut i to uker så sprekker jeg. Små drikker nesten hele tiden, i snitt fire flasker i uka. Så finner jeg ut at jeg skal kutte den ut igjen. Sånn går det om og om igjen.

 

Jeg blir helt gal av å kutte brusen, jeg får nesten panikk når helgen nærmer seg og jeg vet at jeg ikke skal ha brus til pizzaen og tacoen. Blir liksom ikke det samme uten, jeg blir trist og lei meg. Og klarer ikke tenke på noe annet enn at brusen mangler.

 

Haha, ganske tragisk i grunn. Jeg skjønner ikke hva det er med den brusen som gjør meg så tullerusk, men når jeg drikker brus får jeg en indre glede og tilfredstillende følese.

 

Jeg vil gjerne slutte med denne brusen også, så kom gjerne med tips. Tenk at det skulle være så mye enklere å slutte røyke.

 

Hvorfor skal du pine deg gjennom helga? Vi kjøper en halvannen liters flaske med cola hver helg, til to personer, og koser oss med et glass til middag og litt på kvelden.... Ingen problem! Ikke rart man sprekker om man skal drive å nekte seg selv hele tiden. Tenk heller måtehold:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njah, jeg synes det er like rart at folk spiser 2-3 porsjoner til middag, svære chipsposer og 200-grams sjokolader i et jafs jeg da, men det er meg. :)

 

Vi er forskjellige, og det er ikke alltid fornuften styrer når det gjelder dette med mat og vekt.

 

Når det er sagt drikker jeg aldri sukkerbrus selv, jeg liker det ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg kjenner som sliter med vekta og ytrer at de gjerne kunne tenke seg et mindre midjemål ,tyller i seg flaske etter flaske med cola eller annen sukkerholdig drikke daglig. Hæææææ? Det eneste jeg drikker som inneholder kalorier er vin. Kan moen opplyste meg hvorfor de drikker så mye brus med sukker?
Jeg skulle så gjerne vite dette selv, da jeg sliter med å kutte brusen. Jeg har sluttet å røyke etter 10 år med fast røyking, det syns jeg var ganske lett i grunn. Har vært røykfri i to år nå. MEN å slutte med brusen klarer jeg ikke. Holder ut i to uker så sprekker jeg. Små drikker nesten hele tiden, i snitt fire flasker i uka. Så finner jeg ut at jeg skal kutte den ut igjen. Sånn går det om og om igjen. Jeg blir helt gal av å kutte brusen, jeg får nesten panikk når helgen nærmer seg og jeg vet at jeg ikke skal ha brus til pizzaen og tacoen. Blir liksom ikke det samme uten, jeg blir trist og lei meg. Og klarer ikke tenke på noe annet enn at brusen mangler. Haha, ganske tragisk i grunn. Jeg skjønner ikke hva det er med den brusen som gjør meg så tullerusk, men når jeg drikker brus får jeg en indre glede og tilfredstillende følese. Jeg vil gjerne slutte med denne brusen også, så kom gjerne med tips. Tenk at det skulle være så mye enklere å slutte røyke.
Hvorfor skal du pine deg gjennom helga? Vi kjøper en halvannen liters flaske med cola hver helg, til to personer, og koser oss med et glass til middag og litt på kvelden.... Ingen problem! Ikke rart man sprekker om man skal drive å nekte seg selv hele tiden. Tenk heller måtehold:-)

 

Tro du meg, jeg har prøvd det også. Men jeg klarer ikke stoppe etter ett glass, jeg blir helt gal inni meg, blir tverr og sur. Så det beste er egentlig å bare slutte helt til jeg klarer å kontrolere meg.

Jeg blir som en liten unge å klarer til slutt å overtale mannen min til å kjøre å kjøpe meg en brus enda jeg har sagt han IKKE skal under noen omstendigheter la seg overtales. Hehehe.

 

Og etterpå når jeg har drukket opp flasken er jeg sint på han siden han lot meg drikke den enda jeg er så feit for jeg vil jo ned i vekt må han jo skjønne. Hjelper ikke på at mannen min er slank og meget kjekk, mens jeg veier 95 kg og syns så synd på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengighet kalles det. Er ikke lett å bare kutte ut. Selv drikker jeg ikke brus med sukker, men drikker tre - fire liter med pepsi max om dagen. Klarer ikke å kutte det ut. Får hodevondt og blir rett og slett dårlig uten brusen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sukker er bevist å være svært avhengighetsdannende. Når man kutter vil man ofte oppleve midlertidige abstinenser, men disse vil etterhvert gå over sammen med trangen til å drikke brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengighet kalles det. Er ikke lett å bare kutte ut. Selv drikker jeg ikke brus med sukker, men drikker tre - fire liter med pepsi max om dagen. Klarer ikke å kutte det ut. Får hodevondt og blir rett og slett dårlig uten brusen. :(

 

Det er koffeinen som gir deg abstinenser bare så du vet det.. Ikke er det bra for hjertet ditt med så mye koffein om dagen.

 

Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var avhengig av sukkerbrus, syntes det var sååå godt.

Jeg sluttet å kjøpe brus, annet enn vann med kullsyre. Kjempeerstatning, for det er for min del kullsyren jeg liker. :)

 

Har hatt soda stream i et par år nå og får i meg nok veske for en gangs skyld og drikker aldri brus lengre! :) Supert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...