Gå til innhold

Hvilke nick har du lagt merke til her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Faen ass, jeg burde gå å legge meg med jeg klarer ikke når underholdningen er så god som dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Victor var et vanlig navn i det gamle romerriket. Navnet er latinsk og ingenting annet. Det er selvsagt videreført både i latinske språk som fransk og i mange andre språk. Det er latterlig å påstå at det er av fransk "opprinnelse", litt på nivå med å hevde at Paris ligger i Frankrike og ikke i Europa.

 

Eller på nivå med Sarah Palins påstand om at Afrika er et land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det viktig å diskutere hvorvidt Victor er et latinsk navn eller ikke???

 

Fordi noen lyver om at det ikke er det, og det er rent oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til Statsadvokat i Sunnmøre og Mamman til Will & Ailo som virker som et drømmepar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det viktig å diskutere hvorvidt Victor er et latinsk navn eller ikke???
Fordi noen lyver om at det ikke er det, og det er rent oppspinn.

Men... hvorfor viktig? Hvis denne personen tar feil... what's the big deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillemor og lillefrøken

Sug Lut, fordi jeg fikk slike fantastiske blomsterbedtips av henne! Synes ofte ellers også at hun har gode kommentarer.

 

Lilleva, juliea, stjerne, barn og engler, hemmeliganonym, madolyn, heartbroken, mamman til will og ailo, kira med en av hver, undrende ullteppe, miryks, mrsrogaland, lykkefryd, himmel og hav. Og selvsagt er det fler, klarer bare å ramse opp en brøkdel av de jeg vet jeg egentlig husker.

 

Legger som oftest mer merke til de som har bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor var et vanlig navn i det gamle romerriket. Navnet er latinsk og ingenting annet. Det er selvsagt videreført både i latinske språk som fransk og i mange andre språk. Det er latterlig å påstå at det er av fransk "opprinnelse", litt på nivå med å hevde at Paris ligger i Frankrike og ikke i Europa.

 

Herregud, get over it! For meg er Victor et fransk navn, om det er latinsk for deg så JA VEL!

 

Jeg driter i om det er fransk,latinsk,polsk thai,afrikansk ....

Det som betyr noe for meg er at det er et fint navn..

 

Og det kan vi vel begge være enig i at Victor er et fint navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartbroken Miryks Mammaen til Will og Ailo Disse 3 huskes best fordi de er de største drittkjerringene her inne, de skriver mest og har de minst interessante livene. Heartbroken er katteplager. Miryks har helt syke oppfatninger av virkeligheten. Mammaen til W & A er bare allover the place, slitsomt.
Ta pilla di og gå på kurvflettinga nå. Du har neppe godt av å sitte her hele dagen hvis dette er det beste du klarer å komme opp med.
Ja også glemte jeg selvsagt sug lut da, samme som... eh alle de tre andre.

 

da har jeg gått glipp av desse drittkjerringene, for jeg ser på dem som kvinner med ben i nesa, som tør å si sin mening.

i vertfall tør de å signere med nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sug Lut,

 

Sug lut er en (sur og gretten) mann. Man ser det på måten han skriver på, og forsåvidt også på nicket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Men herrefred...Tror dere latin er ett og samme språk, helt isolert fra verden? Noen som kunne hatt godt av litt språkhistorie kanskje...

 

Latin var opprinnelig dialekten i det antikke Latium (Roma med omegn), og var senere dominerende i den vestlige del av Romerriket. I mer enn tusen år var latin et lingua franca i den vestlige verden, før det ble erstattet av fransk1700-tallet og engelsk på slutten av 1800-tallet.

 

Og hva er så lingua franca? Lingua franca er latin for frankisk språk, men kan mer presist betegnes som Uekte fransk.

 

Sånn, fort og gæli kopiert fra Wikipedia, anbefaler dere gjerne å ta en titt.

 

Så dere ser, begge leirer har rett. Jada, Victor ER latinsk, men fra gammelt av har latinsk og fransk gått hånd i hånd, mer enn bare at dagens fransk har utviklet seg fra latinsk. Så det spiller ingen trille om man sier det er latinsk eller fransk, det er det samme.

 

På samme måte som at de fleste bibelske navn står oppført med hebraisk opprinnelse, når sannheten er at de er like mye arabiske. De har oppstått i samme geografiske område, og det er klin umulig for oss i dag å vite om det var en araber eller en jøde som første gangen brukte navnet.

 

Slutt og tulle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen til Will og Ailo fordi hun nekter å innse at Victor er et latinsk navn. fnis.

 

men ... fnis.. hehe.

latinsk er ikke et land, det er et språk.. språket de snakket i.. hmmm.. å ja Roma...

hva er da victor?

joda et romersk navn ??

 

 

eller

Endret av <3 gutt2008 og jente2011 <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!
Mammaen til Will og Ailo fordi hun nekter å innse at Victor er et latinsk navn. fnis.

 

men ... fnis.. hehe.

latinsk er ikke et land, det er et språk.. såråket de snakket i.. hmmm.. å ja Roma...

hva er da victor?

joda et romersk navn ??

 

eller

 

Jeg håper du kødder nå, prøver å være morsom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammaen til Will og Ailo fordi hun nekter å innse at Victor er et latinsk navn. fnis.
men ... fnis.. hehe. latinsk er ikke et land, det er et språk.. såråket de snakket i.. hmmm.. å ja Roma... hva er da victor? joda et romersk navn ?? eller
Jeg håper du kødder nå, prøver å være morsom?

glemte du å trykke anonym knappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herrefred...Tror dere latin er ett og samme språk, helt isolert fra verden? Noen som kunne hatt godt av litt språkhistorie kanskje...

 

Latin var opprinnelig dialekten i det antikke Latium (Roma med omegn), og var senere dominerende i den vestlige del av Romerriket. I mer enn tusen år var latin et lingua franca i den vestlige verden, før det ble erstattet av fransk1700-tallet og engelsk på slutten av 1800-tallet.

 

Og hva er så lingua franca? Lingua franca er latin for frankisk språk, men kan mer presist betegnes som Uekte fransk.

 

Sånn, fort og gæli kopiert fra Wikipedia, anbefaler dere gjerne å ta en titt.

 

Så dere ser, begge leirer har rett. Jada, Victor ER latinsk, men fra gammelt av har latinsk og fransk gått hånd i hånd, mer enn bare at dagens fransk har utviklet seg fra latinsk. Så det spiller ingen trille om man sier det er latinsk eller fransk, det er det samme.

 

På samme måte som at de fleste bibelske navn står oppført med hebraisk opprinnelse, når sannheten er at de er like mye arabiske. De har oppstått i samme geografiske område, og det er klin umulig for oss i dag å vite om det var en araber eller en jøde som første gangen brukte navnet.

 

Slutt og tulle nå.

 

Hva er det du fabler om? Det du skriver gir ingen som helst mening.

 

VICTOR ER ET LATINSK NAVN! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen til Will og Ailo fordi hun nekter å innse at Victor er et latinsk navn. fnis.

 

men ... fnis.. hehe.

latinsk er ikke et land, det er et språk.. språket de snakket i.. hmmm.. å ja Roma...

hva er da victor?

joda et romersk navn ??

 

 

eller

 

Hva var det du misforstå? Latinsk er et språk. Romersk er ikke noe språk, det er et land (Romerriket). Victor er et latinsk navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne tråden er full av små mennesker. Gjerne de jeg legger merke til. Men jeg har ellers merket meg noen nick, som sug lut, heartbroken, rogaland. De er for tøffe for anonymknappen. Tror jeg. ;)

Endret av Puma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
Men herrefred...Tror dere latin er ett og samme språk, helt isolert fra verden? Noen som kunne hatt godt av litt språkhistorie kanskje... Latin var opprinnelig dialekten i det antikke Latium (Roma med omegn), og var senere dominerende i den vestlige del av Romerriket. I mer enn tusen år var latin et lingua franca i den vestlige verden, før det ble erstattet av fransk1700-tallet og engelsk på slutten av 1800-tallet. Og hva er så lingua franca? Lingua franca er latin for frankisk språk, men kan mer presist betegnes som Uekte fransk. Sånn, fort og gæli kopiert fra Wikipedia, anbefaler dere gjerne å ta en titt. Så dere ser, begge leirer har rett. Jada, Victor ER latinsk, men fra gammelt av har latinsk og fransk gått hånd i hånd, mer enn bare at dagens fransk har utviklet seg fra latinsk. Så det spiller ingen trille om man sier det er latinsk eller fransk, det er det samme. På samme måte som at de fleste bibelske navn står oppført med hebraisk opprinnelse, når sannheten er at de er like mye arabiske. De har oppstått i samme geografiske område, og det er klin umulig for oss i dag å vite om det var en araber eller en jøde som første gangen brukte navnet. Slutt og tulle nå.
Hva er det du fabler om? Det du skriver gir ingen som helst mening. VICTOR ER ET LATINSK NAVN! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM!

 

Ikke helt på topp når det gjelder å føre en saklig diskusjon ser jeg.

 

Du vet at det du sier blir ikke mer sant av å bruke STORE bokstaver (rope) og gjenta påstanden din til det kjedsommelige?

 

Det er en diskusjonsteknikk de fleste legger av seg i syv års alderen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen til Will og Ailo fordi hun nekter å innse at Victor er et latinsk navn. fnis.
men ... fnis.. hehe. latinsk er ikke et land, det er et språk.. språket de snakket i.. hmmm.. å ja Roma... hva er da victor? joda et romersk navn ?? eller
Hva var det du misforstå? Latinsk er et språk. Romersk er ikke noe språk, det er et land (Romerriket). Victor er et latinsk navn.

joda, men det latinske språket stammer fra Romariket..

men.. samme ulla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe
Men herrefred...Tror dere latin er ett og samme språk, helt isolert fra verden? Noen som kunne hatt godt av litt språkhistorie kanskje... Latin var opprinnelig dialekten i det antikke Latium (Roma med omegn), og var senere dominerende i den vestlige del av Romerriket. I mer enn tusen år var latin et lingua franca i den vestlige verden, før det ble erstattet av fransk1700-tallet og engelsk på slutten av 1800-tallet. Og hva er så lingua franca? Lingua franca er latin for frankisk språk, men kan mer presist betegnes som Uekte fransk. Sånn, fort og gæli kopiert fra Wikipedia, anbefaler dere gjerne å ta en titt. Så dere ser, begge leirer har rett. Jada, Victor ER latinsk, men fra gammelt av har latinsk og fransk gått hånd i hånd, mer enn bare at dagens fransk har utviklet seg fra latinsk. Så det spiller ingen trille om man sier det er latinsk eller fransk, det er det samme. På samme måte som at de fleste bibelske navn står oppført med hebraisk opprinnelse, når sannheten er at de er like mye arabiske. De har oppstått i samme geografiske område, og det er klin umulig for oss i dag å vite om det var en araber eller en jøde som første gangen brukte navnet. Slutt og tulle nå.
Hva er det du fabler om? Det du skriver gir ingen som helst mening. VICTOR ER ET LATINSK NAVN! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM! PUNKTUM!

 

Ikke helt på topp når det gjelder å føre en saklig diskusjon ser jeg.

 

Du vet at det du sier blir ikke mer sant av å bruke STORE bokstaver (rope) og gjenta påstanden din til det kjedsommelige?

 

Det er en diskusjonsteknikk de fleste legger av seg i syv års alderen...

 

Det er ingen vits Heartbroken. Vi lå tydeligvis på et litt for høyt nivå for stakkaren. Ikke klarer hun å forstå noen enkle setninger sakset fra Wikipedia heller. Huff, hvordan skal det gå videre? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første jeg kommer på er Northernlights.

 

Hun er visst ikke her lenger. Lurer på hvordan det går med henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første jeg kommer på er Northernlights. Hun er visst ikke her lenger. Lurer på hvordan det går med henne....

 

Det lurer jeg på også :) Og om det spøker like mye i huset hennes enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med å svare her. Alle svarer jo det samme alikavel, hvis du ikke heter Heartbroken, sug lut, miryks så er det ingen som aner hvem en er....hva er det som er så spesielt med de nickene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel i vinterland

Oh hellige jul........ Holder dere virkelig på med denne "Victor"krangelen ennå? La nå mamma'n til Will og Ailo få mene at det er fransk. Spiller det VIRKELIG noen rolle for deg som krangler så fælt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...