Gå til innhold

Testetull


Gjest Helle_Høygir

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir

Jeg melder meg herved inn i klubben for forvirrede testere..

 

For 14 dager siden tok jeg en test; det var på dag 28- en cb digital med ukenindikator som viste "gravid 1-2".

 

Ville gjerne ta et bilde av testen, men glemte meg bort, så tok en til noen dager etterpå som var negativ..

 

Ingen tr, men murringer og vondter noe som skal være vanlig og trøtt..

 

Vet rett og slett ikke hva jeg skal tro nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en ny test? Evt dra til legen og teste der? Om du har fått kun en negativ test kan det ha vært noe galt med den? Mest sansynlig er du graviiiiid enda ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får en digital som viser gravid, da er du nok gravid! Jeg ville tatt en test til. Og om tr ikke er kommet enda, så er absolutt håpet der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Hehe jeg har faktisk tatt flere tester (hvorfor bruke feriepengene på noe annet??) og foreløpig er det uavgjort; 2 positive og 2 negative..

De 2 negative kan jo avskrives som brukerfeil og slikt, men jeg tør ikke slippe gleden løs.

 

Tr er nå 15 dager på overtid om vi regner 28 dagers syklus, men kroppen og jeg har ikke vært helt kamerater, så det har vært noe varierende.

 

Murringene, vondtene og stikkene er der, det kan ikke betviles, trøtt er jeg ja og oppblåst. Ingen klær føles grei- på kvelden er magen helt ballong.

 

Forrige gang lå jeg rett ut med hypermesis, så er jo lov å "håpe" nå - det er hvert fall et solid tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Takk for det :) Den ene var en cb digital med ukeindikator hvor det stod klart "gravid 1-2"- den andre var en vanlig strek pinne hvor den ble mer og mer synlig etterhvert og selv min mann mente at den var ikke en skyggestrek. Den var ikke sånn "jeg ser den om jeg bruker lupe under det veldig sterke lyset her" :)

 

Forøvrig har mannen en teori om de digitale (tok en slik som ble neg) og det er at de må treffe innenfor et parameter hcg og om du ikke gjør det innen x minutter så er den neg, men de andre med strek der kan den ta tiden til hjelp.

 

Hakket før bachelor i testing her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt en tlf til legen i morgen, så får du tatt en blodprøve.

Nå når du er så mye på overtid og har testet 4 ganger med 50/50 svar, så skulle det være en god grunn til å få ta en test hos legen ;)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Helle_høygir ?:)

Tatt ny test eller snakket med lege? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

For en som sliter skikkelig med nåler, så er jeg rå på å unngå blodprøver hehe:) Så nei, jeg har ikke snakket med legen enda.

 

Etter å ha lest her at Doc Morris testene er mer sensitive enn andre, så tenkte jeg ta en slik før jeg evt tar det ett skritt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg ringte fastlegen nå - skal komme inn med en uprøve på morgenkvisten, så får vi ta det derfra.

Om jeg er gravert, så er jo det fantastisk, men om ikke, så vil jeg vite hva som er galt.

 

Noe må det jo være - akkurat nå føler jeg at de positive testene må ha vært feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg skal ikke inn før imorgen tidlig - hun jeg snakket med mente jeg kunne komme når som helst siden jeg er såpass mye over, men at morgenen er den beste.

Hun sa at blodprøver tok de ikke sånn med en gang - jeg forklarte greia og hun skjønte godt at jeg ville gjerne ha et svar :)

 

Så da blir det dit først imorgen tidlig og så hjemmekontor. Greit å være litt alene om det ikke er gode nyheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Det ble hcg prøver også, så bra jeg tok med emla. Og kjekt å vite at selv om det stod utgått dato i 2009 på ema, så virket den bra enda :)

Uprøven hos legen var neg, så hun tester for det meste, like greit det når de først tappet meg.

 

Ny blodprøve mandag og henvising til gyn/ul siden hun mistenkte ma. Håper i det lengste at kroppen rydder opp selv, men nå har jeg gitt opp litt.

 

Ikke den beste starten på helgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig"/

 

Må sende deg en trøste klem<3 håper kroppen healer seg selv ort og at spiren sitter på neste forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Takk for trøsteklem :) det har kommet endel tårer idag, mest frustrasjon egentlig. Jeg har full forståelse for at ting kan skje, men da kan kroppen rydde opp og ikke lage mer trøbbel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...