Gå til innhold

Lufte noen tanker..


Anniemor_91

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne dele noen tanker..

 

Jeg er nå 5 dager over termin og begynner å bli litt bekymret. Jeg har sliti med kraftig bekkenløsning og dårlig nattesøvn hele svangerskapet, så jeg begynner å bli rimelig sliten og fortvila! (Ja, nå er jeg litt klagete...)

 

Jeg skal etter "papiret" på ultralyd og kontroll på sjukehuset på Onsdag, også blir det evt satt igang til rett over helga eller noe sånn.

Jeg er både skeptisk til å gå veldig mye lenger over termin og til å måtte sette igang fødselen.. Jeg veit at begge deler har fordeler og ulemper, men dette er min første, så jeg føler meg litt usikker her..

 

Jordmor mente jeg kunne ringe på sjukehuset i morra og høre hva dem sier der, og at om jeg ber om det og forklarer situasjonen min så,vil dem kunne dette den igang før.. Men da tenker jeg igjen at det er best at det skjer av seg selv (?)

 

Er ikke så lett dette her, men nå fikk jeg iallefall luftet tankene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her nå ti dager på overtid selv. Var på overtidskontroll på fredag og skal igjen nå i dag. Jeg fikk flyttet min kontroll fra i dag til før helgen bare for å se at alt var greit og for å få litt ro i helgen. Det er jeg sikker på at du kan også. Da får du sjekket hjertelyd og tatt UL for å se om alt er bra. Nå er pjokken i magen over middels aktiv så jeg er på ingen måte bekymret for at noe skal skje enda. Blir satt i gang på onsdag om ikke ting skjer av seg selv, og kan ikke si jeg gleder meg til det. Ofte kan dette ta veldig lang tid og kreve mye mer av deg og barnet. Ser i alle fall av statistikkene at det da er langt flere keisersnitt og bruk av tang/vakuum.

 

Jeg tror jeg ville ringt inn og hørt om du kunne kommet til kontroll i dag, slik at du slipper være bekymret i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg regner med at du da er minst like utålmodig som meg nå da.. Var din baby noe større enn gjennomsnittet da du var på kontroll da? Jeg har også hørt at dette er litt hardere fødsler. Er det mulighet til å sette igang før det er nærmere to uker over tida da?

Jeg får bare ringe å høre jeg, tror jeg.

Masse lykke til til deg enten deg skjer av seg selv eller du må sette igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg prata med fødeavdelingen, og fikk time til kontroll på onsdag og hvis prøvene var ok vil fødselen bli satt igang fire dager etter det igjen. Men det var mulig å prate med en lege der om mine bekymringer. Så nå krysser jeg fingre og tær og håper det kan skje av seg sjøl snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en ordentlig tålmodighetsprøve dette her. Hun opplyste ikke om mål, men sa at det ikke er en kjempeunge. Så selv at hodeomkretsen var 35 cm og det er jo ganske normalt. På kontrollen kan en lege også kjenne hvor moden du er og evt prøve stripping (røske litt i livmoråpningen) og forhåpentligvis bidra til litt fortgang. For mange har dette funket, men ikke for min del så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...