Gå til innhold

Navneforslag til jente...


Thessa78

Anbefalte innlegg

Vi sliter litt med å finne navn til den lille jenta vår. Har termin i oktober så har fortsatt en stund til å tenke på det :)

 

Hva synes dere om Amilie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres fint ut! Selv liker jeg Ea veldig godt, og Mathea - men jeg venter en gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter også med jentenavnet :/ vi har lyst å ha kristin som mellomnavn. oppatkallet etter meg. vi hadde før villet ha thea kristin. men så har folk før oss brukt thea. så da vil vi ikke det lenger. vertfall ikke jeg men pappan vil det. he he. hadde også som 2.plass emma kristin. men så er fadderungen vår kalt emma. så det blir for nært.

har lyst å ha et navn ingen i nær slekt eller venner har.

 

 

Amilie var veldig fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt Emilie, men liker ikke fullt så godt at det er på topp 10 lista... Derfor synes jeg Amilie er et godt alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amilie liker jeg ikke så godt, fordi det er for nært Emilie - forvirrende...

 

Amelia, derimot, synes jeg er nydelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amilie er et pent navn, syntes også Amalie er fint. =)

Men hadde jeg fått jente ville jeg kalt henne Emily :)

Endret av IHHE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mi jente heter Amilia, synes det er fint såklart :P Ellers liker jeg Emelinn, Vilje og Vilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente heter Amilia, synes det er fint såklart :P Ellers liker jeg Emelinn, Vilje og Vilja

 

Amilia er også veldig fint :) Har tenkt på det også. Pappaen synes Emilie er finest, så vi får se hva vi ender opp med etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, så fint! :-)

 

Likte faktisk Amilie utrolig godt. Akkurat den typen navn jeg var på jakt etter, men ingen har jeg falt sånn for som det.

Kanskje jeg "stjeler" det :-)

 

Takk for inspirasjon, det må nevnes for gubben.

 

Har lenge likt Emilia, men pga noen vi kjenner har det liksom vært uaktuelt. Dette var en veldig fin variant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må helt ærlig inndrømme at jeg syntes Amilia hørtes ut som en missforståelse av Amalie eller Emilie.. Ville vært litt redd for at hun måtte gjennta navnet sitt noen ganger, for at folk sku få det med seg.. Men helt klart bare en vanesak... Jeg har ikke hørt den formen før, så er jo ikke ett oppbrukt navn heller...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ida Kristin er jo kjempe fint:) Amilie va fint, men kanskje for nytt, synes spesielle navn er fine, som nevnt tidligere Ea, hærligt på nyfødt, men passer det en dame på 30?? Mathea/marthea e flott, liker Synne, Elise og Selma her, gammeldagse navn har klistret seg litt på hjernen her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan neves at mange slet med Amilia i starten, men er nok en vanesak ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter også med å finne jente navn.

Akkurat nå liker jeg veldig godt Leonora og Josefine.

Om det blir noen av dem vet jeg ikke,

det er så vanskelig med jentenavn. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...