Gå til innhold

Den vekten, den vekten............


Sweetpea

Anbefalte innlegg

Egentlig litt positivt overrasket nå, har ikke lagt på meg mer enn 0,5 kg siste mnd? I første graviditeten la jeg på meg 2 kg pr uke rundt uke 28-30, nå er jeg i uke 29 og det står litt stille, klager ikke!

 

Er nå 19kg+, nok spør du meg, men ville nå høre hvordan det går med dere andre, jeg vaker rett under 3 siffer på vekten, har som mål å holde meg under der så lenge som mulig, men slanke seg kan man jo ikke.

 

Så det sto her på BIM at nå kunne man med god samvittighet spise mer, men jeg spiser faktisk mindre, er ikke like sulten og synes jeg blir mett fortere, varmen gjør vel sitt også.

 

øyner et håp om at jeg ikke legger på meg like mye som med de to første, da må jeg øke nesten 1kg pr uke til termin, det bør jeg vel klare å unngå.

 

Noen andre som har stoppet i vektøkningen i 3.trimester?

 

Ellers tenker jeg positive tanker så langt jeg kan, men begynner å bli lei, har lovet meg selv å utsette klaging til jeg absolutt må, men er vanskelig med trøblete bekken og lite energi av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Her har det også stagnert litt.Har gått opp 1 kilo siste mnd.

Er 29 +5 idag.

Nå viser vekten 8 kg i +.

Nå hadde jeg bmi på 30 , så for meg er det bra å holde vekten så lenge som mulig.

Tror nok du ikke går opp 1 kg i uken frem til termin, kommer nok litt an på om du får vann i kroppen sikkert,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Jeg hÅper virkelig det snart stopper opp! Er øyeblikkelig 28 uker og har lagt pÅ meg 19 kg....:(

 

Har hatt ett litt mer normalt forhold til mat de siste to dagene, og hÅper det varer ei god stund nÅ. Er sÅ matlei...

 

FÅr lett vann i kroppen nÅr temperaturen stiger, hjelper jo ikke positivt pÅ vekten det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet litt lenger (37+4), men opplevde også at det stagnerte. Gikk opp 10kg ganske fort, så stoppet det. Nå mot slutten er vekten på vei opp igjen, sikkert delvis pga økt matlyst og vann i kroppen. Men det må man vel bare leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30+4 og har lagt på meg ca 13 kg. Runder nok 20 er jeg redd... Det blir effektive gåturer til høsten ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker, pluss 7 kg ca...gått jevnt og trutt, innimellom kommer det et hopp. Er normalvektig til vanlig, så er fornøyd så langt. "Vann-kiloene" på slutten forsvinner vel fort og matlysten er dalende.... Hvis jeg ender på 12+ er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 + 5 idag og 11 kilo pluss! Fysj og fysj, blir nok noen kilo til kan jeg tenke meg, særlig med min store lyst på søt-saker :P Blir nok noen effektive gåturer her også når Lillegutt har meldt sin ankomst :) Jeg orker bare ikke å tenke på å "slanke" meg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det er nok baby, fostervann, livmor, morkake og vann og blod i kroppe =) Så forhåpentligvis går mye av det bort ukene etter babyn har kommet.. jeg har gått opp 5 kg.. er 30 uker =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har gått opp 14 kg nå, 31 uker. Skummelt, kjenner at jeg er tyngre.

 

Men sommer er ikke lik veldig godt kosthold, altså...:s blir godt med litt rutiner fra og med neste uke, når ferien er over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stoppet opp, har løagt på meg 0.2 kg de siste fem ukene (er nå 2,5 uker unna termin). Orker ikke å spise så mye, blir fort mett og får fordøyelsesproblemer. Ser jeg har blitt tynnere i armer og ben, er ikke udelt positiv til det, raste ned i vekt sist under amming og endte med å veie 56 kg (er 174 høy). Synes det var for lite i forhold til min bygning, og merket at jeg ble svimmel og hadde mindre enrgi. Det er kjekt å ha litt å tære på under amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker på vei hadde jeg gått opp 10 kg. Nå to uker senere vet jeg ikke (har ikke vekt hjemme). Kjenner meg ikke så mye tyngre, men vet både rumpe og lår har blitt større, type en-to str.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Æsj....uke 35 og nå 24kg+......bare siste to ukene kom 2,5kg fra ingen steder! Ja, ja, lite å gjøre med, men ser nok ut til å bli som i graviditet 1 og 2 med over 30kg ekstra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm....jeg har nok tatt av meg de siste 14 dagene, men bare vann da...litt usikker på hvor mange kilo det utgjØr, men har merket det godt på sko og klær, og flere har kommentert at jeg har krympet.

 

Meeeen det kommer vel tilbake igjen snart...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37+0 idag og har gått opp 14 kg.

Egentlig ganske fornøyd i og med at jeg hadde noen ekstra kilo fra før av.

Når lille mann er ute skal jeg ned 20 kg. ønsk meg lykke til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg nesten 3(!!!) kg på et par uker nå, så begynner å bli litt bekymret for hvor dette ender...:) +11 kg nå og tre uker igjen. Er bare vann da, kan omtrent se at fingrene hovner opp...Bare håper det ikke er svangerskapsforgiftning på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

godt å lese at folk legger på seg...blir litt små sjalu når jeg leser om folk som bare har lat på seg 3 kg andre plasser :P

 

her har jeg gått opp 10 kg og har 5 uker til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 39+1 og har lagt på meg 16 kg. Målet var å gå opp mindre enn 20 kg og det ser jeg ut til å klare nå :) De siste 6 ukene har vekta stått stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå lagt på meg 23kg, bare 2,5 uker igjen så regner vel med å ende på ca 25kg +, får vel være fornøyd selv om jeg kunne klart meg med mindre.......

med nr1 ble det +35kg

med nr 2 ble det +30kg

stopper det på +25kg denne gangen er det jo tross alt en bedring, og jeg kom jo til slutt tilbake til utgangspunktet med de to andre, så da går det vel bra nå og...........men er tungt å dra på gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...