Gå til innhold

Ultralyd i uke 14


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen som vet om d går ant å se kjønnet da? skal til paris i sommer så hadde våre kjekt å fått sitt kjønnet før jeg reiste så jeg kunne kjøpt noe klær til ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flora med nr 3 <3

Ja! Vi fikk vite kjønnet i uke 13 på sønnen vår. Fikk se det selv også. Ingen tvil. Men er det jente så er det ikke like lett å være SÅ sikker. Lykke til! Dette var foresten i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan gjøre en antakelse, men skråsikker på kjønn blir man jo aldri ;)

 

Jeg fikk vite kjønn i uke 15, og det viste seg å stemme :) Men jeg har en gutt, det er ofte lettere å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Paris forresten!

 

Anbefaler deg å ta en tur til Montmartre :) Selve byen følte jeg var bare kaos. Der oppe var det virkelig trivelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite 12+3 at vi ventet jente. Han sa selv at han 95% sikker på at det var riktig, men allikevel sa han også at vi ikke måtte ut å kjøpe alt av rosa. Men det stemte det han sa, selv om det var såpass tidlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk vite kjønn på ultralyd i uke 14 (NB:utvendig ulytalyd), så det mest sansynlig var en jente. Men lå på siden, og dårlig til så fikk ikke noe godt syn. Men sa det ikke ikke var 100% sikkert. Men jeg trodde jo det var jente, selv om det ikke passet med magefølelsen.

 

Nå har jeg vært på ultralyd igjen (uke 20, den på sykehuset) og fikk vite at det var med 100% sikkerhet en gutt. Kunne godt se pung og tiss, hehe fikk også ultralydbilde av det.......det gjorde de sist også, lurte jo litt på hvorfor da, hehe men men Har en jente fra før, så det var jo stas :)

 

Pga: magefølelsen så har jeg ikke kjøpt noe klær enda. Men det kan jeg nå, til en liten gutt:)

 

Så det er min erfaring, men det behøver ikke være din. Bare dumt om du ikke kan bytte pga at det er kjøpt i paris. Men om du tar invendig ultralyd så vises det nok bedre. Hun på sykehuset sa at det er synlig fra uke 13/14, men du vet jo ikke 100% termin før du får den offentlige ultralyden i mellom uke 17-20 Mulig jeg tar feil her men det var det legen min sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite at vi ventet ei jente i uke 13 ( 12+3). Det var ikke noe som helst tvil hvos legen, og etter at hun viste oss hva vi skulle se etter på skjermen var det heller ikke tvil hos oss. MEN, dette ble tatt på Nasjonalt senter for fostermedisin og de har nok mye bedre UL utstyr en på vanlige klinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg fikk beskjed i uke 14 om at hun ventet jente. I uke 19 fikk hun bekreftet gutt. Samme skjedde med meg for 15 år siden. Ville ikke stolt fullt og helt på tidlig ultralyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min tok i uke 13, da var hun 90 prosent sikker på gutt...det var feil gitt! :P

På vanlig u.lyd i uke 19 sa de at det var lite sikkert, og på 3d i uke 26 så flirte han bare og sa at det var rent gjetteverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemor og lillefrøken

Såpass tidlig så hadde jeg kanskje gått for nøytrale klesplagg, men du får sikkert vite hva de TROR det er... og om det stemmer med det de sier på ordinær UL, så kan du være sikrere enn bare etter denne første ultralyden uansett hva de kan fortelle deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemor og lillefrøken
på 3d i uke 26 så flirte han bare og sa at det var rent gjetteverk.

 

Mener du at han som utførte ultralyd mente de som mener å kunne se kjønnet bare gjetter? Det hørtes i så fall veldig rart ut når det er vanlig praksis å opplyse om kjønn til dem som ønsker det. Men det er sjelden de er 100% sikker, fordi de trossalt kan se feil på ultralydbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...