Gå til innhold

Barn med ett år i mellom?


Stolt Mamma til to <3

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har barn med ca ett år i mellom?

 

Hvis det er det, hvordan er hverdagen deres? Er det veldig mye, eller kan det gå greit om man har en god sammarbeids plan i forveien?

 

Håper det er noen her med noen råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to med 1,5 år imellom. Til tider hektisk, men veldig koselig! Og nå når minstejenta er 9 mnd har de to så smått begynt å leke med hverandre. Moro! Tror de får utrolig mye glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Travelt er det :) Har barn med nesten to års mellomrom og barn med ett års mellomrom. Altså 4 barn! MEN synes de har mye glede i hverandre. Og regner med det blir mer og mer etterhvert. De med 1 års mellomrom har nok mest glede av hverandre. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg opplevde at det var lettere med to enn en. Guttene er 4 og 5 nå og jeg syntes det er helt vidunderlig. Venner med et barn har vært mer slitne enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Nøyaktig ett år mellom de to siste og det har vært helt forferdelig hektisk og travelt. Det er som å ha tvillinger men bare verre? Veldig slitsomt å gå gravid med bekkenløsning og baby på armen, amme med mage, to som ikke sover om natta og som pga ulik alder sover til ulike tider på dag. To som er krevende i matveien men på to helt ulike måter osv. Utfordringer vedr vogn, bil, bilstoler, klær, dobbelt opp med bleier osv osv...

 

Men nå som de er to og tre år gamle har de stor glede av hverandre og ting er veldig mye enklere :-) Første året var tøft, andre året litt enklere men fortsatt tøft. Nå gleder jeg meg til sommerferien. Begge kan gå ute, spise vanlig mat, og det er enklere å ta med seg begge siden man slipper å bære begge to (når den ene ikke kan gå skal den eldste også sitte på armen må du tro..). Skal fjerne bleiene på den ene i alle fall, og tvillingvogna skal selges. Kan nøye meg med den enkle trilla. Og etterhvert som årene går blir det enklere i forhold til feriemål og fritidsaktiviteter fordi de er så tette.

 

Men å skaffe barnevakt til to slike: Bare drøm videre!... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...