Gå til innhold

Elle melle...sparkesykkel, eller løpesykkel?


Igangpånr2

Anbefalte innlegg

Hun har prøvd og ser lengselsfullt etter andre barn på spareksykkel, så det vet jeg at hun kunne hatt lyst på, men så oppdaget jeg disse løpesyklene (balansesykkel)...

 

Har ingen erfaringer med dem selv. Hva ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alder?

 

2 år og 3 mnd :-)

 

Og det er evt snakk om sånn sparkesykkel med to hjul foran, eller 10" løpesykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder?
2 år og 3 mnd :-) Og det er evt snakk om sånn sparkesykkel med to hjul foran, eller 10" løpesykkel

 

Jeg har en på samme alder. Han har trehjulssykkel og tilgang på både sparkesykkel med 2 og 3 hjul. Ingen av disse er helt klaff da han bare sitter og sparker seg bortover på trehjulssykkelen og går ved siden av og triller sparkesykkelene.

Sikler på balansesykkel, men ser at vi igrunn har nok sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Jeg ville ha gått for balansesykkel :-) Motorisk er det bedre trening og det er en kjempefordel i forhold til å lære seg å sykle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min fikk balansesykkel (løpesykkel) til toårsdagen. Det var på vinteren, så han brukte den ikke så mye i begynnelsen, men er nå 2,5 år og behersker den helt perfekt. Det gikk mye raskere å lære enn jeg trodde. Men han bruker den mye også da, gjerne både til og fra bhg.

 

Det hender han låner sparkesykkel fra andre og han elsker det også.

 

Men foreløpig foretrekker jeg balansesykkelen. Synes han har bedre kontroll (må ha beina mer i bakken) og da går det ikke like fort. Balansetrening er jo en bonus, så blir det lettere med vanlig tohjulssykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å kjøpe balansesykkelen til to-åringen. men hun er så liten, bare 81 cm høy. noen som har tips til en veldig lav frøken som har lyst på balansesykkel?

For å gjøre overgangen til vanlig sykkel lettest mulig, er jo balansesykkel/løpesykkel anbefalt, da de får inn riktig balansepunkt med en gang.

 

PS: Sorry for trådkupping, men du vil kanskje ha tips til sykkel du og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å kjøpe balansesykkelen til to-åringen. men hun er så liten, bare 81 cm høy. noen som har tips til en veldig lav frøken som har lyst på balansesykkel?

For å gjøre overgangen til vanlig sykkel lettest mulig, er jo balansesykkel/løpesykkel anbefalt, da de får inn riktig balansepunkt med en gang.

 

PS: Sorry for trådkupping, men du vil kanskje ha tips til sykkel du og ;)

 

Min venninde har en ganske lav liten jente :) Hun kjøpte en balansesykkel på smart club, denne er litt mindre enn de jeg har sett rundt omkring iallfall! Usikker på kvaliteten, men har ikke hørt henne klage på den enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi har kjøpt "Xeed" fra Sport1 til vår toåring og han var sist vi målte, 83 cm, Xeed passer perfekt, den koster 799 kr. Sjekket ut den på OBS først (mulig samme som smartclub), en gul balansesykkel som så veldig liten ut, men som likevel var høy fra nederste setetrinn til bakken i tillegg var den svært tung og uhåndterlig ifht Xeed sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...