Gå til innhold

*Gullfiskbollen* ny 19. juni :)


Ming82

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

 

Jeg tok meg friheten å lage ny tråd til oss jenter :) Den gamle begynte å bli så lang.

 

Jeg fikk det etterlengte brevet med innkalling til behandling på St.Olav i dag :D Skal ringe i morgen for å avtale tid. Krysser fingrene for at jeg snart kan begynne ;)

 

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, Cornflake :D Det var gode nyheter! Kanskje vi møtes på St. Olavs, det hadde vært stilig ;)

 

Topp med ny tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med ny tråd :)

 

Så godt at du kan komme i gang snart Cornflake :D

 

Jeg er 11 dpo og fikk negativ test i dag..litt lavere temp også så da kommer vel heksa i morgen.

 

I dag var jeg vikar i barnehagen..var fotograf der i dag..så nå vil de aldri glemme meg siden jeg ble med på bilde :P

 

I morgen blir det kosedag med Leah :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tråd *ahhhh* så deilig Cornflake :wub:

Juhu så bra at du har fått brevet du har venta på :D :D Håper det skjer noe så fort som mulig :)

Er det bra med deg søta?

Det føles deilig å være i DPO land :) slapper lettere av fordi jeg veit at EL er over for denne gangen.

Nå må jeg bare beholde roen og håpe at det blir min tur til å juble om to ukers tid :)

 

Om to uker så får svigerinna mi og min bror vite om deres første ivf forsøk ble velykka :) Hadde vært utrolig gøy om vi kunne juble sammen :) :)

 

Men skal tanta komme så håper jeg det heller blir meg enn min svigerinne for jeg unner dem virkelig en spire nå :)

De har prøvd i nesten 3 år. Nok er nok nå!

 

Har vært på avslutninga for 7. Klasse ikveld, kjempe koselig :)

Alle lærerne fikk hver sin rose *kos* :)

 

Bare 2 dager att så er det ferie *whop whop* :)

Gleder meg!!

 

Jeg hører senga roper på meg så da får jeg gå :P

God natt alle søte jenter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med ny tråd Cornflake, det føles som en fresh start med nye tråder :) Digg med oppkjøring til IVF, er så spent på deg, du aner ikke :)

 

Æsj Leah :( Er vel håp så lenge tr ikke har kommet, men tempdropp er vel ikke alltid like gunstig for håpet da :/

 

Dossasøs :D Oj så artig! Håper på to spirer hos dere om to uker, det hadde jo bare vÆrt helt fantastisk med noenlunde samme termindato! :D Kan jo hende at det faktisk skjer! Har ekstra trua siden du spotta under el ;)

 

Selv skal jeg på hastetime hos legen i morgen eller torsdag (spørs når jeg får time etter å ha sendt forespørsel på sms i ettermiddag). Jeg har fått hørt at på Ullevål ringer de pasientene og hører NåR det PASSER for dem å få lap!! Og vet at det er ledig lap allerede på mandag (hvis ingen har fått den enda). Skal få legen min til å ringe ned å høre. Er den ledig og jeg får den samt booket pasienthotell så reiser jeg og mannen til Oslo på søndag.

 

Vi skal kjøre nedover og hjem for får hverken reise lenger enn en time etter op eller ta fly med gassrester i kroppen. Blir vel uutholdelig i cruisehøyden med trykkforskjellen og gass i kroppen. Blir vel liggende på pasienthotellet til jeg klarer bilturen hjem. Får også dekket 2,20 kr per km av pasientreiser.no som tilsvarer 1200 kr en vei ca. Jeg holder ikke ut dette livet med smerter og nedsatt allmenntilstand lenger, og ventelistene på St.Olavs er en stor vits! Spennende dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nervøøs her nå asså, skal ha min etterlengta time hos legen imorra og håper virkelig at alt står bra til.

Burde vel ikke være nervøs kanskje siden jeg ikke har hatt noen blødninger eller smerter underveis.

Noen som vet om man kan miste de første tolv ukene uten å merke noe som helst? Får vel krabbe under dyna vel så går timene litt raskere. Heldigvis time halv ti:) Så trenger ikke å vente så lenge.

 

Skal lese nærmere på postene her imorra, nå er jeg igrunn for trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott med ny bolle Cornflake! :) Jeg har stor troa på deg og forsøk til høsten! tror det er gullegg du sitter på! :) <3

 

Lykke til prøvekanin! dette går veien :)

 

Fiesnupp! stå på! krysser alt jeg har for at dere får oslotur i helgen! :)

 

Dossa, xxxx krysser alt jeg har for at både du og din svigerinne får to streker om to uker! :)

 

Leah, bra du har fått satt varige avtrykk i barnehagen ;) Hvis tantemonsteret kommer så får du benytte sjansen den kommende måneden til å gjøre alt du ikke kan når du blir gravid! skal se spiren plutselig sitter da ;) hvordan går det med sykluslengdene dine?

 

Hvordan er formen Tigerlise??

 

Jeg føler meg i fin form akkurat nå, varierer veldig på dagene ;) Planen i dag er å rydde litt og organsiere litt i hus (les skuffer og skap) må lage plass til alt som min kjære hadde på hybelen. Livet er herlig nå som han er ferdig! ;) Det blir virkelig en ny tilværelse nå! :) Blir spennende å se om jeg kommer inn på deltids-studiet jeg har søkt på, får svar i slutten av mnd... også gleder jeg meg til å ta fatt på babyklærvasking og redebygging snart :) 25 uker i dag!

"Rosaskyer" innlegg fra meg i dag :)

Stor klem til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg inn her fra jobben. Må jo bare fortelle ;) Ringte til St.Olav i dag og fikk beskjed om å ringe inn mensen i august :D Jeg kunne ringe inn i juli også, men da krasjer ultralyd med USA turen vår. Sånn er det bare dessverre, men da har jeg ultralydtime den 5. oktober. Håper tiden i sommer flyr av gårde, det er jo ikke så lenge til jeg får starte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake :wub: hurra hurra hurra :D Nå ble jeg utrolig glad på dine vegne. Tenk snart er tida inne for at du skal legge gullegget :D Jeg har så stor troa på at dette kommer til å gi deg det resultatet du så sterkt ønsker deg søta ;)

Sommeren går fort unna, også banker høsten på døra.

Når reiser dere til USA, hvor da og blir dere lenge borte?

Var det ikke Las Vegas ;)

 

Lilleblomst :) Oj som tida flyr, du har kommet langt og snart er du også i mål <3 Deilig når formen er bra og jeg kan tenke meg at det er utrolig deilig å fått mannen din tilbake :D

 

Prøvekanin :) Lykke til, dette går bra!

 

Leah :) så bra at du har satt avtrykk i barnehagen ;) Nå vil de aldri glemme den herlige jenta som du er :D

 

Bare imorra att så er det sommerferie *jey jey* Gler meg til avslappende og late dager med ungene <3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode nyheter cornflake. Blir langt regime på deg ser eg hvis du ska ha ul i oktober. Har du så stabile sykluser at du kan bestemme ul allerede.

 

Jeg skal også ringe inn mens i august men får insett 14 dager etter. Slipper uttak denne gangen.

 

Nå skal det gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiesøsmiii :wub: Som jeg sa på FB, så får jeg så vondt av at du ikke har det bra. Det gjør vondt og jeg har felt noen tårer for deg søta <3 Håper virkelig du får den timen på Ullevål, krysser alle fingra jeg har for deg :D :D

Nå må du bare få hjelp, og ikke gi deg før du har fått den hjelpa du trenger søta :)

Sender deg en god klem *smask* :wub: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg håpe alt eg kan for at du får den ledige timen på mandag... Ingen kan gå me de smertene. Jeg har jo vert kvalm i to uker og syns det har vert hardt så eg klare ikke å forestille meg engang dine smerter. Eg tenke på det kver dag og håpe du snart kan få det bedre.

 

Stor klem fra M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var legetimen over for denne gang.

Fikk desverre ikke sett så mye jeg hadde håpet på, da jeg muligens er kortere på vei enn forventet.

Timen begynte med at jeg prøvde en utvendig ul, der klarte han rett og slett ikke å se noenting:/

Spurte etter å få vaginal og det kunne han ordne. Først prøvde han å kjenne litt og fant ut at jeg hadde bakovervendt livmor(noen som vet om dette har noe å si for noe?). Så prøvde han innvendig ul og klarte ikke å se noe da han ikke hadde så mye erfaring med det.

Ble hentet en annen lege som kikka litt og han kunne hvertfall se fostersekken og noe inni som de antar at er fosteret. Han siste legen som kom inn mente at jeg ikke kunne vært stort mere enn 5-6 uker. Men legen min satte meg bare tilbake til 8 uker(istedenfor 10). Neste time har jeg ikke fått før 24 juli, da skal jeg ta ny ul hos legen. Ordinær ul har hatt satt opp til 20 august hos gynokolog.

Noe mere jeg har rett til å kreve nå? Syns alt er så lenge til. Og har ikke engang fått høre hjerteslag:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dossa og Metti :) Jeg er kjempeglad for at jeg faktisk snart kan begynne med behandling :D

 

Dossa: Jeg reiser 7. september og er da borte til 16. Hvis jeg skulle begynne i syklus i juli så måtte jeg tilbake til ul senest 14. De ville ikke at jeg skal altfor lenge på spray, så da venter jeg til august. Vi skal Las vegas ja :D Hehe, kanskje siste utenlandsreise uten barn ;) Hvordan går det med deg i dpo-land snuppa?

 

Metti: Jeg har heldigvis veldig stabile sykluser, 27/30 annen hver syklus. Så da kunne de allerede sette opp time til ul :) Jepp, høsten i år skal vi bli gravid!!

 

Stor klem til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin, jeg likte ikke helt dette... :( Du må stå på og kreve ny oppfølging temmelig kjapt! Jeg har vært altfor medgjørlig tidligere, men nå og det går bare utover meg selv... Mas i vei, ikke gi deg :) Håper legene bare var for dårlige til å bruke ul-apparatet og at alt er bra after all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være dårlig tegn at de ikke så mere enn en fostersekk med innhold? Hva er det du ikke likte? Nå blir jeg enda mere nervøs for om noe er galt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake - så bra at du vet når du skal i gang! :D

 

Prøvekanin - dra til en gynekolog som er mer vant til tidlige, innvendige ul. Få legen til å gi deg henvisning!

 

Jeg skal på ul selv i morgen (7+4 tror jeg) og er superduper spent. Formen er ganske fin i grunn(takk for at du spurte for noen dager siden Dossa, jeg er litt treg). :)

 

LilleFie - når får du vite om timen på mandag blir din? Og hvordan visste du om dette i utgangspunktet?

 

Metti - fortsatt god bedring! :)

 

Lilleblomst - oi, så langt allerede! Så spennende! Haha, jeg er jo klar for redebygging allerede så jeg blir sikkert uutholdelig når(hvis) jeg kommer så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om noen i skien/porsgrunns området som tar innvendig ul a? Tenker nå på privatklinikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prøvekanin <3

 

Jeg hadde funnet en privat gyn asap !! Av to enkle grunner

 

Det er ikkje sunt for deg å gå å lure på om noe et galt og være redd. Trust me i know.

 

Og dersom det skulle være noe er det bedre å vite det så tidlig som mulig.

 

Krysser fingrene for at alt er topp i magen din og bare dårlige ul apparat eller kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å skremme deg, Prøvekanin! Hvor langt er du på vei? Du vet sikkert hva det minst må være ut i fra når du testet positivt. Da jeg var på ul ca 5+2 var det ei ert på 2 mm i en plommesekk. Gyn mente det burde ta bare et par dager før hjertet begynte å slå. Men om legen hadde dårlig utstyr og attpåtil ikke kunne å bruke det så kan det godt hende at alt er helt topp :) Jeg var tross alt på Fertilitetsklinikken. Men for din egen psykes skyld kan det være lurt å ta en privat ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så har vi jo regnet ut i fra første dag i sist mens som var 9.April. Første positve test fikk jeg 30.Mai.

Var hos legen min for 2 uker siden og da mente han at jeg var i slutten av uke 7, ut i fra opplysningene jeg ga i forhold til når siste mens var.

Fikk kun utvendig ul da der han ikke så noe.

Derfor fikk jeg ny time nå og kunne ikke se noe på utvendig derfor jeg masa meg til innvendig. Der sto de 2 mannfolk, begge like på bærtur. De kunne ikke forklare meg hva de så selv engang, fordi de ikke klarte å holde på bildet. Blir rett og slett kjempefrustrert og lei meg nå. Hadde gleda meg til denne timen idag fordi jeg trodde jeg kom til å få vite noe mer, så ender jeg heller opp med å vite mindre. Og ene legen forflytter meg 2 uker tilbake(uke 8) og han andre mener at jeg ikke er mere enn uke 5. Hva skal jeg tenke og tro?

Har ikke råd til dyr privat gynokolog, så må se om det finnes noe billig rundt her. Mange koster jo oppi tusen lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille bertene mine :wub:

 

Jeg har fått time på et fullpakket legekontor i morgen kl.08.45 hos en megakul vikarlege, sist jeg var hos han satte han himmel og jord i bevegelse for å hjelpe meg, enda han var snart utdannet legestudent. Han er på min alder, kanskje et par år yngre :) Regner med at han får gjort en del for meg i morgen! Skal sette opp en huskelapp så jeg får svar på alt! Har litt teflonhjerne etter hjerneoperasjonen :P

 

tyr82: jeg kjenner ei fra Oslo som er under utredning og som skal på lap på Ullevål. De hadde ringt og spurt når det passet for henne å operere! Tenk at man får velge selv der, mens her i Trondheim må man vente i et halvt år og får beskjed om at lap for endomistanke og infertilitet er nedprioritert! De oppga noen datoer for henne så hun kunne velge og vrake. Den tidligste datoen hun fikk var 25.juni, så derfor vet jeg at de har/hadde ledig på mandag som kommer.. Hurra for fritt sykehusvalg og pasientreiser.no! :)

 

Prøvekanin: WTF!?!?!????????? Nå blir jeg forbanna på dine vegne! Hvordan i helvete er det mulig å være så imbesile?? Noe skurrer kraftig her, enten er de folkene totalt inkompetent, eller det har i verste fall skjedd noe med spira di som forvirrer legene. Herregud altså :( Sikkert vanskelig å glede seg over graviditeten når man søren ikke vet hva som skjer i magen, man får jo ingenting å forholde seg til. Sett himmel og jord i bevegelse! Det koster 1000 kr for innvendig ul hos privat gyn, og ofte kommer du deg inn hos dem etter noen dager (tok 5 dager til meg). Du kan også be de ringe deg dersom de får avbestilling, så kanskje du får komme inn enda tidligere. Får du ikke lånt en sum av noen da? Uff jeg blir fortvilt på dine vegne, og vil ikke tenke på hvordan det må føles! Sender en stor klem! :wub:

 

Deilig med datoer selv om det virker som en evighet Cornflake! WOOP WOOP! :D

 

Dossamine: du er så god vennen min, ord blir fattige altså :wub:

 

Nå svikter gullfiskhjernen min totalt, men håper alle dere andre har det fint, nå må vi vel få sommertemperaturer snart så vi kan nyte sommeren både med og uten spirer her! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekanin: Men husker jeg rett at du hadde lange sykluser og målte el? Og at dette var ca to uker før du testa positivt? Med fare for at jeg husker feil: I så fall er legen din en gjøk som bruker siste mens for å fortelle deg hvor langt du er på vei.. For den måten passer bare for 28-ish-dagers-sykluser.

Endret av tyr82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde ustabile sykluser. Første syklusen var på 48 dager og andre syklusen på 32.

Når jeg testet på siste var jeg oppi 52 dager og da slo den ut på positiv 30.mai og på 1-2 uker. Jeg tror egentlig jeg ble gravid rundt el 15.Mai. Og ifølge utregninga da er jeg vel 6-7 uker hvertfall.

Hadde trodd jeg var lenger ifølge det legen sa, men det kan jeg ikke være da. De kunne jo kun se fostersekk med innhold påsto de. De mistet jo bildet med en gang de fant det, så jeg fikk jo aldri sett noe. Ikke kunne de forklare hva som var hva på bildet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...