Gå til innhold

Helsesøster maser fortsatt om vaksiner 2 år etter vi takket nei.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er vanskelig å se for seg at det er "grundig research" og "kildekritikk" som ligger til grunn når du tar et valg som er stikk i strid med det all god og uavhengig forskning viser.

 

Ja, tenk det, du. Jeg har tatt andre valg som har vært stikk i strid med god og uavhengig forskning før, og opplevd i ettertid at det var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Kom fort at du ikke hadde plikt til å opplyse om dette. Du sier at dere har tatt et bevist valg som dere står inne for, grunnet grundig research? Hvis dere har gjort en grundig undersøkelse og i tillegg fått hjelp til kildekritikk så slår det meg virkelig som underlig at dere ikke valgte å vaksinere etter det. Spesielt siden vaksinering er noe som blir anbefalt alle barn, hvis de ikke skulle ha noe i sin medisinske historie som tilsier de ikke burde.

 

Jeg har ikke til hensikt å starte en atter en vaksinedebatt her. Temaet var helsesøsters ignorering av at voksne mennesker har tatt et bevisst og helt fritt valg. Det er det vi diskuterer.

Jeg har tatt et bevisst valg utfra de omstendigheter og opplysninger jeg har skaffet meg, og jeg er som voksent menneske i min fulle rett til å stå ved dette, selv om andre har andre oppfatninger. Det er ikke vaksineplikt i Norge.

Hvorfor jeg har kommet fram til avgjørelsen, vedkommer verken saken eller dere i dette tilfellet.

 

Det burde vært vaksineplikt i Norge faktisk... når så mange blåste foreldre lar barna flyte på andres immunitet, snylting heter det.

 

Du og jeg har forskjellig syn på hva som først og fremst skaper immunitet, skjønner du. De mest blåste er vel de som kun forholder seg til en vinkel i en sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man nekter å vaksinere med vaksiner som er godt kjent og godt utprøvd forstår jeg ikke. At man er skeptisk til nye vaksiner forstår jeg derimot godt. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Kom fort at du ikke hadde plikt til å opplyse om dette. Du sier at dere har tatt et bevist valg som dere står inne for, grunnet grundig research? Hvis dere har gjort en grundig undersøkelse og i tillegg fått hjelp til kildekritikk så slår det meg virkelig som underlig at dere ikke valgte å vaksinere etter det. Spesielt siden vaksinering er noe som blir anbefalt alle barn, hvis de ikke skulle ha noe i sin medisinske historie som tilsier de ikke burde.

 

Jeg har ikke til hensikt å starte en atter en vaksinedebatt her. Temaet var helsesøsters ignorering av at voksne mennesker har tatt et bevisst og helt fritt valg. Det er det vi diskuterer.

Jeg har tatt et bevisst valg utfra de omstendigheter og opplysninger jeg har skaffet meg, og jeg er som voksent menneske i min fulle rett til å stå ved dette, selv om andre har andre oppfatninger. Det er ikke vaksineplikt i Norge.

Hvorfor jeg har kommet fram til avgjørelsen, vedkommer verken saken eller dere i dette tilfellet.

 

Det burde vært vaksineplikt i Norge faktisk... når så mange blåste foreldre lar barna flyte på andres immunitet, snylting heter det.

 

Du og jeg har forskjellig syn på hva som først og fremst skaper immunitet, skjønner du. De mest blåste er vel de som kun forholder seg til en vinkel i en sak.

 

Så før i tiden da barna ikke ble vaksinert i Norge og døde i hundrevis av barnesykdommer, barna i fattige land som I DAG dør av disse sykdommene fordi de ikke har tilgang på vaksine... Hva ellers skaper immunitet enn vaksine og det faktisk å ha gjennomgått sykdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man nekter å vaksinere med vaksiner som er godt kjent og godt utprøvd forstår jeg ikke. At man er skeptisk til nye vaksiner forstår jeg derimot godt. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa f.eks.

 

Du forstår nok ikke det, nei. Men dette handler i bunn og grunn om to vidt forskjellige tankeganger når det gjelder helse, sykdom, immunitet, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt et bevisst valg om å ikke vaksinere, etter lang tid med grundig research. Om noen hadde fortsatt å mase, er det det samme som å ikke ta oss på alvor som voksne, oppegående mennesker med fri vilje.

 

 

Da spør jeg igjen. Hva er grunnene til at dere ikke vil vaksinere? Spør av oppriktig nysgjerrighet.

 

Jeg er ikke HI, og har ingen plikt til å opplyse deg om dette. Det var som sagt et bevisst valg basert på grundig research. Vi har forskningsjournalister i nettverket vårt som hjalp oss med kildekritikk. En samtale med fastlegen vår var imidlertid det som til slutt fikk oss til å ta den endelige avgjørelsen.

Kom fort at du ikke hadde plikt til å opplyse om dette. Du sier at dere har tatt et bevist valg som dere står inne for, grunnet grundig research? Hvis dere har gjort en grundig undersøkelse og i tillegg fått hjelp til kildekritikk så slår det meg virkelig som underlig at dere ikke valgte å vaksinere etter det. Spesielt siden vaksinering er noe som blir anbefalt alle barn, hvis de ikke skulle ha noe i sin medisinske historie som tilsier de ikke burde.

 

Jeg har ikke til hensikt å starte en atter en vaksinedebatt her. Temaet var helsesøsters ignorering av at voksne mennesker har tatt et bevisst og helt fritt valg. Det er det vi diskuterer.

Jeg har tatt et bevisst valg utfra de omstendigheter og opplysninger jeg har skaffet meg, og jeg er som voksent menneske i min fulle rett til å stå ved dette, selv om andre har andre oppfatninger. Det er ikke vaksineplikt i Norge.

Hvorfor jeg har kommet fram til avgjørelsen, vedkommer verken saken eller dere i dette tilfellet.

 

Det burde vært vaksineplikt i Norge faktisk... når så mange blåste foreldre lar barna flyte på andres immunitet, snylting heter det.

 

Du og jeg har forskjellig syn på hva som først og fremst skaper immunitet, skjønner du. De mest blåste er vel de som kun forholder seg til en vinkel i en sak.

 

Så før i tiden da barna ikke ble vaksinert i Norge og døde i hundrevis av barnesykdommer, barna i fattige land som I DAG dør av disse sykdommene fordi de ikke har tilgang på vaksine... Hva ellers skaper immunitet enn vaksine og det faktisk å ha gjennomgått sykdommen?

 

Oi.Vet du ikke at man tar i betraktning oppgradert hygieneforhold og generelle levevilkår, hvor muligheten til å både forebygge og kurere sykdom inngår?

Kom tilbake når du har lest litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man nekter å vaksinere med vaksiner som er godt kjent og godt utprøvd forstår jeg ikke. At man er skeptisk til nye vaksiner forstår jeg derimot godt. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa f.eks.

 

Du forstår nok ikke det, nei. Men dette handler i bunn og grunn om to vidt forskjellige tankeganger når det gjelder helse, sykdom, immunitet, osv.

 

Du gidder ikke forklare hva du mener da, så da blir det vanskelig for oss andre å forstå det. Du kan også legge av deg den frekke og tverre tonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Ville skrevet et brev til helsesøster der jeg sa som sant var at det er ikke vaksineplikt i Norge og at du ikke ønsker å diskutere dette lenger på treffene deres, men ha samtaler om de tingene hun snakker med alle andre om.

 

Hvis dette ikke er mulig for henne må dere se dere nødt til å ta kontrollene hos fastlegen fordi dere går glipp av all den andre oppfølgingen og informasjonen dere gjerne vil ha.

 

Et brev virker ofte klarere og litt mer ofisiellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man nekter å vaksinere med vaksiner som er godt kjent og godt utprøvd forstår jeg ikke. At man er skeptisk til nye vaksiner forstår jeg derimot godt. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa f.eks.

 

Du forstår nok ikke det, nei. Men dette handler i bunn og grunn om to vidt forskjellige tankeganger når det gjelder helse, sykdom, immunitet, osv.

 

Du gidder ikke forklare hva du mener da, så da blir det vanskelig for oss andre å forstå det. Du kan også legge av deg den frekke og tverre tonen din.

 

Den frekke og tverre tonen min? Forventer folk annet når de mener jeg burde meldes til bv for et selvstendig valg jeg er i min fulle rett til å ta?

Som sagt, jeg har ikke til hensikt å starte en vaksinedebatt her. Vil folk ha info, kan de skaffe seg det selv. Jeg brukte mange måneder på det. Faktum er at de fleste unnlater å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at hs ikke lar det ligge vet du!!Og du vet kanskje ikke helt hva konsekvensene av hva disse sykdommene kan føre med seg, for da hadde du nok forandret mening,om du er fornuftig.

Jeg er selv hyperallergisk og kunne aldri ta de. Har hatt både røde hunder og kikhoste i voksen alder. Selv om de liksom ikke skal dukke opp. Men det gjør de gett.

 

Du vil virkelig ikke at et spebarn skal få kikhoste eller en gravid røde hunder!!!!I vaksinasjonsprogrammet ligger også vaksinasjon mot hjernehinnebetennelse. Og det vil man VIRKELIG IKKE risikere at barnet sitt får!!!!!

 

Tro meg, med min allergi historie med utallige anafylaktiske sjokk, var jeg kjempeskeptisk til vaksinasjon for sønnen min. Og er livredd hver eneste en, vi er midt i reaksonsperioden på MMR vaksinen akkurat nå. Men om du leser og setter deg inn i disse sykdommene og hvor vanlige de igjen begynner å bli, så burde du ha skjønt at du har rett og slett tatt feil beslutning. Og at hs nok har et godt poeng når hun maser, hun vil beskytte barnet ditt, og andre barn.

Disse sykdommene blusser opp med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg ikke dere noen gang reiser til utlandet med barna deres.Er det mulig... de kan smitte andre barn også.En egoistisk og feig avgjørelse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kutte ut hele helsestasjonen? Du har jo barn fra før, så du har sikkert ikke like mange spørsmål denne ganga. Er jo helt frivillig om du vil gå der eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man nekter å vaksinere med vaksiner som er godt kjent og godt utprøvd forstår jeg ikke. At man er skeptisk til nye vaksiner forstår jeg derimot godt. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa f.eks.

 

Du forstår nok ikke det, nei. Men dette handler i bunn og grunn om to vidt forskjellige tankeganger når det gjelder helse, sykdom, immunitet, osv.

 

Du gidder ikke forklare hva du mener da, så da blir det vanskelig for oss andre å forstå det. Du kan også legge av deg den frekke og tverre tonen din.

 

Den frekke og tverre tonen min? Forventer folk annet når de mener jeg burde meldes til bv for et selvstendig valg jeg er i min fulle rett til å ta?

Som sagt, jeg har ikke til hensikt å starte en vaksinedebatt her. Vil folk ha info, kan de skaffe seg det selv. Jeg brukte mange måneder på det. Faktum er at de fleste unnlater å gjøre det.

Men siden du har funnet så mye god dokumentasjon på alt dette rundt vaksinasjon så kan du vel dele dette med oss? Du har jo brukt månedsvis på dette. Da er det vel noe flere kanskje burde vite?

Jeg har også gjort grundige undersøkelser rundt dette, og kan nok ikke si at den informasjon man finner sier at man burde la være å vaksinere, så jeg er egentlig bare litt spent på og se hvor dine kilder kommer ifra?

Hvis du har så bra kilder burde det vel gå greit og si ifra her? Ellers blir det bare for rart og si at man er imot vaksine, men at man ikke er interissert i og diskutere fordi man selv bare "vet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang denne diskusjon kommer opp, så viser flere til Turberkulose og at en må vaksinere for å beskytte de som ikke kan vaksineres.

 

-Turberkulose er IKKE lenger i barnevaksinasjonsprogrammet. Regner da med at dere bestiller denne da uten om programmet?

 

-De få barna som ikke blir vaksinerte utgjør bare en liten promille med tanke på at 70% av den voksne befolkningen ikke er revaksinert, og er potensielle smittebærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bhg,gjett hvor farlig det kunne vært da jeg fikk kikhoste, om ikke "mine" barn,heldigvis var vaksinerte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man nekter å vaksinere med vaksiner som er godt kjent og godt utprøvd forstår jeg ikke. At man er skeptisk til nye vaksiner forstår jeg derimot godt. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa f.eks.

 

Du forstår nok ikke det, nei. Men dette handler i bunn og grunn om to vidt forskjellige tankeganger når det gjelder helse, sykdom, immunitet, osv.

 

Du gidder ikke forklare hva du mener da, så da blir det vanskelig for oss andre å forstå det. Du kan også legge av deg den frekke og tverre tonen din.

 

Den frekke og tverre tonen min? Forventer folk annet når de mener jeg burde meldes til bv for et selvstendig valg jeg er i min fulle rett til å ta?

Som sagt, jeg har ikke til hensikt å starte en vaksinedebatt her. Vil folk ha info, kan de skaffe seg det selv. Jeg brukte mange måneder på det. Faktum er at de fleste unnlater å gjøre det.

Men siden du har funnet så mye god dokumentasjon på alt dette rundt vaksinasjon så kan du vel dele dette med oss? Du har jo brukt månedsvis på dette. Da er det vel noe flere kanskje burde vite?

Jeg har også gjort grundige undersøkelser rundt dette, og kan nok ikke si at den informasjon man finner sier at man burde la være å vaksinere, så jeg er egentlig bare litt spent på og se hvor dine kilder kommer ifra?

Hvis du har så bra kilder burde det vel gå greit og si ifra her? Ellers blir det bare for rart og si at man er imot vaksine, men at man ikke er interissert i og diskutere fordi man selv bare "vet".

 

Du mener jeg skal bruke kvelden på å legge ut all litteratur jeg har vært innom ila måneder her? Til folk som faktisk ikke er genuint interessert i annet enn sine egne synspunkter, og å dytte disse på andre?

Folk plikter å holde seg informert selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man nekter å vaksinere med vaksiner som er godt kjent og godt utprøvd forstår jeg ikke. At man er skeptisk til nye vaksiner forstår jeg derimot godt. Jeg vaksinerte meg ikke mot svineinfluensa f.eks.

 

Du forstår nok ikke det, nei. Men dette handler i bunn og grunn om to vidt forskjellige tankeganger når det gjelder helse, sykdom, immunitet, osv.

 

Du gidder ikke forklare hva du mener da, så da blir det vanskelig for oss andre å forstå det. Du kan også legge av deg den frekke og tverre tonen din.

 

Den frekke og tverre tonen min? Forventer folk annet når de mener jeg burde meldes til bv for et selvstendig valg jeg er i min fulle rett til å ta?

Som sagt, jeg har ikke til hensikt å starte en vaksinedebatt her. Vil folk ha info, kan de skaffe seg det selv. Jeg brukte mange måneder på det. Faktum er at de fleste unnlater å gjøre det.

Men siden du har funnet så mye god dokumentasjon på alt dette rundt vaksinasjon så kan du vel dele dette med oss? Du har jo brukt månedsvis på dette. Da er det vel noe flere kanskje burde vite?

Jeg har også gjort grundige undersøkelser rundt dette, og kan nok ikke si at den informasjon man finner sier at man burde la være å vaksinere, så jeg er egentlig bare litt spent på og se hvor dine kilder kommer ifra?

Hvis du har så bra kilder burde det vel gå greit og si ifra her? Ellers blir det bare for rart og si at man er imot vaksine, men at man ikke er interissert i og diskutere fordi man selv bare "vet".

 

Du mener jeg skal bruke kvelden på å legge ut all litteratur jeg har vært innom ila måneder her? Til folk som faktisk ikke er genuint interessert i annet enn sine egne synspunkter, og å dytte disse på andre?

Folk plikter å holde seg informert selv.

Noen da iallefall? Ba ikke om alle månedene du har lett, men kanskje noen gode? Jeg kan da lese andre sine synspunkter, om jeg er enig eller ikke kan jeg ikke si før jeg har lest noe konkret om det å ikke vaksinere barn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til barnslighet og egoisme da, å ikkje ville dele så viktig informasjon med andre mødre. Vil du ikkje våre barn vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,hadde vært veldig fint om du la ut ja,om du faktisk har noe vettugt!!!

Som sagt pga min hyperallergi, og nesten dødsfall da jeg fikk første vaksine som baby. Leste jeg GRUNDIG all slags forskning før jeg lot sønnen min få vaksinene, og jeg kom frem til helt anderledes konklusjon om vaksiner enn deg av alt det jeg leste. Selv om jeg regner det som svært god grunn til å være livredd vaksinene!!

 

Så hadde vært veldig intressant hva det er du har lest. For du setter jo faktisk barnet ditt i fare, som egentlig er helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,hadde vært veldig fint om du la ut ja,om du faktisk har noe vettugt!!!

Som sagt pga min hyperallergi, og nesten dødsfall da jeg fikk første vaksine som baby. Leste jeg GRUNDIG all slags forskning før jeg lot sønnen min få vaksinene, og jeg kom frem til helt anderledes konklusjon om vaksiner enn deg av alt det jeg leste. Selv om jeg regner det som svært god grunn til å være livredd vaksinene!!

 

Så hadde vært veldig intressant hva det er du har lest. For du setter jo faktisk barnet ditt i fare, som egentlig er helt unødvendig.

 

Dette er din mening, men jeg ser altså annerledes på det. Kan du akseptere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du tydligvis ikke noe vettug forskning da,siden du bare blir sint, og faktisk ikke kan gi noe informasjon.

 

La meg spørre deg da, har du lest noe om disse sykdomene,om f.eks meslinger? Som det var utbrudd med i vinter! Tenk deg eldste barnet ditt,som du da ikke har vaksinert, kommer hjem med det i vinter og gir spebarnet ditt!!!

Eller kommer hjem med kikhoste til ny baby!!

Da tror jeg du vil angre på at du nå bare går til forsvar istedet for å høre på sunn fornuft!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,hadde vært veldig fint om du la ut ja,om du faktisk har noe vettugt!!!

Som sagt pga min hyperallergi, og nesten dødsfall da jeg fikk første vaksine som baby. Leste jeg GRUNDIG all slags forskning før jeg lot sønnen min få vaksinene, og jeg kom frem til helt anderledes konklusjon om vaksiner enn deg av alt det jeg leste. Selv om jeg regner det som svært god grunn til å være livredd vaksinene!!

 

Så hadde vært veldig intressant hva det er du har lest. For du setter jo faktisk barnet ditt i fare, som egentlig er helt unødvendig.

 

Dette er din mening, men jeg ser altså annerledes på det. Kan du akseptere det?

Synd du ikke klarer komme med noen dokumentasjon på ditt valg, gjerne bare en link!

Skal akseptere valget ditt, så får du håpe du har flaks og at barnet ditt ikke får noen av disse sykdommene, for det er kun flaks det går på da.

Men er enig med en her, om at det er veldig egoistisk av deg og ikke legge ut noe hvis du har så mye god dokumentasjon på det om vaksine. Alle er vel seg selv nærmest heter det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fortsetter du å svare uten å komme med et eneste argument? Du fremstår jo bare som en idiot når du har gjort såå mye research osv, men ikke kan gi oss et eneste argument mot vaksine?

 

For meg virker det som du er overkjørt av mannen din eller noe, kanskje det er han som absolutt ikke ønsker vaksine? Hvis du selv ikke er sikker så skjønner jeg jo godt at det er slitsomt å høre på hs. Ellers skjønner jeg egentlig ikke problemet? Hvor ofte er du på helsestasjonen egentlig? Hvis du venter nr 2 er vel førstemann begynt å bli såpass stor at h*n maks er der en gang i året, begrenset hvor mye mas det for blitt...?

 

Selv blir jeg oppgitt og forbanna over folk som ikke skal la SINE barn få vaksine. Hva hadde du gjort om alle andre gjorde som deg? Vi leser stadig om at farlige sykdommer blusser opp pga sånne som deg - også klarer du ikke en gang å komme opp med en grunn for det! Da vi skulle til utlandet da minste var liten flytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...