Gå til innhold

Noen som har planer om vannfødsel på A-hus, eller har erfaring med det?


Mrs.Steel

Anbefalte innlegg

Skal føde på A-hus i starten av november og vurderer sterkt vannfødsel. Vet de har det der på både Tun A og B. Noen som har tenkt det samme, eller som har hatt vannfødsel tidligere? Har lest endel om det, og finner ikke noe negativt fra noen... Virker nesten for godt til å være sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fødte på tun a i mai. Var i badekaret fra de virkelig vonde riene frem til ca 8cm. Jeg kravet sånn i vannet at jm anbefalte meg å gå ut. Jeg syns det var vanskelig å finne noen stilling, søkte heletiden mot å stå på kne med fremoverlent overkropp. Da kom ikke noe av det deilige varme vannet på ryggen, der hvor smertene var værst. Dessuten må man ha underlivet under vann hele tiden når ungen fødes, fordi den ikke kan komme over vann for så å gå under. Dette så jm, og sa også etterpå at hun hadde måttet mase om å få rumpa under og at det kunne blitt negativt for meg. Jeg har en venninne som fødte på tun a i vann. Hun var ikke helt fornøyd med det, men hadde heller ikke planlagt vannfødsel, det var jm som trumfet gjennom. Hun syns dessuten karet var lite, noe jeg også syns. Karene på tun b er mye større. Jeg har en venninne som fødte i vann på et annet sykehus, og hun syns det var helt fantastisk. Du må nesten finne litt ut av det underveis.

 

Jeg hadde foresten en fantastisk fødsel på kne over senga :)

Endret av Ikkesåallerværst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svar :-) Jeg tror nok jeg evt kommer til å velge tun b og jeg går for vannfødsel. Men skal på en omvisning over ferien for å se litt. Ikke lett å bestemme seg når man aldri har født før og vet sin egen smerteterskel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg også vurderer vann. Var på tun a for omvisning, men syntes det var merkelig. Blir nok tun b på meg. Har termin 4.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...