Gå til innhold

ikke melke eller egg produkter?


Sandy84

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal få testet ut om gutten min ikke tilåer melkeproteiner, laktose osv, pluss at han har svake reaskjoner på egg. Så jeg spør etter desperat hjelp her inne! Noen forslag til pålegg han kan spise da? ELSKER nemmelig oster av stort sett alle typer..Brød og kvekkebrød er jo greit, men pålegg! OG kjeks og snop får han bare rett og slett holde seg unna, :) er jo bare 2 uker før vi kan begynne å introdusere...

 

Noen som har noen tips å komme med??

 

Skulle gjerne hatt noe man kan smøre på skiva, alle pølse pålegg går veldig fort av! OG makrell og kaviar liker han ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hommus?

 

Kikerter

Tahini (sesampasta)

Hvitløk

Sitron

Salt og pepper

 

Yummi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei den gule boksen er uten melk. Du kan ha banan smurt på og avokado. Det er en klassiker hos oss. Vi bruker litt syltetøy også vi da. For å variere litt.

Ellers finnes det tofuost, men det er kanskje ikke noe særlig når han har smakt vanlig ost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal få testet ut om gutten min ikke tilåer melkeproteiner, laktose osv, pluss at han har svake reaskjoner på egg. Så jeg spør etter desperat hjelp her inne! Noen forslag til pålegg han kan spise da? ELSKER nemmelig oster av stort sett alle typer..Brød og kvekkebrød er jo greit, men pålegg! OG kjeks og snop får han bare rett og slett holde seg unna, :) er jo bare 2 uker før vi kan begynne å introdusere...

 

Noen som har noen tips å komme med??

 

Skulle gjerne hatt noe man kan smøre på skiva, alle pølse pålegg går veldig fort av! OG makrell og kaviar liker han ikke...

 

Vi er i samme situasjon, i tillegg til glutenallergi. Her går det i:

Go´ og Mager Leverpostei (både vanlig og ovnsbakt)

Tofutti smøreost (basert på soya)

Makrell i tomat

Tartex posteier (allergihyllene i butikken)

Syltetøy (finnes gode sukkerreduserte alternativer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...