Gå til innhold

Vogn til desemberbabyen:)


Gjest Håpernestegang:)

Anbefalte innlegg

Gjest AnnaMathea

Hei!

 

Er det noen av dere desembermammaene som har tenkt på vogn allerede? Har dere en fra før som dere er fornøyd med eller har dere funnet en dere vil ha?

 

Vi har egentlig vogn fra førstemann, men solgte hardbaggen da den var ferdig brukt fordi jeg ikke var fornøyd med vogna. Så det blir å selge den vi har nå og kjøpe ny. Sikkert veldig uøkonomisk, men siden det mest sannsynlig blir siste baby og jeg sist trillet flere timer hver dag vil jeg ha noe jeg er fornøyd med.

 

Men har ikke satt i verk leting etter den perfekte enda. Tror jeg ønsker 3 hjul denne gangen også - vendbar sittedel er viktig. Liker endel av 4 hjulingene, men er redd de er tunge å trille/svinge med - men har ingen erfaring selv.

 

Noen gode tips og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker Simo kombi vogna mi! Den er fantastisk å trille i all slags terreng. Den er litt tung, men tar det som ekstra trim :)

Hadde jeg vært en mor som digget kafé besøk og shopping hadde jeg valgt en mindre vogn. Men fjæringen er fantstisk i Simoen, og babyen ligger mykt og trygt. den er heller ikke så lav som noen av de andre vognene, (man kan stille ned høyden når det blir sprtsvogn) Så man slipper belastning for ryggen. Den er og litt romslig i bagen, så det går greit med vinterpose oppi den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det å bruke Emmaljunga City Cross på nytt. Veldig fornøyd med den, spesielt at den er lett å løfte inn og ut av bil o.l. siden jeg sliter med både bekken og ryggproblemer. Eneste vi merka oss som negativt var at vi måtte skifte til sportsvogn relativt tidlig, fordi bagen er litt liten. Egentlig ikke noe problem i se selv, men det hadde jo spart oss litt baggasje (reiseseng) om han hadde kunne sove i vognbagen i sommerferien. Han er født i november, så jeg regner med det går greit denne gangen når ungen kommer uti desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt vogn alt :P Fikk fjorårets simo kombi med bag og bilsete og basesom kan festes direkte på understell, brukt for 1800, så vi slo til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikler etter Easywalker eller Bugaboo Cameleon :P

Men skal ikke kjøpe noe enda. Vil vente til høsten om vi ikke kommer over en super deal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Emmaljunga Edge Duo! Må ha en vogn som kommer seg godt frem uansett føre. Bor et sted det ikke blir måkt med en gang. Vi trenger en ganske høy vogn også da vi begge er ganske høye.

Ellers lurer jeg på om jeg skal ha to! En til by vandring, og kjøpesenter traving. Da en trehjuling, med bakovervendt sittedel! Kanskje Tautonia eller noe... Men får se hvordan økonomien strekker til.. hehe

 

Var på barnashus og så på saker å ting i går, dette blir dyrt! Jeg er litt sånn at jeg helst vil ha nytt, klødd i fingra i over fire år etter baby. + at jeg desverre har dyr smak. Samboer er litt oppgitt.. Men jeg får det som jeg vil :)

 

Trur jeg går for juju-be stelleveske.. Har dere vurderet det da? En jungel der ute.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har verdens beste stelleveske. Den er ikke noe særlig fin, og kjøpt på lidel for en 100-ings, men den er urtolig praktisk. Den er av den varianten som brettes ut til et kors. liggedel med avtagbar og vaskbart underlag, sidelomemr til diverse stelleting, ekstra liggeunderlag følger med så man alltid har et rent med, og lommer i lokket, og underlokket. Helt super. Kan bæres på rygg som sekk, og over skulder som veske. Synes de veskene til å putte ting oppi ser fryktelig upraktiske og rotete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min MB Urban Jungle... Fantastisk å trille både sommer og vinter... Kjempestabil trehjuling. Vurderte å kjøpe ny, men den jeg har er jo mer enn bra nok.... Så da endte jeg med å bestille nytt trekk i stedet, for å få litt forandring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt EasyWalker Sky til førstemann, og har brukt den helt fram til nå. Mini er 3 år og 3 måneder.

 

Kjempefornøyd med sportsdelen til vogna, men var ikke fullt så fornøyd med bagdelen. Mest fordi jeg trenger to hender for å håndtere kalesja, noe som er litt vanskelig med mini i hendene. Og bagen er litt vanskelig å få av understellet. Måtte bruke makt. Men bagen er veldig romslig, så det er god plass til vinterpose. Kommer nok til å bruke den likevel, siden det ikke blir så lenge. Beholder også EW sportsdelen, da vi har vært superfornøyd med den.

 

Likevel klør jeg litt i fingra etter en ny vogn... Ser jo at EasyWalker kommer med den nye June vogna, og har kjempelyst til å kjøpe den. Så får vi se når den tid kommer... Det jeg liker er at sittedelen er vendbar, noe EasyWalker Sky ikke er. Savnet det ikke med førstemann da han var supernysgjerrig (fikk han ikke til å ligge i bagen etter 4 mnd), så han likte å sitte forovervendt. Så får vi se hva som skjer til våren igjen, hehe. Om jeg finner den billig i utlandet e.l. så kjøper jeg den nok, men kommer ikke til å betale fullpris for den.

 

Når det gjelder stellebag så brukte jeg bare mine egne ganske romslige vesker til det. Så aldri behov for å kjøpe noen dyr stellebag egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en fra Basson, som ble brukt sist og som vi er godt fornøyd med.

 

Eneste jeg vil tipse om er å kjøpe duovogn, altså hvor bag og sportsdel er hver sin del til å bytte, ikke bare en bag inni sportsdelen, da er bagdelen større og har mer plass oppi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant tråd... er litt lost in space her med barnevogner/duo vogner/sports vogner/bilsete... hjelp..

www.shoppemamma.no :P full studering på gang nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMathea

Vi hadde forresten TFK sist som vi ikke kommer til å bruke denne gangen. Var veldig fornøyd med bagdelen, men sportdelen har jeg aldri likt!!!

 

Brukt også en Tautonia Spirit s3, og vurderer en ny utgave av denne. Muligens det blir softbag denne gangen for å spare litt penger, selv om hardbaggen til Tautonia er superfin..

 

Ellers har jeg en Storksak stelleveske fra sist som definitivt blir brukt igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig opptatt av hvor godt vogna triller. jeg kommer til å gå rundt å prøve alle vognene. hehe. men ikke enda da.. er bare 11+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også i ferd med å kjøpe ny vogn. Sist hadde jeg emmaljunga Edge duo og TFK og likte ingen av dem. Begge er store og tunge (selv om jeg tror TFK som bagvogn er fin, men fikk ikke prøvd det). Jeg endte med hastesnitt sist og disse vognene ble for tunge for meg etter operasjon. Det er jo en viss fare or at det hender igjen og da vil jeg ha en lettere vogn.

 

Har hele tiden ønsket meg Mountain Buggy, da jeg kjenner mange om har den og er meget fornøyde, ulempen er at den ikke blir så liten sammenlått.

 

Nå har jeg plutselig snublet over den nye Bumbleride Indie, en lett men robust vogn som har fått strålende kritikker. Er det noen av dere som kjenner til den? Lurer veldig på hvordan den er til baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har etter veldig veldig veldig mye forvirring tatt eksamen i barnevogn-handel :P har bestemt meg å gå for Brio Go. Fant en svensk nettbutikk som også selger til Norge der de hadde tilbud på Brio go sett inkl bilsete. tror jeg skal gå for det. men er det ikke litt vel tidlig å kjøpe vogn nå.. må jo se ut som den idioten.. har ikke kjøpt noen ting, ikke engang mamma-klær men vogn!! det har vi... hehe.. men er så redd for å gå glipp av tilbudet. det var duo vogn (nyfødt og småtroll) + bilsete jo.. til 7300 NOK inkl toll og mva. er ikke det en ganske god deal? eller ? gikk for clear blue farge med hvit understell. ganske fresh syns jeg uansett kjønn... i dont know... skal ... skal ikke.... hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har etter veldig veldig veldig mye forvirring tatt eksamen i barnevogn-handel :P har bestemt meg å gå for Brio Go. Fant en svensk nettbutikk som også selger til Norge der de hadde tilbud på Brio go sett inkl bilsete. tror jeg skal gå for det. men er det ikke litt vel tidlig å kjøpe vogn nå.. må jo se ut som den idioten.. har ikke kjøpt noen ting, ikke engang mamma-klær men vogn!! det har vi... hehe.. men er så redd for å gå glipp av tilbudet. det var duo vogn (nyfødt og småtroll) + bilsete jo.. til 7300 NOK inkl toll og mva. er ikke det en ganske god deal? eller ? gikk for clear blue farge med hvit understell. ganske fresh syns jeg uansett kjønn... i dont know... skal ... skal ikke.... hmmm...

 

Kjør på :) Hvis jeg hadde funnet en vogn jeg virkelig ville hatt og med et bra tilbud hadde jeg tatt det :)

Er fortsatt lost i barnevogn jungelen jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bris go er i flott vogn som jeg vurderte stekt, helt til jeg ble frarådet den. Kalasjen er visst veldig dårlig og det blåser rett inn i vogna. I tillegg reagerte jeg på hjulene, etter som jeg bor i vinterland og trenger ei vogn som tar seg lett fram i all slags føre. Men vogna ser jo veldig fin ut :) det er ikke enkelt å finne den rette vogna.

 

Jeg har tidligere handlet fra kiddies24.de. Det fungerte veldig bra og er enda billigere enn skandinaviske priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bruk for søskenvogn,så har kjøpt oss bugaboo donkey :) men har siklet litt på city crossn.. vogndilla :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vogn må man vel også ha.....

 

Til eldste hadde vi Teutonia Spirit S3. Veldig god vogn med tre hjul. Når nummer to kom investerte vi i Carena søskenvogn, veldig godt fornøyd med den også.

 

Men Teutoniaen er utslitt og søskenvogn trenger vi ikke så da blir det ut på vogn handel igjen. Men aaaaner ikke hva vi skal gå for denne gangen. Er usikker på om jeg skal gå for vanlig firhjuling eller firhjuling med svingbare forhjul. Viktigste for meg er at den er god å trille, for jeg har trillet mange, mange km når jeg har hatt permisjon med de to andre og det tenker jeg å gjøre denne gangen også. Så suger til meg alle erfaringer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok til å kjøpe Emmaljunga City Cross med City bag til. Har sett på den på butikken, og den er passe størrelse til meg som er liten av vekst ;) Mannen derimot er stor, men håndtaket kan jo reguleres, og tror nok det blir jeg som går flest turer ;)

 

Har plutselig kjøpt bilsete, ett Maxi Cosi Cabriofix med isofix base. Hadde en slektning som skulle selge sitt så fikk det billig ;)

 

Men tror ikke jeg kjøper vogn før etter sommeren (og da mest trolig i sverige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett masse på Emaljunga, edge duo. Flere av mine venner anbefaler denne. Gleder meg til de nye modellene deres kommer i august. Blir nokk ikke kjøpt vogn før jeg har sett på de nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjøpt vogn enda. Var på babyshop på grønland og snusa rundt. de hadde seff ikke brio vogner så fikk ikke prøvd dem, men så mange andre fine vogner... tok med meg alt av brosjyrer og blader så nå skal vi sette oss ned og ta eksamen engang til :P visste dere at det finnes Ferrari baby vogn.. haha... råkult.. sambo kjører en yaris men peanøtt råner rundt i en Ferrari.. hihihihihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe eller begynt å se enda, tenker det kan jeg ta til høsten :) Men med de 2 andre trollene mine har jeg hatt Simo kombi eller Simo sportsvogn, var veldig fornøyd med trillekomforten :) Men når det er sagt hadde jeg problemer med seteryggen på sportsvogna, og den var vanskelig å regulere... Likevel går jeg nok for Simo denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... funnet ut at både Babyshop og Babymagasinet på Grønland har sluttet å føre EasyWalker. Litt skuffa over det, og lurer i grunn litt på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett poeng til til SIMO vogna ;)

 

Negativt med den er om du har planlagt svangerskapspermisjon på et kjøpesenter ;) Den er ganske stor å dra med seg inn i en klesbutikk, men det går. Anbefaler evnt bæresele til den slags bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...