Gå til innhold

Når kom melken din? Mister snart motet!:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei du! Melken kommer nok snart, men du kan be personalet gi gutten din et lite måltid på kopp slik at du får sovet, spist og hvilt deg litt. Er mange ganger litt sammenhengende søvn som skal til før det kommer igang. Hvis gutten din er utilfreds og sulten ville jeg gjort det ihvertfall. Hvile er også viktig for melkeproduskjonen. Og ofte mat og drikke!!

 

Blødde du mye under fødsel? Stor blødning fører ofte til at melka kommer sent igang. Hvis du hadde stor blødning bør du få sjekka om du må spise jern, evt. blodtransfusjon. Men på 3. dagen er det ganske vanlig at man bare har råmelk altså...Men slitsomt ja... Siden du har blitt sår så ville jeg be om mer veiledning og råd om stilling og tilrettelegging. Er veldig vanskelig å se selv når barnet har rett tak og ikke....

 

Og for all del. Steng døra og ikke bruk energien din på nysgjerrige og velmenende slektninger og venner :) Det blir nok av tid til de andre senere i barseltiden, nå er det du og babyen som gjelder! (Og pappaen da :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og pumping gjør deg sår så drit i det!

 

Du sier at hun skal drite i pumping fordi hun blir sår, men selv har du aldri fått det til...? Litt selvmotsigende.. :)

 

HI: Jeg brukte pumpe med god effekt, ble ikke no mer sår av det for pumpa klemmer ikke rundt selve brystvorta.. Så her er jeg ikke enig med yrild.. Synes dog ikke du skal stresse med pumping så tidlig, melka kommer nok.. Men pumpa kan være et godt hjelpemiddel etterhvert..

Du har fått så mange gode råd her, at jeg kommenterer ikke mer, ønsker bare lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...