Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Imponert over at du klarer å holde roen najaden, jeg tenkte også som bumblebee, at kanskje det rett og slett for at du føler det innerst inne at du er gravid; håper det er tilfellet! :)

 

Bumblebee, åh det er så kjipt å ha en sånn time og så måtte ringe og avbestille fordi man har mistet. :( jeg bruker å ha el smerter et par dager før og etter el, men det kan faktisk variere litt fra gang til gang!

 

Er det noen her som pleier å ha menslignende murring fra el og en hel uke etter el? Jeg har hatt det no, og klarer bare ikke huske om jeg pleier å ha det, tror ikke det, men som sagt klarer ikke huske det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PRØVERE:

 

elibjo: 31 år, prØver på fØrste barnet ikm ca 3.august

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn Bor på vestlandet ikm 2.august

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på Østlandetikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmØre. PrØver på fØrste barnet, har prØvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prØver på fØrste barnet (prØvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prØvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prØvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i mØre og romsdalen. IKM ca 8 september

 

GRAVID:

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra fØr. Termin????

 

 

TØffe tØfflus:

 

Bomsa:

 

Tigerlise&Anton prØver igjen:

 

Najaden: (Tar sjansen på at det stemmer å putte deg her ;))

 

 

Hei alle skjØnne snuppelurer!!!!!!! Det er lenge siden jeg har skrevet noe her, men jeg har lest og fulgt med like vel. Har liksom ikke hatt så mye å skrive om og når en er alene med 2 mildt sagt aktive krabater på camping, så begrenser det seg rett og slett hvor mye man orker å skrive ;)

 

Jeg synes det var ett supert tiltak Bumblebee med presentasjons runde, tok meg den frihet og redigere litt, slik at det kanskje blir litt lettere å kopiere når vi har forandringer å gjØre, eller noen vil fylle på med info ol (håper det er greit og at ingen tær er tråkket på, det er IKKE meningen).

 

Najaden: Jeg må innrØmme at jeg fØlger deg med intens spenning. Jeg også vil rope ett lite gratulerer!!! Jeg skjØnner dog veldig godt at du ikke vil slippe jubelen lØs. Angående legen din, så er du i din fulle rett til å bytte fastlege evt få en "second opinion", med andre ord, gå på legevakta eller ett annet legekontor å få testet hcg!!!!!!! Jeg liker ikke slike besser wisser leger....Jeg hadde en slik en og han ble ganske raskt byttet ut. Jeg håper av hele meg at det går bra og at spira faktisk klorer seg fast også denne gangen!!!!!!!!!

 

Rime: åhhhhhhh som jeg heier på deg også altså!!!!!!!!! Jeg krysser ALT (bortsett fra beina) for deg!!!!!!! Hvordan går det med husbygging og fØlelsene dine du fikk da du så magen til svigerinna di? Jeg også har ei gravid svigerinne...jeg har "heldigvis" ikke sett magen enda, men kjenner at jeg har ett snev av misunnelse (noe jeg ikke liker). Hvordan går det med bryllups planene dine? Skulle så gjerne sett deg stå brud, du kommer til å ta alle med storm!!!!!!

 

Bomsa: Hvordan går det med deg? Det er jaggu meg ikke lenge til termin altså!!!!!!! Sukk, sist hadde vi termin nesten samtidig ;) Gleder meg til en oppdatering!!!!!!

 

<3 mamma til 2 <3: Hvordan går det med deg og flyttingen og oppstart som prØver igjen osv?

 

79kvinne: Hvordan står det til? SkjØnner at det ikke er bare bare å gå gravid for deg. Håper virkelig du får hjelp i forhold til smerter og ubehag!!!!!! Hvor langt er du på vei nå?

 

Tigerlise&Anton: Hvordan går det med deg min kjære rØdvin, ostepop og sjokolade venn ;) Hvor langt er du på vei? Synes det hØrtes så fabelaktig ut at du får god oppfØlging!!!!!!!! Jeg hØrer gjerne fra deg!!!!!!!!!!!

 

TØffe tØfflus: Hvordan går det med graviditeten din? Er du full av "symptomer" eller er du en av de heldige som bare går gjennom svangerskapene uten noen "problemer"? Hadde dere en fin ferie?

 

Bumblebee: Sitter spira????? Jeg gliser slik av all den testingen din, jeg tror jeg hadde blitt smårar av mindre...knis....du er bare knakende rå herlig!!!!!!!!!!!!

 

Elibjo: Hvordan går det med deg?

 

Rosalie78: Hvordan går det? Er spira på plass eller sliter dere? Jeg er jo naturlig nok gira på at den gravid lista skal bli lang som ett vondt år :P

 

Hvis noen nå er glemt er dere hjertelig velkommen på besØk med ett trekjevle eller en hammer....skal huske neste gang, så godt jeg kan ;) Kjente plutselig at jeg savner Dotten, hun var rå på å skrive lange avhandlinger, få med seg det mest vesentlie med de fleste...med andre ord...god på oppdatering...knis...

 

Jeg har nå avsluttet ferien. Begynner på jobb igjen i morgen og jobber nå hardt og instendig for å snu dØgnet :P Jeg har stort sett vært i seng til midnatt hver dag og oppe rundt 10. Når klokka bikker 11 begynner je å bli urven. Jeg knasker nå på min Levaxin og folsyre, har kjØpt Bisolvon og greier (den var forØvrig ikke noe god :P) vurderer å kutte monitoren resten av syklusen...er rett og slett lei og gidder ikke ta den med til syden, samtidig var den jo veldig praktisk denne mnd da el var litt sen, men jeg tenker at El er ca 14 dager etter fØrste dag mens og da er det bare å jumpe på i forkant og etterkant til jeg er sikker på at EL er forsvunnet. Jeg mangler bare så inderlig mye "god fØlelsen" som jeg hadde da jeg ble gravid med de 2 andre. Jeg kjenner den sniker seg inn av og til, men da blir jeg bare lei meg fordi jeg ikke blir gravid.....Skal bestille time til legen etter sydenturen hvis jeg da ikke er blitt gravid (mot formodning) slik at jeg enten kan få utredning eller pergo ol...Det er så mange gode råd og meninger ute i denne verdenen at jeg holder på å bli gal...men, men...en får vel bare bite det i seg. Svigermor går å tyter om at jenta snart på komme...og det gjØr meg ille til mote, for skulle jeg nå bli gravid, kjenner jeg at jeg er redd for at det IKKE skal bli jente. Jeg husker med sorg reaksjonen som kom da vi fikk vite at nr 2 ble en gutt. Skuffelsen i blikket hennes kommer jeg ALDRI til å glemme......for meg er det irrelevant hva kjØnn angår, blir det baby er det en velsignelse kommer det en frisk og velfØdt baby ut er jo det en velsignelse ++++

 

Nei, nå ble det mye jabbing gitt. Håper dere alle har det veldig bra og nyter livet!!!!!!!!

 

Stoooooooooooor nattaklem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall fått mensmurringer nesten en ukes tid før ikm de gangene jeg har testet positivt. Vanligvis kommer ikke murringene før dagen før? Jeg husker jammen ikke jeg heller :)

 

Jeg har unger som sover godt hele natta, men du kan være sikker på at den kvelden vi har tenkt å ha litt sengegymnastikk, så begynner en av dem å bråke. I kveld var intet unntak. Endte med at snuppa sovnet i vår seng mens vi la inn aksjer i hennes seng, omgitt av muffinssengetøy og svære elefantkosedyr fra ikea. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor, åhhh, så hærlig å høre fra deg igjen! :) Ikke kjekt at man får sånne reaksjoner på kjønnet til barnet, det skulle vel strengt tatt ikke ha noe å si! Håper det her med å bli gravid ordner seg for deg også etterhvert.

 

Må innrømme at det er tungt å se svigerinnen min sin mage, jeg prøver virkelig ikke å la det gå innover meg, men jeg klarer det ikke, og så ligger det så mye anna rundt det som gjør at jeg ikke heilt klarer å glede meg heilt på hennes vegne. Ting jeg ikke vil ta opp her inne! Så det har resultert i at jeg unngår henne for det meste for jeg er litt forbanna på ho, håper jeg klarer å komme over irritasjonen min over hvordan enkelte oppfører seg og at enkelte kanskje ikke burde fått fler barn med det første. Det er det eneste jeg vil si om den saken. Vet det går over etterhvert det som har gjort meg så forbanna på ho!

Ellers så er no endelig grunnarbeidet på huset ferdig no i slutten av uken, og reisingen av huset starter i neste uke, omsider, gleder meg syyyykt masse, du får nok se bilde på facebook etterhvert!

Bryllupet ja, hehe, har jo planlagt litt men ikke så mye ennå, vet bare vi skal vie oss ute på en øy, så må ta båt ut dit, heile brudefølget, og så med båt tilbake på våres øy for festen. Lurer på å stikke å prøve kjoler snart i tilfelle jeg blir gravid, slik at jeg i alle fall får prøve en skikkelig kjole, har gått ned 6 kg i sommer så er no str 38 og veldig fornøyd :)

Tusen takk for at du krysser fingrene for meg, og nei, du må ikke krysse bena, hehehe!

Oi, blei langt dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint ordna, Tussemor! Blir så stusselige innlegg fra meg; litt trått å skrive på mobilen...

Her går det greit, får jeg vel si. Min 4. pp nå (det er jo ingenting). El har akkurat vært, har fått lagt inn en aksje sånn på tampen i kveld. Har ikke helt trua, kom for sent i gang med aksjelegging denne mnd.

Ellers burde jeg være fornøyd i dag; jeg fikk vikarjobb. Bare noen uker foreløpig, men med mulighet for mer. Er egentlig glad, men kjente jeg ble ordentlig stressa også. Står midt i oppussing/flytting, noe vi har gjort i hele sommer. Har bodd hos mine foreldre i mellomtiden, og gjør fortsatt det. Hadde håpet å komme i orden i nytt hus før jeg skulle begynne å jobbe, men innerveggen var rett og slett for kort (jeg er lærer). Så humøret mitt er litt på tur, noe jeg generelt sliter med. Satser på humøret stiger igjen i morra :-) Jeg er iallfall veldig motivert for å bli ferdig med alt av gulvmaling før jeg står med en positiv test i hånda. Så jeg har nok å henge fingra i om dagen, i hvert fall.

Nå er det natta her også, må prøve å finne god døgnrytme før jobben begynner på mandag.

 

Stooor nattaklem til Tussemor og alle dere andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elibjo, Tussemor, bumblebee og Rime - takk for hyggelige ord. Det at jeg venter, har egentlig mer med å gjøre at jeg 1) vet at det er lite jeg kan gjøre fra eller til og 2) fremdeles regner meg kun som teoretisk gravid :P

 

Bumblebee - ja, ikke sant? Fineste avataren som er - inntil den forhåpentligvis kan byttes med en "Gravid 3+" om ei ukes tid :D

Ikke noe morsomt å må ringe og avbestille den timen :(. Men jeg krysser fingrene for denne PPen!

 

Rime: Mensmurringer kan være positivt det! Men, som alle andre tidlige svangerskapstegn - trenger de ikke å bety noe. jeg er veldig spent på dine vegne. Når er IKM?

 

Tussemor - du gjør i alle fall det du kan, for å sikre at en liten spire skal klore seg fast! Den derre svigermora di må jeg si er merkelig - hvorfor i all verden skal det være gjevere med ei jente enn en gutt? Enig med deg, jeg - så lenge det blir et barn, er jeg fornøyd!

 

Elibjo - Gratulerer med jobben! Hadde dere sex i det hele tatt før EL, da? I så fall er det jo håp :) Krysser fingre for deg, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beundrer roen din. Kommer kanskje med litt erfaring? Jeg er jo helt ny i dette gamet...

 

Joda, vi hadde sex før el, også. Tre dager på rad, men er selvfølgelig redd for å ha gått glipp av den «viktigste» dagen, hva nå enn det er. Så håp er det uansett. I dag har tempen begynt å stige så vidt, det er et godt tegn på at el har vært, iallfall. Så da er det bare å vente i spenning. Har vel ikm i slutten av uke 34 eller begynnelsen av uke 35.

 

Bare vi får flytta nå skal jeg begynne å skrive på dataen i stedet. Da kanskje det blir litt lettere og lese og holde styr på kommentarer fra alle. Klarer ikke det nå :-\ Men jeg følger spent med på dere alle, bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde sex tre dager på rad rett i forkant av EL, er jo sjansen absolutt til stede, tøysejente! :)

 

Og ja, roen min (dersom man kan kalle temping og stadige G-tester for "ro" :P) kommer nok av at jeg har vært igjennom en del før, og har tre vellykkede svangerskap bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRØVERE: elibjo: 31 år, prØver på fØrste barnet ikm ca 3.august bumblebee: 34 år, gift, 2 barn Bor på vestlandet ikm 2.august lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på Østlandetikm 28 juli Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmØre. PrØver på fØrste barnet, har prØvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012 Rosalie78: 33år, samboer, prØver på fØrste barnet (prØvd ca 1/2år), Troms Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prØvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prØvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i mØre og romsdalen. IKM ca 8 september GRAVID: 79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra fØr. Termin???? TØffe tØfflus: Bomsa: Tigerlise&Anton prØver igjen: Najaden: (Tar sjansen på at det stemmer å putte deg her ;)) Hei alle skjØnne snuppelurer!!!!!!! Det er lenge siden jeg har skrevet noe her, men jeg har lest og fulgt med like vel. Har liksom ikke hatt så mye å skrive om og når en er alene med 2 mildt sagt aktive krabater på camping, så begrenser det seg rett og slett hvor mye man orker å skrive ;) Jeg synes det var ett supert tiltak Bumblebee med presentasjons runde, tok meg den frihet og redigere litt, slik at det kanskje blir litt lettere å kopiere når vi har forandringer å gjØre, eller noen vil fylle på med info ol (håper det er greit og at ingen tær er tråkket på, det er IKKE meningen). Najaden: Jeg må innrØmme at jeg fØlger deg med intens spenning. Jeg også vil rope ett lite gratulerer!!! Jeg skjØnner dog veldig godt at du ikke vil slippe jubelen lØs. Angående legen din, så er du i din fulle rett til å bytte fastlege evt få en "second opinion", med andre ord, gå på legevakta eller ett annet legekontor å få testet hcg!!!!!!! Jeg liker ikke slike besser wisser leger....Jeg hadde en slik en og han ble ganske raskt byttet ut. Jeg håper av hele meg at det går bra og at spira faktisk klorer seg fast også denne gangen!!!!!!!!! Rime: åhhhhhhh som jeg heier på deg også altså!!!!!!!!! Jeg krysser ALT (bortsett fra beina) for deg!!!!!!! Hvordan går det med husbygging og fØlelsene dine du fikk da du så magen til svigerinna di? Jeg også har ei gravid svigerinne...jeg har "heldigvis" ikke sett magen enda, men kjenner at jeg har ett snev av misunnelse (noe jeg ikke liker). Hvordan går det med bryllups planene dine? Skulle så gjerne sett deg stå brud, du kommer til å ta alle med storm!!!!!! Bomsa: Hvordan går det med deg? Det er jaggu meg ikke lenge til termin altså!!!!!!! Sukk, sist hadde vi termin nesten samtidig ;) Gleder meg til en oppdatering!!!!!! <3 mamma til 2 <3: Hvordan går det med deg og flyttingen og oppstart som prØver igjen osv? 79kvinne: Hvordan står det til? SkjØnner at det ikke er bare bare å gå gravid for deg. Håper virkelig du får hjelp i forhold til smerter og ubehag!!!!!! Hvor langt er du på vei nå? Tigerlise&Anton: Hvordan går det med deg min kjære rØdvin, ostepop og sjokolade venn ;) Hvor langt er du på vei? Synes det hØrtes så fabelaktig ut at du får god oppfØlging!!!!!!!! Jeg hØrer gjerne fra deg!!!!!!!!!!! TØffe tØfflus: Hvordan går det med graviditeten din? Er du full av "symptomer" eller er du en av de heldige som bare går gjennom svangerskapene uten noen "problemer"? Hadde dere en fin ferie? Bumblebee: Sitter spira????? Jeg gliser slik av all den testingen din, jeg tror jeg hadde blitt smårar av mindre...knis....du er bare knakende rå herlig!!!!!!!!!!!! Elibjo: Hvordan går det med deg? Rosalie78: Hvordan går det? Er spira på plass eller sliter dere? Jeg er jo naturlig nok gira på at den gravid lista skal bli lang som ett vondt år :P Hvis noen nå er glemt er dere hjertelig velkommen på besØk med ett trekjevle eller en hammer....skal huske neste gang, så godt jeg kan ;) Kjente plutselig at jeg savner Dotten, hun var rå på å skrive lange avhandlinger, få med seg det mest vesentlie med de fleste...med andre ord...god på oppdatering...knis... Jeg har nå avsluttet ferien. Begynner på jobb igjen i morgen og jobber nå hardt og instendig for å snu dØgnet :P Jeg har stort sett vært i seng til midnatt hver dag og oppe rundt 10. Når klokka bikker 11 begynner je å bli urven. Jeg knasker nå på min Levaxin og folsyre, har kjØpt Bisolvon og greier (den var forØvrig ikke noe god :P) vurderer å kutte monitoren resten av syklusen...er rett og slett lei og gidder ikke ta den med til syden, samtidig var den jo veldig praktisk denne mnd da el var litt sen, men jeg tenker at El er ca 14 dager etter fØrste dag mens og da er det bare å jumpe på i forkant og etterkant til jeg er sikker på at EL er forsvunnet. Jeg mangler bare så inderlig mye "god fØlelsen" som jeg hadde da jeg ble gravid med de 2 andre. Jeg kjenner den sniker seg inn av og til, men da blir jeg bare lei meg fordi jeg ikke blir gravid.....Skal bestille time til legen etter sydenturen hvis jeg da ikke er blitt gravid (mot formodning) slik at jeg enten kan få utredning eller pergo ol...Det er så mange gode råd og meninger ute i denne verdenen at jeg holder på å bli gal...men, men...en får vel bare bite det i seg. Svigermor går å tyter om at jenta snart på komme...og det gjØr meg ille til mote, for skulle jeg nå bli gravid, kjenner jeg at jeg er redd for at det IKKE skal bli jente. Jeg husker med sorg reaksjonen som kom da vi fikk vite at nr 2 ble en gutt. Skuffelsen i blikket hennes kommer jeg ALDRI til å glemme......for meg er det irrelevant hva kjØnn angår, blir det baby er det en velsignelse kommer det en frisk og velfØdt baby ut er jo det en velsignelse ++++ Nei, nå ble det mye jabbing gitt. Håper dere alle har det veldig bra og nyter livet!!!!!!!! Stoooooooooooor nattaklem til dere alle

 

var til legen med knærne idag. tok endel blodprØver, men mente det så revmatiskt ut. ikke stort jeg kan gjØre med det så håper det går over igjenn. skal på fØrste kontroll om 2 uker, var det blitt værre til da, skulle han ta prØve av kneet.. er 7+2 . men det er definitivt verdt å pines litt for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet for langt og trivelig innlegg Tussemor!

 

Er bare kjapt innom, har et tonn med lesestoff å pløye igjennom før planleggingsdag i morgen.

 

Jeg har hatt masse masse murringer i dag, og el smerter. Tok test som heldigvis var negativ, for mannen er på jobb i natt. El slim har jeg også. Forrige pp hadde jeg også slim et par dager før positiv test. Vi har bare fått til én runde, så da må altså mannen til pers i morgen uansett. Men hvis el kommer nå betyr det at syklusen fremdeles er på 26 dager... vil IKKE ha noe mens på dag 28 da. :( Jeg forstår ikke hvordan det kan gå bra neste gang, forventer liksom at mensen skal komme uansett... men må jo håpe og tro.

 

Jeg lurer på om jeg skal la være å avbestille den svangerskapskntr.. jeg må uansett til Riksen på tirsdag til sjekk hos kardiolog, og jeg kunne hatt veldig lyst å prate med den svangerskapskontrolldama, for å vite hva jeg skal gjøre neste gang testen blir positiv. "Svangerskapskontroll utført av kardiolog" står det i papirene. Men er kanskje litt flaut å dukke opp der uten baby i magen. Kanskje de blir sure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe Bumblebee, måtte jo ta igjen for en hel uke nesten uten skriblerier :P men tenkte at dere kanskje kan følge opp kopiere listen og fylle inn når det er ny IKM, graviditeter, terminer osv, slik at det er lettere å følge med?????? Er bare å klippe og lime ;) Jeg er forøvrig imponert over kontrollen du har på syklusen din Bumblebee. Jeg har bare kontroll på når jeg har hatt mens og når jeg ca forventer den og i perioder må jeg virkelig resonere meg fram for å huske....hehehehe...Kan du ikke bare ringe å spørre da? Ang den timen, si hvordan tingene er? Det hadde jeg ville gjort.

 

Elibjo: Dette er jo virkelig spennende tider for deg...åhhhh, krysser alt jeg har for at det klaffer for deg nå!!!!!!!!! Iiiiiik enda noen flere å leve i spenning for - GøY!!!!!!!

 

Rime: Du må bare sende meg mail el hvis du vil blåse ut altså!!!! Jeg har ikke de samme frustrasjonene som deg riktig enda, men tro meg, blir jeg tante til ei jente....tja, så kommer jeg til å kjenne på litt av hvert (selv om det overhode ikke har noe å si), misunnelsen min kommer muligens til å ta overhånd, meeeen jeg jobber sakte og sikkert mot at det skal bli kjekt med ett tantebarn igjen :P åhhhhh så forbannet from....:P

 

79kvinne: Dette hørtes ikke noe gøy ut...hjelper det med varme og slikt på smertene? I såfall kunne du sikkert bedt om å få levd i syden fram til midten av 3 trimester :D knis....Jeg håper at smertehelvete blir minst mulig for deg, så absolutt!!!!!!!

 

Najaden: Jeg er litt spent på den der testinga de altså ;) igrunnen ikke bare litt...hehehehe...Unner deg alt godt i værtfall!!!!!!!

 

Jeg er tilbake på jobb igjen, var litt rart, men samtidig litt godt. Det ser ut til at jeg kan få permisjon med lønn under videreutdanningen som jeg skal begynne på nå og det kan jo komme godt med!!!!!!! Gleder meg til å gjøre litt annet, lære litt mere uten nødvendigvis å måtte stresse med det. Babylage prosjektet kjenner jeg at blir lagt sånn halveis på hylla (ikke si det til gubben...knis), dvs...fokus er på unger, jobb, skole og husarbeid og sex...etter sex skal jeg begynne å ligge med beina opp igjen, i værtfall rundt el. Med min deilige rygg og tjukke mage, så kan jo det bli ganske morsomt. Har optil flere ganger tidligere fått beskjed fra gubben at jeg ser ut som en kalkun klar for stuffing....hehehehe...Ja og ett annet prosjekt er trimming og slanking!!!!!! Det tror jeg alle i familien vår kan ha godt av etter en ferie fylt av pølser, is, juice, rødvin og snacks :P Jeg kommer til å legge monitoren på hylla en stund også, jeg vet at jeg har el og dermed så er det ikke så mye stress. Jeg vet også at den er noe uregelmessig, dette har nok litt med medisineringen å gjøre og at kroppen skal bli vant til forandringene....Jeg blir liksom ikke noe mindre spent på om tanta kommer med monitoren. Jeg har dog funnet ett ultra sikkert tegn på at tanta kommer snart: Jeg blir ei dyrisk, hatsk bitch som kan ta knekken på en gråstein i ett par dager. Fytti f... så stygg og slem jeg blir mot han stakkarn jeg lever med skulle han hatt fortjeneste medalje for lang og tro tjeneste :D

 

Håper dere alle har ei god natt og sover djupt og godt etter deilig sengekos i natt!!!!!!! Jeg gleder meg til denne perioden er over slik at det kan bli min tur ;)

 

God varm klem!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei, vi er litt motsatt i slekta vår :P reagerer på for varmt, kaldt, veromslag og tolver.. hadde vært bedre om været hadde holdt seg stabilt på ca 20 gjennom sommeren.

 

paracet virker til en viss grad nå, så får iallefall sove litt bedre :) alt blir bedre senere :) greit at jeg ikke er i jobb nå iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussemor: Jeg har i grunnen ikke helt kontroll på syklusen min. Før var den nøyaktig 28 dager, enkelt og greit. De to første syklusene etter pilleslutt var også 28 dager, men så begynte den å tulle med 25-26 dager. Jeg har alltid regnet ikm to uker etter el, og da får jeg bare 26 dager...men så kommer jo mensen på dag 28-29, så jeg vet jammen meg ikke. Spent på om el er i morgen, ting kan tyde på det.

 

Da jeg var på gu i januar/februar pga uregelmessige blødninger ble jeg anbefalt å ta en pause i pillene (cerazette) en mnd eller to pga veldig tynne slimhinner. Det ville ordne seg selv raskt hvis kroppen fikk pillepause. Nå har jeg hørt at tynne slimhinner kan gjøre at egget ikke klarer å feste seg. Kanskje jeg fremdeles har for skjøre slimhinner? At det er derfor jeg bare får kjemiske? Fikk time hos gyn på tirsdag, så hopper innom der før jeg drar til Oslo og Riksen. Det er sikkert ikke derfor, men jeg tenker at det er verdt å sjekke ut..

 

Flott med oppdatert liste, skal føre inn neste gang jeg logger meg på med pc. :)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRØVERE:

 

elibjo: 31 år, prØver på fØrste barnet ikm ca 3.august

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn Bor på vestlandet ikm 2.august

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på Østlandetikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmØre. PrØver på fØrste barnet, har prØvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prØver på fØrste barnet (prØvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prØvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prØvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i mØre og romsdalen. IKM ca 8 september

 

GRAVID:

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra fØr. Termin????

 

 

TØffe tØfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sØnn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prØver igjen:

 

Najaden: (Tar sjansen på at det stemmer å putte deg her ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Kan jeg og få bli med? Dette så ut som en koselig tråd;) jeg er 31 år og har hatt 3pp der den siste endte med pos g-test og deretter SA nå på mandag. Skal til gyn i morgen for å sjekke at alt er ute.. Håper syklusen ikke er alt for ødelagt slik at min neste IKM blir ca 9. sept..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være :) det var leit at du mista :( det er IKKE no gøy.. bare å trøste seg med at det er kroppen sin måte og ordne opp når noe er galt med fostrer.. håper det blir klaff igjenn fort :) etter min ma, ble syklussen forskyvd med ca 4 dager. men det er bare og hompe i vei og håpe på klaff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Sidney!!

 

PRØVERE:

 

elibjo: 31 år, prØver på fØrste barnet ikm ca 3.august

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på Østlandetikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmØre. PrØver på fØrste barnet, har prØvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prØver på fØrste barnet (prØvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prØvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prØvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i mØre og romsdalen. IKM ca 8 september

 

GRAVID:

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra fØr. Termin????

 

 

TØffe tØfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sØnn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prØver igjen:

 

Najaden: (Tar sjansen på at det stemmer å putte deg her ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, Sidney!

 

Litt skummelt å stå på «gravid» siden der! Men jeg er tydeligvis ennå gravid, så det er vel riktig? 18 dpo, fremdeles ca 0,7-0,9 grader over coverline...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhhhhhh sÅ bra da Najaden!!!!!!!! Da synes jeg at det er lov til Å gratulere ;) Dette er jo spennende da ;)

 

Velkommen til deg Sidney, dette er en kjempe koselig trÅd altsÅ. Jeg har vært inne her sÅ lenge jeg kan huske (nesten), værtfall rundt 4 År. Putter deg inn pÅ lista vÅr, sÅ kan du redigere deg selv etterhvert som ting skrider fram. Ser at vi har IKM ca samtidig, kanskje vi fÅr fulgt hverandre i en graviditet?????

 

Har ikke sÅ mye Å berette, fortsetter min vandring pÅ natt og gleder meg til lørdags morgen nÅr jeg kan gÅ av vakt!!!! Skal bli godt med litt fri og kos med familien og forhÅpentligvis litt sengekos. Gubben har hengt seg sÅ voldsomt opp i egentid, sparing osv at jeg ikke helt hvet hva som skjer i helgen, men noe mÅ det da bli ;)

 

Ha en god kveld og ei god helg alle store skjønnheter her inne!!!!

 

PRøVERE:

 

elibjo: 31 År, prøver pÅ første barnet ikm ca 3.august

 

bumblebee: 34 År, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 År, gift, 3 barn (5År, 4År,9mnd)Bor pÅ østlandetikm 28 juli

 

Rime 37 År, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver pÅ første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33År, samboer, prøver pÅ første barnet (prøvd ca 1/2År), Troms

 

Mammatilto: 32 År gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennÅ, for er midt i flytting opp til finnmark

 

Tussemor5: 34 År, gift, 2 gull pÅ 5 og 3 År, prøvd pÅ nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. IKM ca 8 september

 

Sidney: 31 År, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

 

GRAVID:

 

79kvinne: snart 33 År august, har en gutt pÅ 9 fra før. Termin????

 

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36År med en sønn pÅ 3År og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen:

 

Najaden: (Tar sjansen pÅ at det stemmer Å putte deg her ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor, neida, tror det går bra, hehe, men godt å vite at jeg kan sende deg en mail om jeg trenger det! :) Takk!

 

Velkommen til sidney, klart du får være med, og veldig trist å høre om sa'en, aldri koselig!

 

Najaden, så fint å høre at det ser positivt ut, kanskje jeg også burde begynne å tempe, men vet ikke hvordan.

 

Her er det nok ingenting, har ingen symtomer, og vurderer å ta en pause, men må se når tr dukker opp og dagene går, så skal jeg bestemme meg. I går hadde jeg og sambo et "sammenstøt", merker det her sliter på oss både som par og enkeltpersoner, og det hjelper ikke å se alle rundt oss med voksne mager og ikke selv få det til, får som sagt se etterhvert hva vi skal gjøre. Vi får jo ivf etter jul hvis vi trenger det, men hadde nå håpt vi slapp det! :) jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke prøvd med El tester da Rime? slipper endel styr om man vet når el er. bare deg det blir styr til med testing. ikke bestandig like enkelt å få det til å klaffe nei :( hadde vært topp om dere slapp ivf ja :) skal sende masse babystøv over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag! Puh.. jeg er ikke vant med å jobbe hver dag. Fordelen med turnusjobbing er alle fridagene...;)

 

Merkelig el denne gangen, elsmertene kom flere dager før el og forsvant igjen. Men i morges og nå i ettermiddag er testen positiv. Så mannen skal få levere i kveld. Spennende å se om tempen stiger nå da. Det er nesten så jeg ikke har lyst til å tempe, da ser jeg jo om tempen dropper mot ikm og håpet er ute..men nå skal vi jo lage maibaby hele gjengen!!

 

Najaden, jeg må få si gratulerer jeg også! Den lille fighteren din har tydeligvis overlevd blødningen. Så morsomt da, helt på tampen av prøvingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende å følge med på dere alle! Jeg var hos gyn i dag og alt blodet etter SA var kommet ut, så hun sa det var bare å hoppe rett i det! Fantastisk behagelig og søt dame! Skal definitivt fortsette hos henne;) slimet var ca 6 mm tykt og det betydde visst eggløsning om 1 1/2 uke! Håper det går bedre denne gangen, var utrolig gøy å se gravid på testen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...