Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Takk for gode ord, Rosalie 78, RIme og Lykkelig3 <3

 

Jeg kommer nok å sjekke innom her fra tid til annen, for det er spennende å følge med dere alle!

 

Jeg har også bestemt meg for å fortsatt tempe inntil tempen er gått ned, og teste igjen ut i uka (etter at tempen sannsynligvis synker, den er fremdeles "fin og høy"). Sånn at jeg liksom får fullført denne sannsynlige SAen (regner det som en SA og ikke en kjemisk, da jeg i dag testet positivt for femte dag på rad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var dumt najaden! Håper også du vil titte innom her av og til. Nå må du bare nyte høsten og de tre miraklene du har hjemme.

 

Rime, så spennende. Blir gøy å se om du klarer å la testene ligge til etter ikm. Jeg kommer aldri i verden til å klare det ;)

 

Hvordan går det 79kvinne? Formen bra?

 

Og dere andre, hvor i syklus befinner dere dere?

 

Her er det heldigvis ikke tegn til el enda, og godt er det siden mannen er bortreist. Stakkars mann tror at jeg bare vil ha sæden hans, så jeg prøver å ta initiativet litt ellers også, utenom el. Forteller ham heller ikke om el testing og når det kan bli klaff, erfaringsmessig fører det bare til stress og sex blir en jobb. Puppene mine er rare og jeg har stikninger i underlivet, slik har det vært siden den første kjemiske. Så da vet jeg at det ikke nytter å kjenne etter slike symptomer etter el, for de er der jo også nå, rett etter tantebesøket. Så hvis jeg prøver meg på noen håpefulle bemerkninger om sitringer i puppene må dere bare referere til dette innlegget og dra meg ned på jorda igjen ;):D

 

Jeg har installert den tempe-app'en som najaden nevnte, og i dag peip den og sa at det var tid for brystundersøkelse. Smart liten app. Jeg må ærlig innrømme at jeg er en av de (idiotiske) kvinnene som ikke sjekker brystene. Rett og slett fordi jeg er livredd for å finne noe. :( Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg hadde fått panikk og katastrofetanker med en gang. Men fornuften sier jo at jeg bør ta meg sammen og sjekke..... kanskje jeg skal gjøre det i dag? Er dere flinke til å sjekke dere?

 

Nå tror jeg at jeg skal begynne å putle meg i seng. Ungene er blitt vant til tidlige morgener, så kl 07 i morgen er det opp og hopp! I tillegg kommer bestevenninna til snuppa og skal være her, så da får jeg leke trebarnsmor. Trebarnsmor og alenemor. Kan kanskje være lurt å få litt søvn ;)

 

Er det forresten noen som har noen bøker å anbefale? Jeg er ikke noe særlig på krim, men elsker romaner fra gamle dager, blant mine favoritter er Anne Karin Elstad bøkene om "Folket på Innhaug" og "Julie". Likte også "La meg synge deg stille sanger", "øya" og Cecilie Samartin bøkene. Det kan veldig godt være at jeg hadde likt en god krimbok også, har bare ikke lest så mange. Min lesestund er etter leggetid, min stille time helt for meg selv der jeg kan rømme inn i andres verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee - har i sommer lest Jane Eyre (Emily Brontë, om jeg ikke husker feil. en av Brontë søstrene i alle fall EDIT: Det er Charlotte Brontë, ikke Emily. EMily skrev den neste boka jeg omtaler). Det er en fin bok, synes jeg.

 

Jeg leste også Wuthering Heights (Stormfulle høyder) av en av de andre Brontë søstrene - en god bok - men den er også fæl på mange måter. Nesten ingen av karakterene i boken er sympatiske - så den er ikke så OK til å ligge i sengen og flykte inn i en annen verden.

 

Stolthet og fordom, fornuft og følelser og andre bøker av Jane Austen er gode "flykte inn i" - bøker

 

Av morsommere bøker, kan jeg anbefale "Kollektivt selvmord" av Paasillinen - som, tross tittelen, er riktig så fornøyelig.

Og liker du engelsk, lettere surrealistisk humor, er En haikers guide til Galaksen artig.

Endret av najaden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee, jeg holder på å lese the hunger games, utrooooolig spennende, har en veninne som også leser den triologien no og hun også synes de er utrolig spennende. De har spenning og kjærlighet i seg og er langt fra krim! Jeg anbefaler de!

Hehe, og ja, det skal bli spennende å se om jeg klarer å ikke teste før ikm, har sagt det før også, men da har jeg ikke klart å holde meg! :) En annen ting som er litt rart er at i heile går og i dag har jeg hatt sånne sommerfugel kjilinger i magen, skjønner ikke hvorfor, vet jo det er tidlig, men men! Får bare vente og se! :)

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt najaden! Håper også du vil titte innom her av og til. Nå må du bare nyte høsten og de tre miraklene du har hjemme. Rime, så spennende. Blir gøy å se om du klarer å la testene ligge til etter ikm. Jeg kommer aldri i verden til å klare det ;) Hvordan går det 79kvinne? Formen bra? Og dere andre, hvor i syklus befinner dere dere? Her er det heldigvis ikke tegn til el enda, og godt er det siden mannen er bortreist. Stakkars mann tror at jeg bare vil ha sæden hans, så jeg prøver å ta initiativet litt ellers også, utenom el. Forteller ham heller ikke om el testing og når det kan bli klaff, erfaringsmessig fører det bare til stress og sex blir en jobb. Puppene mine er rare og jeg har stikninger i underlivet, slik har det vært siden den første kjemiske. Så da vet jeg at det ikke nytter å kjenne etter slike symptomer etter el, for de er der jo også nå, rett etter tantebesøket. Så hvis jeg prøver meg på noen håpefulle bemerkninger om sitringer i puppene må dere bare referere til dette innlegget og dra meg ned på jorda igjen ;):D Jeg har installert den tempe-app'en som najaden nevnte, og i dag peip den og sa at det var tid for brystundersøkelse. Smart liten app. Jeg må ærlig innrømme at jeg er en av de (idiotiske) kvinnene som ikke sjekker brystene. Rett og slett fordi jeg er livredd for å finne noe. :( Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg hadde fått panikk og katastrofetanker med en gang. Men fornuften sier jo at jeg bør ta meg sammen og sjekke..... kanskje jeg skal gjøre det i dag? Er dere flinke til å sjekke dere? Nå tror jeg at jeg skal begynne å putle meg i seng. Ungene er blitt vant til tidlige morgener, så kl 07 i morgen er det opp og hopp! I tillegg kommer bestevenninna til snuppa og skal være her, så da får jeg leke trebarnsmor. Trebarnsmor og alenemor. Kan kanskje være lurt å få litt søvn ;) Er det forresten noen som har noen bøker å anbefale? Jeg er ikke noe særlig på krim, men elsker romaner fra gamle dager, blant mine favoritter er Anne Karin Elstad bøkene om "Folket på Innhaug" og "Julie". Likte også "La meg synge deg stille sanger", "øya" og Cecilie Samartin bøkene. Det kan veldig godt være at jeg hadde likt en god krimbok også, har bare ikke lest så mange. Min lesestund er etter leggetid, min stille time helt for meg selv der jeg kan rømme inn i andres verden.

 

kvalm som fy, himla vonde pupper, trøtt og oppblåst ;). atpåtil har jeg hovna opp på knærne å de er utrolig vonde så jeg får ikke sove. utover det nyter jeg at det ikke har vært anntydning til noe galt enda ;) leddene krangler pga mangel på medisin(fibromyalgi), men det får bare stå sin prøve. rektner med derfor knærne har slått seg vrang også.. får ta meg en prat deg legen min ang de..

skulle på fest ikveld, men jeg sendte samboern alene, maktet ikke å sitte der med de knea, så jeg koser meg hjeme med krim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her går det mest på serier i lesestoff. holder på med 3 stk ;) må prøve å finne igjenn bøkene etter flyttinga snart, begynner å savne det kjenner jeg.

vi driver og pusser opp soverom, så har ikke pakket ut enda. ting tar litt tid :P ikke så mye igjenn på soverommet vårt nå da heldigvis.

 

ellers er jeg heller ikke flink til å undersøke brystene. rakk å gjøre det før jeg mista på april, så regner med jeg ikke trenger det nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh 79kvinne - krysser fingrene for deg!

 

 

tror det gÅr bra denne gangen ja :) regnet med jeg ville merke det pÅ kroppen ettersom den ikke er helt som den skal. men det er verdt det ;) gÅr hjemme uansett sÅ slipper Å tenke pÅ at jeg ikke greier jobben iallefall.. der streika kroppen for 5 År siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er dere jo :) Kjekt å finne dere online en lørdagskveld. Her kom nettopp mannen uventet hjem, han maktet ikke ligge i telt enda en natt etter at han slo opp teltet rett i en flått-farm ;) Haha! Fæle skapninger de der.

 

Takk for boktips. Jeg har ganske god husk, men akkurat når det kommer til bøker og filmer har jeg alzheimer light, så jeg kan lese/se det samme om igjen og om igjen. Så nå har jeg funnet frem "Tusen strålende soler" fra bokhylla og koser meg med den. Det er virkelig en annen verden, kjekt å lese, men jeg er veldig glad jeg ikke lever i den verden. Forrige gang jeg leste den boka var på obs posten for gravide, 4 år siden, da jeg ventet på igangsetting, så det var litt andre ting som okkuperte tankene mine da. Kanskje ikke så rart jeg ikke husker alt.

 

79kvinne: kan du ikke bruke medisiner nå? Hva pleier du bruke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på lørdagskvelden;) Håndballkamp i stua, men er ikke sånn helt superinteressert så kan chatte litt her på sidelinja;)

 

Sitter og strikker på ei babybukse... Tenker at om jeg ser det for meg og er positivt innstilt så skjer det snart:)

 

Godt med en liten påminnelse, Bumblebee, er ikke så flink å sjekke brystene, nei, men det er jo kjempeviktig. Er jo veldig gode prognoser om man bare er tidlig nok ute, skulle nå det værste skje og man finner en kul. Når er det man bør sjekke, sånn utenom eggløsning og mens bare? Hva heter den appen? Hørtes smart ut:)

 

Jeg kan virkelig anbefale boka "Da Gud var en kanin". En av de fineste bøkene jeg har lest noen gang. Og den er ikke sær og rar selv om tittelen er litt snål;) Nydelig om søskenkjærlighet og kjærlighet generelt, tidvis ganske trist, men også virkelig morsom iblant og en lun og fin humor. Vakker bok som jeg har lyst at mange skal lese:) (jeg jobber i bokhandel, forresten)

 

For dem som ikke er så veldig krim-fans, men kanskje kunne tenke seg litt "lett krim" så er "Før jeg sovner" absolutt å anbefale. Den er liksom litt thriller-aktig, sånn en blanding mellom krim og roman, syns den var superspennende:)

 

En annen favoritt er "Den tidsreisendes kvinne" - helt nydelig!

 

Det var mine bokanbefalinger, hehe:)

 

Jeg testet lh-stigning torsdag i forrige uke (var på ferie så fikk ikke prøvd denne perioden) så nå venter jeg på mens antakelig før helgen neste uke. Har hatt litt kortere perioder de siste to gangene, men har vært litt varierende så denne gangen tenker vi å starte å prøve jevnt etter mens og teste så jeg vet når el er:)

 

79kvinne, håper det går bra for deg og at ubehaget ikke varer for lenge. Er det noe du kan gjøre for knærne dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker neurontine ,men med risiko for fosterskade ,lar jeg det være. Skal nå høre med fastlegen om råd iallefall. blir bra når det går over ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet å brølt til håndball kampen! Hihi, det var veldig spennende! :)

 

79kvinne, det hørtes ikke godt ut, håper det blir bedre etterhvert!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Gud var en kanin skal jeg lese! Høres ut som den kan treffe blink hos meg. Jeg elsker bøker som er litt triste, det må være masse følelser, gode og vonde, akkurat som livet selv. Hadde jeg trodd på reinkarnasjon skulle jeg kommet tilbake som storslagen forfatter og hobbykokk ;)

 

Vi var i byen i dag, der var det folkefest og mange struttende mager. Kjente jammen et lite stikk, skulle så gjerne hatt en liten godklump u magen. Snart, snart vil det skje med oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og god bedring 79kvinne, håper det finnes noe du kan ta hvis smertene blir for ille. Paralgin forte skal jo være trygt, men vet ikke hvordan de fungerer på fibro. Skjønner godt at du vil av medisiner nå, spesielt i 1.trimester. Selv går jeg jo på betablokkere, disse er ikke anbefalt i svangerskapet, men for meg kan det være veldig farlig å seponere disse. Er vel der "hvis fordelen oppveier risikoen" kommer inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke morfin er så veldig fra for ett foster i utvikling ? Kan ikke seponere slik medisin nei, da er risikoen bedre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kodein skal faktisk være trygt å bruke. Er selvfølgelig best å la være, det gjelder vel alle slags medisiner i svangerskapet, men PF er nok godt utprøvd. Jeg fikk dette i første svangerskap pga sterk hodepine. (Tok ikke så mange da, de hjalp ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kodein skal faktisk være trygt å bruke. Er selvfølgelig best å la være, det gjelder vel alle slags medisiner i svangerskapet, men PF er nok godt utprøvd. Jeg fikk dette i første svangerskap pga sterk hodepine. (Tok ikke så mange da, de hjalp ikke)

God morgen!!!! :) Minsten har sovet hele natten, sola skinner... I dag blir det bading og grilling! Deilig med en smak av sommer før høsten kommer snikende.... Ville bare kommentere Kodein bruk! Det er faktisk helt safe, og det legene helst ser at man bruker av sterke smertestillende under svangerskap. Jobbet som sykepleier på gamle Rikshospitalet, Kvinneklinikken, og lærte dette der. Har også brukt det selv under mine to siste svangerskap... fikk nakken ut av legg i en skiulykke for mange år siden, og sliter med senskader. PF hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, skjønne jomfruer! (vel, kanskje ikke helt jomfruer, men)

Jeg trodde jeg nå har fått den endelige bekreftelsen på at det gikk galt. Testet klart positivt på a1 test i går, i dag var det innen ett minutt en langt svakere strek. Jeg var trøtt, og la meg, og tenkte dette endelig bekreftet sa.

 

Blødningene har dempet seg, men tempen er høyere enn noen sinne.Jeg må nok innrømme at jeg har håpet litt fram til i dag, selv om jeg innerst inne har skjønt dette gikk galt i flere dager. MEN da jeg sto opp for litt siden sammenlignet jeg testene. Dagens test var blitt nesten så sterk som gårsdagens, men jeg ser at kontrollstreken er langt svakere på dagens, så da er det vel naturlig at teststreken er litt svakere den og?

 

Ahhh - det er frustrerende at jeg ikke bare kan få et entydig svar!

 

Jeg vet jeg burde gå til legen og be om hcg test, men jeg vegrer meg veldig. Fastlegen min var veldig tydelig sist gang jeg var gravid at han syntes jeg var i eldste laget for å få barn, og sa, nesten stengt, at han regnet med at dette ble siste. Redd han bare fnyser av meg...

Endret av najaden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne annet enn at du er gravid. Mine to kjemiske har gitt svake tester som ble negative etter bare noen dager. Og med den høye tempen din... må du til legen for å måle hcg? Kan du ikke bare snakke med blodprøvedamene? Kan hende de har lov å ta slike prøver uten rekvisisjon? Ellers skal du bare drite i hva legen sier, det er ditt liv og din kropp, og kroppen din synes tydeligvis ikke at du er for gammel :D

 

På tide å begynne skikkelig aksjelegging her. Venter el en gang mellom 15-18.aug, så det er bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kodein skal faktisk være trygt å bruke. Er selvfølgelig best å la være, det gjelder vel alle slags medisiner i svangerskapet, men PF er nok godt utprøvd. Jeg fikk dette i første svangerskap pga sterk hodepine. (Tok ikke så mange da, de hjalp ikke)

 

ok, sikkert greit å bruke da ja :) men jeg får ikke slikt til legen, har vist spist opp kvota mi får noen år siden, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, skjønne jomfruer! (vel, kanskje ikke helt jomfruer, men) Jeg trodde jeg nå har fått den endelige bekreftelsen på at det gikk galt. Testet klart positivt på a1 test i går, i dag var det innen ett minutt en langt svakere strek. Jeg var trøtt, og la meg, og tenkte dette endelig bekreftet sa. Blødningene har dempet seg, men tempen er høyere enn noen sinne.Jeg må nok innrømme at jeg har håpet litt fram til i dag, selv om jeg innerst inne har skjønt dette gikk galt i flere dager. MEN da jeg sto opp for litt siden sammenlignet jeg testene. Dagens test var blitt nesten så sterk som gårsdagens, men jeg ser at kontrollstreken er langt svakere på dagens, så da er det vel naturlig at teststreken er litt svakere den og? Ahhh - det er frustrerende at jeg ikke bare kan få et entydig svar! Jeg vet jeg burde gå til legen og be om hcg test, men jeg vegrer meg veldig. Fastlegen min var veldig tydelig sist gang jeg var gravid at han syntes jeg var i eldste laget for å få barn, og sa, nesten stengt, at han regnet med at dette ble siste. Redd han bare fnyser av meg...

 

Det er vel ikke legen som skal bestemme om du kan ha flere eller ikke, uansett alder.. det bør du nå nesten få bestemme selv ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee _ kos dere med humpingen ;) Legger ved bilde av testene fra i går og i dag. Hva skal man tro?

 

oj, de var sterke de :D weeee mine var ikke så sterk før jeg hadde gått godt over en uke på ikm:) grattis sier jeg :D herlig ( forsiktig)

Endret av 79kvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee _ kos dere med humpingen ;) Legger ved bilde av testene fra i går og i dag. Hva skal man tro?

 

oj, de var sterke de :D weeee mine var ikke så sterk før jeg hadde gått godt over en uke på ikm:) grattis sier jeg :D herlig ( forsiktig)

synes liksom ikke de er så sterke, jeg, da - men kanskje ee normalt sterke?

Jeg vet jo at legen ikke kan bestemme, men det er likevel ubehagelig, da holdningene hans skinner så tydelig igjennom. Skal ta ny cb med ukeindikator om noen dager, så får jeg et pekepinn, i det minste. Mulig jeg ruiner den private jordmora jeg gikk til i forrige svangerskap, om jeg fremdeles tilsynelatende er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

najaden, du får ta en test igjen om noen dager:) Skjønner det er kjempefrustrerende å ikke få et entydig sva!r:/ Bare ikke håp alt for mye da, i tilfelle... Så du ikke blir alt for skuffa. Selv om vi alle så klart håper det er et lite nurk der:) Nå har jeg ikke tatt så mange av disse testene, kan de ikke forandre seg når de ligger lenge?

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Siden legen er litt sånn skeptisk liksom. Legen vil jo sikkert det beste for helsa di/barnet, men er ikke noe kjekt å sitte der og føle at legen "irettesetter" deg, det skjønner jeg kjempegodt!

Håper det enda er litt håp for deg:) Og at du snart kan få et klart svar. Krysser fingre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...