Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

I morgen er det jubaluba, sengekos og tut og kjør...3 unger i hus og ei aldri så trøtt nattugle med en forvridd døgnrytme. Tjohoooo...men det går seg til. Jeg har begynt å slime, vondt i eggstokkene og murringer i ryggen, så det er bare å kjøre på. Monitoren er som nevnt slokket for en stund å det kjenner jeg at er godt!!!!!!!!!!!! Her skal ingen andre triks tili en masse kjærlighet og kos til mannen og høy benføring den neste mnd...hohohohoho!!!!! knis....Får håpe det holder siden jeg har arbeidshelg neste helg og da er det jo sannsynlig at EL er....hmmmmmm....må legge en slagplan der gitt.......har ikke alt for god erfaring med kjappiser før nattevakter, og når høy benføring også må innføres.....hmmmmmm...ja,ja...får tenke litt på dette. Tar i mot gode råd :D

 

Ha ei riktig god natt alle gode damer her inne!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen er det jubaluba, sengekos og tut og kjør...3 unger i hus og ei aldri så trøtt nattugle med en forvridd døgnrytme. Tjohoooo...men det går seg til. Jeg har begynt å slime, vondt i eggstokkene og murringer i ryggen, så det er bare å kjøre på. Monitoren er som nevnt slokket for en stund å det kjenner jeg at er godt!!!!!!!!!!!! Her skal ingen andre triks tili en masse kjærlighet og kos til mannen og høy benføring den neste mnd...hohohohoho!!!!! knis....Får håpe det holder siden jeg har arbeidshelg neste helg og da er det jo sannsynlig at EL er....hmmmmmm....må legge en slagplan der gitt.......har ikke alt for god erfaring med kjappiser før nattevakter, og når høy benføring også må innføres.....hmmmmmm...ja,ja...får tenke litt på dette. Tar i mot gode råd :D

 

Ha ei riktig god natt alle gode damer her inne!!!!!!!

 

Har lest at pute under baken i ca 15 min etterpå skal gjøre susen! Noen mener også at bena ikke skal løftes for høyt da dette kan føre til at sæden kan samles i noen hullrom der inni og ikke finne veien opp.. Mye meninger der ute.. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filler'n... ikm 24, men kjenner allerede på kroppen at det ikke har gått denne gangen heller. Har en lunte som er totalt fraværende, oppblåst i kroppen, sliten og lei alt... Merkelig at de tre første var så lette å lage, men at den etterlengtede bonusen ikke vil? Har ikke tydd til Bisolvon enda denne gangen, men allikevel? Kanskje kroppen min er for gammel? Kanskje det ikke hjelper at junior fremdeles ammes en gang på natten.... faktisk totalt 4 ganger i løpet av døgnet... Hmmm Pakker snippesken og de håpefulle små for et ørlite cruise til Kiel, muligens et lite glass vin :) God helg damer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha god tur lykkelig_3, kos deg med vin og shopping. Lenge til ikm enda, får håpe det er svangerskapshormoner som krøller med humøret ;)

 

Men nå har jeg et spørsmål til dere kloke damer. Denne gang har jeg gjort noe jeg ikke pleier, nemlig fortsette eltesting etter positiv test. De forrige pp har jeg fått positiv el test og automatisk regnet ikm 14 dager etter dette. Altså ikm på syklusdag 26. Nå har jeg hatt positiv el test i går, og i morges var den fremdeles positiv...så da slippes kanskje egget i dag, noe som vil gi ikm på syklusdag 28. Er det sånn det fungerer? For hvis det har vært sånn de andre pp også så har jeg ikke "mistet" 4+2 og 4+3, men det har vært ikm. Altså helt klart kjemisk.

 

Beklager at jeg gnåler om dette, er bare litt interessant å prøve å forstå kroppen :)

 

Jeg har ingen tips ang kjappiser før nattevakt, men kan jo oppmuntre deg med at det var slik snuppa ble til. Så kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumblebee: Den tiden da jeg testet med eltester, så pleide jeg å få positve tester tre dager på rad. Jeg testet alltid på kvelden fordi jeg leste dette:

 

"? I motsetning til graviditetstester som man skal ta på morgenen da urinen er mest konsentrert og inneholder mest hCG, skal eggløsningstester tas på ettermiddagen/kvelden. Kroppen produserer mest av LH utover ettermiddagen, nemlig." Kilde: http://www.lommelegen.no/legesvar/manglende-utslag-p%C3%A5-eggl%C3%B8sningstest

 

 

Jeg regnet alltid at EL enten var på den siste dagen av positiv EL-test, eller dagen etter (når testen var blitt negativ) - og det har stemt med tempinga også.

 

Lykkelig3 - forrige gang jeg var gravid, var jeg 100 prosent sikker på at jeg ikke var det - ble superoverraska da jeg tok en test som motbeviste magefølelsen! Krysser fremdeles fingrene for deg, jeg.

 

Tussemor - du får kose deg med jubajuba :D

 

Sidney - så bra du har en god gynekolog - kos deg med prøvinga i denne PPen - så håper jeg spiren sitter som støpt!

 

Rime - prøving er stressende for alle parter, og det er vel ikke helt uvanlig at det kan føre til stress mellom par. Håper dere fikk rydda opp mellom dere greit, og at du har det bra i dag {{{klem}}}

 

 

 

Situasjonsrapport: Jeg har vært flink pike i flere dager og ikke testa! Jeg ble litt småstressa for tre dager siden, da tempen fallt bittelitt to dager på rad. Den tredje dagen spratt den opp igjen - og jeg bestemte med for å slutte å tempe.Nå skal jeg faktisk rett og slett tro at jeg er gravid, til det motsatte er bevist!

 

Ellers er det ikke mange symptomer. Litt småuggen(småkvalm), men ikke ille. MEN - jeg har helt klart økt utflod - et kjent (men ikke kjært) symptom hos meg. Er stadig vekk på do og sjekker, for jeg tror jeg har begynt å blø igjen.

 

Så kanskje jeg skal våge meg inn til 1. trimester?

 

Og ja - kanskje på tide å strø litt babystøv rundt seg her inne.

Endret av najaden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha god tur lykkelig_3, kos deg med vin og shopping. Lenge til ikm enda, får håpe det er svangerskapshormoner som krøller med humøret ;) Men nå har jeg et spørsmål til dere kloke damer. Denne gang har jeg gjort noe jeg ikke pleier, nemlig fortsette eltesting etter positiv test. De forrige pp har jeg fått positiv el test og automatisk regnet ikm 14 dager etter dette. Altså ikm på syklusdag 26. Nå har jeg hatt positiv el test i går, og i morges var den fremdeles positiv...så da slippes kanskje egget i dag, noe som vil gi ikm på syklusdag 28. Er det sånn det fungerer? For hvis det har vært sånn de andre pp også så har jeg ikke "mistet" 4+2 og 4+3, men det har vært ikm. Altså helt klart kjemisk. Beklager at jeg gnåler om dette, er bare litt interessant å prøve å forstå kroppen :) Jeg har ingen tips ang kjappiser før nattevakt, men kan jo oppmuntre deg med at det var slik snuppa ble til. Så kjør på!

 

jeg testet også el i noen dager etter første pos.. fikk positiv test i 3 dager før den igjenn ble negativ. regner befruktning på dag 2 jeg. fra første pos, går det så så mange timer til egget slippen ( ca 1 døgn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halloen jenter, så fint å høre at det virker som det går bra najaden.

 

Her har sambo og jeg fått pratet skikkelig ut og luftet tanker og følelser, blei en del tårer både på meg og han :') men det hjalp masse, og vi har bestemt oss for å ikke ta en pause og bare stå på, vi bestemte oss også for at vi skal prøve å slappe av, for skulle vi ikke klare det på egenhånd så vil vi jo få ivf etter nyttår, gravid er vi sikker på at vi skal bli til slutt, men vi må bare innse og belage oss på at det kan ta tid! Føler jeg har vært litt opp og ned her inne i det siste, og det beklager jeg. Det har bar vært så mye i heile år og spes i det siste, men no har vi fått ny styrke og er sikker på det her skal gå! Klem til dere alle, det er så utrolig godt å ha dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter, så fint å høre at det virker som det går bra najaden.

 

Her har sambo og jeg fått pratet skikkelig ut og luftet tanker og følelser, blei en del tårer både på meg og han :') men det hjalp masse, og vi har bestemt oss for å ikke ta en pause og bare stå på, vi bestemte oss også for at vi skal prøve å slappe av, for skulle vi ikke klare det på egenhånd så vil vi jo få ivf etter nyttår, gravid er vi sikker på at vi skal bli til slutt, men vi må bare innse og belage oss på at det kan ta tid! Føler jeg har vært litt opp og ned her inne i det siste, og det beklager jeg. Det har bar vært så mye i heile år og spes i det siste, men no har vi fått ny styrke og er sikker på det her skal gå! Klem til dere alle, det er så utrolig godt å ha dere! :)

så godt å høre at dere har fått renser lufta, og kommet til en plan dere e enige om! Lykke til med prøvinga. Håper dere slipper ivf!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen jenter, så fint å høre at det virker som det går bra najaden.

 

Her har sambo og jeg fått pratet skikkelig ut og luftet tanker og følelser, blei en del tårer både på meg og han :') men det hjalp masse, og vi har bestemt oss for å ikke ta en pause og bare stå på, vi bestemte oss også for at vi skal prøve å slappe av, for skulle vi ikke klare det på egenhånd så vil vi jo få ivf etter nyttår, gravid er vi sikker på at vi skal bli til slutt, men vi må bare innse og belage oss på at det kan ta tid! Føler jeg har vært litt opp og ned her inne i det siste, og det beklager jeg. Det har bar vært så mye i heile år og spes i det siste, men no har vi fått ny styrke og er sikker på det her skal gå! Klem til dere alle, det er så utrolig godt å ha dere! :)

så godt å høre at dere har fått renser lufta, og kommet til en plan dere e enige om! Lykke til med prøvinga. Håper dere slipper ivf!

 

Så bra! Kan tenke meg det er tøft for mannfolkene også dette her.. Mannen min er ikke så flink til å vise følelser sånn som oss damer, men glemmer ikke skuffelsen i øynene hans når jeg hadde en SA.. Off! Jeg tenkte i første omgang bare på stakkars meg... Jeg har begynt å la han få kikke på gtesten før meg, og det var han som fikk fortelle meg at jeg var gravid;) det var stas;) ellers liker jeg å snakke om alt som har med prøving osv en god del mer enn han, så det er utrolig bra å få luftet tankene her inne! Og lese om dere som er i samme situasjon!

 

Lykke til videre alle jenter i denne spennende (frustrerende) tiden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tidenes mest positive og støttende tråd. Jeg blir i så godt humør av å se all omsorg og humor som går mellom innleggene. Desverre for distre til å fange opp alt som foregår til å kommentere alle, men følger i spenning med.

 

ønsker alle her som prøver skikkelig lykke til!! Og gratulerer masse, masse til dere som har klart det. Najaden, har det virkelig klaffet? Hurraa! Jeg håpet sånn for deg:)

 

Sev er jeg litt tummelumsk, og usigelig lykkelig, etter å nettopp selv ha oppdaget at jeg er gravid med fjerdemann, tror jeg er fem uker på vei. Kanskje jeg skal våge meg inn på 1 tri?

 

Ha en fin sommerkveld damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 7dpo og har for første gang litt ømme bryster. Aner ikke om det betyr noe. Det føles «stramt» og litt sårt. Hmmm...

Fra idag og en uke framover (helt til ikm, faktisk) er jeg alene hjemme. Stor kontrast til det som har vært vanlig i sommer, da vi har (og fortsatt gjør) bodd hos mine foreldre. De har reist på ferie til Hellas i to uker, og mannen min dro til Tyrkia for en uke. Han skal i sin brors bryllup, mens jeg må være hjemme og jobbe. Sånn sett noe surt å være lærer; ferien er over nå uansett. Så jeg begynner i ny jobb i morra. Skal møte masse nye unger :-) Er stressa mtp jobben, skal ha noen fag jeg ikke er trygg på. Men sånn er det.

 

Har så lyst til å være gravid nå... Er bare min 4.pp, så burde være tålmodig, men sliter litt med det. Kjenner jeg blir skuffa om det ikke går nå, noe jeg egentlig bare burde regne med.

 

Sorry for «ego» innlegg, klarer ikke å holde styr på innlegg og kommentarer for tida. Vil bli ferdig med oppussing og få flytta inn! Så kan jeg forhåpentlig begynne å slappe av!

 

Sender en klem til alle her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tidenes mest positive og støttende tråd. Jeg blir i så godt humør av å se all omsorg og humor som går mellom innleggene. Desverre for distre til å fange opp alt som foregår til å kommentere alle, men følger i spenning med.

 

ønsker alle her som prøver skikkelig lykke til!! Og gratulerer masse, masse til dere som har klart det. Najaden, har det virkelig klaffet? Hurraa! Jeg håpet sånn for deg:)

 

Sev er jeg litt tummelumsk, og usigelig lykkelig, etter å nettopp selv ha oppdaget at jeg er gravid med fjerdemann, tror jeg er fem uker på vei. Kanskje jeg skal våge meg inn på 1 tri?

 

Ha en fin sommerkveld damer.

Ouiiiiii! Gratulerer så masse! Da har vi termin med et par dagers mellomrom! Krysser alt jeg har for at vi begge får finne svangerskap med fjerdemann!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elibjo - når tenker du å teste? Håper du får en fin uke hjemme alene. Kan være veldig deilig!

 

Syns det er litt deilig, allerede :-) Ingen som legger seg opp i hva jeg ser på tv, f.eks. :-)

Jeg prøver å vente til ikm, eller dagen før. Leste på Fertilityfriend.com at de fleste som er gravide (som bruker deres app og system, da) tester positivt på gjennomsnittlig 13,5dpo, selv om de tester negativ rett før. Så da virker det fornuftig å vente til 13 dpo. Om jeg klarer :-) Kanskje vente til neste mandag om jeg er ordentlig flink, for da kommer mannen min hjem:) Men da har nok tanta også kommet...

 

Nuvel. Hvordan går det med deg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo - når tenker du å teste? Håper du får en fin uke hjemme alene. Kan være veldig deilig!

 

Syns det er litt deilig, allerede :-) Ingen som legger seg opp i hva jeg ser på tv, f.eks. :-)

Jeg prøver å vente til ikm, eller dagen før. Leste på Fertilityfriend.com at de fleste som er gravide (som bruker deres app og system, da) tester positivt på gjennomsnittlig 13,5dpo, selv om de tester negativ rett før. Så da virker det fornuftig å vente til 13 dpo. Om jeg klarer :-) Kanskje vente til neste mandag om jeg er ordentlig flink, for da kommer mannen min hjem:) Men da har nok tanta også kommet...

 

Nuvel. Hvordan går det med deg, da?

Her går alt bra. Har verken blødd, tempa eller testa på flere dager, og begynner så smått å tenke at jeg faktisk er gravid, selv om jeg nok ikke tørr ferie før etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo - når tenker du å teste? Håper du får en fin uke hjemme alene. Kan være veldig deilig!

 

Syns det er litt deilig, allerede :-) Ingen som legger seg opp i hva jeg ser på tv, f.eks. :-)

Jeg prøver å vente til ikm, eller dagen før. Leste på Fertilityfriend.com at de fleste som er gravide (som bruker deres app og system, da) tester positivt på gjennomsnittlig 13,5dpo, selv om de tester negativ rett før. Så da virker det fornuftig å vente til 13 dpo. Om jeg klarer :-) Kanskje vente til neste mandag om jeg er ordentlig flink, for da kommer mannen min hjem:) Men da har nok tanta også kommet...

 

Nuvel. Hvordan går det med deg, da?

Her går alt bra. Har verken blødd, tempa eller testa på flere dager, og begynner så smått å tenke at jeg faktisk er gravid, selv om jeg nok ikke tørr ferie før etter uke 12.

 

Skjønner at du venter med feiringen. Er jo nesten utrolig at det klaffet den siste måneden dere skulle prøve! Syns det er kjempestas, og er veldig glad på dine vegne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til, please, gratulere så masse til deg også!

 

Heilt enig med elibjo, det er heilt utrolig fantastisk at detklaffet for dere på sisteforsjøk najaden!

 

Her har jeg ikke testet, men kjenner så vidt at mensmurringene er på vei og at den typiske vonde følelsen jeg får på sidene av puppene dukker opp, så regner med tanta kommer på onsdag!

Bedre lykke neste gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh....grattis en til please!!! Så utrolig koselig! Du må nå ikke forlate oss helt da ;) Status: høy benføring dag2 gjennomført :D humøret er foreløpig bra, optimismen tilstede, likeså angsten...men jeg kan IKKE huske sist jeg hadde så mye "god følelse" som nå!!! Her finnes ingen andre hjelpemiddler enn ei kåt kjerring og en villig mann :) hohohohahahahihihi....regner med dere tåler dette...knis...så denne gangen, sitter spira og vi kan nyte neste sommer hjemme ;) d er værtfall foreløpig bestilling :P god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at alt går strålende nå! Kunne ikke dy meg, tok en test på 20 dager dpo - og fikk denne nydelige testen:

post-846720-0-95851100-1345452305_thumb.jpg

Så da ser det jo ut til å gå veien! Jeg har ikke blødd på flere dager, og begynner faktisk å tro på at dette kan gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hurra Najaden. Gøy å se bildene! Kanskje jeg skulle fotografere litt selv også?

 

He he he he...heia Tussemor!! Klart vi tåler dette, flirer godt over entusiasmen, og ingenting er bedre en happy,happy sex for at strekene skal skinne på neste test!

 

Og Rime, It aint over til i`ts over. Jeg var også sikker på at Tanta var på vei, de samme symptomene melder seg. "Håpe håpe".

 

Elibjo, når er IKM? Spennede å se om det blir klaff og nyt fridagene.

 

Skal selv også i ny jobb om to uker, gleder meg veldig til det. Men føler jeg blir helt fnisete av tanken på å snart måtte si at jeg er gravid, huff det blir litt flaut, trodde egentlig ikke at det skulle klaffe på lenge, lenge. Men sjefen min virker som det nydeligste mennesket, så jeg får bare hause opp at jeg til nå har vært superfrisk i svangerskapet og at jeg skal komme sterkt tilbake etterpå. Hmm, ja hva annet kan jeg si?

 

Pakket også bort Downhill sykkelen min og utstyret knyttet til dette og kjente et utrolig egoistisk sug i magen av dette, huff best å få det overstått. Allerede neste sommer kan jeg suse avsted igjen. Her skal spiren beskyttes med myke aktiviteter:) Yoga i morgen he he...

 

Oj litt langt dette, beklager.

 

Takk for koselige gratulasjoner, dere flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha med lista:)

 

PRøVERE:

 

elibjo: 31 år, prøver på første barnet ikm ca 3.august

 

bumblebee: 34 år, gift, 2 barn, vestlandet, ikm ca 1.sept.

 

lykkelig_3♥♥♥ 38 år, gift, 3 barn (5år, 4år,9mnd)Bor på østlandetikm 28 juli

 

Rime 37 år, forlovet (gifter meg i juli 2012 :) ), bor i nord norge, men kommer fra sunnmøre. Prøver på første barnet, har prøvd siden oktober 2009, en ma og en sa siden da, men oppdaget lavt stoffskifte og har brukt levaxin siden april 2012

 

Rosalie78: 33år, samboer, prøver på første barnet (prøvd ca 1/2år), Troms

 

Mammatilto: 32 år gml, 2 barn (3 og 5), er ikke aktive prøvere ennå, for er midt i flytting opp til finnmark

 

Tussemor5: 34 år, gift, 2 gull på 5 og 3 år, prøvd på nr 3 siden sommer 10, en sikker SA i mars, bor i møre og romsdalen. IKM ca 8 september

 

Sidney: 31 år, 1 Sa, IKM ca 9 sept.

 

GRAVID:

 

79kvinne: snart 33 år august, har en gutt på 9 fra før. Termin????

 

 

Tøffe tøfflus:

 

Bomsa: Er 36år med en sønn på 3år og samboer. Bor i Oslo, men er opprinnelig fra Troms. Gravid i uke 33, samme uke som kalenderen:-) Venter ei jente rundt 1.oktober.

 

Tigerlise&Anton prøver igjen:

 

Najaden: (Tar sjansen på at det stemmer å putte deg her ;))

 

En til, please: 37 år med sønn på snart 18, datter på 5 og sønn på tre. Baker på et nurk, som forventes ut 23 april! Skulle giftet meg neste august, men forskyver det til august 2014. Først babykos og dåp....og slank midje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle dere gravide! Det er skikkelig inspirerende å se at gravid listen øker! Krysser fingrene for at vi andre klarer det på neste forsøk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at alt går strålende nå! Kunne ikke dy meg, tok en test på 20 dager dpo - og fikk denne nydelige testen:

post-846720-0-95851100-1345452305_thumb.jpg

Så da ser det jo ut til å gå veien! Jeg har ikke blødd

på flere dager,

 

og begynner faktisk å tro på at dette kan gå bra!

 

 

Weeeeeee, hærli :-D håper det fortsetter sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow jenter, her strømmer det på med gravide...fortsett sånn:-)

Gratulere til dere nygraverte!

Jeg har vært på sånn 3D ultralyd, fikk det sponset så da takker man ikke nei..:-)

Meget hyggelig opplevelse selv om vi egentlig var litt seint ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...