Gå til innhold

Søster som vil ta navnet jeg liker


Mars78

Anbefalte innlegg

Jeg har likt et navn kjempegodt på lenge.Et utenlandsk og uvanlig navn.Jenta mi skulle hete det da,men jeg fikk 3 gutter og navnet ble aldri aktuelt.Jeg var så dum og fortalte det til søstera mi.

 

Hun ønsker å ta dette navnet fra meg nå.Hun ska ikke få flere barn selv,men sier til meg at jeg ikke får lov å bruke dette navnet om babyen i magen min er jente.(Gravid for 4.gang)Hun mener at det navnet er hennes nå og skal bruke det til datterens baby og det er flere år til gun skal få barn.

 

Pluss at hun går og forteller til alle som skal ha barn at hun har funnet et pent navn.Flere som har brukt dette navnet etter tipset fra henne.

 

Synes det er slemt gjort av henne å oppføre seg på den måten.Snakk om en voksen dame på 45 år.Veldig sårende for meg.Ok,det er greitt,jeg kommer kanskje aldri til å bruke det navnet,men måten hun er på,sårer og skuffer meg mest.

 

Nåer jeg prøver å snakke med henne om det,er hun likegyldig og sier:Ja,men du har jo ikke klart å føde jente,du føder bare gutter,så du har ikke noe rett i det navnet.Herregud sier jeg bare og har gitt opp.Nytter ikke for hu skjønner ingenting :(

 

Måtte bare få ut frustrasjonen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe du får jente denne gangen da. Så kan du bruke det navnet. Hun kan jo faktisk ikke bestemme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du får jente så bruker du den navnet.. basta.... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg! Men det er noe av det dummeste jeg har hørt!!! Holde av et navn til barnebarnet??? Hun vet jo ikke en gang om datteren kommer til å få barn/evt. når, og i hvert fall ikke hvilket kjønn!! Det der hadde jeg ikke tatt seriøst en gang!! Selvfølgelig kan du bruke navnet!!! Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes søsteren din hørtes veldig spesiell ut :o

 

Min mening er at du skal stå på ditt og fortelle henne rett ut at navnet var din idé og at du kommer til å bruke det dersom du får en datter og det føles riktig på henne.

Evt bare ignorere henne og fortelle annen familie og venner om navnet du vurderer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt et navn kjempegodt på lenge.Et utenlandsk og uvanlig navn.Jenta mi skulle hete det da,men jeg fikk 3 gutter og navnet ble aldri aktuelt.Jeg var så dum og fortalte det til søstera mi.

 

Hun ønsker å ta dette navnet fra meg nå.Hun ska ikke få flere barn selv,men sier til meg at jeg ikke får lov å bruke dette navnet om babyen i magen min er jente.(Gravid for 4.gang)Hun mener at det navnet er hennes nå og skal bruke det til datterens baby og det er flere år til gun skal få barn.

 

Pluss at hun går og forteller til alle som skal ha barn at hun har funnet et pent navn.Flere som har brukt dette navnet etter tipset fra henne.

 

Synes det er slemt gjort av henne å oppføre seg på den måten.Snakk om en voksen dame på 45 år.Veldig sårende for meg.Ok,det er greitt,jeg kommer kanskje aldri til å bruke det navnet,men måten hun er på,sårer og skuffer meg mest.

 

Nåer jeg prøver å snakke med henne om det,er hun likegyldig og sier:Ja,men du har jo ikke klart å føde jente,du føder bare gutter,så du har ikke noe rett i det navnet.Herregud sier jeg bare og har gitt opp.Nytter ikke for hu skjønner ingenting :(

 

Måtte bare få ut frustrasjonen litt :)

 

Jeg tror ikke du skal ta henne alvorlig. Det er uansett ikke henne som kommer til å velge navn til eventuelle barnebarn. ;)

Om du får jente og føler for å bruke navnet så gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hørt makan til tull, og så fra søsteren din?!?

Og siden når er det søster eller mormor som bestemmer navn?

Stå på ditt og bruk navnet - håper du får jente denne gangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din høres helt sprø ut, unnskyld meg! Ikke bare fordi hun overkjører deg fullstendig, men også fordi hun skal " bruke navnet til barnebarnet". Ergo, hun skal bestemme navnevalget på sine barnebarn, uten spørsmål og motsigelser?

 

Du tar selvfølgelig det navnet til datteren din hvis barnet er en jente ;) Hun må gjerne bli fornærmet, men det får være hennes sak.

 

DO IT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du får jente denne gangen da. Så kan du bruke det navnet. Hun kan jo faktisk ikke bestemme det.

Takk.Vi får håpe at det blir en jente nå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg! Men det er noe av det dummeste jeg har hørt!!! Holde av et navn til barnebarnet??? Hun vet jo ikke en gang om datteren kommer til å få barn/evt. når, og i hvert fall ikke hvilket kjønn!! Det der hadde jeg ikke tatt seriøst en gang!! Selvfølgelig kan du bruke navnet!!! Lykke til ! :)

takk takk.Det dreier seg ikke bare navnet,men stort sett alt.Jeg tror jeg har vært altfor snill og ikke har forsvart meg så mye.Hun har bare ødelagt for meg.Nå har jeg valgt å ikke ha kontakt.Har det mye bedre nå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes søsteren din hørtes veldig spesiell ut :o

 

Min mening er at du skal stå på ditt og fortelle henne rett ut at navnet var din idé og at du kommer til å bruke det dersom du får en datter og det føles riktig på henne.

Evt bare ignorere henne og fortelle annen familie og venner om navnet du vurderer :)

takk takk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har likt et navn kjempegodt på lenge.Et utenlandsk og uvanlig navn.Jenta mi skulle hete det da,men jeg fikk 3 gutter og navnet ble aldri aktuelt.Jeg var så dum og fortalte det til søstera mi.

 

Hun ønsker å ta dette navnet fra meg nå.Hun ska ikke få flere barn selv,men sier til meg at jeg ikke får lov å bruke dette navnet om babyen i magen min er jente.(Gravid for 4.gang)Hun mener at det navnet er hennes nå og skal bruke det til datterens baby og det er flere år til gun skal få barn.

 

Pluss at hun går og forteller til alle som skal ha barn at hun har funnet et pent navn.Flere som har brukt dette navnet etter tipset fra henne.

 

Synes det er slemt gjort av henne å oppføre seg på den måten.Snakk om en voksen dame på 45 år.Veldig sårende for meg.Ok,det er greitt,jeg kommer kanskje aldri til å bruke det navnet,men måten hun er på,sårer og skuffer meg mest.

 

Nåer jeg prøver å snakke med henne om det,er hun likegyldig og sier:Ja,men du har jo ikke klart å føde jente,du føder bare gutter,så du har ikke noe rett i det navnet.Herregud sier jeg bare og har gitt opp.Nytter ikke for hu skjønner ingenting :(

 

Måtte bare få ut frustrasjonen litt :)

 

Jeg tror ikke du skal ta henne alvorlig. Det er uansett ikke henne som kommer til å velge navn til eventuelle barnebarn. ;)

Om du får jente og føler for å bruke navnet så gjør det.

Tusen takk for omtanken :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt makan til tull, og så fra søsteren din?!?

Og siden når er det søster eller mormor som bestemmer navn?

Stå på ditt og bruk navnet - håper du får jente denne gangen :-)

Tusen takk :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren din høres helt sprø ut, unnskyld meg! Ikke bare fordi hun overkjører deg fullstendig, men også fordi hun skal " bruke navnet til barnebarnet". Ergo, hun skal bestemme navnevalget på sine barnebarn, uten spørsmål og motsigelser?

 

Du tar selvfølgelig det navnet til datteren din hvis barnet er en jente ;) Hun må gjerne bli fornærmet, men det får være hennes sak.

 

DO IT!

Tusen takk skal du ha.Hun og datteren har diskutert navnet jeg har valgt og ble enige med dattera at hvis det skulle bli jente,skal de ta dette navnet.Hun gjør det bare får å være slem og såre.Nytter bare ikke å snakke til henne.Hun vrir hodet,løfter nesa og later som hun ikke hører deg. Har sluttet å ta kontakt etter en heftig diskusjon.Har det bedre nå:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din høres helt sprø ut, unnskyld meg! Ikke bare fordi hun overkjører deg fullstendig, men også fordi hun skal " bruke navnet til barnebarnet". Ergo, hun skal bestemme navnevalget på sine barnebarn, uten spørsmål og motsigelser?

 

Du tar selvfølgelig det navnet til datteren din hvis barnet er en jente ;) Hun må gjerne bli fornærmet, men det får være hennes sak.

 

DO IT!

Tusen takk skal du ha.Hun og datteren har diskutert navnet jeg har valgt og ble enige med dattera at hvis det skulle bli jente,skal de ta dette navnet.Hun gjør det bare får å være slem og såre.Nytter bare ikke å snakke til henne.Hun vrir hodet,løfter nesa og later som hun ikke hører deg. Har sluttet å ta kontakt etter en heftig diskusjon.Har det bedre nå :)

 

 

Godt at du har det bedre ;) Men er du flink å forsvare deg? Eller pleier hun stort sett å gjøre som hun vil?

Hev hodet, si dine meninger and say them proudly! :D

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din høres helt sprø ut, unnskyld meg! Ikke bare fordi hun overkjører deg fullstendig, men også fordi hun skal " bruke navnet til barnebarnet". Ergo, hun skal bestemme navnevalget på sine barnebarn, uten spørsmål og motsigelser?

 

Du tar selvfølgelig det navnet til datteren din hvis barnet er en jente ;) Hun må gjerne bli fornærmet, men det får være hennes sak.

 

DO IT!

Tusen takk skal du ha.Hun og datteren har diskutert navnet jeg har valgt og ble enige med dattera at hvis det skulle bli jente,skal de ta dette navnet.Hun gjør det bare får å være slem og såre.Nytter bare ikke å snakke til henne.Hun vrir hodet,løfter nesa og later som hun ikke hører deg. Har sluttet å ta kontakt etter en heftig diskusjon.Har det bedre nå :)

 

 

Godt at du har det bedre ;) Men er du flink å forsvare deg? Eller pleier hun stort sett å gjøre som hun vil?

Hev hodet, si dine meninger and say them proudly! :D

 

Lykke til :)

Jeg tror jeg har vært fink til det,men hun har en personlighet som tilsier at hun kan bestemme over alle.Gjelder alt.Hun kommer ikke godt overerns med noen,fordi hun skal akkurat ha det slik hun ønsker.

Også er hun veldig flink til å kaste dritt på folk da.å lyve er hun også fantastisk flink til.Nei,det har hun ikke gjort,det har hun ikke sagt.Ble så sliten etter mange års slit med henne.Velger nå å ikke ha kontakt.Sånn,det er sagt :P

 

takk for omtanken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir så utrolig irritert!! At det går an! Jeg krysser alt jeg har av fingre og ben for at du har en jentebaby i magen slik at du kan ta det navnet DITT på din unge. Hun har ingenting med å bruke det navnet på sitt barnebarn! Herregud! Håper du får brukt det først, så kan heller søstern din føle seg dum senere hvis de velger å bruke det også! :)

Stå på, du har ikke gjort noe feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir så utrolig irritert!! At det går an! Jeg krysser alt jeg har av fingre og ben for at du har en jentebaby i magen slik at du kan ta det navnet DITT på din unge. Hun har ingenting med å bruke det navnet på sitt barnebarn! Herregud! Håper du får brukt det først, så kan heller søstern din føle seg dum senere hvis de velger å bruke det også! :)

Stå på, du har ikke gjort noe feil! :)

Takk takk,så søt du er :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren din høres helt sprø ut, unnskyld meg! Ikke bare fordi hun overkjører deg fullstendig, men også fordi hun skal " bruke navnet til barnebarnet". Ergo, hun skal bestemme navnevalget på sine barnebarn, uten spørsmål og motsigelser?

 

Du tar selvfølgelig det navnet til datteren din hvis barnet er en jente ;) Hun må gjerne bli fornærmet, men det får være hennes sak.

 

DO IT!

Tusen takk skal du ha.Hun og datteren har diskutert navnet jeg har valgt og ble enige med dattera at hvis det skulle bli jente,skal de ta dette navnet.Hun gjør det bare får å være slem og såre.Nytter bare ikke å snakke til henne.Hun vrir hodet,løfter nesa og later som hun ikke hører deg. Har sluttet å ta kontakt etter en heftig diskusjon.Har det bedre nå :)

 

 

Godt at du har det bedre ;) Men er du flink å forsvare deg? Eller pleier hun stort sett å gjøre som hun vil?

Hev hodet, si dine meninger and say them proudly! :D

 

Lykke til :)

Jeg tror jeg har vært fink til det,men hun har en personlighet som tilsier at hun kan bestemme over alle.Gjelder alt.Hun kommer ikke godt overerns med noen,fordi hun skal akkurat ha det slik hun ønsker.

Også er hun veldig flink til å kaste dritt på folk da.å lyve er hun også fantastisk flink til.Nei,det har hun ikke gjort,det har hun ikke sagt.Ble så sliten etter mange års slit med henne.Velger nå å ikke ha kontakt.Sånn,det er sagt :P

 

takk for omtanken :)

 

 

Uff hun kan jo ikke ha det bra med seg selv. Utrolig at hun ikke får opp øynene for hvor urettferdig oppførsel hun har :(

 

Nei jeg ønsker deg all lykke til! :)

Håper dette går i orden for deg ;)

Nesten så jeg har lyst på oppdatering :D

Hvor langt er du på vei?

 

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,urettferdig oppførsel har hun mot alle,men folk flest tar ikke henne på alvor,for hun har såret veldig mange med sine egoer.

 

Er 19 uker på vei og skal til ul på tirsdag,noe jeg gruer og gleder meg til.Er usikker på om jeg skal vite kjønnet denne gangen eller ikke.Skal oppdatere his jeg bestemmer meg for å vite det ;P

 

Masse klemmer til deg også,gode deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt på makan... tenkte først det var sterkt tilfelle av midtlivskrise, men virker som hun rett og slett er litt av ei egosentrisk hurpe, pardon my french. Uansett er jeg enig med de over; høres ut som du gjør lurt i å kutte kontakt. Man skal ikke finne seg i dritt, velg heller å ha folk som også setter pris på deg rundt deg :) Og ja, bruk navnet du liker! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk mibella.Ikke lenge til ul nå da,skal dit på tirsdag og om det blir en jente,skal jeg bruke det navnet.

Dessverre kan vi ikke bestemme kjønnet,men håper virkelig det er en tulle der inne denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk mibella.Ikke lenge til ul nå da,skal dit på tirsdag og om det blir en jente,skal jeg bruke det navnet.

Dessverre kan vi ikke bestemme kjønnet,men håper virkelig det er en tulle der inne denne gangen :)

 

Jeg vil ha oppdatering :D Vil vil vil! :D

Så på tirsdag skal jeg se etter deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk mibella.Ikke lenge til ul nå da,skal dit på tirsdag og om det blir en jente,skal jeg bruke det navnet.

Dessverre kan vi ikke bestemme kjønnet,men håper virkelig det er en tulle der inne denne gangen :)

 

Så spennende! Krysser fingre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Jeg har likt et navn kjempegodt på lenge.Et utenlandsk og uvanlig navn.Jenta mi skulle hete det da,men jeg fikk 3 gutter og navnet ble aldri aktuelt.Jeg var så dum og fortalte det til søstera mi.

 

Hun ønsker å ta dette navnet fra meg nå.Hun ska ikke få flere barn selv,men sier til meg at jeg ikke får lov å bruke dette navnet om babyen i magen min er jente.(Gravid for 4.gang)Hun mener at det navnet er hennes nå og skal bruke det til datterens baby og det er flere år til gun skal få barn.

 

Pluss at hun går og forteller til alle som skal ha barn at hun har funnet et pent navn.Flere som har brukt dette navnet etter tipset fra henne.

 

Synes det er slemt gjort av henne å oppføre seg på den måten.Snakk om en voksen dame på 45 år.Veldig sårende for meg.Ok,det er greitt,jeg kommer kanskje aldri til å bruke det navnet,men måten hun er på,sårer og skuffer meg mest.

 

Nåer jeg prøver å snakke med henne om det,er hun likegyldig og sier:Ja,men du har jo ikke klart å føde jente,du føder bare gutter,så du har ikke noe rett i det navnet.Herregud sier jeg bare og har gitt opp.Nytter ikke for hu skjønner ingenting :(

 

Måtte bare få ut frustrasjonen litt :)

Dette må seriøst være noe av det sprøeste jeg har hørt! Måtte rett og slett lese det til sambo og han bare måpte! Alt det søsteren din sier henger jo rett og slett ikke på grep!

Jeg ønsker deg masse lykke til på tirsdag og krysser alt jeg har å krysse for at det ligger en liten tulle inni der! :) Så kan du bruke navnet DITT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...