Gå til innhold

Hikke hos nyfødte


HH72

Anbefalte innlegg

Tips? Den ene tvillingsnuppa mi er så glupsk at hun stadig vekk får skikkelige hikkeanfall som varer lenge. Hun blir veldig sliten av dette. Flaskebarn.

Tips(bortsett fra å forebygge)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også tvillinger:) de er nå 8 mnd. De hadde også mye hikke. Jeg gav de ofte litt vann på flaske, da gav det seg noen ganger:). Ellers var det lite som hjalp. Ser så ubehagelig ut når de små hikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg spurte om dette hos legen da min var liten. Fra gammelt av sa de at babyene hikket fordi de var kalde (er også endel andre forklaringer ute å går). Men ja, legen sa iallefall at det var vanlig at spebarn hikket mye. Dette fordi tarmsystemet ikke er helt modent. Det er ikke så mye å gjøre med hikkingen. Her funket det også med vann innimellom. Men ja, tror det ser verre ut enn det er. De hikker jo også inni magen, så de er godt vant til det. Mr lege mente også at dette ikke var noe som plaget dem. Veldig vanlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eldste snuppa mi var baby for 12 år siden så sa alle at babyer hikket fordi de var kalde eller frøs å det tror jeg stemmer for når lille snuppa mi hikker så legger jeg et ekstra teppe eller pledd rundt henne å da slutter hun å hikke ned en gang. Det har virket bedre enn å gi vann her ivæertfall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...