Gå til innhold

"dott" i øret.. Fler?


Bustetroll

Anbefalte innlegg

Aner ikke om dette har noe med graviditeten å gjøre, men dukket opp etter jeg ble gravid.

Kaller det dott i øret, men er nesten motsatt.. Altså.. på det ene øret hører jeg meg selv puste som om jeg skulle pustet inn i en mikrofon, hatt øret til et skjell, osv.. om jeg nynner, f.eks høres det ut som om jeg hører min egen stemme mikrofonaktig inni hodet. Dere skjønner nok hva jeg mener, for det er jo vanlig å få sånn når man har dott i øret.

 

Er det noen fler som har det slik?

Kan jo hende jeg har sprengt noe der inne, vært litt hardhendt med qtipen . Skal høre med legen når jeg skal dit, men tenkte høre her først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også dott i øret. Den løsner noen ganger om dagen ( en utrolig lettelse hver gang) men det bygger seg opp igjen like etter. Har hatt det noen uker nå, veldig irriterende. Si gjerne ifra om hva legen sier!

Endret av Solskinnsbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sann har jeg det å :S forferdelig irriterende :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dott i øret. Den løsner noen ganger om dagen ( en utrolig lettelse hver gang) men det bygger seg opp igjen like etter. Har hatt det noen uker nå, veldig irriterende. Si gjerne ifra om hva legen sier!

 

det skal jeg gjøre!

Erogså tett i nesa , det harjeg hørt mange gravide er, så godt mulig det er en sammenheng der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dott i øret, men _bare_ når jeg synger, til musikken i bilen.... Snedig! Har hatt det før også, men husker ikke om det var da jeg var gravid sist. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også! Både dotter i ørene og kan høre pulsen inni hodet ;) Spesielt når jeg får litt høy puls. Tett nese hver dag, men er ikke allergisk for noe. Vært slik siden jul.... Legen min har ikke hatt noe svar på dette, men det skal sies at han ikke har graviditet som sin spesialitet :) Blir spennende å høre hva legen din mener.

Endret av Drammensjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nøyaktig det du beskriver, men har det ikke hver dag. UTROLIG irriterende!

Tror det har med svangerskap å gjøre for hadde det sist og. Det er nå ca 5 år siden så tror ikke det er tilfeldig at jeg får det igjen nå :P

 

Spent på å høre hva legen sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Jeg har dette innimellom ellers også,men absolutt mer nå. Hvis nesa kan bli hoven/tett så kan vel det samme skje med øregangene?kan det være grunnen?jeg er ikke tett i nesa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og! Jeg har dette innimellom ellers også,men absolutt mer nå. Hvis nesa kan bli hoven/tett så kan vel det samme skje med øregangene?kan det være grunnen?jeg er ikke tett i nesa..

 

jeg tenker at det kan være en sammenheng ja.. Får se hva legen sier =) Er første gang hos ny fastlege, så vet jo ikke åssen legen er engang, hehe. men får håpe på noe svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har pollenallergi eller lignende? Jeg hadde dette problemet for første gang på vårparten for noen år siden. Gikk 3-4 uker og holdt på å bli gal. Bodde i England på det tidspunktet. så gikk jeg til legen, og hun lurte på om jeg var allergisk mot noen form for pollen. Måtte svare bekreftende på at jeg er allergisk mot gresspollen (timotei). Hun ba meg kjøpe nesespray og bruke det et par dager, for å se om det gikk over. Og det gjorde det!

 

De siste årene har jeg hatt samme "problemet" og det kommer alltid med pollensesongen. Så fort jeg begynner med nesespray mot allergi (livostin e.l.) så går det over igjen. Har samme "problemet" i år også, men nå prøver jeg å være nøktern med allergimedisinen, så må bare takle det i grunn.

 

Håper dette gir en forklaring til hvertfall noen av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har pollenallergi eller lignende? Jeg hadde dette problemet for første gang på vårparten for noen år siden. Gikk 3-4 uker og holdt på å bli gal. Bodde i England på det tidspunktet. så gikk jeg til legen, og hun lurte på om jeg var allergisk mot noen form for pollen. Måtte svare bekreftende på at jeg er allergisk mot gresspollen (timotei). Hun ba meg kjøpe nesespray og bruke det et par dager, for å se om det gikk over. Og det gjorde det!

 

De siste årene har jeg hatt samme "problemet" og det kommer alltid med pollensesongen. Så fort jeg begynner med nesespray mot allergi (livostin e.l.) så går det over igjen. Har samme "problemet" i år også, men nå prøver jeg å være nøktern med allergimedisinen, så må bare takle det i grunn.

 

Håper dette gir en forklaring til hvertfall noen av dere.

 

Jeg har ingen form for allergi ..

Men det er jo mange gravide som er tett i nesa under svangerskapet, det er ganske normalt har jeg skjønt. Det kan jo være en sammenheng der. jeg antar i alle fall at det er slik hos meg. Men kan så klart være pga pollen for noen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik "dott" i øret frem og tilbake gjennom et år og holdt på å bli gal. Gikk til øre,nese,hals-lege for å sjekke det ut etter å ha tatt det opp med fastlegen. De fant ingenting, men jeg gikk igjennom en antibiotikakur for å se om dette kunne hjelpe. Hjalp ikke da, men det ble borte av seg selv etterhvert. Jeg var ikke gravid da. Har hatt det i småperioder de siste årene, men latt det gå over av seg selv.. Men skulle gjerne hatt et svar på hva det kommer av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en slik "dott" i øret frem og tilbake gjennom et år og holdt på å bli gal. Gikk til øre,nese,hals-lege for å sjekke det ut etter å ha tatt det opp med fastlegen. De fant ingenting, men jeg gikk igjennom en antibiotikakur for å se om dette kunne hjelpe. Hjalp ikke da, men det ble borte av seg selv etterhvert. Jeg var ikke gravid da. Har hatt det i småperioder de siste årene, men latt det gå over av seg selv.. Men skulle gjerne hatt et svar på hva det kommer av...

 

merkelige greier =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...