Gå til innhold

Hva mener dere her. Ang matbutikk og åpningstid.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har en diskusjon. Jeg jobber i en matbutikk som stenger 23.00 og mener det at vi stenger og de som handler klokken 23 bør bevege seg mot kassen.

Jeg lar de handle ferdig, men hvis jeg ser de bruker veldig lang tid og klokken går sakte fremover så sier jeg fra på en fin måte at vi stenger nå.

Min samboer mener at så lenge de har kommet inn før 23.00 så kan de bruke tiden sin på å handle ferdig, uansett om man skal ukehandle eller bare handle et par ting.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker 1 time på å handle til hele uka.

 

Siste-minutts handling (kl 23)er om du trenger 1 melk, 1 brød og pålegg eller noe..

Skal du handle middager kan duu vente til dagen etterpå.

 

Så; handling i siste lita skal gå raskt - helst under 5-10 min :P

Endret av Westroze og tulla♥©
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i matbutikk og når klokka har blikka 21.00 (da stenger vi)Sier jeg høflig i fra at nå har vi egentlig stengt men kan få handlet det di vil hvis di er kjappe.Noen ganger bruker di laang tid.Noe jeg syns er frekt.Bruker da opp min fritid.Da slokker jeg lysene.Blir helt mørkt i butikken.Kommer små sure til kassa og gjentar at nå har vi stengt og jeg vil også hjem.Er ikke intressert og sto der til over 12 bare for at noen kommer akkuratt når vi stenger.Får heller ikke betalt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med deg. jeg synes det er direkte uhøfelig å holde folk på jobb etter stengetid. Folk lever ikke for jobb-men av den. forstår godt at folk vil hjem etter arbeidtid, og er alltid ute av butikker før de stenger, av hensyn til mine medmennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken jeg bruker stenger dørene for de som vil inn 10 minutter før stengetid (setter den automatiske døra slik at den bare åpner seg innenfra). Helt greit, så lenge de slipper deg inn når du banker på og sier du skal være rask (for det gjør de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stenger dørene 2 minutter før, slik at de som er i butikken kan komme ut, men det er de som sniker seg inn etter stengetid når de siste kundene går ut. Det er ganske frekt syns jeg, i hvert fall når jeg ser de tar med seg en handleVOGN og det er ti minutter siden butikken stengte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk engang og surra i matbutikken. Ante ikke hva jeg skulle ha og brukte lang og god tid. Merket etterhvert at det var lite folk der, men tenkte det var sent. Kommer til kassa og oppdager at de hadde stengt for 10 min siden, og det sto flere ved kassen og trippet og ventet på meg, Ganske irriterte var de på meg også. Noe jeg forstår selvfølgelig. Men jeg ble så flau, og følte meg så dum, for jeg trodde de var oppe en time til. De kunne da for pokker meg sagt ifra til meg, så hadde jeg gått ut med en gang.

 

Jobber selv i matbutikk, og når klokken bikker 23 setter vi dørene på enveis, og "hjelper" kundene ut. Sier vennlig ifra til de som bruker lang tid at vi nå har stengt. De fleste respekterer det. Men så har du noen da, spesielt menn som går med handleliste fra fruen, som virkelig ikke vet hva det vil si å gire opp. Så det hender vi kan bli på grensa til "ufine", men da fordi vi faktisk har enda en halvtime på jobb før vi kommer oss hjem. Noen av oss skal til og med åpne butikken klokken 7 dagen etterpå, og da er det greit å komme seg hjem når man skal. Men har ikke noe problem med de som løper inn for melk og brød eller hva det måtte være. De fleste skjønner jo at vi skal hjem vi også, men dessverre ikke alle :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når butikken stenger kl 23, så skal man som kunde være ferdig med å handle til kl. 23. Noe annet er frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder skal respektere åpningstidene, jobbet selv i butikk og det irriterte meg mye når de kom i siste liten, spesielt storhandlerne...

 

Hadde en kunde som sto nesten på kne og tryglet om å få komme inn og gjøre et raskt kjøp (etter stenge tid), var snill og slapp han inn siden han spurte så pent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel "lov" til å være der etter stengetid når de kom inn før butikken stenger, men det er jo utrolig frekt da å gå å dille i en halvtime etter stengetid. Som du sier så skal jo de som jobber hjem også, og de får heller ikke betalt for å være der ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i apotek, og finner ingenting MEr irriterende enn folk som står og ikke får bestemt seg for om de skal ha Paracet eller Pinex... Når klokka nærmer seg stengetid må en ta seg sammen, fatte en avgjørelse og komme seg utav butikken. Det er så utrolig irriterende å måtte jobbe over tiden pga træge folk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir litt sjokkert over svarene her. Er det INGEN som er opptatt av god kundeservice?? Jeg har jobbet i butikk i 16 år og stenger aldri dørene før tiden eller ber handlende kunder om å skynde seg fordi vi har stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en gavebutikk og lar alltid kundene bli ferdig før jeg stenger, selv om det er 5 min til stengetid. Men ser jeg at de bare går rundt og vimser, så minner jeg dem på at vi stenger snart. Og som oftes respekterer dem det og skyndte seg.

 

Noen kommer også når jeg begynner å rulle ned gitteret, for å kjøpe 1 liten ting, og da lar jeg dem får lov til så lenge de vet hva dem skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i apotek, og finner ingenting MEr irriterende enn folk som står og ikke får bestemt seg for om de skal ha Paracet eller Pinex... Når klokka nærmer seg stengetid må en ta seg sammen, fatte en avgjørelse og komme seg utav butikken. Det er så utrolig irriterende å måtte jobbe over tiden pga træge folk..

 

 

Altså... Jeg er enig i at folk må kunne skynde seg å bli ferdig når butikken eller apoteket faktisk har stengt, MEN når klokka _nærmer_ seg stengetid synes jeg det er pittelitt tidlig å begynne å irritere seg. Dere har nå en stengetid av en grunn, og det er ingen grunn til at folk skal være nødt til å forlate lokalene før det faktisk er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det var det jeg prøvde å formidle men jeg ser det kom helt feil ut. Poenget mitt var ihvertfall at en ikke trenger å stå og vimse rundt i apoteket/butikken 2 på 8(vi stenger 8) men heller finne det en skal ha og gjøre kort prossess. Og da særlig når kl er 11 om kvelden og en må være en halvtime etter jobb og telle kasser osv som HI eller noen andre skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stenge tidlig er kanskje vanlig? Vi kom hjem fra ferie til tomt kjøleskap, og grunnet flyforsinkelse klarte vi bare såvidt å nå hjem i tide til å rekke butikken. Skulle ha et brød, en melk og en ost, så vi klarte oss til neste dag. Men gleden av å rekke det forsvant fort. Det var stengt, selv om klokka var 7 på 9, og dama i kassa så ikke mot oss engang. Så da ble det posesuppe og hvitløksbaguett til kvelds, og handling før frokost neste dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir litt sjokkert over svarene her. Er det INGEN som er opptatt av god kundeservice?? Jeg har jobbet i butikk i 16 år og stenger aldri dørene før tiden eller ber handlende kunder om å skynde seg fordi vi har stengt.

Men da kan det hende du har jobbet i butikk hvor stengerutinene kan gjøres med ulåste dører da? For det kan ikke vi når vi stenger klokken 23, og som fortsatt skal åpne butikken til klokken 7 neste morgen igjen. Det er forskjell på god service som å la folk hente seg en melk kjapt, og på kunder som da virkelig tar seg god tid når butikken er stengt. Handler litt om folkeskikk syns jeg, uansett når man ankom butikken. Men betjeningen skal ikke bli utålmodige før etter tiden heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Butikken jeg handler i stenger kl 23, har hendt seg at jeg kommer inn der 5 minutter før de stenger, stresser da som en tulling for å ikke kaste bort tiden til de ansatte, de har jo et liv utenfor butikken de også :-p Frekt å gå der leeeeng etter de har stengt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene kollegaen min er alene med barna og har barnevakt på ungene når hun jobber kveldsvakten, er ikke bare bare å jobbe 15 min ekstra pga trege kunder når du selv skal hjem til en barnevakt...

 

Jeg irriterer meg ikke før klokken er slagen, jeg hverken rydder inn varer, teller kassen eller stenger døra før klokken er åtte (jobber på kjøpesenter og stenger kl åtte). Men når klokken er åtte, stemmen i høytaleranlegget høyt og tydelig har sagt ifra at senteret er stengt og det fremdeles er kunder i butikken. Da går jeg bort til dem og høflig spør om jeg kan hjelpe dem med å bli ferdig med handelen siden butikken stenger nå. Må si jeg blir litt forundret når kunden da, fem min over stengetid spør om jeg kan pakke det inn i fire forskjellige gaver, men jeg gjør det selvfølgelig. Så kommer jeg litt oppgitt hjem til mannen min og forteller om de respektløse kundene ;)

Jeg skal jo rydde inn, stenge og ta oppgjøret etter at siste kunde er ute av butikken, så det blir jo overtid på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke stenge butikken før kundene er ferdig. Har jobbet totalt 3 år i butikk før, og maaange kom rett før stengetid (typ 2 min før) og somlet mot kassa..Klokka ble fort ti eller femten minutter over stengetid før kundene kom seg ut. Synes man som kunde skal respektere stengetidene i butikk og tenke på at ansatte faktisk skal ta oppgjør, telle opp kassa, tippekassa, slukke lys/trekke ned rullegardiner foran kjøledisker etc. Ting som man ikke kan før kundene er ute. Da blir det fort en halvtime over tiden. Vår arbeidstid når jeg jobbet til kl 23 var egentlig til 23.15, men klokka ble fort fem over halv tolv fordi kundene somlet. Nå som jeg ikke jobber i butikk er jeg senest i butikken en time før stengetid om jeg vet jeg skal handle tidlig. Hater å handle sent :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg blir litt sjokkert over svarene her. Er det INGEN som er opptatt av god kundeservice?? Jeg har jobbet i butikk i 16 år og stenger aldri dørene før tiden eller ber handlende kunder om å skynde seg fordi vi har stengt.

Men da kan det hende du har jobbet i butikk hvor stengerutinene kan gjøres med ulåste dører da? For det kan ikke vi når vi stenger klokken 23, og som fortsatt skal åpne butikken til klokken 7 neste morgen igjen. Det er forskjell på god service som å la folk hente seg en melk kjapt, og på kunder som da virkelig tar seg god tid når butikken er stengt. Handler litt om folkeskikk syns jeg, uansett når man ankom butikken. Men betjeningen skal ikke bli utålmodige før etter tiden heller.

 

Enkelte ting hos oss kan gjøres med åpne dører, andre ikke. Kan være enig i at det er irriterende med folk som tar seg gooood tid og vimser rundt, det handler absolutt om folkeskikk og respekt for andre mennesker. Syns likevel ingenting om å skynde på folk, de er kundene og det er de vi lever av. Takler man ikke det bør man ikke jobbe i butikk mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...