Gå til innhold

Flere som IKKE serverte/grillet pølser med barna på 17. mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

17. mai er liksom ensbetydende med pølser, is og brus.

 

Vi grillet laks, vi....og laget lakse-wrap. Ungene på 2 og 5 elsker det!!

 

Såååå "unorske" er vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi grillet indrefilet av svin (hele) og serverte med fløtegratinerte poteter..

 

Pølser skal vi spise i morgen når vi skal ha bursdagsselskap med hele storfamilien for 5-åringen vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, laks har vi hver uke.

På 17 mai er det pølser og is som gjelder:)

 

Men altså, man spiser jo det man vil da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forbundet 17. Mai med grilling. Jeg er vant med rømmegrøt og spekemat fra jeg var lita, og elsker den tradisjonen. Der jeg jobber (sykehjem) er laks fast 17.mai-middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt grillmat som tradisjon på 17. mai, visste ikke at det var "vanlig".

 

Vi hadde lapskaus.

 

Her er prioritet å ha noe som kan lages ferdig på forhånd sånn at det bare er å skru på plata når vi kommer hjem.

 

Pølser blir det nok av på fellesarrangementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har lapskaus og bløtkake til lunsj og karbonadesmørbrød til kvelds som tradisjon. Men de som vil spiser en pølse etter barnetoget. Grille har vi aldri gjort på 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Vi spiste pizza vi.

 

Sååå unorske er vi smile.png

 

Fy søren, dere er elleville! :)

 

Vi har forresten heller ingen tradisjon med å grille, men å planlegge grilling i mai i nord kan være risikosport så hjemme brukte vi å ha gryterett, spekemat eller noe slikt.

 

I går spiste vi, jeg vet ikke om jeg tørr å si det, men jeg tar sjansen: Svenske kjøttboller fra min onkel i Gällivare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronja røverdatter

Jeg kjenner ingen som griller pølser på 17.mai, jeg. Pølser er noe vi kanskje kjøper for å støtte korpset eller andre som står for 17.mai-arrangement, det samme med is. Selv om vi kanskje har en isboks i frysa i reserve.

 

Vi spiser koldtbord, lappskaus eller rømmegrøt og spekemat, alt etter hvem vi er sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste grillmat, og eplekake og is til maten. Vi har ingen fast 17 mai middag. Neste år kan det bli taco for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Vi spiste pølser, dog ikke grillede, er wiener okey??

 

Jeg har vokst opp med på arrangementet går det mye i både pølser, vaffler og is, men til middagen har vi veld kanskje ikke hatt noe spesiell tradisjon. Pleide å grille, men mest spareribs, grillspyd, indrefilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiste ikke en eneste pølse eller is. Stakkars sønnen min spurte på slutten av dagen; "er det ikke sånn at man får spise så mye is man klarer på 17.mai?" Hehe, sikkert hørt det på skolen. Men han var fornøyd likevel altså :)

 

Pølser takler jeg ikke. Jeg syns det er en forferdelig ettersmak og jeg blir så ekkel i magen. Så nei, pølser har jeg så og si sluttet med. Datteren som elsker pølse kjøpte seg en på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei æsj, pølser blir ikke servert i mitt hus. Da må det være soyapølser i så fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene var så stinne på godteri at de orket ikke stort mer enn en skive hver til kveldsmat, så bar det i seng... Tror ikke de åt pølser på dagen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lapskaus. Trodde det var mer 17.mai mat. Trodde ikke grilling var sånn typisk den dagen.. Mulig jeg ikke helt klarer følge med på mat-moten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi spiste kebab :P

Men vi hadde pølser til lunsj da, og laks og eggerøre til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste pølser og is ute etter toget. Så gikk vi på kaffe bøsk og spiste kaker. Så var det hjem til spekemat og rømmegrøt.

 

Spekemat og rømmegrøt er det som står på menyen hjemme hos oss på 17.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai er liksom ensbetydende med pølser, is og brus.

 

Vi grillet laks, vi....og laget lakse-wrap. Ungene på 2 og 5 elsker det!!

 

Såååå "unorske" er vi.

 

Laks er jo svært tradisjonell 17. mai mat da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...