Gå til innhold

Ultralydtråden


babysyk_74

Anbefalte innlegg

Ferdig gjennomført duotest på Rikshosptalet i dag med veldig fine prøveresultater. Så nå kan vi begynne å glede oss litt og røpe den gode nyheten til familie og venner :-) Ultralyden viste en aktiv liten tass på 71mm, og dermed så mente legen at jeg er 13+2 uker på vei, og at termin må flyttes fra 10. januar til 1. januar. Får ikke det helt til å stemme med babysyk_74 sine antall uker og termin, men får bare forholde meg til det legen skrev ut på arket vi fikk. Har veldig lyst på januarunge, så termin 1. nytteårsdag kan bli spennende. Får se hva endelig termin ved uke 18 blir... Forresten, legen mente det kunne bli gutt. Det så veldig slik ut. Men selvfølgelig usikkert :-) Og så ble jeg veldig imonert over at vi fikk 5 bilder fra ULen. Tidligere i annet svangerskap og ved annet sykehus måtte vi tigge oss til to bilder og betale 50 kroner. Så veldig psitivt inntrykk av Rikshospitalet i dag.
ikke godt å skjønne seg på termin bergning på sykeguset...etter min bergning i forhold til eggeløsning har jeg termin 5 januar.På den første ul kom de frem til 6 januar,og nå mente de 1 januar det vil si at jeg ble gravid ca den 8 april, isteden for 14 april som jeg mener selv.Men siden ultermin har stemt veldig bra på meg i tidligere svangerskap får jeg høre på det,evt se om de forandrer det på ordinær ul i august.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge UL nå, så skal jeg ha blitt gravid 25 april, i stede for 27/28 som jeg mener, og det er ganske umulig det, for mannebeinet som er bf var ikke hjemme da. Og der er ingen andre inni bildet. Så derfor tror jeg at inntill videre stoler jeg på min egen termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ordinær ul 13. august...leeeeeeeenge til :/ Skikkelig uvant, for sist hadde jeg god oppfølging og gikk en gang i uka fra 12 uker eller noe... Er såååååå spent, har egentlig lyst å ta en tidlig ul, men vi får se. Er så nygerrig om det faktisk er noe der...om dere sjønner? Av og til føler man seg veeeeeeeldig gravid, og andre ganger ingenting... rart når kvalmen er borte og alt er ganske normalt... hmmm... jaja, blir spennende når vi får ordentlig ul da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på duotesten fikk jeg endelig o dag og tallene så bra ut.er veldig glad for det.venter nå i spenning på ordinær ul 10 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på duotesten fikk jeg endelig o dag og tallene så bra ut.er veldig glad for det.venter nå i spenning på ordinær ul 10 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg brev fra sykehuset ! Rutineultralyd 30/7 ! Ikke lenge til bare litt over 2 uker :) yeiiiiii , jeg er såååååå glaaaaaaaaaad ! Gleder meg sååå mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ai, skulle tro jeg skulle ha eksamen. Sitter og venter på tidlig ultralyd, er så spent. Ml tolv og tretten uker idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ordinær UL på meg sist onsdag, og her så også alt heldigvis perfekt ut. Dette er vårt første barn, og jeg ble helt overmannet av følelser når vi fikk vite at det er en liten gutt vi venter. Plutselig er dette helt konkret og vi kan tenke på navn... Er fremdeles svimmel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var på første UL i 18+4. Jeg tok min første test i uke 15,selv om jeg nok hadde en anelse før det om at jeg var gravid. Men etter å ha mistet to ganger,rett etter å ha fått en positiv test og fått henvisning til tidlig UL,så turte jeg ikke ta testen før jeg visste jeg var passert uke 12. Nå er jeg 27 uker på veg,og gleder meg til nok en UL til onsdag. Blir fjerde UL på meg,og denne gangen skal vi prøve å få 3D. Noen som har prøvd dette og kan fortelle litt om det?? Jeg gleder meg til å se lille mirakelet vårt igjen,føler meg utrolig heldig som endelig får muligheten til å bli mor.Det har vært en grusom prosess etter de to vi mistet i fjor,og jeg har slitt med å glede meg over nevøen vår som ble født i desember i fjor.Vår skulle jo egentlig vært født i september,og jeg hadde så mange grusomme tanker mot svigerinnen min at jeg nesten er flau over det nå.

Men nå er heldigvis alt bra,selv om vi jo har hatt noen små skremsler innimellom.Fikk beskjed av legen min på torsdag,at om jeg skulle få noe blødninger f.o.m. uke 28,så skal jeg ta kontakt med føden.Ble da litt skremt at jeg var kommet så langt allerede,jeg føler ikke jeg har vært gravid sååååå lenge..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...