Gå til innhold

Ultralydtråden


babysyk_74

Anbefalte innlegg

Ikke så bra. Der var dødt... Bare for en dag eller to siden. Er henvist til sykehuset nå, så får jeg vel tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, nei og nei :( Så trist å høre! Du har min dypeste medfølelse... Det må være helt jævlig :( Håper det går greit med deg, og at du har kjæresten med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff neeeeei, så trist! Sender deg en stor klem! Håper det går bra med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er med, heldigvis. Vi får bare prøve på nytt. Det går egentlig greit, men gruer meg sykt til tablettene.

 

Men dere andre: ikke bli skremt, det skal gå bra med dere. Plutselig er jeg tilbake på 1. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær redd for tablettene. Det går stort sett veldig greit med de fleste! Jeg hadde MA 8+5 i februar, og en kjempefin erfaring med tablettene om du kan si det sånn.. Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg en liten tur innom fra februar og vil også bare si ikke være redd pillene. Jeg hadde MA i mars riktignok uten noe foster inni, så vet ikke hva det hadde å si for størrelsen 13+0, men det gikk kjempefint for meg også. Det er bare fordi man bare hører om de kjipe historiene at man tror det er så ille. Sender deg en kjempestor klem og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg på veldig tidlig ul imorgen, 5+6. Har sett begynnende hjerteaktivitet så tidlig v to sv.skap tidl, så har et håp. Men vet det er tidlig, og at jeg hadde sen el, så er litt nøktern. Spennende blir det uansett mtp at alt er som det skal.. Opplevd exu tidl, derav tidlig ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ul, og det var en kjapp greie. Graviditeten ble stadfestet i livmor, og alt så ut som det skal. Var så fint å se den lille reka. Jeg bad han se etter hjertet, men gyn sa det var for tidlig. Men siden mål og fostervann var i henhold sa han at det var 90% sjanse for at det går bra. Velger å fokusere på det:) Fikk ny time om nøyaktig fjorten dager, dagen før ferieturen. Vil da være 7+6 så da får jeg nok se litt mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig følelse!

 

Jeg skal på ultralyd i dag, er i uke 7+2. Er veldig spent og nervøs, har litt dårlig erfaring med ultralyd fra før- så håper det blir en god opplevelse i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL igår, å fick se en stark liten spira!:-)

Tror aldrig jag har varit så lycklig i hela mitt liv!

Skall igen i uke 12, så får vi se utvecklingen!

 

Hoppas det gick bra for dig idag Lykkedrømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 juni blir det duotest med ul og blodprøver på Riksen.Er kjempespent må jeg si.Krysser fingrene for at jeg ser en sprellende frisk baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig privat ul når jeg var nesten 9 uker på vei. flott bamsemums med bankende hjerte og plommesekk <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Ja, da er min andre innvendige UL overstått, og dessverre med dårlige nyheter; legen fant ingen hjerteslag, og fosteret var bare 9,5 mm langt - dvs at det bare har vokst 7 mm siden jeg var der for to uker siden, noe som er altfor lite. Det stoppet antageligvis lørdag for 10 dager siden, det stemmer i så fall også godt med de smertene jeg hadde da, og at det begynte med svake blødninger (hadde ikke hatt noen de første 7 ukene i det hele tatt, så ante uråd). Legen innkalte t.o.m. kollegaen sin for at de skulle være heeelt sikre, og kollegaen var dessverre heller ikke i tvil om at det ikke var liv. Det var utrolig trist, men legen var flink og proff. Hun sa at jeg ikke kan ha gjort noe galt, fosteret ligger så beskyttet så lenge det er så lite, og når det skjer en MA (missed abortion, nå har jeg endelig lært hva den forkortelsen betyr, selv om jeg helst skulle sluppet!), så er det fordi det er noe galt med fosteret.

 

Utover ettermiddagen i går så letnet det litt for meg, tenkte at jaja, vi må jo bare prøve igjen (men med prøverør så er det jo ikke "bare" å prøve!) - men må innrømme at å våkne i dag og kjenne på at jeg ikke var gravid lenger, var tungt og tomt :( Nå skal jeg ta piller for at kroppen skal kvitte seg med restene, og gruer litt for det.

 

Leste en historie, tror kanskje det var her inne et sted? om ei som var på tidlig UL og fikk vite at fostersekken var tom. Hun ville ikke ta sånne tabletter, og så, i uke 9, oppdaget de at det var liv allikevel! Men jeg kan ikke gå rundt å håpe at det samme skal skje meg, for vi så tross alt et foster som var altfor lite, samt at det for 2 uker siden var tydelige hjerteslag, og i går ingenting. Så ... det er vel bare å finne fram de tablettene og sette i gang.

 

Statistisk sett så øker dette sjansen for dere andre, det får være trøsten oppi det hele :)

 

Lykke til videre! Mulig jeg stikker innom og ser hvordan det går av og til, men i hovedsak skal jeg vel klikke meg rundt inne på "Assistert bekfruktning"-forumet en stund framover nå ...

Endret av mira76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg mange varme tanker Mira76.

 

Hvis det kan være til oppmuntring opplevde jeg det samme som deg rett etter jul. Jeg er også i prøverørsprosessen, og ble gravid før jul. I uke 7 så jeg hjerteslag på ultralyd, før jeg i uke 13 fikk konstantert at jeg hadde hatt MA i uke 8-9. Til oppmuntring for deg ble jeg gravid på første forsøk igjen (etter å ha vært i prøverørsprosessen 11 mnd før første graviditet), så ikke gi opp! Snart er du i mål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig leit, Mira76, at enda en av oss skulle miste... sender deg alt jeg kan av positive tanker. Det går en stund, men så er jeg sikker på at du finner optimisme og pågangsmot til et nytt forsøk.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det, Lykkedrømmer og Satya. Flott å høre at det gikk fint så fort etterpå, Lykkedrømmer! Du fikk bekreftet abort i januar, og så prøvde dere igjen etter ca 3 måneder? Jeg har snakket med St. Olavs, de skal jo ha ferie der snart så pga det og at menstruasjonen må komme + stabilisere seg noe, så blir det tidligst i midten av august at vi får innsett neste gang, altså 2,5 mnd til.

Vi skulle fortelle om gravidteten til kommende halv-storesøsken i går, og begynne å spre det ellers etter det, og det kjennes trist at det ikke ble. Jeg ser dessuten mørkt på hele runden med hysj-hysj og unnaluring ifht alkohol og sånt en gang til ... I tillegg hadde jeg nok begynt å visualisere at magen kom og at nå var det virkelig, dette - så det ble litt slag i ansiktet. Men jeg må si at jeg har holdt litt tilbake hele veien, man vet jo at ting kan skje, så helt knust er jeg ikke. Og det finnes, når jeg leter!, også noen postive sider ved det, f.eks. noen hendelser oppunder jul som jeg nå kan helt sikkert få med meg, at jeg kan bruke sommeren på å bli sprek og i form til graviditeten (er ikke så verst sprek, men et par overflødige kilo som gjerne skulle vært borte), og at jeg kan nyte kald rosévin på varme sommerettermiddager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...