Gå til innhold

Prevensjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Diskuterer prevensjon med mannen som til min store skuffelse foreslår at han kan sterilisere seg da han ikke ønsker flere barn. Jeg har VELDIG lyst på flere og håper i beste fall han forandrer mening i løpet av et par år selv om jeg synes det er lenge å vente også. Jeg reagerer på hormonprevensjon som p-pliller og hormonspiral, men har ikke prøvd minipillen og lurer på om det kan være noe? Andre som reagerer på hormonprevensjon som opplever at noe annet fungerer greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

minipillen er det samme som hormonspiral, bare i tablettform. Kobberspiralen inneholder ikke hormoner. Men hva mener du med at du reagerer? Hva slags reaksjoner? At man får bivirkninger av du legemiddel i seg selv er ganske vanlig og som regel ikke farlig, men vi bruker å dele de ufarlige bivirkningene inn i akseptable eller uakseptable. Det er det i stor grad legen og pasienten i samråd som bestemmer. Husk også at mange av bivirkningene på p-preparater som går over etter en tids bruk, vanligvis prøver man ett preparat i 3 sykluser. Snakk med legen din, kanskje du kan be om en dobbeltime slik at du kan spørre masse. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...