Gå til innhold

Venn har fått sin datter i uke 30. Hva kan jeg gjøre?


Cybele

Anbefalte innlegg

Ikke så kjempegod venn. Men ei jeg liker veldig godt. Svangerskapsforgiftning og kastekeisersnitt i uke 30. Førstegangsmamma. Dere som har premature barn, hva ville dere ønsket fra ei passe perifer venninne i en slik situasjon? Kan jeg strikke noe, i så fall hva? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lue, teppe, sokker strikk :)

en pakke tilmor med blader og andre gøye ting da daghene på sykehus kan bli laaange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luer er håpløse å få tak i i prematur størrelse (gjerne ull) og de skal ha på lue hele døgnet i en del mnd.

Send det med noen andre på sh og skriv på kortet at du tenker på dem og at du bare er en telefon/sms unna om det er noe som helst du kan bidra med av smått eller stort.

Litt lettbent underholdning til mor (eller noe hun interesserer seg veldig for). Ev om du har noe skikkelig godt du baker av f.eks. kjeks eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som de over sier- dagene kan bli lange for mor- så tidsfordriv er fint- blader, skaff henne håndarbeide om hun liker det, send gjerne en sms innimellom og hør hvordan det går- at du tenker på henne og om det er noe du kan gjøre..

 

Bor du i nærheten så kan du jo besøke henne, evt. heller gjerne invitere henne med ut en tur på en lunsj eller noe annet- er alltid godt å komme seg ut litt når det har gått en stund. Blir litt i sin egen verden inne på sykehuset, en tur ut med ei venninne- der man samtidig får spise noe annet en sykehusmat- er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...