Gå til innhold

Jeg blir aldri kåt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det vil si, jeg blir jo kåt ved direkte stimulering når vi har sex, men jeg blir aldri kåt av meg selv. Tenker aldri på sex, blir ikke kåt av sexskildringer på fim eller i bøker osv.

 

Dette er et problem fordi jeg heller ikke kommer på muligheten, og det sårer mannen min. Han er mye mer opptatt av sex enn meg, og hadde det vært opp til ham, hadde vi hatt sex flere ganger i uken. Lenge var jeg ikke særlig flink til å prøve å få lyst når han ville, og da ble det veldig sjelden. Jeg er flinkere til å si ja nå, men han etterlyser at jeg tar initiativ. Dette gjør jeg ikke så ofte, og grunnen er rett og slett at jeg ikke kommer på det, fordi jeg så sjelden tenker på sex.

 

Tror jeg alltid har vært sånn, selv om jeg var mye mer seksuelt aktiv da jeg var yngre (har hatt over 30 sexpartnere). Mannen min prøver alt mulig, kjøper undertøy og sexleketøy til meg, foreslår at vi skal se erotiske fimer sammen osv, men jeg merker at jeg bare er helt uinteressert. Det har ikke noe med at mangler følelser for mannen min å gjøre; jeg elsker ham, og vil være sammen med ham for alltid. Jeg tenner heller ikke på andre menn, og jeg blir heller ikke kåt alene.

 

Flere som har det sånn?

 

Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(ikke #3)

 

Her også.. Mannen min tar saken i egne hender :P Men jeg vet at han synes det er leit. Det var en stund han kom hjem med nye leketøy og sexy antrekk, men dette gjorde saken bare verre for meg så jeg måtte be an om å slutte med det. Jeg følte meg så presset!

Det var en periode hvor han ikke prøvde seg på meg i det hele tatt, og etterhvert tenkte jeg at nå er det lenge siden sist. Da sa han at han bevisst hadde latt være å ta initiativ for å se hvor lang tid det tok før jeg tenkte over det. Det tok 2 mnd :(

Hadde det ikke vært for at vi ville ha barn, og at jeg av og til for for nærhet og kos hadde det nok ikke blitt rare sexlivet gitt. Jeg har vært sånn siden jeg var tenåring, og har aldri onanert eller hatt orgasme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som om jeg kunne skrevet innlegget ditt selv forresten.. Veldig likt som hos oss.

 

#5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#5

Jeg får så godt som alltid orgasme. Liker faktisk å ha sex, men jeg får bare ikke lyst av meg selv.

 

Mannen min har også prøvd å vente på at jeg skulle ta initiativ. Jeg tenkte ikke over det før han sa det. Hadde vel gått et par måneder her også. For et par år siden hadde vi et opphold på et halvt år, men da var det fordi jeg sa nei.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme her også. Mannen min har også prøvd å vente på at jeg skulle ta initiativ. Problemet er at da blir han gående å vente og tenke på det HELE tiden, så tiden virker veldig lang for han, og han holder bare ut noen dager, maks en uke. Så sprekker det for han og vi har en laaaang diskusjon om at jeg aldri tar initiativ og hvorfor har jeg ikke lyst på han osv... så må jeg forklare det samme som jeg har forklart gang på gang tidligere om hvordan jeg fungerer. (Som da altså er likt som HI.)

 

Huff, det blir så slitsomt, og for hver gang vi har hatt en sånn episode så får jeg litt motvilje mot sex lagt på toppen av det som opprinnelig bare var en slags manglende interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle skrevet det selv. Tidligere ble jeg kåt av ingenting! Men jeg er veldig sliten og trett, sliter med konsentrasjonen osv, mange ting som tyder på lavt stoffskifte, hvor manglende sexlyst er en del av symptomene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at da blir han gående å vente og tenke på det HELE tiden, så tiden virker veldig lang for han, og han holder bare ut noen dager, maks en uke. Så sprekker det for han og vi har en laaaang diskusjon om at jeg aldri tar initiativ og hvorfor har jeg ikke lyst på han osv... så må jeg forklare det samme som jeg har forklart gang på gang tidligere om hvordan jeg fungerer.

 

Men har ikke mannen din rett da? Du TAR ikke initiativ. Du HAR ikke lyst på ham. Hva er det egentlig å forklare, annet enn at han har rett på alle punkter?

 

Dere må være nitriste partnere å leve sammen med, stakkars mennene deres. Hvordan reagerer dere hvis (når?) dere oppdager at mennene deres går andre steder for å få det dere ikke vil gi dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må være nitriste partnere å leve sammen med, stakkars mennene deres. Hvordan reagerer dere hvis (når?) dere oppdager at mennene deres går andre steder for å få det dere ikke vil gi dem?

 

Du gjør det ikke akkurat bedre. Tror du det er lett å ha det sånn?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir kåt, men jeg blir ikke våt lenger...etter fødselen...så litt redd for å ta initiativet egentlig... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn og drister meg til et svar selv om jeg ikke har samme problem som dere...

 

HI, du sier du blir våt og at du får orgasme når dere først har sex, ergo så "fungerer" mekanismene når de først blir slått på ;)

 

Det som slo meg når jeg leste tråden var at flere av dere skrev at dere følte det som et press hvis mannen går rundt og venter på at dere skal ta initiativ... men hva med å gi dere selv en oppgave, at dere en gang i uken skal ta initiativ overfor mannen. Ikke fortelle det til ham at dere "øver" eller gjør det bare fordi dere har bestemt dere med hodet selv om kroppen ikke er med. Dermed blir det jo ikke noe forventningspress, siden det bare er dere selv som vet hva dere har planlagt.

Legg an på mannen, og om det er vanskelig så gjør ting dere vet han liker og så si at dere vil at han skal få dere til å få lyst også.

Kanskje lysten kan trenes opp på en måte, slik at hvis dere gir dere selv "hjemmelekse" og planlegger hva dere skal gjøre fra uke til uke, så kan faktisk kroppen begynne å huske og etter hvert få mer lyst? Verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr12... det at du ikke blir våt lenger kan være noe hormonelt, så kanskje du skulle be om full sjekk hos legen for hormoner.

 

Ellers vet jeg at akupunktur kan hjelpe mot mye sånne forskjellige plager etter fødsel, også verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må være nitriste partnere å leve sammen med, stakkars mennene deres. Hvordan reagerer dere hvis (når?) dere oppdager at mennene deres går andre steder for å få det dere ikke vil gi dem?

 

Du gjør det ikke akkurat bedre. Tror du det er lett å ha det sånn?

 

HI

 

Tenker mer på hvor lite lett det må være å være mannen din. Må være dødskjipt å være sammen med noen som har null vilje til å gi noe seksuelt, og som aldri tar initiativ fordi hun ikke kommer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort å kritisere noen for utfordringer de faktisk rådfører seg her for å bli kvitt!

Det er jo ikke din/deres skyld at dere ikke kjenner lyst, det er jo ikke alle som har et sterkt libido!

 

Når det er sagt opplever jeg ofte at "mye vil ha mer", så kanskje hvis du prøver å øke frekvensen kan lysten komme snikende?

Jeg er også skikkelig dårlig på å ta initiativ, men for min del handler det nok mer om dårlig selvbilde enn manglende lyst... Men jeg tror også at dårlig selvbilde, dårlige seksuelle opplevelser etc kan redusere lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må være nitriste partnere å leve sammen med, stakkars mennene deres. Hvordan reagerer dere hvis (når?) dere oppdager at mennene deres går andre steder for å få det dere ikke vil gi dem?

 

Du gjør det ikke akkurat bedre. Tror du det er lett å ha det sånn?

 

HI

 

Tenker mer på hvor lite lett det må være å være mannen din. Må være dødskjipt å være sammen med noen som har null vilje til å gi noe seksuelt, og som aldri tar initiativ fordi hun ikke kommer på det.

 

Du virker som en utrolig usympatisk person.

Hi deler et problem her inne, og alt du klarer å lire av deg er hvor kjipt det må være å være sammen med henne, og gni inn hvor synd det er på mannen hennes.

 

Må være utrolig kjipt å være sammen med en så usympatisk person som deg også, fullstendig blottet for antenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at da blir han gående å vente og tenke på det HELE tiden, så tiden virker veldig lang for han, og han holder bare ut noen dager, maks en uke. Så sprekker det for han og vi har en laaaang diskusjon om at jeg aldri tar initiativ og hvorfor har jeg ikke lyst på han osv... så må jeg forklare det samme som jeg har forklart gang på gang tidligere om hvordan jeg fungerer.

 

Men har ikke mannen din rett da? Du TAR ikke initiativ. Du HAR ikke lyst på ham. Hva er det egentlig å forklare, annet enn at han har rett på alle punkter?

 

Dere må være nitriste partnere å leve sammen med, stakkars mennene deres. Hvordan reagerer dere hvis (når?) dere oppdager at mennene deres går andre steder for å få det dere ikke vil gi dem?

Hvordan jeg reagerer hvis mannen min går til andre?

Da kaster jeg selvsagt faenskapet ut.

At vi ikke har sex så ofte om han vil rettferdiggjør da ikke utroskap.

 

Jeg har aldri lovet ham hyppig sex. Han har lovet meg evig troskap. I gode og onde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en utrolig usympatisk person.

Hi deler et problem her inne, og alt du klarer å lire av deg er hvor kjipt det må være å være sammen med henne, og gni inn hvor synd det er på mannen hennes.

 

Må være utrolig kjipt å være sammen med en så usympatisk person som deg også, fullstendig blottet for antenner.

 

Burde vel skjønt at jeg fikk slike reaksjoner.

 

HI skriver jo rett ut at problemet "hennes" er at hun GLEMMER muligheten for å ha sex med mannen sin. Hun BLIR kåt når hun blir stimulert, hun nyter å ha sex, og hun får alltid orgasme, så problemet hennes er ikke manglende libido.

 

Når problemet er at du glemmer partneren din, så er det ærlig talt partneren som har det verst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg har skrevet det selv, hadde akkurat en utrolig kjip krangel om dette igår. Det er ikke bare å tvinge seg selv. Jeg har i tillegg en utrolig motlyst, fordi jeg har hatt sex så sykt mange ganger når jeg ikke vil, latt han få lov til å gjøre ting jeg ikke vil, grått meg gjennom sexseanser. Man får ikke mer lyst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg har skrevet det selv, hadde akkurat en utrolig kjip krangel om dette igår. Det er ikke bare å tvinge seg selv. Jeg har i tillegg en utrolig motlyst, fordi jeg har hatt sex så sykt mange ganger når jeg ikke vil, latt han få lov til å gjøre ting jeg ikke vil, grått meg gjennom sexseanser. Man får ikke mer lyst da.

 

Dette er jo noe helt annet enn det HI beskriver. Hun skriver jo klart og tydelig at hun liker å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Jeg aner jo ikke hvordan livet ditt er sånn generelt, men sexlyst henger for mange damer (og endel menn) sammen med overskudd, så hvis du har en travel hverdag, småbarn, underskudd på søvn etc etc så går ofte sexlysten nedover.

 

For min egen del så ville en mann som kom drassende med sexleketøy ikke fått lysten min til å stige. Heller massage, frokost på sengen, barnefri og god mat etc etc Når jeg er relativt uthvilt og blid har jeg mer lyst på sex (en skikkelig krangel kan også være frigjørende).

 

Jeg har alltid vært veldig sexuell, men er nok en jegertype... og det er vanskeligere når man er i et forhold. For min del er en mann som klenger eller maser for å få sex skikkelig turn off imens en mann som gjør sine egne ting, pynter seg, reparerer noe (ja pinlig nok så synes jeg det er sexy ;-)), ikke lar seg herse med etc etc er sexy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

jeg blir kåt, men jeg blir ikke våt lenger...etter fødselen...så litt redd for å ta initiativet egentlig... :(

 

Bare et tips om at glidekrem er et must endel måneder etter fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...