Gå til innhold

Gir du barna dine kjøtt og meieriprodukter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er veldig interessant dette med kosthold og hva det kan gjøre for helsen vår. Her i huset prøver vi å venne oss til noen vegetarretter, bruker gjerne retter som er naturlig fri for melk, feks kokosmelk istedet og når vi lager feks smoothie bruker vi banan eller avokado for riktig konsistens istedet for yoghurt. Uansett er vi ikke fanatiske da stress ifm kosthold heller ikke er særlig sunt..

 

Vi bruker også Stevia osv istedet for sukker, samt feks kokosmel/mandelmel o.l ved baking, men kan også fint spise vanlige kaker og godteri.

 

Det viktigste tror jeg er at man får i seg masse antioksidanter og næringsstoffer, og det må man være mer obs på når man spiser mye melkeprodukter.

 

Det dummeste man gjør er i alle fall å erstatte melk/kjøtt med soyaprodukter. Soya er mye verre, spesielt for barn og i alle fall gutter.

 

Høres ut som en fornuftig tilnærming, selv om jeg ville prøvd å unnga meierprod helt hvis jeg var deg :)

 

Har du noen kilder til det du sier ang soya? Ifg de kildene HI refererer til er soya overtfall å foretrekke over kumelk....

 

Vi har levd helt melkefritt i en lang periode og også spist mye raw food. Det var ikke så positivt for vår helse som jeg hadde håpet på. Nå har jeg sykdommer som gjør at jeg ikke orket å jobbe så mye for å lage sunn mat til alle måltider, og når man MÅ kutte ut melk, ikke vil bruke soya og helst vil at alt skal være naturlig og sunt... Ja, da ble det fort stress, noe jeg ble sykere av. Jeg har også en sykdom som blir verre av mye rå mat, feks rå brokkoli, spinat, mandler, belgfrukter osv.

 

Da lillemannen her vokste av seg melkeallergien innførte vi noe ost, setersmør, rømme osv, melkeprodukter som er vanskelig å erstatte. Bruker aldri lett-produkter og lite melkeprodukter i det hele tatt, men merker faktisk ingen forskjell i helsen på da og nå, forskjellen er jeg stresser mindre nå.

Vi bruker aldri ren melk på feks havregryn osv, da bruker vi gjerne hampmelk som jeg lager selv, eller ris-havremelk.

 

Både vi og barna bruker supermat som supplement for å få mer energi og bedre helse. Finnes mye godt :)

 

Ang soya, det finnes en del stoff på nettet for de som leter, men her er en link som er et sammendrag av et intervju med forfatteren av The Whole Soy Story. Hun, som så mange andre artikler, konkluderer med at soya er full av planteøstrogen som tuller med kjønnsutviklingen til barn, feminiserer gutter og gir jenter ekstremt tidlig pubertet. Det kan også gi sykdommen Lavt stoffskifte (noe jeg fikk, jeg er vokst opp med soya), en sykdom som for mange kan ligne på ME.

 

http://lilalife.no/wips/754299265/b/2010__09__01__soya/

 

Det ligger også en artikkel på matoghelse.no som heter "Soya eller soynei"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig interessant dette med kosthold og hva det kan gjøre for helsen vår. Her i huset prøver vi å venne oss til noen vegetarretter, bruker gjerne retter som er naturlig fri for melk, feks kokosmelk istedet og når vi lager feks smoothie bruker vi banan eller avokado for riktig konsistens istedet for yoghurt. Uansett er vi ikke fanatiske da stress ifm kosthold heller ikke er særlig sunt..

 

Vi bruker også Stevia osv istedet for sukker, samt feks kokosmel/mandelmel o.l ved baking, men kan også fint spise vanlige kaker og godteri.

 

Det viktigste tror jeg er at man får i seg masse antioksidanter og næringsstoffer, og det må man være mer obs på når man spiser mye melkeprodukter.

 

Det dummeste man gjør er i alle fall å erstatte melk/kjøtt med soyaprodukter. Soya er mye verre, spesielt for barn og i alle fall gutter.

 

Høres ut som en fornuftig tilnærming, selv om jeg ville prøvd å unnga meierprod helt hvis jeg var deg :)

 

Har du noen kilder til det du sier ang soya? Ifg de kildene HI refererer til er soya overtfall å foretrekke over kumelk....

 

Vi har levd helt melkefritt i en lang periode og også spist mye raw food. Det var ikke så positivt for vår helse som jeg hadde håpet på. Nå har jeg sykdommer som gjør at jeg ikke orket å jobbe så mye for å lage sunn mat til alle måltider, og når man MÅ kutte ut melk, ikke vil bruke soya og helst vil at alt skal være naturlig og sunt... Ja, da ble det fort stress, noe jeg ble sykere av. Jeg har også en sykdom som blir verre av mye rå mat, feks rå brokkoli, spinat, mandler, belgfrukter osv.

 

Da lillemannen her vokste av seg melkeallergien innførte vi noe ost, setersmør, rømme osv, melkeprodukter som er vanskelig å erstatte. Bruker aldri lett-produkter og lite melkeprodukter i det hele tatt, men merker faktisk ingen forskjell i helsen på da og nå, forskjellen er jeg stresser mindre nå.

Vi bruker aldri ren melk på feks havregryn osv, da bruker vi gjerne hampmelk som jeg lager selv, eller ris-havremelk.

 

Både vi og barna bruker supermat som supplement for å få mer energi og bedre helse. Finnes mye godt :)

 

Ang soya, det finnes en del stoff på nettet for de som leter, men her er en link som er et sammendrag av et intervju med forfatteren av The Whole Soy Story. Hun, som så mange andre artikler, konkluderer med at soya er full av planteøstrogen som tuller med kjønnsutviklingen til barn, feminiserer gutter og gir jenter ekstremt tidlig pubertet. Det kan også gi sykdommen Lavt stoffskifte (noe jeg fikk, jeg er vokst opp med soya), en sykdom som for mange kan ligne på ME.

 

http://lilalife.no/wips/754299265/b/2010__09__01__soya/

 

Det ligger også en artikkel på matoghelse.no som heter "Soya eller soynei"

 

Hvis du leser denne artikkelen her: http://www.pcrm.org/search/?cid=145

Vil du se at dette med at planteøstrogen fra soya skal ha noen negativ effekt ikke stemmer. Når det gjelder tidlig pubertet ville jeg heller vært bekymret for hormoner fra kjøttproduksjon enn soya.

 

Artikkelen tar også for deg soya / stoffskifte som sikkert er interessant for deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at i tillegg til helseaspektet som HI argumenterer for (og som jeg er helt enig i) så er dyrevelferd for oss en annen tungtveiende grunn til at vi prøver å leve vegansk (skriver prøver fordi jeg desv går på en ostesmell engang i blant....).

 

At dyr skal lide for at jeg skal spise er uaktuellt for meg. Hvordan har det seg at vi lar hunden ligge inne å kose seg foran peisen, mens grisen som er mer intelligent og har minst like mye følelser som hunden må leve i fangenskap og smerte for at dere skal ha bacon til frokost? Gir ikke det baconet en kvalm bismak?

 

Anbefaler alle å lese boken Eating Animals av Jonathan Safran Foer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette: http://www.brandos.no/perfect/emma-ivory/a42287

Det er gjort mange undersøkelser som viser at mennesker som lever med et vegansk eller vegetarisk kosthold og som i tillegg ikke røyker eller drikker alkohol og mosjonerer lever lenger og har mindre livsstilssykdommer! Men vi velger selv hvordan vi vil leve og kan ha det godt å være friske likevel. Men at noe er bedre er fakta! La oss respektere hverandres valg, men også være litt mer åpne, er sunt det også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette: http://www.brandos.no/perfect/emma-ivory/a42287

Det er gjort mange undersøkelser som viser at mennesker som lever med et vegansk eller vegetarisk kosthold og som i tillegg ikke røyker eller drikker alkohol og mosjonerer lever lenger og har mindre livsstilssykdommer! Men vi velger selv hvordan vi vil leve og kan ha det godt å være friske likevel. Men at noe er bedre er fakta! La oss respektere hverandres valg, men også være litt mer åpne, er sunt det også:-)

 

Du vil jeg skal lese om en sko?? Øøøøh....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gir ikke det baconet en kvalm bismak?"

 

Nei, overhodet ikke.

 

Gratulerer med førsteprisen i kategorien for manglende empati! Du er sikkert stolt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vegetarianere. Vi spiser egg(fra egne høns) smør,ost og yoghurt. Drikker ikke melk. Grunnen til å ikke spise kjøtt for oss, er tanken på hvordan dyr i dyreproduksjon har det. Samt at jeg velger å tro at vi klarer oss helt fint uten. Men andre får selvfølgelig gjøre akkurat som det passer for dem. Det er ikke min oppgave å mene noe som helst om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO anbefaler melk til barna for å styrke skjelettet. Jeg er utenlandsk, og i mitt hjemland gikk helsemyndigheter ut med samme anbefaling. Så jeg stoler heller på det enn på hubbabubba-forskning for dem som synes så synd på kyrne som blir melket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO anbefaler melk til barna for å styrke skjelettet. Jeg er utenlandsk, og i mitt hjemland gikk helsemyndigheter ut med samme anbefaling. Så jeg stoler heller på det enn på hubbabubba-forskning for dem som synes så synd på kyrne som blir melket!

 

Veldig mange barn som ikke tåler å drikke melk. Mine får utslett av det. Det finnes mange andre gode kalsiumkilder. Men selvfølgelig gir du barna dine akkurat det du synes er bra for dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO anbefaler melk til barna for å styrke skjelettet. Jeg er utenlandsk, og i mitt hjemland gikk helsemyndigheter ut med samme anbefaling. Så jeg stoler heller på det enn på hubbabubba-forskning for dem som synes så synd på kyrne som blir melket!

 

Har du link til WHO anbefalingen? Jeg prøvde å søke opp, men fant ikke det du refererer til.

 

WHO anbefalingene er jo uansett veldig brede og generelle siden de skal gjelde for nettopp hele verden, også i land hvor valgmulighetene innen mat er få.

 

Vi som lever i Norge har jo den luksusen at vi har informasjon, valgmuligheter og penger tilgjengelig til å spise mye, godt og sunt. Det er ikke noe problem for hverken barn eller voksene å få i seg nok kalsium på en plantebasert diett. Når man da er klar over helsefarene forbundet med meieriprodukter, så er ihvertfall valget enkelt for meg og mine barn.

 

Her kan du lære mer om kalsium i plantebasert kosthold:

http://www.pcrm.org/health/diets/vsk/vegetarian-starter-kit-calcium

 

...og det er på ingen måte noen "hubbabubba forskning". Hvis du gidder å sjekke kilden så ser du at de fremste innen medisin og forskning i USA står for innholdet.

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gir ikke det baconet en kvalm bismak?"

 

Nei, overhodet ikke.

 

Gratulerer med førsteprisen i kategorien for manglende empati! Du er sikkert stolt ;)

Nei, jeg er emosjonelt stabil nok til ikke å investere følelseslivet mitt i tanker rundt mat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO anbefaler melk til barna for å styrke skjelettet. Jeg er utenlandsk, og i mitt hjemland gikk helsemyndigheter ut med samme anbefaling. Så jeg stoler heller på det enn på hubbabubba-forskning for dem som synes så synd på kyrne som blir melket!

 

Har du link til WHO anbefalingen? Jeg prøvde å søke opp, men fant ikke det du refererer til.

 

WHO anbefalingene er jo uansett veldig brede og generelle siden de skal gjelde for nettopp hele verden, også i land hvor valgmulighetene innen mat er få.

 

Vi som lever i Norge har jo den luksusen at vi har informasjon, valgmuligheter og penger tilgjengelig til å spise mye, godt og sunt. Det er ikke noe problem for hverken barn eller voksene å få i seg nok kalsium på en plantebasert diett. Når man da er klar over helsefarene forbundet med meieriprodukter, så er ihvertfall valget enkelt for meg og mine barn.

 

Her kan du lære mer om kalsium i plantebasert kosthold:

http://www.pcrm.org/...ter-kit-calcium

 

...og det er på ingen måte noen "hubbabubba forskning". Hvis du gidder å sjekke kilden så ser du at de fremste innen medisin og forskning i USA står for innholdet.

 

HI.

 

Javel, da gir du barna dine bønnespirer og hodekål. Og lar oss andre være i fred, istedet for å kritisere foreldre som gjør det beste for barna sine. All fanatisme er ikke noe godt vettu :) Og det trenger man ikke en gang link for å bevise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WHO anbefaler melk til barna for å styrke skjelettet. Jeg er utenlandsk, og i mitt hjemland gikk helsemyndigheter ut med samme anbefaling. Så jeg stoler heller på det enn på hubbabubba-forskning for dem som synes så synd på kyrne som blir melket!

 

Har du link til WHO anbefalingen? Jeg prøvde å søke opp, men fant ikke det du refererer til.

 

WHO anbefalingene er jo uansett veldig brede og generelle siden de skal gjelde for nettopp hele verden, også i land hvor valgmulighetene innen mat er få.

 

Vi som lever i Norge har jo den luksusen at vi har informasjon, valgmuligheter og penger tilgjengelig til å spise mye, godt og sunt. Det er ikke noe problem for hverken barn eller voksene å få i seg nok kalsium på en plantebasert diett. Når man da er klar over helsefarene forbundet med meieriprodukter, så er ihvertfall valget enkelt for meg og mine barn.

 

Her kan du lære mer om kalsium i plantebasert kosthold:

http://www.pcrm.org/...ter-kit-calcium

 

...og det er på ingen måte noen "hubbabubba forskning". Hvis du gidder å sjekke kilden så ser du at de fremste innen medisin og forskning i USA står for innholdet.

 

HI.

 

Jepp, og i USA blir pizza regnet som grønnsak i forhold til kosthold på barneskolen. Skikkelig verdig eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO anbefaler melk til barna for å styrke skjelettet. Jeg er utenlandsk, og i mitt hjemland gikk helsemyndigheter ut med samme anbefaling. Så jeg stoler heller på det enn på hubbabubba-forskning for dem som synes så synd på kyrne som blir melket!

 

Akkurat det hadde jeg ikke stolt på, kroppen tar kalcium fra skjelettet for å bryte ned melken, så vinningen går opp i spinningen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette: http://www.brandos.no/perfect/emma-ivory/a42287

Det er gjort mange undersøkelser som viser at mennesker som lever med et vegansk eller vegetarisk kosthold og som i tillegg ikke røyker eller drikker alkohol og mosjonerer lever lenger og har mindre livsstilssykdommer! Men vi velger selv hvordan vi vil leve og kan ha det godt å være friske likevel. Men at noe er bedre er fakta! La oss respektere hverandres valg, men også være litt mer åpne, er sunt det også:-)

 

Du vil jeg skal lese om en sko?? Øøøøh....?

Haha, ipaden min tøyser....mente dette: http://www.oprah.com/health/The-Secrets-of-the-Blue-Zones/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHO anbefaler melk til barna for å styrke skjelettet. Jeg er utenlandsk, og i mitt hjemland gikk helsemyndigheter ut med samme anbefaling. Så jeg stoler heller på det enn på hubbabubba-forskning for dem som synes så synd på kyrne som blir melket!

 

Har du link til WHO anbefalingen? Jeg prøvde å søke opp, men fant ikke det du refererer til.

 

WHO anbefalingene er jo uansett veldig brede og generelle siden de skal gjelde for nettopp hele verden, også i land hvor valgmulighetene innen mat er få.

 

Vi som lever i Norge har jo den luksusen at vi har informasjon, valgmuligheter og penger tilgjengelig til å spise mye, godt og sunt. Det er ikke noe problem for hverken barn eller voksene å få i seg nok kalsium på en plantebasert diett. Når man da er klar over helsefarene forbundet med meieriprodukter, så er ihvertfall valget enkelt for meg og mine barn.

 

Her kan du lære mer om kalsium i plantebasert kosthold:

http://www.pcrm.org/...ter-kit-calcium

 

...og det er på ingen måte noen "hubbabubba forskning". Hvis du gidder å sjekke kilden så ser du at de fremste innen medisin og forskning i USA står for innholdet.

 

HI.

 

Javel, da gir du barna dine bønnespirer og hodekål. Og lar oss andre være i fred, istedet for å kritisere foreldre som gjør det beste for barna sine. All fanatisme er ikke noe godt vettu :) Og det trenger man ikke en gang link for å bevise.

 

Nå har jeg vel ikke kritisert noen som helst, prøver bare å ha en faktabasert intelligent diskusjon - men det er tydligvis litt for mye forlangt på dib forum ;)

 

For min del må dere gjerne fore barna deres med hva dere vil, men jeg undres over at så mange har en totalt avvisende holdning til lett tilgjengelig informasjon om kosthold som i stor grad vil påvirke din og dine barns helse.

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er veganere. Hva er det dere spiser for å få i dere nok omega 3, vitamin D, kalsium og jern for eksempel? Hvor mye må man spise av disse tingene for å få i seg nok?

 

Nyskjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er veganere. Hva er det dere spiser for å få i dere nok omega 3, vitamin D, kalsium og jern for eksempel? Hvor mye må man spise av disse tingene for å få i seg nok?

 

Nyskjerrig

 

Vi spiser et variert og sammensatt kosthold som består av grønnsaker, korn og belgfrukter. Ikkenoe problem å få i seg nok næring i det hele tatt.

 

Hvis du klikker deg gjennom linkene til HI vil du finne masse detaljinfo om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er veganere. Hva er det dere spiser for å få i dere nok omega 3, vitamin D, kalsium og jern for eksempel? Hvor mye må man spise av disse tingene for å få i seg nok?

 

Nyskjerrig

 

Vi spiser et variert og sammensatt kosthold som består av grønnsaker, korn og belgfrukter. Ikkenoe problem å få i seg nok næring i det hele tatt.

 

Hvis du klikker deg gjennom linkene til HI vil du finne masse detaljinfo om dette :)

 

Ingen kornprodukter eller grønnsaker inneholder omega3 på linje med fet fisk. Og forresten, å linke til OPRAH som kilde er ganske så useriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig interessant dette med kosthold og hva det kan gjøre for helsen vår. Her i huset prøver vi å venne oss til noen vegetarretter, bruker gjerne retter som er naturlig fri for melk, feks kokosmelk istedet og når vi lager feks smoothie bruker vi banan eller avokado for riktig konsistens istedet for yoghurt. Uansett er vi ikke fanatiske da stress ifm kosthold heller ikke er særlig sunt..

 

Vi bruker også Stevia osv istedet for sukker, samt feks kokosmel/mandelmel o.l ved baking, men kan også fint spise vanlige kaker og godteri.

 

Det viktigste tror jeg er at man får i seg masse antioksidanter og næringsstoffer, og det må man være mer obs på når man spiser mye melkeprodukter.

 

Det dummeste man gjør er i alle fall å erstatte melk/kjøtt med soyaprodukter. Soya er mye verre, spesielt for barn og i alle fall gutter.

 

Høres ut som en fornuftig tilnærming, selv om jeg ville prøvd å unnga meierprod helt hvis jeg var deg smile.png

 

Har du noen kilder til det du sier ang soya? Ifg de kildene HI refererer til er soya overtfall å foretrekke over kumelk....

 

Vi har levd helt melkefritt i en lang periode og også spist mye raw food. Det var ikke så positivt for vår helse som jeg hadde håpet på. Nå har jeg sykdommer som gjør at jeg ikke orket å jobbe så mye for å lage sunn mat til alle måltider, og når man Må kutte ut melk, ikke vil bruke soya og helst vil at alt skal være naturlig og sunt... Ja, da ble det fort stress, noe jeg ble sykere av. Jeg har også en sykdom som blir verre av mye rå mat, feks rå brokkoli, spinat, mandler, belgfrukter osv.

 

Da lillemannen her vokste av seg melkeallergien innførte vi noe ost, setersmør, rømme osv, melkeprodukter som er vanskelig å erstatte. Bruker aldri lett-produkter og lite melkeprodukter i det hele tatt, men merker faktisk ingen forskjell i helsen på da og nå, forskjellen er jeg stresser mindre nå.

Vi bruker aldri ren melk på feks havregryn osv, da bruker vi gjerne hampmelk som jeg lager selv, eller ris-havremelk.

 

Både vi og barna bruker supermat som supplement for å få mer energi og bedre helse. Finnes mye godt smile.png

 

Ang soya, det finnes en del stoff på nettet for de som leter, men her er en link som er et sammendrag av et intervju med forfatteren av The Whole Soy Story. Hun, som så mange andre artikler, konkluderer med at soya er full av planteøstrogen som tuller med kjønnsutviklingen til barn, feminiserer gutter og gir jenter ekstremt tidlig pubertet. Det kan også gi sykdommen Lavt stoffskifte (noe jeg fikk, jeg er vokst opp med soya), en sykdom som for mange kan ligne på ME.

 

http://lilalife.no/w...__09__01__soya/

 

Det ligger også en artikkel på matoghelse.no som heter "Soya eller soynei"

 

Hvis du leser denne artikkelen her: http://www.pcrm.org/search/?cid=145

Vil du se at dette med at planteøstrogen fra soya skal ha noen negativ effekt ikke stemmer. Når det gjelder tidlig pubertet ville jeg heller vært bekymret for hormoner fra kjøttproduksjon enn soya.

 

Artikkelen tar også for deg soya / stoffskifte som sikkert er interessant for deg smile.png

 

Ja, det er mange motstridende artikler om soya, det er jeg fullt klar over, så man må selv lese og velge hvilke kilder man vil stole på. Og akkurat som forskning på sukker og kunstig søting finnes det forskere som er kjøpt og betalt når det gjelder soya, så resultatene er som regel i oppdragsgivers favør... Forfatteren bak boken The Whole Soy Story har forsket på soya i 15 år og snakket med forskere som er uavhengige og hun snakket jo også med veldig mange som spiser mye soyaprodukter. Nå er det ikke sånn at all soya er bannlyst, og vi bruker også noe soya her, men aldri som ren drikk eller "fordi det er sunt". Det er jo heller ikke vanskelig å finne positive sider med soya, for det er veldig mye bra med det, men pga østrogenmengden ønsker jeg ikke å gi dette til barna mine før jeg er helt sikkert på at det ikke er hold i forskningen som konkluderer med feminisering og for tidlig pubertet.

 

Det er jo heller ikke sånn at enten er man vegetarianer eller så er man Toro-slave og spiser First Price kyllingfilet. Om man er opptatt av kosthold velger man som regel økogisk så langt det går, man finner alternativer, som linser, bønner, osv. Selv skal jeg være forsiktig med en del matvarer pga stoffskiftet, men bruker gjerne sopp istedet for kjøtt.

 

At vi med lavt stoffskifte kan spise soya så lenge vi bruker mer jod og justerer medisinene vet vi jo. Det samme gjelder goitrogene matvarer, MEN vi kan jo ikke spise slik og ta blodprøver hver gang for å justere medisinene heller. Det samme gjelder dersom vi spiser veldig blodsukkerustabilt, da må også medisinene justeres titt og ofte. Da er det jo mye bedre og mer hensiktsmessig å spise slik at man kan ta en fast dose medisin hver dag og fungere greit med det...? :) Det er jo heller IKKE bra å ta for stor dose med medisiner, da det kan føre til benskjørhet, osv. å finne riktig dose er så vanskelig å utgangspunktet at det blir ganske uhensiktsmessig å spise mat som vanskeliggjør doseringen.

 

Akkurat soya er også den verste goitrogene matvarer man kan spise, fordi den har effekt i kroppen i mange uker, og når man er sliten fra før pga LS ønsker man selvfølgelig ikke matvarer som tar energien fra en, snarere tvert i mot :)

 

Kan også anbefale blogginnlegget som heter "Hva skal barnet hete? Stor konkurranse og hamskifte på bloggen min" på http://www.fleksitarianerliv.com/ (får ikke linket direkte, er nå blogginnlegg nr 2 øverst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere like sære som hun som skrev for en stund siden at barna hennes ikke spiste pølser og kun spiste hjemmelaget fra bunn, at dere sender med barna egen mat i bursdager, skoletilstelninger, bryllup, dåp osv? Er ikke det litt snålt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere like sære som hun som skrev for en stund siden at barna hennes ikke spiste pølser og kun spiste hjemmelaget fra bunn, at dere sender med barna egen mat i bursdager, skoletilstelninger, bryllup, dåp osv? Er ikke det litt snålt?

 

Det er jeg som svarte i innlegget over deg, ang soya. Jeg er ganske nøye hjemme, men ikke særlig nøye når verken vi eller barna er bedt bort. Jeg tenker at grunnlaget for god helse bygges hjemme, og at totalt sukkeravhold ikke er bra, men kan føre til en veldig usunn livsstil når barna blir voksne (fordi de har mors sunne kosthold oppi halsen..).

 

Så jeg er IKKE fanatisk, men ganske opplyst ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere like sære som hun som skrev for en stund siden at barna hennes ikke spiste pølser og kun spiste hjemmelaget fra bunn, at dere sender med barna egen mat i bursdager, skoletilstelninger, bryllup, dåp osv? Er ikke det litt snålt?

 

Det er jeg som svarte i innlegget over deg, ang soya. Jeg er ganske nøye hjemme, men ikke særlig nøye når verken vi eller barna er bedt bort. Jeg tenker at grunnlaget for god helse bygges hjemme, og at totalt sukkeravhold ikke er bra, men kan føre til en veldig usunn livsstil når barna blir voksne (fordi de har mors sunne kosthold oppi halsen..).

 

Så jeg er IKKE fanatisk, men ganske opplyst wink.pngsmile.png

 

Er du HI? hvis ikke, var mitt innlegg plantet på HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jepp, og i USA blir pizza regnet som grønnsak i forhold til kosthold på barneskolen. Skikkelig verdig eksempel!"

 

I choose not to argue with idiots; they tend to drag you down to their level and beat you with experience.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...