Gå til innhold

Gir du barna dine kjøtt og meieriprodukter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Javel.. Jeg kjenner jeg egentlig ikke har ork i meg til å informere påstående uvitende usympatiske mennesker akkurat nå.. Det sier seg egentlig godt selv. Det er uhumanske slaktemetoder, majoriteten av dyrene står trangt i båser hele livet sitt, som ikke er langt som det ville vært om de ikke pakket i dem hormoner og medisiner så de vokser over dobbelt så fort at kroppene deres såvidt kan bære dem.. Og dere er redd for sprøytede grønnsaker, som et argument mot den mest etiske måten å leve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI igjen her.

 

Har ikke tid til å svare alle individuelt, men undres virkelig over hvor mange som lirer av seg "sannheter" som ikke er faktabasert.

 

Det er uten tvil sunnest å leve utelukkende på et plantebasert kosthold. Det er ikke problematisk å få i seg alt man trenger når man lever vegansk, hverken proteiner eller vitaminer/mineraler.

 

Les mer her:

http://www.pcrm.org/...es-for-children

 

Spørs hva man mener er fakta da. Er ikke vanskelig å finne "fakta" både for og i mot her, som begrunner de fleste utsagn her.

 

Og... du gjør jo akkurat det samme selv ;)

 

Så link til dine "fakta" da or gtfo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vegeterianer, og barna mine skal også være det så lenge jeg får bestemme. Men, så lenge folk tar ett valg de kan leve med selv, dømmer jeg ingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste som har levd et langt liv idag har levd på kjøtt og meieriprodukter. men selvsagt bør man innta mer grønt og mindre kjøtt. Men fra naturens side tror jeg vi mennesker er skapt til å spise rent kjøtt.

 

Jeg gir ihvertfall barna mine dette.

 

Fort gjort å bli underernært om man skal leve etter vegansk diett.

 

Dessuten holder det ikke å bare lese en artikkel av en veganer og tro blindt på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser mye viltkjøtt i vår familie. Kjøtt som er fra vår egen jord. Så man kan godt spise kjøtt som er sunt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel.. Jeg kjenner jeg egentlig ikke har ork i meg til å informere påstående uvitende usympatiske mennesker akkurat nå.. Det sier seg egentlig godt selv. Det er uhumanske slaktemetoder, majoriteten av dyrene står trangt i båser hele livet sitt, som ikke er langt som det ville vært om de ikke pakket i dem hormoner og medisiner så de vokser over dobbelt så fort at kroppene deres såvidt kan bære dem.. Og dere er redd for sprøytede grønnsaker, som et argument mot den mest etiske måten å leve på.

 

Har du noen link på at dyr her i norge står tragt i båser?

eller at her i norge er det proppet med hormoner?

vil tro dette er mer et amerikansk fenomen.

 

Det som jeg har sett er kyr som beiter på markene, joda de er inne på vinteren. de er ikke bole kyr, men normalt store til ja, store kyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.. Jeg kjenner jeg egentlig ikke har ork i meg til å informere påstående uvitende usympatiske mennesker akkurat nå.. Det sier seg egentlig godt selv. Det er uhumanske slaktemetoder, majoriteten av dyrene står trangt i båser hele livet sitt, som ikke er langt som det ville vært om de ikke pakket i dem hormoner og medisiner så de vokser over dobbelt så fort at kroppene deres såvidt kan bære dem.. Og dere er redd for sprøytede grønnsaker, som et argument mot den mest etiske måten å leve på.

 

Har du noen link på at dyr her i norge står tragt i båser?

eller at her i norge er det proppet med hormoner?

vil tro dette er mer et amerikansk fenomen.

 

Det som jeg har sett er kyr som beiter på markene, joda de er inne på vinteren. de er ikke bole kyr, men normalt store til ja, store kyr.

 

Hvis du tror det kun er et amerikansk fenomen er du ganske naiv!

 

Har du noen link som kan bevise det motsatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.. Jeg kjenner jeg egentlig ikke har ork i meg til å informere påstående uvitende usympatiske mennesker akkurat nå.. Det sier seg egentlig godt selv. Det er uhumanske slaktemetoder, majoriteten av dyrene står trangt i båser hele livet sitt, som ikke er langt som det ville vært om de ikke pakket i dem hormoner og medisiner så de vokser over dobbelt så fort at kroppene deres såvidt kan bære dem.. Og dere er redd for sprøytede grønnsaker, som et argument mot den mest etiske måten å leve på.

 

Har du noen link på at dyr her i norge står tragt i båser?

eller at her i norge er det proppet med hormoner?

vil tro dette er mer et amerikansk fenomen.

 

Det som jeg har sett er kyr som beiter på markene, joda de er inne på vinteren. de er ikke bole kyr, men normalt store til ja, store kyr.

 

http://dyrevern.no/fakta/landbruk/storfe

 

Les degnedover der du ;)

 

Forøvrig kan du se en norsk dokumentar på YouTube "smaken av hund"

 

Din tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min ville heller ikke gått

Tvinge dem til å ikke spise kjøtt? nekte mener du?

 

og hvorfor tror dere barna VIL ha kjøtt? er vel fordi foreldene gir dem det i utgangspunktet. kan ikke savne noe dem ikke har smakt.

 

Synes det er verre med foreldre som "tvinger" i barna kjøtt selv om de ikke vil ha...

 

ta en tur i dyreparken, pek på et lam og spør om han/henne vil spise det.. lurer på hva de hadde svart....

 

ikke hi

 

Jeg har aldri sett et lam i en dyrepark... Eller har jeg bare vært i eksotiske dyreparker mon tro :P

 

Min er bare 3år gammel, og inntil hun kan ta sin egen informative beslutning om hun vil være veganer, vegetarianer eller ei så får hun både melkeprodukter og kjøttprodukter servert i sin diett.

 

Så fordi hunden min ikke vil spise meg eller andre dyr den ser ute, så er det naturlig at den er vegetarianer også da eller mener du?? Koko i luken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Det er nok å ta en titt inn i kjeften på alle og enhver for å se at vi er tilpasset både kjøtt og grønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi koser oss med både kjøtt og meieriprodukter. Jeg kunne nok klart meg fint uten kjøtt, men det er bare fordi jeg ikke er så glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Nei meieriprodukter får hun ikke, hun er allergisk. Det spiser jeg lite av selv også da jeg mener kumelk ikke er sunt for oss, jeg får uren hud, tics og konsentrasjonsvansker. Men ost kan jeg ikke leve uten så litt blir det jo :P

 

Kjøtt spiser vi :D Ikke kyllig da syntes de er så søte og små på gården så er de svære beist i butikken så de er nok proppet så full av for at det knapt nok er kylling igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel.. Jeg kjenner jeg egentlig ikke har ork i meg til å informere påstående uvitende usympatiske mennesker akkurat nå.. Det sier seg egentlig godt selv. Det er uhumanske slaktemetoder, majoriteten av dyrene står trangt i båser hele livet sitt, som ikke er langt som det ville vært om de ikke pakket i dem hormoner og medisiner så de vokser over dobbelt så fort at kroppene deres såvidt kan bære dem.. Og dere er redd for sprøytede grønnsaker, som et argument mot den mest etiske måten å leve på.

 

Har du noen link på at dyr her i norge står tragt i båser?

eller at her i norge er det proppet med hormoner?

vil tro dette er mer et amerikansk fenomen.

 

Det som jeg har sett er kyr som beiter på markene, joda de er inne på vinteren. de er ikke bole kyr, men normalt store til ja, store kyr.

 

http://dyrevern

 

Har du noen link på at dyr her i norge står tragt i båser?

eller at her i norge er det proppet med hormoner?

vil tro dette er mer et amerikansk fenomen.

 

Det som jeg har sett er kyr som beiter på markene, joda de er inne på vinteren. de er ikke bole kyr, men normalt store til ja, store kyr.

 

 

 

Forøvrig kan du se en norsk dokumentar på YouTube "smaken av hund"

 

Din tur!

.no/f...landbruk/storfe

 

Les degnedover der du wink.png

 

Forøvrig kan du se en norsk dokumentar på YouTube "smaken av hund"

 

Din tur!

 

så klart er det ikke alle dyr som har det optimalt.

jeg sa ut i fra det jeg har sett.

og komentaren at det er et amerikansk fenomen.. var ang hormonene.

 

det finnes alltid mennesker som ikke er gode med sine dyr, men det er også de som legger til rette for sine dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart fins det unntak, men det er majoriteten jeg snakker om. Og

Majoriteten av slaktedyr er ikke de du ser som er ute og beiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig diskusjon! Ikke rart mange "fyrer seg opp" når HI i utgangspunktet har påropet seg å være sannhetens disippel!

 

Hvis jeg kom med utsagn som stakkars de ungene til de fanatiske, hysteriske og ikke minst uvitende foreldrene som gir ungene sine grønnsaksstuing i barnebursdag, de må virkelig sørge for å få tatt jevnlige blodprøver av ungene så de ikke ender opp med benskjørhet og alskens mangeltilstander i tidlig alder. For ikke å snakke om hvor trendy de føler seg når de knasker salatblader og bønner. Tenk på hvor mye gasser dere avgir! Det er ikke mye miljøvennlig det!

 

Seriøst, mye tull..men folk må da få mene forskjelling uten å bli rakka ned på. Det finnes fakta som på begge sider. Jeg tror ikke problemet med div sykdommer ligger i kjøtt og meieriprodukter, men i godterier, kaker, potetgull ol.

 

Etisk..tja, vil ikke eller kan ikke uttale meg. Er oppvokst på gård og vi slaktet hjemme..kan ikke huske jeg syntes det var ekkelt. Grisen i bingen, så på slakterbenken, så var det vi ungene som måtte stå å røre så blodet ikke skulle klumpe seg, noen timer senere ble den blodpannekaker til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig diskusjon! Ikke rart mange "fyrer seg opp" når HI i utgangspunktet har påropet seg å være sannhetens disippel!

 

Hvis jeg kom med utsagn som stakkars de ungene til de fanatiske, hysteriske og ikke minst uvitende foreldrene som gir ungene sine grønnsaksstuing i barnebursdag, de må virkelig sørge for å få tatt jevnlige blodprøver av ungene så de ikke ender opp med benskjørhet og alskens mangeltilstander i tidlig alder. For ikke å snakke om hvor trendy de føler seg når de knasker salatblader og bønner. Tenk på hvor mye gasser dere avgir! Det er ikke mye miljøvennlig det!

 

Seriøst, mye tull..men folk må da få mene forskjelling uten å bli rakka ned på. Det finnes fakta som på begge sider. Jeg tror ikke problemet med div sykdommer ligger i kjøtt og meieriprodukter, men i godterier, kaker, potetgull ol.

 

Etisk..tja, vil ikke eller kan ikke uttale meg. Er oppvokst på gård og vi slaktet hjemme..kan ikke huske jeg syntes det var ekkelt. Grisen i bingen, så på slakterbenken, så var det vi ungene som måtte stå å røre så blodet ikke skulle klumpe seg, noen timer senere ble den blodpannekaker til middag!

 

Latterlig svar... Du klarer ikke ta innover deg faktabasert informasjon og svare i en diskusjon uten å bli barnslig??

 

Tydelig at de blodpannekakene tettet blodårene i hjernen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig diskusjon! Ikke rart mange "fyrer seg opp" når HI i utgangspunktet har påropet seg å være sannhetens disippel!

 

Hvis jeg kom med utsagn som stakkars de ungene til de fanatiske, hysteriske og ikke minst uvitende foreldrene som gir ungene sine grønnsaksstuing i barnebursdag, de må virkelig sørge for å få tatt jevnlige blodprøver av ungene så de ikke ender opp med benskjørhet og alskens mangeltilstander i tidlig alder. For ikke å snakke om hvor trendy de føler seg når de knasker salatblader og bønner. Tenk på hvor mye gasser dere avgir! Det er ikke mye miljøvennlig det!

 

Seriøst, mye tull..men folk må da få mene forskjelling uten å bli rakka ned på. Det finnes fakta som på begge sider. Jeg tror ikke problemet med div sykdommer ligger i kjøtt og meieriprodukter, men i godterier, kaker, potetgull ol.

 

Etisk..tja, vil ikke eller kan ikke uttale meg. Er oppvokst på gård og vi slaktet hjemme..kan ikke huske jeg syntes det var ekkelt. Grisen i bingen, så på slakterbenken, så var det vi ungene som måtte stå å røre så blodet ikke skulle klumpe seg, noen timer senere ble den blodpannekaker til middag!

 

Latterlig svar... Du klarer ikke ta innover deg faktabasert informasjon og svare i en diskusjon uten å bli barnslig??

 

Tydelig at de blodpannekakene tettet blodårene i hjernen din!

 

Haha..morsom du! Jeg sier jo selv det er mye tull og satt på spissen! Det finnes fakta på begge sider av diskusjonen forresten, men det vet du vel. Synes forøvrig du er ganske barnslig som kommenterer hvordan hjernen min fungere basert på hva min mor ga meg til middag som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her eter vi begge to kjøtt (ikke svin pga jeg blir dårlig av det, og jeg er adventist ;) )

Melkeprodukter er begrenset i maten og, og må erstattes av enten laktosefritt eller veganprodukter. Men det er fordi jeg ikke tåler laktose og reagerer litt på melk.

 

Prøver og holde kosten variert, men lite fisk i maten siden snuppa ikke tåler fisk :(

 

---

 

Jeg har hatt 3 uker på kun frukt og grønnsaker (bortsett fra et lite kyllingstykke i uken, matkuren tillot det). Vil ikke si at jeg var bedre enn da jeg spiste kjøtt, var mer sliten, ufokusert og søvnig. Eneste fordelen var at jeg fikk bort søtsuget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

"An opinion is just like a dick. Its good to have one, and be proud of it, just don't try to push it down my throat"....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall glad for at min apetitt ikke går på bekostning av dyrs liv og velferd. Ungen min skal heller ikke spise kjøtt (så lenge jeg bestemmer)

 

for å si det sånn; jeg er 30 år, og har vært kjøtteter mesteparten av livet. Og jeg likte det, biff, pølser, osv alt gikk ned! MEN etter at jeg fikk kunnskaper om kjøttindustrien så har jeg ikke lenger samvittighet til å spise kjøtt. Det er mitt valg. Så får andre velge for seg selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med vegetarkosthold fra barndommen siden min mor er veganer. Jeg er følger ikke et vegansk kosthold men jeg spiser overhodet ikke kjøtt fra storprodusenter og maten vår er hovedsakelig vegetabilsk men vi spiser også ofte fisk. Kjøper gjerne fisk fisket fra havet av fiskere selv, har hele fryseren full :-)

 

Dere som er redde for sprøytemidler og andre diverse kjemiske tilsetninger burde sette dere inn i hva oppdrettsdyrene får i seg av medikamenter og för! Kyllingen du spiser på en tirsdag kan være proppa full av antibiotika, biffen du koste deg med på lørdag kan ha blitt matet med kjemisk fremstlt for og inneholde masse sporstoffer ingen vet hvordan vil reagere med menneskekroppen. Det vi vet er at mange av disse stoffene er hormonforstyrrene og at morkaken ikke beskytter det ufødte barnet fra å arve skadelige kjemiske stoffer fra mor.

 

Jeg er langt i fra hysterisk, lille gutten min kan få pølser i bursdag og kyllinggryte i barnehagen men for oss som familie så ønsker jeg å gi han verdien ved å ha et kosthold som hovedsakelig består av vegetar og bærekraftig kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri vært veganer. Er alt for glad i sjokolade

 

Hehe, jeg har faktisk prøvd mange av rettene til raw veganere, og der kan man spise sjokolade til frokost med god samvittighet! ;) sjekk ut feks http://chocolatecoveredkatie.com/ - hun er veganer ;)

 

Ps: jeg er ikke veganer altså, men bruker en del av det i kostholdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Vi spiser kjøtt, melkeprodukter, frukt og grønt og lever godt med det.

 

Det samme gjorde mine besteforeldre og de ble alle over 90 år, så helt galt kan det ikke være :)

 

Det er farlig å leve, vet du, man dør faktisk av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvinge dem til å ikke spise kjøtt? nekte mener du?

 

og hvorfor tror dere barna VIL ha kjøtt? er vel fordi foreldene gir dem det i utgangspunktet. kan ikke savne noe dem ikke har smakt.

 

Synes det er verre med foreldre som "tvinger" i barna kjøtt selv om de ikke vil ha...

 

ta en tur i dyreparken, pek på et lam og spør om han/henne vil spise det.. lurer på hva de hadde svart....

 

ikke hi

 

Hehe, guttungen vet meget godt hva det er vi spiser, han spiser kjøtt fordet. Hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...