Gå til innhold

Gir du barna dine kjøtt og meieriprodukter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

barna mine skal iallfall ikke vokse opp som veganer takk........ himmel..

 

Neivel. Så når du får servert informasjon basert på solide kilder som sier at kjøtt og melk er usunt og kan lede til en rekke sykdommer, så velger du å stikke hode i sanden og overse dette?

 

Greit nok at du gjør dette mot deg selv, men hva med barna dine?

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ungen min får kjøtt og meieriprodukter og nestemann vil også det.

Nei, denne artikkelen får meg ikke til å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, alt er jo farlig nå om dagen...

Rart menneskeheten har overlevd såpass lenge som den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så hvis jeg sitter og spiser en deilig biff, og ungene mine har lyst på, så skal jeg si NEI , dere kan dø av det!!! Hallo... vær realistisk...

 

Kanskje det er usunt, men vettu hva, det er mange ting som er usunt her i verden, og man har spist kjøtt og drukket melk i århundrer.. jeg har ikke tenkt å slutte med det nå !

 

Gjør det hvis du føler for det. Men jeg syns at barna (og voksne) skal ha et variert, sunt og godt måltid hver dag. DEtte for meg involverer også kjøtt. Beklager kjære deg.

 

Syns litt synd på barna dine hvis du TVINGER dem til å ikke spise slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvinge dem til å ikke spise kjøtt? nekte mener du?

 

og hvorfor tror dere barna VIL ha kjøtt? er vel fordi foreldene gir dem det i utgangspunktet. kan ikke savne noe dem ikke har smakt.

 

Synes det er verre med foreldre som "tvinger" i barna kjøtt selv om de ikke vil ha...

 

ta en tur i dyreparken, pek på et lam og spør om han/henne vil spise det.. lurer på hva de hadde svart....

 

ikke hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bare visst hva jr her får i seg av animalsk protein! Han er rett og slett en liten MANN! Hvor bekymret er jeg for det? Overhodet ingenting! Hvor bekymret er jeg for at veganbarn ofte blir feilernært? Myyyye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker har hjørnetenner, og dette er såkalte "kjøttspisende tenner". Så vi er som bjørnen. Vi er laget for å spise det vi kan overleve på.

 

Vi spiser mest fisk, og mest vegetarianermat(ikke veganer, nei). Men vi er IKKE vegetarianere. Langt fra det. Spiser kjøtt når vi vil, men elsker fisk.

 

Gidder ikke engang lese linken din, for jeg vet det er bare dritt og tull likevel.

 

Har slekt som har vært veganere, og som nå har gitt opp for helsens skyld. De ble rett og slett syke, selv med all verdens kunnskap om erstatninger for kjøtt/proteiner, og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du kanskje ikke klar over helsefarene det representerer?

 

Anbefaler alle å lese artikkelen her:

http://www.forksover...vegan-children/

 

å kjære vene..

 

Det blir så tett å krangle om hvem som har rett i kjøtt eller ikke kjøtt. Det er like mange dumme eller gode argumenter for og i mot begge deler.

 

Kan vi ikke bare respektere andres måter å leve på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja begge mine sunne og friske jenter får både kjøtt og meieriprodukter i maten, sammen med alle andre matgrupper. Vi er faktisk kjøttetere av natur, og vår biologi tilsier at vi trenger stoffer som denne maten inneholder for å fungere optimalt. Du skal passe veeeeldig godt på spesielt barn dersom du holder disse stoffene utenfor kosten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvinge dem til å ikke spise kjøtt? nekte mener du?

 

og hvorfor tror dere barna VIL ha kjøtt? er vel fordi foreldene gir dem det i utgangspunktet. kan ikke savne noe dem ikke har smakt.

 

Synes det er verre med foreldre som "tvinger" i barna kjøtt selv om de ikke vil ha...

 

ta en tur i dyreparken, pek på et lam og spør om han/henne vil spise det.. lurer på hva de hadde svart....

 

ikke hi

 

og hadde kjøtt vært en naturlig næringskilde for oss menneser ville barnet instinktivt kastet seg over det som en løveunge ville gjort.

 

konklusjon: dyrekjøtt er IKKE mat for mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvinge dem til å ikke spise kjøtt? nekte mener du?

 

og hvorfor tror dere barna VIL ha kjøtt? er vel fordi foreldene gir dem det i utgangspunktet. kan ikke savne noe dem ikke har smakt.

 

Synes det er verre med foreldre som "tvinger" i barna kjøtt selv om de ikke vil ha...

 

ta en tur i dyreparken, pek på et lam og spør om han/henne vil spise det.. lurer på hva de hadde svart....

 

ikke hi

 

Jeg har aldri sett et lam i en dyrepark... Eller har jeg bare vært i eksotiske dyreparker mon tro :P

 

Min er bare 3år gammel, og inntil hun kan ta sin egen informative beslutning om hun vil være veganer, vegetarianer eller ei så får hun både melkeprodukter og kjøttprodukter servert i sin diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Selvfølgelig spiser både vi og barna kjøtt og meieriprodukter (og vi er tydeligvis ikke alene siden Tine gikk tom for meierismør før jul :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke tarmen vår bygget til å fordøye kjøtt da?? Hvorfor tar det oss opp til 4 dager å fordøye slik at kjøttet råtner i tarmen vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant!

Undersøkelser som er gjort over årtier viser at vegetarisk kosthold sammen med sunn livvstil,trening, gjør at folk lever lenger og er friskere! Tror det ikke er noen forskjell om det er vegansk eller vegetarisk.

Dessuten i solidaritet og med tanke på ressursforvaltning i forhold til resten av verdens befolkning burde vi spise mindre kjøtt! Det er også mer miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvinge dem til å ikke spise kjøtt? nekte mener du?

 

og hvorfor tror dere barna VIL ha kjøtt? er vel fordi foreldene gir dem det i utgangspunktet. kan ikke savne noe dem ikke har smakt.

 

Synes det er verre med foreldre som "tvinger" i barna kjøtt selv om de ikke vil ha...

 

ta en tur i dyreparken, pek på et lam og spør om han/henne vil spise det.. lurer på hva de hadde svart....

 

ikke hi

 

Forskjell på å tvinge og å tilby. Vi er tross alt omnivore; ergo vi er laget for å ete både planter og dyr. Mange av de aminosyrene vi ikke klarer å produsere selv finnes i -nettopp - animalske produkter.

 

Regner med at når du ikke spiser et søtt lite lam så spiser du heller ikke fisk. Eller er det bare de nydelige dyrene du ikke spiser?

 

Jeg har vist gutten min kyr og sagt "der kommer kjøttkakene fra", og da sier han "mmmmmmm!"

Meeen, så bor vi på landet, vi driver med dyr, vi jakter og slakter, parterer og kverner, så vi har kanskje et mer naturlig forhold til liv, død og mat enn de som går og akker og oier seg i kjøledisken på Meny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Her er det elgkjøtt til middag både titt og ofte. Kylling spiser de og fisk! Drikker melk til frokost, får yoghurt en gang i blant og er friske fine unger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er omnivore og er tilpasset å spise både kjøtt og grønt. Det viktigste er jo at barn får et balansert kosthold med rikelig med vitaminer, flerumettede fettsyrer og mineraler (jern spesielt). Om en veganerunge får i seg dette, så er det jo greit nok. Men det krever ekstremt velinformerte og fokuserte foreldre. Ellers kan det kanskje gå som med denne ungen:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1371172/French-vegan-couple-face-jail-child-neglect-baby-died-vitamin-deficiency.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynntarmen klarer ikke absorbere på langt nær så mye proteiner som du får i deg av å spise 5 spiseskjeer med kikerter. Rett å slett fordi enzymene i spyttet vårt ikke er i stand til å spalte ned proteinkjedene små nok til opptak gjennom tarmen. Det gjelder også bukspyttet.

 

Så å bruke argumenter som at en går glipp av livsviktige næringsstoffer ved å ikke spise rødt kjøtt er rett å slett humbug! Rødt kjøtt er ikke nødvendig i vår diet.

Veganerkosthold krever stålkontroll over diet. Er en flink nok så klarer man vel så fint å overleve på veganerkosthold med en frisk kropp.

Men en ting vil jeg si ang melkefett, det er bevist å være spesielt gunstig for hjerneutvikling hos barn i vekst. Leste for litt siden en artikkel om dette fra 2011. Orker ikke lete den opp igjen men fant den gjennom sykepleien.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...