Gå til innhold

Grotesk...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De oppfører seg som om fostere har null respekt! Makan til frekkhet! "Fosteret kjenner ingen smerte", hvor i huleste har de det utsagnet ifra? Det er vel kun fosteret som vet dette, og det å måtte ligge der forsvarsløst og gispe etter luft til de er utslitt og dør, er ikke det ille nok i seg selv?!

 

For å si det slik, jeg har selv ligget og holdt to fostere på 21 uker inntil meg mens de døde bort, og jeg NEKTER å tro de hadde det noe behagelig, den lyden de lager når de prøver å puste, prøver å LEVE, den er forferderlig!

 

De har jo sett foster vri seg i smerte på ultralyd når mor tar en røyk, så teorien til den legen tviler jeg på. Det er dessuten ikke så lenge siden man trodde nyfødte ikke kunne kjenne smerte, og det er vel kraftig motbevist nå.

 

(Og store klemmer til deg som har så vonde opplevelser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De oppfører seg som om fostere har null respekt! Makan til frekkhet! "Fosteret kjenner ingen smerte", hvor i huleste har de det utsagnet ifra? Det er vel kun fosteret som vet dette, og det å måtte ligge der forsvarsløst og gispe etter luft til de er utslitt og dør, er ikke det ille nok i seg selv?!

 

For å si det slik, jeg har selv ligget og holdt to fostere på 21 uker inntil meg mens de døde bort, og jeg NEKTER å tro de hadde det noe behagelig, den lyden de lager når de prøver å puste, prøver å LEVE, den er forferderlig!

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så grotesk at jeg vrir meg i vemmelse...

Jeg kan selvfølgelig skjønne at i noen få tilfeller kan det være behov for en relativt sen abort, vet om noen som har fått abort i uke 14 og 16. Men så veldig mye senere.. -Nei huffff...

 

Jeg var senhøsten 2005 innlagt på Ahus, jeg kom i prat med en dame noen år eldre enn meg tydlig gravid, svær mage. Hun var gravid i uke 22 og hadde bestemt seg i uke 19 at nei ungen skulle hun ikke ha..

første gangen jeg pratet med henne ventet hun på avgjørelse om at hun skulle få innvilget abort.

Hun sa hun ville påstå hun var i livsfare dersom barnet ble født..

Tre eller fire dager senere kom hun bort til meg og fortalte hun hadde fått innvilget. Ventet bare på å få medisiner for å drepe foster..

Så kvalmt at jeg hadde ikke ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oppfører seg som om fostere har null respekt! Makan til frekkhet! "Fosteret kjenner ingen smerte", hvor i huleste har de det utsagnet ifra? Det er vel kun fosteret som vet dette, og det å måtte ligge der forsvarsløst og gispe etter luft til de er utslitt og dør, er ikke det ille nok i seg selv?!

 

For å si det slik, jeg har selv ligget og holdt to fostere på 21 uker inntil meg mens de døde bort, og jeg NEKTER å tro de hadde det noe behagelig, den lyden de lager når de prøver å puste, prøver å LEVE, den er forferderlig!

 

Jeg har ikke ord for en slik forferdelig opplevelse.. Maaaaaaange stoooore klemmer din vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Takk dere :)

Merker det går sterkt innpå meg det som skrives om i nyhetene nå. Bare tanken på at det ikke skal vises mer respekt eller medfølelse for fostere er meg totalt uforstått.

Og den påstanden om at fosteret ikke puster? Hadde de ikke pustet hadde de da for pokker ikke levd opp til 1 time! Har jo hørt to så små ligge å innhalere på harde livet, så er ikke verdt de prøver seg engang.

Har sendt han kopskallen Trond Markestad en nok så kvass e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen. For meg er dette drap. At det er i det hele tatt mulig at dette forekomme i Norge skremmer meg. Stakkars små babyer som har blitt lagt til side under ett teppe for å dø! Uansett grunn til aborten så er det ingen grunn som er god nok til å ta livet at ett frisk levende foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Takk dere :)

Merker det går sterkt innpå meg det som skrives om i nyhetene nå. Bare tanken på at det ikke skal vises mer respekt eller medfølelse for fostere er meg totalt uforstått.

Og den påstanden om at fosteret ikke puster? Hadde de ikke pustet hadde de da for pokker ikke levd opp til 1 time! Har jo hørt to så små ligge å innhalere på harde livet, så er ikke verdt de prøver seg engang.

Har sendt han kopskallen Trond Markestad en nok så kvass e-post.

 

Få høre om du får svar da, hva josskuken har å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Takk dere :)

Merker det går sterkt innpå meg det som skrives om i nyhetene nå. Bare tanken på at det ikke skal vises mer respekt eller medfølelse for fostere er meg totalt uforstått.

Og den påstanden om at fosteret ikke puster? Hadde de ikke pustet hadde de da for pokker ikke levd opp til 1 time! Har jo hørt to så små ligge å innhalere på harde livet, så er ikke verdt de prøver seg engang.

Har sendt han kopskallen Trond Markestad en nok så kvass e-post.

 

Få høre om du får svar da, hva josskuken har å si :)

 

Lite trolig at han svarer, men tro dere meg, om det ikke kommer svar kan jeg starte et spetakkel jeg! Null problem å gå til avis eller TV og fortelle at fosterene puster etter fødsel, så skal vi da se hvor godt de klarer å forsvare seg og den mørke siden av helseNorge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for alt i verden at dette ikke blir enda en medieavsløring som bare blåses bort igjen. Vi mennesker har det med å glemme og gå videre til neste sak. Det må ikke skje denne gangen. Dette er for viktig. Jeg har nesten ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Jeg håper for alt i verden at dette ikke blir enda en medieavsløring som bare blåses bort igjen. Vi mennesker har det med å glemme og gå videre til neste sak. Det må ikke skje denne gangen. Dette er for viktig. Jeg har nesten ikke ord.

 

Jeg kommer hvertfall til å gjøre mitt for at dette ikke glemmes med det første, forhåpentligvis ALDRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora som tok imot ungene mine gråt like mye som meg og samboeren, og hun sa det til oss at enda det ikke var rett å si, så skulle hun ønske det var lov å gi sprøyte så de sovnet inn med det samme, så de slapp å ligge så hjelpesløse, så lenge. Og der er jeg helt enig med henne.

 

off,kan ikke tenke meg smerten det er å oppleve å vente på at barna skal sovne stille inn.

har lyst å gi deg en klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Jordmora som tok imot ungene mine gråt like mye som meg og samboeren, og hun sa det til oss at enda det ikke var rett å si, så skulle hun ønske det var lov å gi sprøyte så de sovnet inn med det samme, så de slapp å ligge så hjelpesløse, så lenge. Og der er jeg helt enig med henne.

 

off,kan ikke tenke meg smerten det er å oppleve å vente på at barna skal sovne stille inn.

har lyst å gi deg en klem!

 

Samme her :( Satt og gråt i stad, både for de ungene som ble lagt for å dø på sykehuset og for Barn&Engler som satt med sine små og venta på at de skulle dø... :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

Uff, ikke si det da.. blir jo totalt på gråten her :-o

Nei, det finnes null godt i å se sitt barn ligge slik.. Fatter ikke hva som går i hodet på de som ber om senabort så sent. Altså, jeg kan forstå det blir vanskerlig å skulle føde et barn etter voldtekt ol, men når man har kommet Så langt?! Tror nok heller jeg hadde gått for keisersnitt og adopsjon da, heller det enn at et forsvarsløst barn må ligge alene og dø, ikke kjenne den minste form for kjærlighet i sitt korte liv!

Jordmor tilbydde meg å ta jenta ut av rommet med det samme hun var født, så jeg skulle slippe å se henne dø (var helt alene på føden da, min samboer var på vei innover til føden) men aldri om jeg hadde klart det, ville gi henne all den kjærlighet jeg kunne gi henne den tiden.. Holdt henne hos meg i nesten 4 timer før jeg lot de ta henne over i en liten seng.

 

Hjertet mitt blør for de stakars små som måtte ligge så alene og forlatt og dø :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miryks

Uff, ikke si det da.. blir jo totalt på gråten her :-o

Nei, det finnes null godt i å se sitt barn ligge slik.. Fatter ikke hva som går i hodet på de som ber om senabort så sent. Altså, jeg kan forstå det blir vanskerlig å skulle føde et barn etter voldtekt ol, men når man har kommet Så langt?! Tror nok heller jeg hadde gått for keisersnitt og adopsjon da, heller det enn at et forsvarsløst barn må ligge alene og dø, ikke kjenne den minste form for kjærlighet i sitt korte liv!

Jordmor tilbydde meg å ta jenta ut av rommet med det samme hun var født, så jeg skulle slippe å se henne dø (var helt alene på føden da, min samboer var på vei innover til føden) men aldri om jeg hadde klart det, ville gi henne all den kjærlighet jeg kunne gi henne den tiden.. Holdt henne hos meg i nesten 4 timer før jeg lot de ta henne over i en liten seng.

 

Hjertet mitt blør for de stakars små som måtte ligge så alene og forlatt og dø :(

 

Tenkte det samme, med adopsjon osv. Gubben også, han måtte trøste meg når jeg plutselig satt og gråt i stad.

Synes så mange sier at "de vil ikke leve med minnet etter voldtekten". Som om et barn er et minne?? Det er jo et levende vesen, det mest uskyldige i verden! Og om det er så vanskelig, så gå uansett ferdig svangerskapet (har en gått 6 mnd, så klarer man faen meg 3 mnd til), og adopter bort ungen. De vil jo likevel drepe ungen, så hvorfor er det så mye verre å adoptere bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere som nå får oss som har tatt sen-abort (uviss av hvilken årsak) til å bli sett ned på og nærmest kalt mordere. Dette trenger vi i tillegg til vår store trauma å føde et dødt/døende barn.

De allerfleste som får innvilget sen-abort går ikke gjennom prosessen med et lett hjerte.

 

At barnet ser ut som et frisk barn er ikke ens betydning med at det faktisk er frisk.

Og som der står i artikklen "Vi vet ikke bakgrunnen for at det har fått gjennomslag i nemnda, men tilsynelatende så de friske ut, sier seksjonslederen."

 

Jeg håper aldrig noen av dere kommer i en situasjon hvor dere må velge mellom graden av smerte ditt barn skal oppleve. Det er den vanskeligste besluttning jeg noen gange har tatt og den kommer til å hjemsøke meg for resten av mitt liv (selv om jeg vet jeg tok den rette beslutning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Takk til alle dere som nå får oss som har tatt sen-abort (uviss av hvilken årsak) til å bli sett ned på og nærmest kalt mordere. Dette trenger vi i tillegg til vår store trauma å føde et dødt/døende barn.

De allerfleste som får innvilget sen-abort går ikke gjennom prosessen med et lett hjerte.

 

At barnet ser ut som et frisk barn er ikke ens betydning med at det faktisk er frisk.

Og som der står i artikklen "Vi vet ikke bakgrunnen for at det har fått gjennomslag i nemnda, men tilsynelatende så de friske ut, sier seksjonslederen."

 

Jeg håper aldrig noen av dere kommer i en situasjon hvor dere må velge mellom graden av smerte ditt barn skal oppleve. Det er den vanskeligste besluttning jeg noen gange har tatt og den kommer til å hjemsøke meg for resten av mitt liv (selv om jeg vet jeg tok den rette beslutning).

 

De vi snakker om her ble ikke abortert pga sykdom, men pga sosiale årsaker.

Dere som aborterer fordi barnet er veldig sykt eller ikke er levedyktig har ALL forståelse og medfølelse fra min side, her forholder jeg meg til de som har tatt abort av sosiale årsaker.

 

Beklager virkerlig om du føler deg truffet av dette, for dette handlet virkerlig IKKE om de som senaborterer pga sykdom hos mor/barn!

Endret av <3Barn&Engler<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier normalt å være forsiktig med å fordømme abort, men dette greier jeg bare ikke synes er greit;

 

http://www.vg.no/hel...?artid=10070359

 

Jeg synes det er grusomt, og til syvende og sist på grensa til drap. Beklager til de som føler seg støtt, men dette klarer jeg bare ikke forholde meg nøytral til..

 

Et familiemedlem ble født i uke 25 og lever i beste velgående i dag. Dette er helt grotesk.. Det er jo drap!

 

Barmhjertighetsdrap av døende mennesker er fælt, men å drepe små babyer, det er greit, fordi abortnemda sier så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere som nå får oss som har tatt sen-abort (uviss av hvilken årsak) til å bli sett ned på og nærmest kalt mordere. Dette trenger vi i tillegg til vår store trauma å føde et dødt/døende barn.

De allerfleste som får innvilget sen-abort går ikke gjennom prosessen med et lett hjerte.

 

At barnet ser ut som et frisk barn er ikke ens betydning med at det faktisk er frisk.

Og som der står i artikklen "Vi vet ikke bakgrunnen for at det har fått gjennomslag i nemnda, men tilsynelatende så de friske ut, sier seksjonslederen."

 

Jeg håper aldrig noen av dere kommer i en situasjon hvor dere må velge mellom graden av smerte ditt barn skal oppleve. Det er den vanskeligste besluttning jeg noen gange har tatt og den kommer til å hjemsøke meg for resten av mitt liv (selv om jeg vet jeg tok den rette beslutning).

 

 

 

Unnskyld altså, men det blir litt enkelt å ta seg nær av disse kommentarene, når de er ment mot friske babyer, ikke syke babyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette dreier seg ikke om de tilfellene der det er noe galt med fostrene, og der man må ta det utrolig vanskelige valget om hvor mye smerte ens barn skal oppleve i forhold til livskvalitet. Og jeg får så vondt inni meg av dere som har vært nødt til å gå gjennom dette, og av de som faktisk har født så tidlig og mistet et ønsket barn. All verdens medfølelse går ut til dere, selv om jeg vet at det ikke hjelper! Dette handler om såkalt sosiale årsaker, der mor er ekstremt ung, har blitt voldtatt, er rusmisbruker eller annet, og fosteret ellers er friskt.

 

Loven som tillater abort frem til uke 22 (og ikke lenger!) er fra 1975, og på den tiden var det utenkelig at man skulle klare å redde barn fra uke 23-24. å bli født to måneder for tidlig var dramatisk på den tiden. Kanskje det er på tide med en aldri så liten lovendring, som er tilpasset dagens helsevesen? Og noen endringer i adopsjonsmulighetene, slik at det blir et reelt alternativ for de som ikke klarer å oppdra barnet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere som nå får oss som har tatt sen-abort (uviss av hvilken årsak) til å bli sett ned på og nærmest kalt mordere. Dette trenger vi i tillegg til vår store trauma å føde et dødt/døende barn.

De allerfleste som får innvilget sen-abort går ikke gjennom prosessen med et lett hjerte.

 

At barnet ser ut som et frisk barn er ikke ens betydning med at det faktisk er frisk.

Og som der står i artikklen "Vi vet ikke bakgrunnen for at det har fått gjennomslag i nemnda, men tilsynelatende så de friske ut, sier seksjonslederen."

 

Jeg håper aldrig noen av dere kommer i en situasjon hvor dere må velge mellom graden av smerte ditt barn skal oppleve. Det er den vanskeligste besluttning jeg noen gange har tatt og den kommer til å hjemsøke meg for resten av mitt liv (selv om jeg vet jeg tok den rette beslutning).

 

 

 

Unnskyld altså, men det blir litt enkelt å ta seg nær av disse kommentarene, når de er ment mot friske babyer, ikke syke babyer.

 

Men pointet er jo at jordmødrene ikke vet om de barn, som de sier er friske og levde en stund faktisk er friske.

Ja der er sikkert kvinner som får innvilget sen abort av sosiale grunner som ikke skulle ha hatt det så sent i svangerskapet, men der vil altid være noen som utnytter "gode" tilbud på en dårlig måte. Det skal da ikke gå ut over de enkelte som faktisk har behov for tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

 

Men pointet er jo at jordmødrene ikke vet om de barn, som de sier er friske og levde en stund faktisk er friske.

Ja der er sikkert kvinner som får innvilget sen abort av sosiale grunner som ikke skulle ha hatt det så sent i svangerskapet, men der vil altid være noen som utnytter "gode" tilbud på en dårlig måte. Det skal da ikke gå ut over de enkelte som faktisk har behov for tilbudet.

 

Likevel: Dette gir mulighet til å se over abortloven på nytt, den bør etter denne nyheten gjøres så det blir strengere med innvilgelse av en senabort. Klart de som sitter med et sykt foster skal kunne få abortere, og om mors helse står på spill, men det tyder jo på at det er MANGE som sklir gjennom så sene aborter her fordi de ikke er klare for barn osv osv, det er dem det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Dette står jo i teksten:

 

"Flere av de ti barna som ble abortert etter 22. svangerskapsuke var av sosiale grunner. Det vil si at fosteret er friskt, men kvinnen ønsker abort"

 

Loven tilsier at kort etter det er over 22 svangerskapsuke, så er det ULOVLIG å ta abort, likevel er det innvilget senaborter ETTER uke 22, dette er jo kraftige brudd på lovene, og de som har invilget disse abortene burde stilles til ansvar, for de kjenner loven, og har likevel brutt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig, bare gråter når jeg jeg leser slikt.. Det må være helt forferdelig å være både de som vil ta senabort og ikke minst helsepersonellet som utfører det.. Grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med på at dersom det er slik at barnet uansett ikke vil overleve etter fødsel, eller er så sykt at det vil ha enorme smerter, eller dersom mors liv står i fare dersom hun fullfører svangerskapet- ja da må man det "beste" og mest skånsomme utav to onder. Da kan abort så sent som dette gjerne være en bedre løsning enn å gå til termin.

 

MEN, å abortere friske fostre (for ja, det er det de går utifra her) så sent, og bare la dem ligge som en hvilkensomhelst verdløs gjenstand mens de sakte dør, det greier jeg bare ikke synes er greit på noe som helst nivå.

 

Og jeg har ingen problem med å si at jeg synes den fremgangsmåten og de scenarioene som beskrives i de artiklene som har kommet frem de siste dagene, er regelrett grusomme, groteske og fullstendig uverdige. Det står jeg for, selv om noen sikkert vil såres og føle seg støtt av det.

 

Til sist vil jeg også si det at selv i såpass ekstreme tilfeller der abort er eneste utvei (som nevnt ved svært sykt foster eller fare for mors liv), så mener jeg personlig at man da bør gi disse barna (ja, for det er det de er, små mennesker) medikamenter som, om ikke gjør at de dør raskere, så hvertfall garantert fjerner alt de eventuelt måtte ha av smerte og bevissthet.

 

Man behandler jo dyr som skal avlives bedre enn dette, for søren!

Endret av Lilleva ❤ lillejenta si ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...