Gå til innhold

Snart UL!


MammaHåp1

Anbefalte innlegg

Så flott MammaHåp1, det hørtes jo kjempe bra ut :D! Godt å se at mangel på bivirkninger nødvendigvis ikke betyr noe negativt :)

 

Her gikk det fint. Er nok litt overstimulert denne gangen også da men... Gyn så 23 egg i varierende størrelse og en del små som han ikke målte. Livmorslimhinnen min var 11mm, og alt mellom 8 og 15 mm er perfekt i følge han. Skal gå en dag til på sprøyter før det blir Ovitrelle på søndag og egguttak tirsdag:)

 

Heier på oss jeg nå, dette SKAL gå fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt da, ble jeg glad:)) da er det bare å håpe at helgen går fort., spent på å høre deres resultat etter uttak:) Hva er grensen til overstimulering , og hva er da problemet ? Har ikke lest noe om det, ble nyskjerrig. . Ja, dette her skal gå sååå bra, heier på oss jeg også. Nå er tiden inne, krysser alle fingre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det bare nedtelling av dager som gjelder :P

 

Har forstått det sånn at overtstimulering har nødvendigvis ikke bare med antall egg å gjøre men også hvor hovne eggstokkene er. Man kan se tegn til overstimulering før eggene taes ut (hovne eggstokker + antall egg) men det er først når Ovitrellen er satt at man kan setter igang en prosess som gjør at man kan få symptomer på dette. De gangene jeg har opplevd dette har jeg hatt rimelig hovne eggstokker og ikke inst oppblåst og stinn mage, væske i buk og tungpustet pga noe væsker i lunger uken etter uttak. Har ikke vært innlagt så langt, men så er det også litt mitt eget valg. Grensen for overstimulering er vanskelig å definere ettersom de fleste reagerer forskjellig på overstimulering. I bunn og grunne r vi alle overstimulert når vi holder på med IVF, bare at noen er mere enn andre.

 

En gynekolg sa en gang til meg at kvalitet er mye viktigere enn kvantitet når det gjelder egg, og ofte henger for mange egg ved uttak sammen med redusert kvalitet. I mine øyne og slik jeg har forstått så er det ikke nødvendigvis bra med tanke på kvalitet å få ut så mange flere enn +/- 10 egg men dette er også individuelt:)

 

TVitvi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må være hardt å bli overstimulert. Mange ekstra bivirkninger:s

 

Men hvordan går det med dere???

 

Jeg skal sette inn 1 egg 13.40:)) fikk 4 på frys:) så nå er jeg veldig glad:) skal på aku 12.45:) glede!! Jeg syns jeg fortjente en opptur nå, lykke til til dere også jenter:)) varme og oppmuntrende tanker sendes til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...